wij hebben trouwens een wissellijst gekocht voor alicia d'r 1e verjaardag met daarin een gedichtje van ons en iedereen die op bezoek kwam heeft daar ook een wens opgeschreven voor haar. Is een enorm leuk aandenken geworden. Verder had ik zelf taart gemaakt en heb ik veel kleertjes gekregen, en wat 'simpele' kadootjes die we op dat moment nuttig vonden, schepje, emmertje, stoffer en blik, bezempje en prenteboeken. Wij zelf hebben gewacht tot in het najaar met ons kado, (rieten poppenwagentje van de rommelmarkt). Wij hebben gewacht omdat ze nog maar net liep, ed interesse hoger was na het inpakpapier, al genoeg kadootjes kreeg en wij die stuk of tien eerst wel zat vonden. We hadden koffie in huis en een fles of 2 frisdrank, was het op dan was er aanmaaklimonade
2e verjaardag hebben we iets duurder gedaan, ze begreep het nu meer, hadden uitnodigingen gestuurd met een blanco kaart, iedereen hebben we gevraagd daar een foto van zichzelf of van hun met alicia op te plakken, dat samen met wat foto's van de dag zelf in een doosje gedaan, En deel 2 van haar dagboekje, wat verzegeld is en pas open mag als ze groot is. (zo hebben wij ook een geboortedoos voor haar voor later.) Ze heb wederom een paar speeltjes gekregen en voor de rest nuttige dingen: boeken, kleertjes, serviesgoed etc Van ons een poppenbedje wat ik gekregen had en opgeknapt heb voor haar.
de derde verjaardag weer een aandenken, kaarten. (mede omdat ze het euk vind om post te krijgen heb ik gevraagd of ze een kaart wilden sturen, voor later als herinnering, voor de dag zelf om bedolven te worden onder de post. Niet iedereen heb er gehoor aan gegeven jammergenoeg (volgens mij beginnen ze dit soort dingen niet meer leuk te vinden nu ze ouder word). Wederom kadootjes (meer als voorgaande jaren, mede doordat ze het meer beseft en ik haar dat niet wil ontnemen) en van ons een speeltentje en een bestekje. Het tentje is inmiddels afgedankt en de kamer weer uit en gebruiken we nu meer voor jayden het bestekje is helemaal HOT. Het zit vaak in de kleine dingetjes. Kinderen hebben geen benul van waarde, ze vinden iets leuk of mooi of gewoon niet.
edit: versieringen: raam verfen met evt gewoon waterverf, kan ook op deuren. wat balonnen bij politieke partijen kun je die het hele jaar door verzamelen in de meest leuke kleuren, ook winkels geven ze veel weg. Vraag gewoon altijd om een onopgeblazen exemplaar erbij voor thuis. sticker op de tekst of er over heen verven en tadaa mooie ballon
slingers kun jezelf maken van bv crepepapier.