maar over hoevveel mensen is dat verdeeld?quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:23 schreef Lucille het volgende:
Vorig jaar verbruikt:
1092 kWh hoog tarief
1764 kWh laag tarief
Ofwel ruim 2800 kWh per jaar. Ik kook electrisch en er staat hier een server 24/7 aan.
Nou nee, dat doe ik meestal tussen 7 en 10 uur 's avonds.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:24 schreef veldmuis het volgende:
Kook en was jij in het laag tarief-dinges ofzo?
inderdaad, 3500KW is voor een gezin het gemiddelde. 8000 KW is bizar hoog. Hebben jullie een kleine wietkwekerij ofzo? Dat is echt niet normaal meer. :-)quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:19 schreef cucemodre het volgende:
Hey hallo,
Mijn vader zeurt al jaren dat onze stroomrekening te hoog is, wij verbruiken jaarlijks 8000 kilowatt terwijl volgens mijn vader voor een gezin van onze grootte 3500 kilowatt normaal is.
2 ouders rond de 55 + 1 puber van 17 en een jongkeerl van 21
Nu jullie!
1 persoon.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:25 schreef cucemodre het volgende:
[..]
maar over hoevveel mensen is dat verdeeld?
De wasdroger en de vaatwasser, wasmachine zijn de grootste stroomverbuikers. Dan praat je echt over 1KW a 2 KW per uur.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:31 schreef cucemodre het volgende:
Geen wietkwekerij nee,
1x aquarium
3x pc's + 2x laptops
1x wasdroger
1x wasmachine
1x vaatwasser
1x vriezer
1x koelkast
4x tv
3x radio
2x router
en de benodigde verlichting :=)
Dan wordt het hoog tijd om de energiemaatschappij eens te bellen. :-)quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:55 schreef cucemodre het volgende:
Joah we hebben alle apparaten als een nagemeten met een meter (van de conrad) maar daarmee komen we nog bij lange na niet op 8000 kw
We gebruiken verder geen straalkachels..
Ze controleren dan de meter in de meterkast en ijken hem eventueel. En ze kijken gelijk naar de oorzaak van het hoge verbruik. Als alle apparatuur uitstaat en de meter loopt nog steeds "hard" {het metalen wieltje} dan zijn er misschien externe factoren, zoals bijv illegale stroomaftap.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:57 schreef cucemodre het volgende:
haha idd, zal het eens voorstellen![]()
maarja goed, wat kunnen zij daar verder aan doen?
Dat werkt inderdaad uitstekend. met een stopwatch kun je bekijken welk apparaat veel stroomverbruik. Op het moment dat je het zwarte streepje op het metalen wiel ziet komen, zet je de stopwatch aan, en verdwijnt het zwarte streepje, dan zet je de stopwatch uit. Als ijkpunt kun je dan bijvoorbeeld even een 300 Watt halogeenlamp nemen {dimmer volopengestuurd}. Die zet je aan, en telt dan het aantal seconden op de meter. dan moet dus verder wel alle apparatuur in huis uitstaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:02 schreef Lucille het volgende:
Zet ook even alles uit voor een paar minuten en kijk of de meter nog steeds loopt.
Dat klinkt als: 'ik fiets elke minuut met 20km/h'.quote:wij verbruiken jaarlijks 8000 kilowatt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |