Gecondoleerd.quote:Op maandag 27 juni 2005 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tsja, dat is dus echt een kwestie van 'uitproberen'.
Stom en verdrietig toeval nu ik er zoveel mee bezig ben, mijn oma is afgelopen weekend overleden. Ik ga er vanmiddag even heen.
Waar ik wel overna heb gedacht sinds ik hiermee bezig ben is het 'verzorgen' van de overledene. Dat lijkt me iets waar je idd aan zal moeten wennen...
Dat heb ik nu een paar keer gedaan, ook bij familieleden zoals je wel weetquote:Op maandag 27 juni 2005 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
Waar ik wel overna heb gedacht sinds ik hiermee bezig ben is het 'verzorgen' van de overledene. Dat lijkt me iets waar je idd aan zal moeten wennen...
Nou ja goed, je weet nooit... Je bent dan iig wel ervaringsdeskundige in 'hoe het beter zou kunnen'...quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/717861/1/305#28267250]maandag 27 juni 2005 11:37
Ik zou het zelf ook wel willen trouwens, maar ik denk niet dat het uitvaartcentrum hier me aanneemt na de advocaten die ik ooit eens op ze af gestuurd heb
Want?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het zijn in elk geval uitzuigers
Ja kun je me die even uitleggen ? Een loze kreet heb ik niets aan, we zijn geen uitzuigers we verlenen diensten en die moeten betaald worden is dat zo raar ?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet dat het beeld bij mij opkomt hoor (heb geen slechte ervaringen persoonlijk), maar je hoort wel eens dat de klanten (nabestaanden) achteraf niet tevreden zijn over hetgeen ze gekregen hebben in verhouding tot wat ze moeten betalen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:55 schreef funnyfox het volgende:
[..]
Ja kun je me die even uitleggen ? Een loze kreet heb ik niets aan, we zijn geen uitzuigers we verlenen diensten en die moeten betaald worden is dat zo raar ?
Ik ben blij dat je dit verhaal hier neerzet, wij vechten als organisatie al lang tegen deze vooroordelen en herkennen ook praktijken van "collega" uitvaartbedrijven hierin. Wij zijn er voor de nabestaanden om hun van een zo goed mogelijk advies te dienen en om een uitvaart te regelen die past bij hun en de overledene, ik kan je vertellen dat we dikwijls meerdere keren over verschillende jaren gelukkig bij dezelfde familie's moeten aanschuiven. Dit kan alleen omdat onze service en dienstverlening goed is en dat de mensen zeer tevreden zijn geweest, anders waren ze wel naar een ander gegaan. Op het moment dat ik de mensen iets aansmeer komen ze nooit weer...bovendien kan ik dat zelf niet. Ik kan best iemand hele dure dingen gaan verkopen immers ze zijn op hun kwetsbaarst in dit soort omstandigheden wij vinden dat niet kunnen en werken er niet aan mee.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:06 schreef frederik het volgende:
[..]
Niet dat het beeld bij mij opkomt hoor (heb geen slechte ervaringen persoonlijk), maar je hoort wel eens dat de klanten (nabestaanden) achteraf niet tevreden zijn over hetgeen ze gekregen hebben in verhouding tot wat ze moeten betalen.
- Ze weten geheel niet wat alles kost, en verwachten bij een soort aldi of lidl te kunnen shoppen
- Een groep mensen is zo van slag dat elk voorstel van de begravenisondernemer met ja beantwoord wordt, vooral indien het iets is wat ze wel leuk lijkt, maar waar een nee op zou volgen bij een kosten/baten analyse
- Een aantal collega's (over de goede hier geen kwaads) zullen best wel een vorm van psychologie gehad hebben, om de klant in de moeilijke dagen iets aan te smeren wat ze in willekeurig welke andere situatie niet zouden nemen.
- In een rouw periode heeft de nabestaande niet veel oog voor het regelgedeelte (generaliserend dan), jullie nemen dat van ze over, alleen soms blijkt dat achteraf dat dingen toch anders gegaan zijn dan ze gegaan zouden zijn indien de begravenis ondernemer een huisvriend geweest was (puur omdat je de nabestaande over het algemeen niet kent kun je alleen de algemeenheden aanvoelen, bij een uitzonderlijke nabestaande kun je wel eens dingen doen die voor hem of haar onverwacht zijn)
Ok, ik weet er verder weinig van (nog), maar ik denk wel dat een groot deel van deze problemen voort komen uit 2 dingen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:06 schreef frederik het volgende:
Niet dat het beeld bij mij opkomt hoor (heb geen slechte ervaringen persoonlijk), maar je hoort wel eens dat de klanten (nabestaanden) achteraf niet tevreden zijn over hetgeen ze gekregen hebben in verhouding tot wat ze moeten betalen.
