abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2005 @ 12:15:26 #101
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_29081294
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:06 schreef mbeis het volgende:
Er is eigenlijk niet zoveel veranderd door de bama. Ik heb heel lang geleden eens de HEAO gedaan en toen mocht ik mij ook al bachelor noemen. Heb daarna economie gedaan en kreeg zowel een nederlandse als engelse bul met drs. en MSc titel vermeld. Nu met de bama is dat dus niet veranderd.
Die verandering in de titulatuur is dan ook niet de reden waarom dat BaMa-stelsel is ingevoerd. In Europees verband is in de Bologna-verklaring afgesproken dat de universitaire opleidingen gesplitst worden in een bachelor- en een masterdeel. Bijkomend voordeel is dat door het invoeren van een uniforme titulatuur in Europa het makkelijker is om de waarde van een diploma vast te stellen.
  zondag 24 juli 2005 @ 13:02:41 #102
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29082246
quote:
Op zondag 24 juli 2005 09:53 schreef maxfoto het volgende:
Maar ik zal ze echt niet allemaal voeren
Ik ben van plan om in officiële correspondentie beiden te gaan gebruiken, of te wel drs. Plato MA. De doctorandustitel staat dan voor mijn geheel afgeronde studie en de MA voor de Masterstudie die ik in een aanverwant vakgebied ga behalen. Daar ik wat die laatste bereft niet de volledigde studie gevolgd heb vind ik de titel drs. niet geheel op z'n plaats.

Bovendien klinkt drs.drs. Plato natuurlijk absoluut niet.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_29084780
quote:
Op zondag 24 juli 2005 13:02 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik ben van plan om in officiële correspondentie beiden te gaan gebruiken, of te wel drs. Plato MA. De doctorandustitel staat dan voor mijn geheel afgeronde studie en de MA voor de Masterstudie die ik in een aanverwant vakgebied ga behalen. Daar ik wat die laatste bereft niet de volledigde studie gevolgd heb vind ik de titel drs. niet geheel op z'n plaats.

Bovendien klinkt drs.drs. Plato natuurlijk absoluut niet.
haha, nee dat is een beetje gek :-) in mijn geval mr. drs. Maxfoto MSc uiteindelijk zal er ook nog arts bij komen.

toevallig krijg ik net een zakelijke fax van een mr huppeldepup over een internet aangelegenheid. daar ga ik dus zeker mijn titels bij voeren. dan is het wel weer handig, en zal ik er ook gebruik van maken. als dat mannetje denkt mij te overbluffen met zijn meester titeltje, dan heb ik erook nog een paar :-)
  zondag 24 juli 2005 @ 15:10:44 #104
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29085420
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:45 schreef maxfoto het volgende:

[..]

haha, nee dat is een beetje gek :-) in mijn geval mr. drs. Maxfoto MSc uiteindelijk zal er ook nog arts bij komen.
Toch schijn je de tweevoudige drs.titel te mogen gebruiken als je twee doctorandustitels behaald hebt. Ik heb het ook wel eens ergens gezien, maar het ziet er inderdaad nogal vreemd uit. Maar inderdaad, als je een officiële brief aan een instantie moet sturen maakt het wel indruk en zullen ze je zaak vermoedelijk iets serieuzer behandelen.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:38:28 #105
1239 Singa
Fear me!
pi_29087541
Maak er anders drs2 Plato van ... Ik moet zeggen ik vind het eigenlijk wel een beetje amateuristisch staan als je "drs. XXX, MA" hebt staan met de nieuwe en oude stijl titels door elkaar, kun je dan niet beter "XXX, MA [vakgebied 1], MA [vakgebied 2]" van maken? Dus als ik het goedbegrepen heb en straks Geneeskunde heb afgerond wordt het: "ir.drs. Singa, arts", m.a.w. arts komt er extra bij naast je drs.?
  zondag 24 juli 2005 @ 16:51:53 #106
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_29087888
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:38 schreef Singa het volgende:
Maak er anders drs2 Plato van ... Ik moet zeggen ik vind het eigenlijk wel een beetje amateuristisch staan als je "drs. XXX, MA" hebt staan met de nieuwe en oude stijl titels door elkaar,
Ik ben het hier wel min of meer mee eens. Het staat zo wat typisch, het zou zo zelfs de indruk kunnen wekken dat je dezelfde titel twee keer gebruikt, één keer in de traditionele en één keer in de nieuwe vorm. Ik denk dat het in ieder geval eerder vragen oproept dan dat het duidelijkheid geeft. Gebruik dan alleen de relevante titel, of gebruik ze beide in dezelfde vorm als je ze per se beide wil gebruiken. Ik weet niet welke titels je in jouw geval mag gebruiken, maar dat kan dan dingen opleveren als drs. ir., dan wel drs. drs. of in de nieuwe stijl MA MA, dan wel MA MSc.
  zondag 24 juli 2005 @ 16:53:56 #107
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_29087947
quote:
Op zondag 24 juli 2005 09:53 schreef maxfoto het volgende:
Wel leuk om de discussie te lezen. Titels zijn helemaal niet zo belangrijk, alleen soms handig als je een boze brief moet schrijven :-)
Mijn vader heeft z'n titel 1 keer gebruikt, om een telefoonaansluiting aan te vragen in de jaren '70. Dat zou eerst enkele maanden kunnen duren volgens de PTT, na een boze brief met titel eronder was het in een paar weken gepiept. .
pi_29089256
quote:
Wel leuk om de discussie te lezen. Titels zijn helemaal niet zo belangrijk, alleen soms handig als je een boze brief moet schrijven :-) Ik lever maandag de papieren in voor mijn derde titel, van mijn vierde studie. Nummer vier zal later dit jaar volgen. Maar ik zal ze echt niet allemaal voeren
Ehh? 4 studies? Wtf! Dat is wel super cool. Welke studies heb je allemaal gevolgd?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_29090231
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:42 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Ehh? 4 studies? Wtf! Dat is wel super cool. Welke studies heb je allemaal gevolgd?
economie, rechten, psychologie en geneeskunde. geneeskunde nog niet klaar. ik ben in 1986 uitgeloot, drie maal achter elkaar. toen was ik al braaf begonnen met economie, heb later rechten er maar bijgepakt, en daar ook een super baan mee gehad. alleen bleef het geneeskunde, dat ik toch wilde doen altijd kriebelen. vandaar toch de switch naar geneeskunde en psychologie.
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:38 schreef Singa het volgende:
Maak er anders drs2 Plato van ... Ik moet zeggen ik vind het eigenlijk wel een beetje amateuristisch staan als je "drs. XXX, MA" hebt staan met de nieuwe en oude stijl titels door elkaar, kun je dan niet beter "XXX, MA [vakgebied 1], MA [vakgebied 2]" van maken? Dus als ik het goedbegrepen heb en straks Geneeskunde heb afgerond wordt het: "ir.drs. Singa, arts", m.a.w. arts komt er extra bij naast je drs.?
nee, als je arts achter jouw naam zet vervalt als het ware de drs titel. althans, zo is het gebruikelijk. ik zou zelf er niet voor kiezen om alles te voeren, dus mr drs maxfoto, MSc, arts hoewel dat wel zou kunnen met vier titels. maar de 'dubbele' drs dus niet. ik zou zelf kiezen voor maxfoto, arts denk ik. tenzij je optreedt in hoedanigheid van jurist of econoom, maar dan zou ik in mijn geval arts weer weglaten denk ik

[ Bericht 34% gewijzigd door maxfoto op 24-07-2005 18:31:53 ]
  zondag 24 juli 2005 @ 19:15:23 #110
1239 Singa
Fear me!
pi_29091653
Of je neemt ook de engelse/latijnse titel voor arts, dan kan de rest er ook bij: "Maxfoto, MSc, MD, LLM, MA"
  zondag 24 juli 2005 @ 19:17:20 #111
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_29091727
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:45 schreef maxfoto het volgende:

[..]

toevallig krijg ik net een zakelijke fax van een mr huppeldepup over een internet aangelegenheid. daar ga ik dus zeker mijn titels bij voeren. dan is het wel weer handig, en zal ik er ook gebruik van maken. als dat mannetje denkt mij te overbluffen met zijn meester titeltje, dan heb ik erook nog een paar :-)
Pff, opschepper!
  zondag 24 juli 2005 @ 19:19:55 #112
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_29091824
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:42 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Vraag me eerder af hoe dit allemaal betaald is. Mijn oom heeft ook drie titels, maar hij heeft die behaald in de tijd dat je nog lekker lang over zoveel opleidingen kon doen.
  zondag 24 juli 2005 @ 19:27:52 #113
1239 Singa
Fear me!
pi_29092111
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:19 schreef Sovereign het volgende:
Vraag me eerder af hoe dit allemaal betaald is. Mijn oom heeft ook drie titels, maar hij heeft die behaald in de tijd dat je nog lekker lang over zoveel opleidingen kon doen.
misschien zo:
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:20 schreef maxfoto het volgende:
[..], en daar ook een super baan mee gehad.
pi_29093996
quote:
Op zondag 24 juli 2005 19:19 schreef Sovereign het volgende:

[..]

nee hoor, ik heb mijn studies zelfs heel erg snel gedaan. studiefinanciering kreeg ik niet, want ik was docent tijdens mijn studie economie. rechten deed ik heel snel, en had maar 1 jaar overlap met mijn economie studie. psychologie inderdaad ook tijdens werken gedaan en alleen nu, tijdens het laatste stukje geneeskunde moet ik interen. nadeel nu alleen dat het collegegeld natuurlijk vrij hoog is, doordat mijn leeftijd boven de 30 jaar ligt

maar goed. ik ben erg blij met de fasen die ik heb meegemaakt, ook als 'hot shot' in het bedrijfsleven, maar dit is toch wat ik eigenlijk wilde doen, en door omstandigheden heb ik er toch voor gekozen om mijn hart te volgen, en dus geneeskunde te doen. en ik kijk erg uit naar het einde eerlijk gezegd.

als ik ooit iemand kan helpen bij een beslissing over studie(s), dan doe ik dat graag. ik weet hoe ontzettend balen het is om uitgeloot te worden. maar misschien was het allemaal wel heel anders gelopen wanneer ik destijds in 1 keer wel was ingeloot.

best een gek idee. maar erg off topic denk ik, voor deze discussie :-)
  zondag 24 juli 2005 @ 20:45:24 #115
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_29094542
quote:
Op zondag 24 juli 2005 20:26 schreef maxfoto het volgende:
nee hoor, ik heb mijn studies zelfs heel erg snel gedaan. studiefinanciering kreeg ik niet, want ik was docent tijdens mijn studie economie
Huh? Docent in wat? Wat was je vooropleiding dan?
pi_29098429
De mogelijkheid hebben om 4 studies te kunnen en willen doen is natuurlijk geweldig. Gelukkig had je destijds die mogelijkheid nog. Zeker als je in 1986 reeds een poging deed om ingeloot te worden. Tegenwoordig heb je nauwelijks mogelijkheden tot het volgen van 1 studie. Laat staan meerdere. In elk geval wel respect. Zeker omdat je nog Geneeskunde doet
quote:
nee, als je arts achter jouw naam zet vervalt als het ware de drs titel. althans, zo is het gebruikelijk. ik zou zelf er niet voor kiezen om alles te voeren, dus mr drs maxfoto, MSc, arts hoewel dat wel zou kunnen met vier titels. maar de 'dubbele' drs dus niet. ik zou zelf kiezen voor maxfoto, arts denk ik. tenzij je optreedt in hoedanigheid van jurist of econoom, maar dan zou ik in mijn geval arts weer weglaten denk ik
Volgens mij mag je gewoon een dubbele "drs" voeren. Nederlandse en Engelse titels door elkaar voeren mag volgens mij niet?
quote:
Heb je daar een vooropleiding voor nodig dan? Als je aantoonbaar veel kennis hebt in een bepaald gebied, dan kan een school het accepteren om je tijdelijk onbevoegd aan te nemen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 24 juli 2005 @ 23:16:20 #117
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_29098949
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:57 schreef Neuralnet het volgende:
Heb je daar een vooropleiding voor nodig dan? Als je aantoonbaar veel kennis hebt in een bepaald gebied, dan kan een school het accepteren om je tijdelijk onbevoegd aan te nemen.
Wellicht, maar ik neem even aan dat ze tijdens haar eerste studie economie nog geen "aantoonbaar veel kennis" bezat. Ben dan ook benieuwd waar ze docent is geweest en waarin.

