abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32457393
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:00 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben een Body Shop-aanhangster. Laatst voor ruim 50 euro make-up spulletjes gekocht. Ik betaal graag voor kwaliteit van Body Shop.
Die zijn toch niet helemaal dierproef vrij maak ik uit de tekst op?
pi_32457577
OMG, shock, ik heb een tijd in de Bodyshop gewerkt (werk er nog in vakanties) en dacht echt dat ze tegen dierproeven waren...
Ik ben een meisje =)
pi_32457693
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:54 schreef Dupje het volgende:
OMG, shock, ik heb een tijd in de Bodyshop gewerkt (werk er nog in vakanties) en dacht echt dat ze tegen dierproeven waren...
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 09:51 schreef schatje het volgende:
Precies MUUS, je bent me net voor. The BodyShop heeft in de loop der jaren haar slogan veranderd van "not tested on animals" in "against animal testing", omdat het bedrijf synthetische cosmetische ingrediënten gebruikt die in de eerste plaats worden ontwikkeld voor medische toepassing. Dierproeven voor medische toepassing zijn wel toegestaan.
Wel een beetje dierproefvrij dus..

Over Nivea vind ik eigenlijk vrij weinig duidelijk antwoorden..
  maandag 21 november 2005 @ 23:07:03 #154
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_32466433
Ik ben even zo vrij geweest de lijst van de OP te updaten met de reacties in t topic, zodat mensen in een oogopslag kunnen zien welke producten nu dierproefvrij zijn!!

Revlon
Botanics
Esteé Lauder
Chanel
Clinique
Hard Candy
M.A.C. Cosmetics
Nexxus
Nivea ??
OPI Products
Oriflame
Urban Decay
Victoria’s Secret
The Wella Corporation (Sebastian)
Lush ??
Hema
Eigen merk Etos
Eigen merk DA
Eigen merk Kruidvat
Eigen merk AH
The body Shop (gedeeltelijk)
Weleda
Dr. Hauschka
Yves rocher ??
L’Oreal ??
Annemarie Borlind
Kneipp
Dr Van der Hoog
Hennaplus
Aveda

Als mensen nog meer dingen weten, zet ze er dan bij in de lijst, dan blijft alles overzichtelijk, en duidelijk. want de site van dierproefvrij is al zo lang niet ge update en dus achterhaald

Lang leve dierproefvrij
Of niet soms?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 11:47:34 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65794669
Schop(je) omhoog, de discussie laait weer op .
KuikenGuppy
pi_65799745
Ik ben in ieder geval voor dierproeven voor medische toepassingen. En dan wel in de zin dat alternatieven natuurlijk onderzocht moeten worden en indien mogelijk gebruikt moeten worden maar als dit niet het geval is dan is dat jammer maar helaas voor de beestjes.
Voor cosmetica vind ik het een pluspuntje als mijn favoriete product niet op dieren getest is maar ik laat dat favoriete product ook niet staan als dat niet het geval is.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:13:48 #157
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_65806055
ik ga later werken met proefdieren

[ Bericht 2% gewijzigd door luciferist op 06-02-2009 17:41:16 ]
pi_65822178
Nog iemand tips voor proefdiervrij wasmiddel?
pi_65822422
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 02:15 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nog iemand tips voor proefdiervrij wasmiddel?
Ik las op een hyve over proefdiervrije producten dat de eigen merk van de Kruidvat proefdiervrij is maar op proefdiervrij.nl staat weer dat hoewel sommige schoonmaakmiddelen wel proefdiervrij worden geproduceerd, de grondstoffen soms wel op dieren getest zijn. Volledig proefdiervrij wordt dus lastig.
Ik geef je nog de meeste kans bij de natuurwinkel of met producten als soda, schoonmaakazijn, en groene zeep. Die producten zijn haast zo oud als de wereld en veranderen volgens mij nooit dus zullen ook niet (meer) op dieren getest worden lijkt mij.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65825215
quote:
Op maandag 21 november 2005 23:07 schreef Ri-Klain het volgende:
Als mensen nog meer dingen weten, zet ze er dan bij in de lijst, dan blijft alles overzichtelijk, en duidelijk. want de site van dierproefvrij is al zo lang niet ge update en dus achterhaald
Earth-Line
Sea-Line
Living Nature
Biodermal
I had a signature once. It was awful.
pi_65825860
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:54 schreef meXXmo het volgende:
Jammer, maar helaas... Lush staat er niet tussen.
Check hier maar. (cosmetica gids van proefdiervrij.nl)

Van de week ben ik daar gaan neuzen, had nl van Lush wel verwacht dat ze ertussen zouden staan. Niet dus.

Maar... ik ben verder gaan neuzen. Op de britse site site over dierproeven vond ik wél iets over Lush. Zie BUAV (= The British Union for the Abolition of Vivisection).
Ook daar staat Lush niet in 't rijtje, maar er is ook wat info gegeven waarom Lush er niet tussen staat. Als ik op Lush zoek op die site, kom ik uit bij wat linkjes naar artikelen. Vreemd genoeg kan ik alleen het betreffende stukjevervolgens niet vinden
Van de week nog wel.

Het had hier in ieder geval mee te maken:
[..]

Kortom, Lush geeft geen aantoonbare vaste datum aan als einddatum van dierproeven. Zoiets kan ik me nog herinneren van wat ik een paar dagen terug las.

Wie weet iemand anders die het betreffende stukje tekst wél terug kan vinden? Ik kan alleen de link vinden, maar die verwijst niet maar naar 't daarwerkelijke stukje waarin het over Lush gaat.
Lush heeft geen aantoonbare einddatum, maar is wel dierproefvrij. Ze hebben hun eigen methode hiervoor: ze gebruiken alleen ingredienten die niet alleen niet op dieren zijn getest, maar ook komen van bedrijven die in het geheel niet op dieren testen. Dus ze nemen niet dierproefvrij ingredient A af, als dat bedrijf ook ingredient B maakt wat wél op dieren wordt getest.

"Lush are firmly committed to a policy which not only precludes testing its products and ingredients on animals, or engaging with third-party suppliers to do so on their behalf, but we will also not buy any ingredient from any supplier that tests any of its materials on any animals for any purpose. This policy is unique in its field and is pioneering a new way to stop animal tests for cosmetics.

Lush runs its own Supplier Specific Boycott Policy. There are clear benefits to this policy, which is different and distinct from the Fixed Cut-off Date policy employed by the Humane Cosmetics Standard (Leaping Bunny logo)."

"While some other policies only preclude the use of ingredients tested on animals for use in cosmetics, the Lush policy means the company will not do business with any supplier that is engaged in any animal testing for any purpose, be it cosmetics, food, agrochemicals, pharmaceuticals, etc.

All of Lush’s suppliers have to sign a statement saying that they adhere to this policy, and the statements are resent to suppliers on an annual basis and reiterated and signed for with each purchase order for ingredients. In addition, the entire supply chain is audited by an independent consultant to ensure that suppliers are in compliance with the policy."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')