Dat vind ik nou juist wel - ze is kampioen in het er om heen draaien, in plannen in de markt zetten die niet uitgevoerd (kunnen) worden, in het suggereren dat ze actief is, in het type politicus dat zich boven het volk verheven voelt enz.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:31 schreef numero_uno het volgende:
Je hoeft t er niet mee eens te zijn maar ze heeft iig geen last van Haags taalgebruik waar er standaard om de vraag heen wordt geluld
Het rekening rijden dat onze vriendin Tineke stug volhield, maar gigantisch werd afgeserveerd, de kostenoverschrijdende megaprojecten waar men 'weinig inzicht zou hebben in de kosten en zodoende daar gaan uitspraken over zou kunnen doen', terwijl men in werkelijkheid exact wist dat het budget niet met 1% maar met 80% overschreden zou worden etc..quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Heb je een concreet voorbeeld van een liegende (ex-)minister van verkeer? Vooralsnog noem je alleen concrete zaken op van de huidige ministersploeg, en toont alleen maar aan dat de huidige regering tot de ellebogen in de sorry-politiek zit.
quote:PvdA blijft bij vertrek Verdonk
DEN HAAG (ANP) - De PvdA blijft erbij dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) moet aftreden om de Congolese asielzoekers. PvdA'er De Vries zei donderdag tijdens een spoeddebat dat de Tweede Kamer blindelings moet kunnen vertrouwen op toezeggingen van de bewindsvrouw.
Verdonk zei dat nimmer vertrouwelijke gegevens over vluchtelingen worden verstrekt aan hun herkomstlanden. Het tv-programma Netwerk meldde dinsdag echter dat de Congolese autoriteiten wel over deze gevoelige overheidsdocumenten van Nederland beschikken. ,,Dit is een zo ernstig feit, dat ik van mening ben dat de ministeriële verantwoordelijkheid er toe leidt dat de minister moet aftreden'', aldus De Vries. Hij is overtuigd van de integriteit van de journalisten en het onderzoek dat zij in Congo deden.
Wel zal De Vries het onderzoek naar de gang van zaken afwachten dat Verdonk door oud-burgemeester Havermans laat uitvoeren. Hij heeft er begrip voor dat de Tweede Kamer de resultaten willen afwachten. De PvdA'er meent echter dat als het onderzoek de bevindingen van Netwerk zal bevestigen, ,,er geen basis meer voor haar verdere functioneren als minister bestaat.'' Ook andere fracties lieten doorschemeren te vermoeden dat Netwerk gelijk heeft. Maar ondanks hun harde kritiek kondigden zij nog geen politiek oordeel aan.
Verder wil de PvdA dat Verdonk hangende het onderzoek alle uizettingen van uitgeprocedeerde Congolezen en de vreemdelingenbewaring opschort. Ook de SP, GroenLinks, D66, de ChristenUnie en de SGP sloten zich bij dit verzoek aan.
Bron: Spits
Het komt wel vaker voor dat een minister een plan heeft, maar dat er geen politiek draagvlak is. Dat is niet het voorliegen van de kamer.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:38 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het rekening rijden dat onze vriendin Tineke stug volhield, maar gigantisch werd afgeserveerd
Bron?quote:, de kostenoverschrijdende megaprojecten waar men 'weinig inzicht zou hebben in de kosten en zodoende daar gaan uitspraken over zou kunnen doen', terwijl men in werkelijkheid exact wist dat het budget niet met 1% maar met 80% overschreden zou worden etc..
Wel ze komen niet meer terug iin ieder gevalquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Minister Verdonk, die bekend staat om haar strenge "uitzettingsbeleid", die 'op straat' wordt vergeleken met de concentratie doorvoer kampen van Hitler, is opnieuw in het nieuws.
Onze minister verdonk met het hart van ijs (Wat nog niet eens is gevonden!) heeft nu informatie over congoleze uitgezette (Gedeporteerde) asielzoekers verstrekt aan congo. Door deze actie weet mw. Verdonk zéker dat deze mensen voor een aantal dagen worden opgesloten, gemarteld, en een boete krijgen.
Doordat mw Verdonk hiermee wel bewijst dat ze de mensen gewoon uit de weg wilt ruimen, en niet kijkt of de situatie wel veilig is, én dat ze over het gebeurde heeft gelogen in de 2e kamer.
Weg met mw. Verdonk dus!
Bron?quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het komt wel vaker voor dat een minister een plan heeft, maar dat er geen politiek draagvlak is. Dat is niet het voorliegen van de kamer.
[..]
Bron?
Ja, die prestigeprojecten bleken altijd duurder te zijn dan verwacht. Maar ik heb nooit iets gehoord over het bewust foutief vermelden van de kosten. Daarom vraag ik ook om een bron.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Bron?
De TV en de debatten die daarop te zien zijn.
Ik heb het over de Betuwe lijn.
Als je de Kamer feiten onthoud en doelbewust op een koers afstevent, waarbij relevante vragen onbeantwoord blijven in het kader van: Ja, dat kunnen we niet inschatten (terwijl dat wél zo is) vind ik dat liegen in de zuiverste soort.
quote:Bakzeil Verdonk in uitzettingsbeleid Congo
Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken moet van de Kamer de uitzetting van asielzoekers naar de Democratische Republiek Congo opschorten. Tijdens een spoeddebat was de bewindsvrouw aanvankelijk niet van plan om iets te veranderen, maar toen zich kamerbrede steun aftekende voor stopzetting ging ze overstag.