Over meerdere studies gesproken, ik wil toch nog ooit een drs. titel halen, psychologie lijkt me een leuke deeltijdstudie. Zeker nu cognitieve psychologie een leuk raakvlak heeft met strafrecht. Maar toch eerst maar eens wat cash opbouwen.
pi_29100249
Het wordt leuk tegenwoordig ja. Er zijn ook al vakken zoals Rechtsinformatica die zich richten op de Computationele rechtstheorie en juridische kennismanagement. Dat heeft raakvlakken met Kunstmatige Intelligentie; wat weer raakvlakken heeft met de Cognitieve Psychologie. Nog even en je kruipt weer naar de beta-kant.
  maandag 25 juli 2005 @ 00:55:35 #119
1239 Singa
Fear me!
pi_29101591
Waarom ga je dan niet meteen promoveren Sovereign, krijg je een dr. (Niet dat ik met mijn plannen nou het ideale voorbeeld ben )
pi_29101879
Een promotieplaats levert niet bijster veel op als salaris en je hebt dan volgens mij ook nog eens 4 jaar geen vaste baan. Dat zou weer gevolgen kunnen hebben voor een eventuele hypotheek.
  maandag 25 juli 2005 @ 01:38:19 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29102228
Ik heb sinds m'n afstuderen mijn ir. titel nooit gebruikt.
Niet op business cards, niet in correspondentie.
Ik zie ook niet in waar dat goed voor is, aangezien iemand die net afgestudeerd is toch nog niks kan. Het gaat erom wat je na het verkrijgen van die titel hebt gedaan.
Overigens vind ik het gebruiken van HBO titels ronduit stumperig overkomen. Zet dan beter gewoon niks op je businesscard
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_29102418
quote:
Ik zie ook niet in waar dat goed voor is, aangezien iemand die net afgestudeerd is toch nog niks kan.
Pardon? Jij kon na je afstuderen niks? Ben jij ir. geworden door je begeleider te pijpen ofzo?
  maandag 25 juli 2005 @ 02:21:26 #123
1239 Singa
Fear me!
pi_29102756
Je kan ook in deeltijd promoveren, niet in aio/oio-verband dus, maar dan doe je dat gewoon in je eigen tijd. Waarschijnlijk ben je dan wel wat langer dan 4 jaar bezig, maar dan heb je ook wat.

Ik gebruik mijn ir.titel altijd in officiele correspondentie, je hebt die titel toch niet voor niets? Het is echt zo typisch Nederlands om je kop maar niet boven het maaiveld uit te steken, zo van stel je voor dat je iemand beledigd die een lagere opleiding heeft. Bovendien vind ik dat je best een beetje trots mag zijn op je titel.
  maandag 25 juli 2005 @ 10:00:03 #124
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29104920
quote:
Op zondag 24 juli 2005 16:51 schreef freako het volgende:

[..]

