abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28620245
Ben net effe in mijn pauze geweest......en heb het grotendeels gelezen.
Het meeste ging over de ervaringen met verschillende soorten uitvaarten.

Ik vond wel dat er voor het meerendeel al 'oudere' mensen werkten. Een groentje van 26 zoals ik; worden die wel geaccepteerd in deze business??

[ Bericht 34% gewijzigd door Koningin op 08-07-2005 13:13:48 ]
pi_28623100
niet dat ik in die ondernemingen zit hoor, maar 26 is toch geen gekke leeftijd ervoor?

- wat jonger dan gemiddeld, wat een voorkeur kan zijn voor jong overledenen
- Niet te jong (dan denk ik aan 18-19) waardoor je waarschijnlijk al wel voldoende levenservaring hebt om het aan te kunnen.

Maar nogmaals, zo zou ik er als buitenstaander tegenaankijken
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:16:59 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28623121
Ja, dat zat ik me ook een beetje af te vragen. Maar er zijn ook veel mensen die er lang werken, dus zij zijn ook ooit begonnen. Ik kan me zo indenken dat je begint als (all round) medewerker en dan evt. door groeit naar uitvaartleider.

De begrafenisondernemer van mijn Oma vertelde dat jonge mensen het vaak niet lang vol houden ivm onregelmatige werktijden en jonge gezinnen enzo...
pi_28623676
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:16 schreef Brighteyes het volgende:

De begrafenisondernemer van mijn Oma vertelde dat jonge mensen het vaak niet lang vol houden ivm onregelmatige werktijden en jonge gezinnen enzo...
Daar kan ik me iets bij voorstellen, je werkt onregelmatig en moet vaak diensten draaien ('s avonds en in het weekend).
pi_28624016
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:52 schreef Koningin het volgende:
Zijn er hier ook mensen die werken voor DELA of hier ervaring mee hebben??
Ik zie net dat er vacatures zijn in mijn regio hier (Midden LIMBURG)
Hoi,

Puur toeval dat ik dit topic tegenkom.

Michael is uitvaartleider bij Dela, Rotterdam. Vandaag zal het er niet meer van komen, maar hij zal hier morgen wel het e.e.a. vertellen en beantwoorden wanneer ik dat lief vraag. Als jij (of iemand anders) nog vragen heeft die je niet online wil stellen kun je ook altijd een mailtje sturen naar het e-mailadres in ons profiel!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:42:04 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28624072
Altijd leuk/fijn om ervaringen te lezen!
pi_28624329
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat zat ik me ook een beetje af te vragen. Maar er zijn ook veel mensen die er lang werken, dus zij zijn ook ooit begonnen. Ik kan me zo indenken dat je begint als (all round) medewerker en dan evt. door groeit naar uitvaartleider.

Hier kan ik zelf wel even antwoord opgeven. Michael werkt idd wel een uurtje of 50 per week (en 60 komt ook wel eens voor, maar wordt daar dan ook wel weer voor betaald). Toen hij begon was hij verreweg de jongste (27) en hij is nu 32. Wij hebben en willen geen kinderen, want ik kan me voorstellen dat zeker wanneer kinderen klein zijn, en niet één van de ouders de hele week thuis is, dit niet het ideale beroep is.

Michael heeft allemaal oudere collegae, maar die hebben allemaal al wat grotere kinderen.

Ik denk wel dat -ondanks dat Michael lekker verdient- dit beroep wel een roeping moet zijn. Ik vind (maar ik ben bevooroordeeld) Michael een echt talent. Hij kan zich aanpassen aan familie van allerlei rangen en standen, en ik ben trots als ik zie hoevaak hij bedanktkaarten, -brieven en en presentjes krijgt van tevreden families. Ook gebeurt het steeds regelmatiger dat hij terug gevraagd wordt in families waar hij al eens eerder een uitvaart voor geregeld en voorgegaan is.

Even geleden heeft hij van iemand een schilderijtje gehad, die zal ik zo even inscannen en posten; het plaatje spreekt voor zichzelf.

Overigens is Michael al vaak op tv geweest met zijn hoofd, bv. toen met het overlijden van Sedar Soares (die jongen die tijdens het sneeuwballen gooien is doodgeschoten), de beelden dat hij voor die uitvaartstoet loopt komen nog steeds op tv! (En nee, natuurlijk doet hij het niet voor de roem ofzo voor we die opmerkingen weer gaan krijgen).
pi_28625273
Geheel rechts dus Michael.

pi_28625415
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Hier kan ik zelf wel even antwoord opgeven. Michael werkt idd wel een uurtje of 50 per week (en 60 komt ook wel eens voor, maar wordt daar dan ook wel weer voor betaald). Toen hij begon was hij verreweg de jongste (27) en hij is nu 32. Wij hebben en willen geen kinderen, want ik kan me voorstellen dat zeker wanneer kinderen klein zijn, en niet één van de ouders de hele week thuis is, dit niet het ideale beroep is.

Michael heeft allemaal oudere collegae, maar die hebben allemaal al wat grotere kinderen.

Ik denk wel dat -ondanks dat Michael lekker verdient- dit beroep wel een roeping moet zijn. Ik vind (maar ik ben bevooroordeeld) Michael een echt talent. Hij kan zich aanpassen aan familie van allerlei rangen en standen, en ik ben trots als ik zie hoevaak hij bedanktkaarten, -brieven en en presentjes krijgt van tevreden families. Ook gebeurt het steeds regelmatiger dat hij terug gevraagd wordt in families waar hij al eens eerder een uitvaart voor geregeld en voorgegaan is.

Even geleden heeft hij van iemand een schilderijtje gehad, die zal ik zo even inscannen en posten; het plaatje spreekt voor zichzelf.

Overigens is Michael al vaak op tv geweest met zijn hoofd, bv. toen met het overlijden van Sedar Soares (die jongen die tijdens het sneeuwballen gooien is doodgeschoten), de beelden dat hij voor die uitvaartstoet loopt komen nog steeds op tv! (En nee, natuurlijk doet hij het niet voor de roem ofzo voor we die opmerkingen weer gaan krijgen).
Wat toevallig, iemand van DELA.
Bianca alvast bedankt voor je info en hopelijk kan Michael ons nog meer geven

Hoe is hij in deze wereld teRecht gekomen?
Mijn man en ik willen ooit wel kinderen, de komende jaren nog niet, maar is deze baan ook parttime te doen?
Verder kan ik niet veel info vinden over de arbeidsvoorwaarden van DELA, wellicht dat Michael daar ook wat meer over kan vertellen.

Alvast bedankt.

Edit: mooi schilderijtje
pi_28625811
Michael voor de uitvaart van Sedar. Hij is de linkse van de twee uitvaartleiders die ervoor lopen (die met de streepstropdas). Hij had hulp van zijn collega en vriend die rechts naast hem loopt, die collega en vriend is overigens niet zo lang daarna plotseling overleden, en diens uitvaart heeft Michael dus ook geheel geregeld en uitgevoerd. Zulke dingen vallen niet mee. Hij heeft overigens in zijn carrière als uitvaartleider de uitvaarten van nu al 2 oma's, 1 opa, 1 vriend/collega en pas zijn moeder gedaan.

pi_28626203
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:16 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wat toevallig, iemand van DELA.
Bianca alvast bedankt voor je info en hopelijk kan Michael ons nog meer geven

Hoe is hij in deze wereld teRecht gekomen?
Mijn man en ik willen ooit wel kinderen, de komende jaren nog niet, maar is deze baan ook parttime te doen?
Verder kan ik niet veel info vinden over de arbeidsvoorwaarden van DELA, wellicht dat Michael daar ook wat meer over kan vertellen.

Alvast bedankt.

Edit: mooi schilderijtje
Tja, hoe is hij in de wereld terecht gekomen... dat is nogal een verhaal!

Hij werkte als bezinestationsmanager, en daar kwamen steeds politielui koffiedrinken. Eén daarvan kwam vaker en die kwam ineens in het zwart gekleed. Michael heeft toen gevraagd wat
hij ging doen en die zat dus bij een dragersvereniging (dragers die dus bij een uitvaart worden ingehuurd om ... je raadt het nooit ... de kist te dragen), hij deed dat op oproepbasis naast zijn politiewerk. Michael is dat toen ook gaan doen want dat is een leuke bijverdienste als je onregelmatig werkt. Op een dag kwam hij bijeen uitvaartonderneming van wie de uitvaartleidster vertelde dat er bij Dela Rotterdam een uitvaartleider werd gevraagd en of dat niks voor hem was. Michael is toen gaan praten en hij viel blijkbaar zo in de smaak dat hij direct werd aangenomen! En daar zit hij dus nog steeds.

Ik heb nog niet gehoord van part-time uitvaartleiders, wel van elke andere baan in de uitvaart die part-time worden beoefend. Je moet je voorstellen dat het natuurlijk de voorkeur heeft wanneer je een uitvaart gaat regelen bij mensen thuis je die uitvaart (4, 5 dagen later) ook zelf uitvoert en er ook bij bent wanneer er rouwbezoeken zijn in de avonden ervoor. Flexibel moet je dus zeker zijn en zover ik weet zijn er dus ook geen parttimers in die functie werkzaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door bianca en michael op 08-07-2005 18:20:05 ]
pi_28626455
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:36 schreef bianca en michael het volgende:

Flexibel moet je dus zeker zijn en zover ik weet zijn er dus ook geen parttimers in die functie werkzaam.
Ik denk ook dat je als uitvaardleider het aanspreekpunt bent richting nabestaanden, en dan is het voor de sfeer niet echt gewenst dat je je agenda erbij pakt, en voordat de nabestaanden plannen gaan maken zelf gaat roepen, ja maar op maandag middag kan ik daarom niet, en op dinsdagmorgen heb ik de wekelijkse boodschappen, en op woensdag middag heb ik weer wat anders, en donderdag moet de begravenis echt voor 11 uur beginnen, want ik moet om half 1 weer zelf iets.

Ik denk dat je in zo'n periode dat je met een overledene te maken hebt niet echt iets naast dat werk kunt hebben, maar dat je in elk geval minimaal de indruk moet wekken dat je er speciaal bent voor de nabestaanden, dat ze je zelfs uit bed mogen bellen
pi_28626552
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:43 schreef frederik het volgende:

[..]

Ik denk ook dat je als uitvaardleider het aanspreekpunt bent richting nabestaanden, en dan is het voor de sfeer niet echt gewenst dat je je agenda erbij pakt, en voordat de nabestaanden plannen gaan maken zelf gaat roepen, ja maar op maandag middag kan ik daarom niet, en op dinsdagmorgen heb ik de wekelijkse boodschappen, en op woensdag middag heb ik weer wat anders, en donderdag moet de begravenis echt voor 11 uur beginnen, want ik moet om half 1 weer zelf iets.

Ik denk dat je in zo'n periode dat je met een overledene te maken hebt niet echt iets naast dat werk kunt hebben, maar dat je in elk geval minimaal de indruk moet wekken dat je er speciaal bent voor de nabestaanden, dat ze je zelfs uit bed mogen bellen
Je hebt voor de 100 % gelijk, en heel soms gebeurd dat idd wel eens ... dat uit bed bellen Zelfs uitvaartleiders en hun vriendin slapen wel eens
pi_28630664
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:36 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Ik heb nog niet gehoord van part-time uitvaartleiders, wel van elke andere baan in de uitvaart die part-time worden beoefend. Je moet je voorstellen dat het natuurlijk de voorkeur heeft wanneer je een uitvaart gaat regelen bij mensen thuis je die uitvaart (4, 5 dagen later) ook zelf uitvoert en er ook bij bent wanneer er rouwbezoeken zijn in de avonden ervoor. Flexibel moet je dus zeker zijn en zover ik weet zijn er dus ook geen parttimers in die functie werkzaam.
Bij deze vacature staat erbij dat ze parttimers en fulltimers zoeken......

Wat een verhaal, toevallig dus dat ie in het vak terecht is gekomen!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:56:32 #90
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_28639692
Zo leuk het topic leeft weer....Hoi Bianca en Michael !
Ik ben blij om te horen dat er nog een uitvaartleider is die het enorm naar zijn zin heeft. Overigens ben ik 35 en heb een vrouw en 2 kleine kinderen 2 en 3 jaar. Dit valt prima te combineren met mijn werk ook mijn vrouw werkt er nog bij, doordat ik onregelmatig werk hebben we samen veel tijd nog voor de kinderen, je moet wel inventief zijn maar gaat prima. Ons team uitvaartverzorgers bestaat uit bijna allemaal jonge mensen, tussen de 27 en 45 zijn de meeste. We werken ook met 2 parttimers die we flexibel kunnen inzetten op een moment dat we een dag vol met uitvaarten staan hebben bv.
Verder ben ik het met Bianca eens dat het werk min of meer een roeping is zo voel ik dat ook...je moet het willen maar vooral kunnen, en als je liefde in je vak legt krijg je dat ook terug, laatst een geval meegemaakt waar ik binnen een jaar 3 keer in dezelfde familie kwam, ondanks het verdriet en de pijn was men blij dat ik weer kwam om alles te regelen, dat gevoel van dankbaarheid daar doe ik me werk voor.
een vooroordeel is ook een oordeel, geen mening is ook een mening...
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:46:34 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28643435
Huh? Ik zou toch zweren dat ik een link had gepost...

Nou ja, nog een keertje maar... bij www.stivu.nl kan je de cao voor het uitvaartwezen vinden onder de downloads. Is mss wel interessant Koningin.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 10:25:25 #92
7074 moussy
kuttekop
pi_28647423
Ik zie net van yarden een vacature staan in Alkmaar... Ik ga nog ff piekeren of ik de gok ga nemen of niet...