Aanleiding voor de zorgen van de Kamer is een uitzending van het tv-programma Netwerk, waaruit bleek dat de Congolese autoriteiten beschikten over vertrouwelijke informatie over afgewezen asielzoekers. Verdonk had de Tweede Kamer eerder dit jaar nog gemeld dat dergelijke informatie nooit aan het terugkeerland wordt gegeven.
De minister heeft de Raad van State gevraagd om een onafhankelijk onderzoek, maar ze wilde aanvankelijk niets veranderen aan haar uitzettingsbeleid. Onder druk van de Kamer gebeurt dat nu toch.
Bron: De Wereldomroep
Ja, laten we de wereldbevolking binnen onze grenzen houdenquote:Op donderdag 23 juni 2005 21:54 schreef Sidekick het volgende:
Hoewel de fracties liever afwachten op het onderzoek om te beslissen of Verdonk mag aanblijven, heeft deze kwestie iig al effect op een aantal uitzettingen:
[..]
Zodra je mensen uitzet komt er weer plaats voor nieuwkomers. Daar heb je ook niets aan.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, laten we de wereldbevolking binnen onze grenzen houden
Het TBS beleid van verantwoordelijke Donner is daar in mijn ogen inderdaad mede schuldig aan, maar dat is voer voor een ander topicquote:Op donderdag 23 juni 2005 16:33 schreef Elgigante het volgende:
Als je het zo wilt stellen moet je ook toegeven dat Donner, de Rechter of het TBS-beleid Appie gedood heeft ipv Wilhelm S.
Dus heeft Verdonk duidelijk met de verkeerde persoon zitten praten. Haar hele, mede door jouw belastingcenten betaalde, reisje naar Marokko is hopeloos gefaaldquote:Op donderdag 23 juni 2005 16:46 schreef SocialDisorder het volgende:
De situatie in Marokko is een die te verwijten is aan de Marokkaanse overheid. Zij heeft toezeggingen gekregen door een Marokkaanse medewerker van de Marokkaanse overheid. Die toezeggingen zijn een dag later teruggedraaid door zijn superieur.
Hoe Verdonk het bekijkt, doet er niet toe, punt is dat het probleem er nog is. Ze heeft het dus nog niet opgelost. 5000 mogen er inmiddels blijven, 4000 moeten weg, maar zijn nog steeds hier en de andere 17.000 wachten nog in spanning af.quote:De 26.000 asielzoekers (ze moesten voorbij komen he?) schijnt een magische werkig op dit soort discusssies te hebben. Verdonk heeft van tevoren gezegd dat zij deze gevallen PER geval zou bekijken, de linkse rakkertjes slaan alleen door, en vermoeden dat ze allemaal uitgezet worden. De media volgt uiteraard braaf.
De boom van de IND is door en door rot. Als er aan gewerkt wordt, is daar weinig van te merken, het aantal klachten neemt immers nog steeds schrikbarend toe.quote:De chaos bij het IND wordt aan gewerkt, achter de schermen. Dat jij er niets van ziet is een ander verhaal. Als je een boom niet ziet vallen, is hij dan niet gevallen?
Ys heeft voorgesteld alle eisen, dus ook de zijne te laten vallen, maarja, uiteraard wilde Verdonk daar niet aan.quote:Ys is helemaal een verhaal apart, omdat meneer loopt te blaten gelijkheid hier en koninkrijk daar, maar voorlopig moeten Nederlanders uit Nederland (dus niet de Antillen) aan vestigingseisen voldoen om op die eilandjes te MOGEN wonen, terwijl dat gewoon onderdeel is van het Nederlands koninkrijk, ook volgens hem.
Feit is dus, dat behalve blaten in de media, ze niets doet.quote:Haar imago is gebaseerd op de angstige reacties van mensen als jij. Betekent dat ze eindelijk eens iets anders doet dan anderen voor haar deden.
Ik wist niet dat de hele wereldbevolking uit Congolezen bestond en dat die allemaal hier zaten....quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, laten we de wereldbevolking binnen onze grenzen houden
Het is ook niet rechtvaardig dat zij daar de hele dag zon hebben en wij zo'n kloteklimaat.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:55 schreef Don_Gurgen het volgende:
Er is ook verder geen enkele rechtvaardiging dat wij welvarend zijn en mensen in Afrika niet. Ik heb het geluk hier geboren te zijn, de welvaart die ik daardoor geniet is geen prestatie van mij en ik verdien hem ook eigenlijk niet meer dan een Afrikaan. Omdat ik niet wil dat heel Afrika in Nederland komt wonen moet ik ervoor zorgen dat de welvaart daar stijgt.
Ho Hoquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:55 schreef Don_Gurgen het volgende:
Er is ook verder geen enkele rechtvaardiging dat wij welvarend zijn en mensen in Afrika niet. Ik heb het geluk hier geboren te zijn, de welvaart die ik daardoor geniet is geen prestatie van mij en ik verdien hem ook eigenlijk niet meer dan een Afrikaan. Omdat ik niet wil dat heel Afrika in Nederland komt wonen moet ik ervoor zorgen dat de welvaart daar stijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |