abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2005 @ 20:20:41 #1
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28172438
We weten allemaal wel dat een kind niet veel nodig heeft om gelukkig te zijn toch is het soms moeilijk om niet mee te gaan met de ouders die altijd met grote traktaties aankomen enzovoorts. Over the top is niet goed maar iedereen wil toch wel een lekker leven voor z'n kind(eren) waarbij ze niks tekort komen?!

Met ruilen, tweedehands spullen, aanbiedingen volgen en knutselen kom je al een heel eind. Soms kom je er alleen echt niet uit of wil je dit keer net even iets meer voor je kind.

Laat ons weten hoe jouw kind toch voor een dubbeltje op de eerste rang komt te zitten!
Tip hier je leuke maar goedkope traktaties, budgetmaaltijden waar toch alles in zit wat een kind nodig heeft en betaalbare oplossingen voor veilige kindvriendelijke (slaap)kamers!

Ik ben nu vooral op zoek naar tips voor een leuk verjaardagsfeestje, mijn tips komen later en geloof me; ik heb ze
  donderdag 23 juni 2005 @ 20:48:46 #2
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28173313
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 20:20 schreef Luchtbel het volgende:
Ik ben nu vooral op zoek naar tips voor een leuk verjaardagsfeestje
ikke ook
en zelf heb ik geen tips denk ik
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 23 juni 2005 @ 20:54:49 #3
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_28173484
Ranja!

Lekker voor de kinderen.
Lekker voor jezelf.
Lekker als ijsje.
Lekker door de yogurt.
Lekker als ijsje van yoghurt.

En het kost bijna niks
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  donderdag 23 juni 2005 @ 20:58:15 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28173598
Briljant topic heb ik weer geopend Lois ik eis op z'n minst één tip van je
pi_28173628
Volgens mij zijn mijn hersens verweekt door de zon.. ik kan me gewoon echt niks bedenken nu, terwijl ik er volgens mij genoeg moet weten....
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  Jubileum moderator donderdag 23 juni 2005 @ 21:04:12 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28173843
* Lois is hard aan het nadenken
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:08:21 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28174017
tips om geld te besparen en toch allerlei leuke en noodzakelijke dingen te doen
tips voor goedkope uitstapjes
maaltijdtips

Sommige dingen (veel) zijn echt inkoppers, maar toch! Op die site vind je sowieso wel veel tips om zuinig aan te doen.

Maar welke dingen rond de verjaardag kosten dan snel veel geld? Waarover precies tips nodig?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_28174140
In mijn herinnering vond ik als kind juist van die kleine dingen het leukst. Het op woensmiddag bij de buurtsuper mogen uitzoeken van snoepjes voor twee kwartjes. Veel geld, dat heeft een grote herinnering en veel indruk achtergelaten. Het zal toch al 20 jaar geleden zijn denk ik.
pi_28174156
Tip: word lid van de Nutriciaclub, dan krijg je een leuk kaarsje in de vorm van een 1 voor de verjaardagstaart gratis, met andere dingetjes (snoetenpoetsers, cd kinderliedjes, etc).

Houd deze site in de gaten als je weer luiers of luierdoekjes oid moet kopen: http://www.degoedkoopsteluiers.nl/

Koop diksap ed van 't eigen merk ipv Olvarit.

Nu bij DA: 19% korting met de speciale tas die bij de foldertjes zat op allerlei artikelen (muv babyvoeding voor kinderen jonger dan 6 maanden, incl diksap). Geldt ook voor antilekbekers.

* poemojn denkt verder.
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:19:23 #10
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28174390
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:08 schreef Sugar het volgende:

Sommige dingen (veel) zijn echt inkoppers, maar toch! Op die site vind je sowieso wel veel tips om zuinig aan te doen.

Maar welke dingen rond de verjaardag kosten dan snel veel geld? Waarover precies tips nodig?
Ja maar afgezien van de echte standaard dingen, wilden we leuke, bijzondere dingen, die net dat beetje extra geven maar die niet veel (kunnen) kosten.

Ik weet niet wat er duur is rond een verjaardag, ik vier ze nooit maar een kennis had ruim 125 euro uitgegeven aan de eerste verjaardag van haar dochtertje (zonder cadeau) terwijl het in mijn ogen een gewone kinderverjaardag was. Zoveel geld wil ik dus echt niet uitgeven maar ik wil wel superfeestje voor mijn mooie kindje
pi_28174539
quote:
ze hebben ook een mailinglijst waar ik al tijden met meelees en daar komen ook supertips voor bij, soms een simpele tip als een aanbieding die ergens gespot is, een andere keer weer een reeks goedkope maaltijden of andere kosten besparende oplossingen (bv eigen waspoeder maken, of shampoo aanlengen etc etc)
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:26:12 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28174633
gratiz
Ergens halverwege de pagina: davitamon-cadeautje voor je kindje (tot 7 jaar) dat jarig is!

En stukje lager: cd "lekkere liedjes" (wel lid worden van Nutricia, zie Poemojn).

[ Bericht 24% gewijzigd door Sugar op 23-06-2005 21:32:41 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_28174651
Waar had ze die 125 euro dan aan uitgegeven? Onze taart kost maar 10% daarvan (echt Hema! )
pi_28174674
Wat ik bv doe voor BBQ-feestjes is kipfilet kopen in de aanbieding, die in de vriezer gooien. Tegen de tijd van het feestj kost het bijna niks meer.
pi_28174796
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:26 schreef poemojn het volgende:
Waar had ze die 125 euro dan aan uitgegeven? Onze taart kost maar 10% daarvan (echt Hema! )
Eten, drank...'t ligt er ook helemaal aan hoeveel mensen er komen denk ik.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_28174996
wij hebben trouwens een wissellijst gekocht voor alicia d'r 1e verjaardag met daarin een gedichtje van ons en iedereen die op bezoek kwam heeft daar ook een wens opgeschreven voor haar. Is een enorm leuk aandenken geworden. Verder had ik zelf taart gemaakt en heb ik veel kleertjes gekregen, en wat 'simpele' kadootjes die we op dat moment nuttig vonden, schepje, emmertje, stoffer en blik, bezempje en prenteboeken. Wij zelf hebben gewacht tot in het najaar met ons kado, (rieten poppenwagentje van de rommelmarkt). Wij hebben gewacht omdat ze nog maar net liep, ed interesse hoger was na het inpakpapier, al genoeg kadootjes kreeg en wij die stuk of tien eerst wel zat vonden. We hadden koffie in huis en een fles of 2 frisdrank, was het op dan was er aanmaaklimonade

2e verjaardag hebben we iets duurder gedaan, ze begreep het nu meer, hadden uitnodigingen gestuurd met een blanco kaart, iedereen hebben we gevraagd daar een foto van zichzelf of van hun met alicia op te plakken, dat samen met wat foto's van de dag zelf in een doosje gedaan, En deel 2 van haar dagboekje, wat verzegeld is en pas open mag als ze groot is. (zo hebben wij ook een geboortedoos voor haar voor later.) Ze heb wederom een paar speeltjes gekregen en voor de rest nuttige dingen: boeken, kleertjes, serviesgoed etc Van ons een poppenbedje wat ik gekregen had en opgeknapt heb voor haar.

de derde verjaardag weer een aandenken, kaarten. (mede omdat ze het euk vind om post te krijgen heb ik gevraagd of ze een kaart wilden sturen, voor later als herinnering, voor de dag zelf om bedolven te worden onder de post. Niet iedereen heb er gehoor aan gegeven jammergenoeg (volgens mij beginnen ze dit soort dingen niet meer leuk te vinden nu ze ouder word). Wederom kadootjes (meer als voorgaande jaren, mede doordat ze het meer beseft en ik haar dat niet wil ontnemen) en van ons een speeltentje en een bestekje. Het tentje is inmiddels afgedankt en de kamer weer uit en gebruiken we nu meer voor jayden het bestekje is helemaal HOT. Het zit vaak in de kleine dingetjes. Kinderen hebben geen benul van waarde, ze vinden iets leuk of mooi of gewoon niet.

edit: versieringen: raam verfen met evt gewoon waterverf, kan ook op deuren. wat balonnen bij politieke partijen kun je die het hele jaar door verzamelen in de meest leuke kleuren, ook winkels geven ze veel weg. Vraag gewoon altijd om een onopgeblazen exemplaar erbij voor thuis. sticker op de tekst of er over heen verven en tadaa mooie ballon
slingers kun jezelf maken van bv crepepapier.
pi_28175141
Zo, mijn allereerste berichtje op het forum, even kijken of het allemaal lukt en of ik het goed doe. (Zo niet hoor ik het graag)

Ik heb wel een leuke tip voor een traktatie. Mijn dochtertje werd in mei 1 jaar en ik heb voor het kinderdagverblijf minitaartjes met kaarsje gemaakt. Namelijk... 1 koekje met wat er tussen als zijnde taart, daar bovenop plak je met poedersuiker en water een lange vinger als zijnde kaarsje (even de boven en onderkant eraf snijden met een scherp mesje), en daar bovenop een rode of gele M&M met pinda als vlammetje en tadaaa een minitaartje!!
Het was geen dure traktatie en ik had er veel succes mee. (en ik had alle blauwe, groene en bruine m&m´s over )
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:42:22 #18
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28175193
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:26 schreef poemojn het volgende:
Weet ik veel.
Uitnodigingen? eten, drinken, aankleding. Ik denk vooral aankleding.

