abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28103704
Ik had eindelijk de juiste onderdelen bij elkaar om de waterleiding voor mijn vaatwasser aan te gaan leggen. vol goede moet aan het boren geslagen, tot ik opeens gas ruik en een akelig gesis hoor. ja hoor... gasleiding geraakt
gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd, ik was binnen 1 minuut bij de hoofdkraan.

maar wat nu. ik zat al even bij de website van gamma te kijken, en nou blijkt dat je voor gasleidingen ook knelkoppelingen hebt. dus best zelf te doen. van de andere kant, ik wil geen gaslek in huis, dus misschien toch beter de loodgieter langs laten komen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Byte_Me op 22-06-2005 00:12:57 ]
pi_28103732
wat denk je nu zelf?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_28103846
Gewoon een stukje leiding ertussen lassen
Dat kan toch iedereen
pi_28103870
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:41 schreef zhe-devilll het volgende:
wat denk je nu zelf?
ik denk dat er met knelkoppelingen weinig mis kan gaan. leiding knellen, gaskraan opendraaien, zeepsop erop. is het dicht dan kun je de muur dichtsmeren.

maar ik open geen topic om erachter te komen wat ik zelf denk, ik open dit topic voor de mening/adviezen van de klussende fokker.
pi_28103935
Als je weet waar het gat zit en je kan er prima bij is het goed zelf te repareren, wel kontroleren met zeepwater maar dat wist je al
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_28103954
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:45 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik denk dat er met knelkoppelingen weinig mis kan gaan. leiding knellen, gaskraan opendraaien, zeepsop erop. is het dicht dan kun je de muur dichtsmeren.

maar ik open geen topic om erachter te komen wat ik zelf denk, ik open dit topic voor de mening/adviezen van de klussende fokker.
Ja dat denken veel zelfklussers maar
het risico is wel dat je vandaag of morgen met je buurt de lucht in vliegt
wil je dit?
Blij ben dat je mijn buren niet bent..
hoewel ik niet weet wat die uitvreten....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_28104102
Ik klus zelf ook graag, maar van gas blijf ik af. Bel alsjeblieft een installatiebedrijf. Dan weet je dat het goed gaat. Anders lezen we het morgen wel in de krant of op Fok.nl "Doe-het-zelver blaast zichzelf op"
  maandag 20 juni 2005 @ 22:53:22 #8
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28104155
* DeltaHF steekt lekker een peukje op
Met dubbel s; aldus
pi_28104252
Sinds ik erachter ben gekomen dat de "profesionals" geen gaskraan tussen de leiding en de geizer hebben gemonteerd doe ik het zelf wel. Alles exakt volgens de voorschriften.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 20 juni 2005 @ 22:56:59 #10
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_28104258
Dude laat er iemand voor komen, stel je maakt een fout dan word dat een hele dure fout voor jou en mischien de mensen die daar wonen.
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_28104339
Is het zelfs niet verplicht om het door een erkend bedrijf te laten doen? Of als je het zelf doet dit naderhand te laten keuren door zo'n bedrijf. Ivm verzekering e.d?
pi_28104421
Stel dat het fout gaat....zullen je buren leuk vinden
pi_28104507
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:45 schreef Byte_Me het volgende:
Knelkoppelingen moet je nooit achter een muur wegwerken. Weggewerkte leidingen moet je altijd solderen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_28104604
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:05 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Knelkoppelingen moet je nooit achter een muur wegwerken. Weggewerkte leidingen moet je altijd solderen.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_28104613
Als je het zelf doet en er gebeurd wat betaald een verzekering niets uit en dan?
Als je het dan nog kunt navertellen....
pi_28104686
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:59 schreef B03S het volgende:
Is het zelfs niet verplicht om het door een erkend bedrijf te laten doen? Of als je het zelf doet dit naderhand te laten keuren door zo'n bedrijf. Ivm verzekering e.d?
Volgens mij wel, was nl ook het kommentaar van de verwarmings ketel leverancier toen ik vertelde dat ik mijn vorige ketel zelf gemonteerd had inclusief gas.
Ik begreep iig van hem dat je een verwarmings ketel tegenwoordig niet meer zelf mag monteren. (heb het niet verder nagevraagd, maar dat was dus hun commentaar en dat terwijl ze al wisten dat ik er deze keer geen zin in had om het zelf allemaal af te monteren, dus een verkoop praatje was het niet)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_28104732
als ik moet gaan solderen, dan komt er maar een loodgieter. morgen ff bellen dus.
pi_28105065
Ze hebben hier het gas ook gewoon met knelkoppelingen aangesloten, maar ik zou idd de loodgieter hiervoor bellen, better safe than sorry
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_28105217
Even Apeldoorn bellen......................
  dinsdag 21 juni 2005 @ 23:20:50 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_28118867
Zou gas altijd aan een vakman overlaten als het daar mee fout gaat, gaat het vaak goed fout dat risico zou ik niet willen nemen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_28119514
geweldig, ik had laatst een loodgieter hier om een wc aan te sluiten in opdracht van mijn woningstichting. Die gast vertelde dat het meest bezig is om klusjes 'af te maken' van doe het zelfers
  dinsdag 21 juni 2005 @ 23:39:28 #22
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_28119568
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:40 schreef Byte_Me het volgende:
tot ik opeens gas ruik en een akelig gesis ruik.
Da's knap...gesis ruiken, ik hoor dat meestal gewoon
To infinity…and beyond!
pi_28120572
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 23:39 schreef ivetje het volgende:

[..]

Da's knap...gesis ruiken, ik hoor dat meestal gewoon
scherp!
pi_28120594
het is trouwens gefixt. 5 minuten werk, 80 euro. ik heb echt de verkeerde carriere gekozen...
pi_28120652
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 00:14 schreef Byte_Me het volgende:
het is trouwens gefixt. 5 minuten werk, 80 euro. ik heb echt de verkeerde carriere gekozen...
Waar de goede man zelf waarschijnlijk een aanzienlijk kleiner deel van terugziet. Tenzij hij zelfstandig is, maar dan nog.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
pi_28160080
en vandaag kwam de monteur van de woningbouwvereniging de gasleidingen controleren op lekken. die had het gratis en voor niets gerepareerd
  maandag 27 juni 2005 @ 17:21:39 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_28278046
Bouwbesluit ===>>> knelkoppelingen wegwerken

Knelkoppelingen mogen alleen gebruikt worden buiten de muur, moeten altijd toegankelijk blijven ivbm lekkage...

Gasleidingen kan je beter (laten) solderen door een erkend installateur in verband met explosiegevaar, EN de verzekering natuurlijk
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_28279313
quote:
Op maandag 27 juni 2005 17:21 schreef Sounddragon het volgende:
Knelkoppelingen mogen alleen gebruikt worden buiten de muur, moeten altijd toegankelijk blijven ivbm lekkage...
Helaas is niet elke installateur daar van op de hoogte :-(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')