Ik ben het hier wel min of meer mee eens. Het staat zo wat typisch, het zou zo zelfs de indruk kunnen wekken dat je dezelfde titel twee keer gebruikt, één keer in de traditionele en één keer in de nieuwe vorm.
Dat is inderdaad waar, maar anderzijds klinkt Plato MA MA ook niet. Indien ik de titels MA en MSc had gehad was het eenvoudig geweest, maar twee keer dezelfde titel achter elkaar klinkt vreemd.
quote:
Op maandag 25 juli 2005 02:21 schreef Singa het volgende:
Ik gebruik mijn ir.titel altijd in officiele correspondentie, je hebt die titel toch niet voor niets? Het is echt zo typisch Nederlands om je kop maar niet boven het maaiveld uit te steken, zo van stel je voor dat je iemand beledigd die een lagere opleiding heeft. Bovendien vind ik dat je best een beetje trots mag zijn op je titel.
Dat vind ik ook, mensen doen vaak net alsof je je moet schamen voor je titel.
pi_29107451
quote:
Op zondag 24 juli 2005 20:45 schreef Sovereign het volgende:

[..]

ik startte in 1986 met mijn studie economie en ben ik 1989 voor het eerst gaan lesgeven. economie. eerst laag niveau. ik weet nog goed dat ik bij de sollicitatie vroeg of ik wel genoeg zou weten. daar werd toen hartelijk om gelachen en inderdaad. ik ben vrij snel daarna naast mavo en leao ook havo gaan lesgeven en uiteindelijk ook vwo op eindexamenniveau. de school mag je een beperkt aantal jaren aannemen als onbevoegd docent. ik heb uiteindelijk wel mijn postdoctorale opleiding(en) eerstegraadsbevoegdheid gedaan aan de post doc lerarenopleiding in leiden (onderwijs aan het EUR en ondertussen werken). destijds was daar een hele lucratieve regeling voor, namelijk half werken en volledig betaald worden.

ik ben daarna uit het onderwijs gegaan, maar heb het gezien als een hele waardevolle ervaring.
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:57 schreef Neuralnet het volgende:
De mogelijkheid hebben om 4 studies te kunnen en willen doen is natuurlijk geweldig. Gelukkig had je destijds die mogelijkheid nog. Zeker als je in 1986 reeds een poging deed om ingeloot te worden. Tegenwoordig heb je nauwelijks mogelijkheden tot het volgen van 1 studie. Laat staan meerdere. In elk geval wel respect. Zeker omdat je nog Geneeskunde doet
[..]
waarom schrijf je dat het niet meer mogelijk is? ik heb nu ook weer te maken met alle regelingen van de nieuwe stijl. dus hoger college geld. je mag in principe net zoveel studeren als je zelf wilt.

sterker nog: juist in 'mijn' tijd was het lastiger, want toen kreeg je geen studeertijd meer, en kon je alleen als extraneus inschrijven. zo moest ik rechten het laatste jaar doen (geen recht op onderwijs). die regelingen zijn allemaal vervallen, want ook ik krijg gewoon rechten als student tijdens de geneeskunde opleiding. dat was in de jaren '80 anders en verhinderde dat je na een studie ook nog eens een voltijd andere studie kon doen. althans... zo herinner ik het me allemaal. dat extraneus gebeuren is helemaal vervallen denk ik?
quote:
Op zondag 24 juli 2005 23:16 schreef Sovereign het volgende:

Over meerdere studies gesproken, ik wil toch nog ooit een drs. titel halen, psychologie lijkt me een leuke deeltijdstudie. Zeker nu cognitieve psychologie een leuk raakvlak heeft met strafrecht. Maar toch eerst maar eens wat cash opbouwen.
is ook heel erg leuk. ik denk dat je juist wanneer je iets ouder bent (een oude bok zoals ik) heel anders tegen stof aankijkt. dat merk ik nu ook met mijn mede co's. ik zit al in het weekend voor de start van een nieuw co schap te leren, terwijl de rest eens op de eerste maandag gaat kijken wat het allemaal inhoudt. daar is niets mis mee, ik merk alleen verschil. tijdens mijn eerste studie (economie) was ik ook al blij als ik een tentamen haalde en verder kon het me niet echt boeien. een vervolgstudie later is toch anders, omdat je een andere motivatie hebt om ermee te starten. als je de mogelijkheid hebt, zeker doen!

[ Bericht 28% gewijzigd door maxfoto op 25-07-2005 12:20:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')