- Ze weten geheel niet wat alles kost, en verwachten bij een soort aldi of lidl te kunnen shoppen
- Een groep mensen is zo van slag dat elk voorstel van de begravenisondernemer met ja beantwoord wordt, vooral indien het iets is wat ze wel leuk lijkt, maar waar een nee op zou volgen bij een kosten/baten analyse
- Een aantal collega's (over de goede hier geen kwaads) zullen best wel een vorm van psychologie gehad hebben, om de klant in de moeilijke dagen iets aan te smeren wat ze in willekeurig welke andere situatie niet zouden nemen.
- In een rouw periode heeft de nabestaande niet veel oog voor het regelgedeelte (generaliserend dan), jullie nemen dat van ze over, alleen soms blijkt dat achteraf dat dingen toch anders gegaan zijn dan ze gegaan zouden zijn indien de begravenis ondernemer een huisvriend geweest was (puur omdat je de nabestaande over het algemeen niet kent kun je alleen de algemeenheden aanvoelen, bij een uitzonderlijke nabestaande kun je wel eens dingen doen die voor hem of haar onverwacht zijn)
er zijn uitzuigers tussen idd ja!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 02:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met Monuta heb ik geen ervaringen, wel met Dela toen mijn schoonzusje overleed... Dat was geen succes moet ik zeggen. Was niet echt persoonlijk, beetje afstandelijk zelfs. Alsof het voor de betreffende persoon écht alleen een baan was en niet een roeping. Ik heb het meeste zelf geregeld en naar haar gedelegeerd zeg maar...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:03 schreef funnyfox het volgende:
@Brighteyes nu schop je me toch even tegen het zere been. Ik werk idd. bij de Monuta maar ik wel met klem ontkennen dat wij op een of andere manier juist commercieler zijn dan de kleinere ondernemingen, juist het tegendeel is waar. Doordat wij een grote organisatie zijn zijn we minder afhankelijk en kunnen we andere prijsstellingen doorvoeren ook goedkoper jah.. daarnaast pretenderen wij 's lands beste uitvaartonderneming te zijn en willen we ons onderscheiden door met nieuwe rouwwagens te werken, mooie uitvaartcentra en moet ons personeel in nette kleding lopen. Waarom mensen kieze voor een grote onderneming is niet de naam maar wel de reputatie die we hebben. En die hebben we, niet voor niets doen we de uitvaarten van het koninklijk huis, de ministers en ambassadepersoneel. Ook andere grote uitvaarten w.o. Pim Fortuyn, Herman Brood, Manfred Langer zijn door Monuta gedaan. Ook vragen kleine ondernemingen regelmatig expertise bij ons of schakelen ons in bij speciale uitvaarten. Juist omdat we zo groot zijn willen we op details letten omdat je je daarmee kan onderscheiden van de rest...... Sterker nog we werken zelfs met locaal ondernemersschap dat houd in dat 1 uitvaartverzorger werkzaam is in een kleine regio waar hj zelf ook woont en dus de mensen kent maar wel met het voordeel van een grote onderneming achter zich.......
Wel voor diensten die daadwerkelijk verricht zijn. Maar als je slim bent ga je acteraf de factuur goed naspitten want daar zullen allerlei dingen opstaan die niet verricht zijn of veel te duur.quote:Een loze kreet heb ik niets aan, we zijn geen uitzuigers we verlenen diensten en die moeten betaald worden is dat zo raar ?
Op welke grond maak je die aanname? Ik vind het nogal een harde beschuldiging, en ik zie niet waar deze op gebaseerd is.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wel voor diensten die daadwerkelijk verricht zijn. Maar als je slim bent ga je acteraf de factuur goed naspitten want daar zullen allerlei dingen opstaan die niet verricht zijn of veel te duur.
Lijkenpikkers noem ik het
Misschien als je even de moeite neemt om alle berichten na te lezen dat je wel wat duidelijk word, in ieder geval hoe wij werken en hoe er volgens de wetgever gewerkt moet worden, dat mensen zich inlaten met een "louche" uitvaartonderneming kan ik ook niet helpen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wel voor diensten die daadwerkelijk verricht zijn. Maar als je slim bent ga je acteraf de factuur goed naspitten want daar zullen allerlei dingen opstaan die niet verricht zijn of veel te duur.
Lijkenpikkers noem ik het
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |