abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28144954
Ik heb een schutting van 1 meter hoog
Die wil ik graag verhogen.
met nog 80 cm.
weet iemand of er dingen zijn om 2 tuinpalen bovenopelkaar vast te zetten, en dat het dan nog wel stevig is?

het gaat om vierkante tuinpalen.

bvd.
.
pi_28145080
Zijn het schermen van een meter hoog, waarbij de palen in de grond staan, dan zou ik zelf overwegen om de palen te vervangen. Maar of het fraai wordt?

Als het geen schermen zijn, maar horizontale planken rechtstreeks op de palen geschroefd, dan kan je overwegen om palen van 1,80 meter te halen en die aan de bestaande paal vast te maken.
pi_28145211
ja het zijn horizontaal bevestigde planken, rechtstreeks aan de palen.
Maar ik wil de palen niet vervangen, en ik weet niet hoe ik de bovenste paal stevig vast krijg aan de onderste.
.
pi_28145697
als je nou 2 planken neemt die even breed zijn als de paal zelf en 180 cm lang, dan kun je die planken aan 2 kanten van de huidige balk tegen de balk aan maken. Dan past er dus precies een balk tussen van 80 cm lang. Volgens mij moet je het op die manier best netjes kunnen krijgen, en ook wel stevig lijkt mij, zeker als je wat dikkere planken neemt.

Ik heb dit bedacht voor zo'n soort schutting:

Waarbij je dus vrij dikke vierkante palen gebruikt waardoor de planken op een aardige afstand van elkaar zitten.
pi_28147561
Ja bhedankt mischien kan ik daar wel wat mee al lijkt het me niet echt mooi en ook niet heel stevig, maar mischien kan dat ook wel gewoon niet.

zijn er mischien ook speciale klemmen ofzo voor?
.
pi_28147983
niet dat ik weet...
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:53:40 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28148035
Nooit van gehoord, het lijkt me dat dat gaat wiebelen eerlijk gezegd. Ik zou toch voor alles eruit en langere palen erin stoppen gaan.
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:06:24 #8
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_28148462
wat je kan doen is marantie houten baleken halen en die op hoeken zetten plus 1 in het midden en dan de platen er tussen vast zetten met roestvrije schroeven. Zorg dat de marantie balken wel minstens 1 meter in de grond zitten met beton er tegen gestort ... behoorlijk werkje maar zo doen ze dat bij rijhuizen dikwijls!
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_28153312
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 21:29 schreef stanleykraan het volgende:
ja het zijn horizontaal bevestigde planken, rechtstreeks aan de palen.
Maar ik wil de palen niet vervangen, en ik weet niet hoe ik de bovenste paal stevig vast krijg aan de onderste.
Dan is het toch juist simpel?

Haal palen van 1,80 meter, zet deze tegen elke huidige paal vast met 3 RVS bouten. (Dus tussen de planken door) Eventueel lijm je de boel nog met bruislijm. Dan heb je toch palen van 1,80 meter hoog, waar je dezelfde soort planken als je nu hebt tegenaan kunt schroeven?

Alles is dan zo stevig als de huidige palen, als die niet diep in de grond staan, of al staan de wiebelen op van die paalpunten, ja dan wordt het niks.
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:27:36 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28154415
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 07:53 schreef Marsepein het volgende:
Dan is het toch juist simpel?

Haal palen van 1,80 meter, zet deze tegen elke huidige paal vast met 3 RVS bouten. (Dus tussen de planken door) Eventueel lijm je de boel nog met bruislijm. Dan heb je toch palen van 1,80 meter hoog, waar je dezelfde soort planken als je nu hebt tegenaan kunt schroeven?

Alles is dan zo stevig als de huidige palen, als die niet diep in de grond staan, of al staan de wiebelen op van die paalpunten, ja dan wordt het niks.
I think we have a winner!
Dit lijkt me idd de simpelste en meest doeltreffende oplossing!
pi_28154422
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:38 schreef stanleykraan het volgende:
Ja bhedankt mischien kan ik daar wel wat mee al lijkt het me niet echt mooi en ook niet heel stevig, maar mischien kan dat ook wel gewoon niet.

zijn er mischien ook speciale klemmen ofzo voor?
je hebt geen klemmen nodig hoor, maar gewoon schroeven die je van de éne balk zo de andere balk in schroeft.

je moet ook even kijken of de palen die er nu staan, wel stevig genoeg zijn om de extra wind op te vangen die straks op de schutting komt

en verder wat marsepein zegt
pi_28158795
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 09:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

I think we have a winner!
Dit lijkt me idd de simpelste en meest doeltreffende oplossing!
En, wat heb ik gewonnen Nee, het is een betere uitleg van mijn eerdere post.

Het valt of staat wel met de huidige stevigheid, is die nu slecht, dan wordt het zeker niet beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')