Ik kan niet linken, dus knip en plak even voor andere "liefhebbers"

Uitvaartverzorger

ALGEMEEN
Voor de divisie Uitvaartzorg bv zijn wij op zoek naar een uitvaartverzorger (v/m). De functie heeft de volgende kenmerken:

standplaats: Alkmaar;
arbeidsduur: 24 uur per week;
periode: voor bepaalde tijd.

FUNCTIE-OMSCHRIJVING
Als uitvaartverzorger informeert u de nabestaanden en begeleidt danwel verzorgt u de uitvaart afhankelijk van hun wensen. De werkzaamheden omvatten onder meer het aannemen van meldingen van uitvaarten en het voorbereiden, plannen, regelen en uitvoeren van kerkelijke en niet-kerkelijke uitvaarten conform de wensen van de klant. Tevens stelt u kostenoverzichten op en behoort nazorg tot uw takenpakket.

FUNCTIE-EISEN
MBO+ werk- en denkniveau (STIVU strekt tot aanbeveling);
ervaring in de uitvaartbranche, bij voorkeur als uitvaartverzorger;
incasseringsvermogen en stressbestendigheid;
klant- en kwaliteitsgericht kunnen denken en handelen;
inlevingsvermogen, betrouwbaarheid en goede omgangsvormen;
kennis hebben van en respecteren van levensbeschouwelijke opvattingen;
uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
organisatietalent;
bereidheid tot vestiging binnen de regio;
in bezit van eigen auto;
bereidheid tot het werken in een dienstrooster, alsmede een beschikbaarheidsrooster
voor avond- en weekenddiensten;
affiniteit met de computer.

ARBEIDSVOORWAARDEN
De arbeidsovereenkomst is voor bepaalde tijd, voor de periode van 1 jaar, met de intentie om bij goed functioneren over te gaan tot een dienstverband voor onbepaalde tijd. U wordt beloond in schaal 7, volgens de CAO voor de Crematoria. Voor de overige voorwaarden is de CAO voor de uitvaartverzorging van toepassing.

INFORMATIE EN REACTIE
Voor nadere inlichtingen over deze functie kunt u contact opnemen met Eliane Kaaij, teamleider uitvaartzorg, telefoon 072 515 4544.
Belangstellenden kunnen hun schriftelijke sollicitatie inclusief een actueel curriculum vitae, richten aan Yarden uitvaartverzorging, afdeling Personeel & Organisatie, t.a.v. Esther Hezemans, Postbus 184, 1110 AD Diemen, onder vermelding van vacaturenummer 75-8. Als u niet voldoet aan de functie-eisen dan heeft het geen zin om te reageren.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 11:06:54 #93
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_28648074
Vreemd...dat je de CAO voor crematoria krijgt en niet die van de uitvaartzorg..

En ook nog een eigen auto moet hebben, ik weet de dat arbeidsvoorwaarden bij ons een stuk beter zijn... Anyway je moet ergens beginnen, succes als je het wle gaat proberen.
een vooroordeel is ook een oordeel, geen mening is ook een mening...
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2005 @ 14:42:30 #94
7074 moussy
kuttekop
pi_28652702
Ik heb geen ervaring, dus ik val al af. Gaat voor mij dus over
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_28660261
In de vacature die ik hier heb gezien vroegen ze HBO-nivo, maar er stond niets bij van ervaring of opleidingen. Het was wel CAO-uitvaartverzorging (kan iemand hier iets meer over vertellen??).
Verder de capaciteiten zijn hetzelfde.

Eigen auto zal wel zijn omdat het parttime is (24 uur)
Moussy, ook zonder ervaring kan je het toch proberen!!
  zondag 10 juli 2005 @ 11:38:25 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28676492
Koningin... op www.stivu.nl kan je onder de downloads de CAO uitvaartverzorging vinden...
pi_28678728
quote:
Op zondag 10 juli 2005 11:38 schreef Brighteyes het volgende:
Koningin... op www.stivu.nl kan je onder de downloads de CAO uitvaartverzorging vinden...
Danke, ik heb het gevonden
  zondag 10 juli 2005 @ 15:29:35 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28682228
Er staat in het Volkskrant Magazine van deze zaterdag een artikel over vrouwen als uitvaartleiders.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 10 juli 2005 @ 17:14:14 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28685080
Hmmm... eens kijken waar ik die vandaan kan plukken dan... Het is wel een hot topic op het moment blijkbaar...
pi_28700628
De Volkskrant kan ik hier nergens vandaan toveren...........evt. internet??

Ik heb het dit weekend eens met mijn man besproken en die zegt dat ik het eens moet proberen. Kan altijd nog veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')