Knorretje ik lees dat ook mee

Traphekjesbudgettip meer uit nood bedacht omdat er bij ons geen traphekjes geplaatst mogen worden en wat ook niet bleek te passen.
Hier gemaakt met stuk oud zonnescherm maar kan ook met iedere andere sterke stof. Lat zagen op breedte van trappengat. Daar met nietpistool het stuk stof op vast zetten. Bovenaan stuk stof haakjes maken, haakjes aan beide zijkanten van trapgat en je kunt het er zo in hangen. Natuurlijk wel zorgen dat het strak en gespannen zit. Kan als dat nodig is zoals hier ook makkelijk opgeborgen worden. Stof wordt gewoon om het latje gerold. Kosten 2,50 aan materiaal en een pluim voor de kennis die het in kwam uitvoeren aangezien ik geen gereedschap heb.
pi_28175203
Ik denk dat je elk feestje net zo gek kan maken als je zelf wilt (of niet wilt natuurlijk)
Maar watvoor tips zoek je Luchtbel? Hoeveel mensen komen er? Doe je het overdag of 's avonds? Komen er veel kinderen?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 21:43:26 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_28175230
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 20:20 schreef Luchtbel het volgende:
We weten allemaal wel dat een kind niet veel nodig heeft om gelukkig te zijn toch is het soms moeilijk om niet mee te gaan met de ouders die altijd met grote traktaties aankomen enzovoorts. Over the top is niet goed maar iedereen wil toch wel een lekker leven voor z'n kind(eren) waarbij ze niks tekort komen?!

Met ruilen, tweedehands spullen, aanbiedingen volgen en knutselen kom je al een heel eind. Soms kom je er alleen echt niet uit of wil je dit keer net even iets meer voor je kind.

Laat ons weten hoe jouw kind toch voor een dubbeltje op de eerste rang komt te zitten!
Tip hier je leuke maar goedkope traktaties, budgetmaaltijden waar toch alles in zit wat een kind nodig heeft en betaalbare oplossingen voor veilige kindvriendelijke (slaap)kamers!

Ik ben nu vooral op zoek naar tips voor een leuk verjaardagsfeestje, mijn tips komen later en geloof me; ik heb ze
dat doen we toch al via MSN
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:45:13 #21
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28175293
125 euro voor een feestje vind ik ook heel veel!
Tuurlijk, taart, drinken, wat hapjes en iets leuks misschien voor alle kindjes die komen. Maar ga naar de lidl en je betaalt er niet zoveel voor, toch?

Kleurplaten printen voor oudere kindjes misschien en voor allemaal een kleinigheidje zoals bij Hema (van die weggeefcadeautjes), dat lijkt me leuk en niet zo duur. Maar misschien loopt het dan toch al snel op?
  Jubileum moderator donderdag 23 juni 2005 @ 21:46:14 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28175324
Weet je waar ik erg van schrok bij Eva's eerste verjaardag? De prijzen van slingers en ballonnen. Inmiddels hebben we hier een action, en daar zijn de prijzen een stuk aangenamer.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:46:57 #23
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28175353
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:43 schreef moussy het volgende:

[..]

dat doen we toch al via MSN
Ja maar ik wil meer en zo hebben andere mensen er ook nog es wat aan

Knorretje, foto-idee is leuk. Ik wilde dat eigenlijk voor kerst doen dit jaar. Zo'n namenherkenboekje maken!

Igraine ik weet het allemaal nog niet zo goed. Wie wat waar wanneer en waarom enzo. In ieder geval zelf taart maken. Ik heb zo'n supertaart gezien op een ander forum die veeeeeel te duur was maar die ik gewoon wil dus die gaan we maar na bouwen. Er komt wel wat kleingrut maar dat is vooral erg klein. En één of twee peuters denk ik. Voor de rest allemaal nog niet over nagedacht.
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 21:46:58 #24
7074 moussy
kuttekop
pi_28175354
Action is ook goed voor sinterklaas, maar bellie heeft geen action en sinterklaas is weer een kinderfeestje
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 23 juni 2005 @ 21:51:12 #25
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28175520
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 21:45 schreef Sugar het volgende:
Kleurplaten printen voor oudere kindjes misschien en voor allemaal een kleinigheidje zoals bij Hema (van die weggeefcadeautjes), dat lijkt me leuk en niet zo duur. Maar misschien loopt het dan toch al snel op?
Ja dat soort dingen.
Bij de oppas komen ook andere kindjes en als er eentje jarig is wordt er getrakteerd. Vaak iets lekkers met wat leuks erbij. Van de week had ze een gevulde koek (wat ze overigens niet eens mag eten) en een bellenblaasje. Het lijkt allemaal niet zo duur maar je bent toch zo een euro per kind kwijt. 7 euro voor een traktatie aan 7 kinderen vind ik best veel geld. Dan wil ik ook nog iets lekkers voor gewoon het oppasgezin omdat ze altijd allemaal zo gastvrij zijn vind ik het wel leuk dat Jolie dan een keer kan trakteren. Maar goed dan kan ik dus beter voor die kinderen en hen zelf een cake bakken en mooi maken dan allemaal wat kleins, wil het leuk blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')