abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:03:47 #201
24399 TechXP
www.biteback.be
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:08:27 #202
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33338440
al 2 dagen circusdemo's gehad Zo even naar ahoy rotterdam

Gisteren diverse pers aan foon gehad. O.a. een interview gegeven aan radio haarlem.
Editie NL had ook nog gebeld of ik wat video materiaal had. Dat had ik natuurlijk. Weet iemand of er iets bij editie NL is geweest gisteren? Ze zouden gisteren ook bij premiere renz zijn en mij ook nog bellen, maar heb niets vernomen meer jammer genoeg. Ook geen pers gezien eigenlijk.
pi_33340099
Ik zie Renz bijna vanuit mijn huis staan
Maar kan op jullie tijden niet meedemonstreren helaas, maar ben er in gedachte wel bij.
pi_33340188
In de link lees ik dat "huisdieren" zoals paarden en honden wel toegestaan zijn hmmmm.... beetje inconsequent.
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:51:41 #205
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33340898
Ja inderdaad. Maar goed. Laten we het er maar op houden dat het een goede stap in de richting is. Had zelf die van christenunie een tijd terug info gegeven ook over andere dieren. Maar goed. Ik zal haar nog wel mail sturen om haar te bedanken voor deze inzet al.
Het nieuws van winschoten gaat de wereld nu over

Echter nog iets belangrijks:

De Europese Commissie is van mening dat het Oostenrijkse verbod op het gebruik van wilde dieren in circussen in strijd is met Europese regelgeving voor vrij verkeer van goederen en diensten. De Oostenrijkse organisatie Verein Gegen Tierfabriken is een email campagne gestart om het verbod te behouden. Steun de campagne op:

http://www.vgt.at/actionalert/circus/index.php?country=nl

Dat brengt het van Winschoten ook in gevaar.
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:55:21 #206
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33342579
dit berichtje vind ik ook een plaatsje in dit topic verdienen:
[b]
De heldendaad van Irma ...
[/b]
'Irma (44) ziet tijdens een fietstocht een moederkoe bevallen van haar kalf. Helaas glijdt het glibberige en gladde pasgeboren kalf zo in een nabijgelegen sloot. Irma bedenkt zich geen moment en rent het weiland in. De moederkoe stelt deze aandacht echter niet op prijs en geeft Irma een kopstoot, waardoor ook zij in de sloot belandt. Irma loopt hierdoor gekneusde ribben op, maar toch weet ze het kalf op het droge te krijgen. Als de moeder even uit zicht is, gaat Irma nogmaals de sloot in. Dit keer om het kalf weer in het juiste weiland te krijgen, bij zijn moeder. Daar aangekomen neemt moe weer de leiding over. Eind goed, al goed!' http://tinypic.com/view/?pic=izxbwm

Je konop de site van de Dierenbescherming stemmen op Irma (wat ik dus ook heb gedaan) en zij is de winnares van de Publieksprijs
http://www.dierenbescherm(...)dex.php?page=actueel
edit-het wil helaas niet lukken met de foto
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33364787
Belgisch nieuws maar ik hoop dat het ook mag.
quote:
za 24/12/05 - Vanaf volgend jaar moet iedereen die een hond wil kopen eerst een vragenlijst invullen. Dat heeft de ministerraad beslist. Op die manier moet het aantal bijt-ongevallen verminderen.
Op basis van de antwoorden zal de verkoper dan oordelen of de kandidaat-koper geschikt is om een hond te houden.
De koper moet onder meer aangeven of hij kinderen of een tuin heeft, en wat hij gaat doen met de hond als hij op vakantie gaat.
Het gaat om een nieuw koninklijk besluit op voorstel van minister van Dierenwelzijn Rudy Demotte.
Op die manier wil hij voorkomen dat mensen impulsief een hond kopen en mogelijk opgescheept zitten met een agressief dier.

Weinig enthousiasme over de vragenlijst

De Vlaamse Vereniging van Dierenartsen voor Kleine Huisdieren zegt dat de vragenlijst niet voldoende is om bijtongevallen tegen te gaan.
"De vragen dienen alleen om de toekomstige eigenaar te sensibiliseren. Ik denk niet dat het aantal impulsaankopen erdoor zal verminderen", zegt Cathy Toulouse.
Ook dierenverkopers als de dierenrechtenorganisatie Gaia zijn niet te spreken over de vragenlijst.
Kandidaat-kopers kunnen invullen wat ze willen, of ze kunnen hun hond in het zwarte circuit kopen, zeggen ze.
zoals ze hier zeggen, mensen gaan hoogstwaarschijnlijk invullen wat de verkopers verwachten. Maar toch misschien al een stap in de goede richting.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_33369158
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 13:55 schreef Marietje_34 het volgende:
dit berichtje vind ik ook een plaatsje in dit topic verdienen:

De heldendaad van Irma ...
'Irma (44) ziet tijdens een fietstocht een moederkoe bevallen van haar kalf. Helaas glijdt het glibberige en gladde pasgeboren kalf zo in een nabijgelegen sloot. Irma bedenkt zich geen moment en rent het weiland in. De moederkoe stelt deze aandacht echter niet op prijs en geeft Irma een kopstoot, waardoor ook zij in de sloot belandt. Irma loopt hierdoor gekneusde ribben op, maar toch weet ze het kalf op het droge te krijgen. Als de moeder even uit zicht is, gaat Irma nogmaals de sloot in. Dit keer om het kalf weer in het juiste weiland te krijgen, bij zijn moeder. Daar aangekomen neemt moe weer de leiding over. Eind goed, al goed!' http://tinypic.com/view/?pic=izxbwm

Je konop de site van de Dierenbescherming stemmen op Irma (wat ik dus ook heb gedaan) en zij is de winnares van de Publieksprijs
http://www.dierenbescherm(...)dex.php?page=actueel

edit-het wil helaas niet lukken met de foto

Foto toegevoegd.
Super aktie van die Irma, en terecht gewonnen, leuk nieuws !!!
  dinsdag 27 december 2005 @ 00:30:38 #209
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33428015
Ik las toevallig dit berichtje, omdat ik wat info aan het verzamelen was over tijgers... sprakeloos......
quote:
Gifrivier bedreigt Siberische tijger
De benzeenvlek die in de Chinese rivier Songhua richting Siberië drijft, bedreigt de Siberische tijger.

De gifrivier stroomt door de habitat van de tijgersoort, die nu al een van de meest bedreigde dieren ter wereld is, aldus het Wereldnatuurfonds (WNF).

Ook de tientallen soorten vis in de rivier, luipaarden, beren en muskusherten worden bedreigd.
wist wel van die gifvlek natuurlijk, had er nooit bij nagedacht dat die rivier direct een bedreiding zou kunnen vormen voor een van de allerbedreigste dierensoorten op aarde..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:30:30 #210
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33437563
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:58 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Foto toegevoegd.
thanks
pi_33440108
Diergaarde Blijdorp heeft er een Indisch Neushoorntje bij. Het kleine diertje is dinsdagochtend om half tien in de Rotterdamse dierentuin geboren.

Het vierde jong van moeder Namaste weegt ongeveer zeventig kilo. Het is het eerste dochtertje dat Namaste krijgt. De baby-neushoorn blijft voorlopig nog niet te zien voor het publiek.

Een naam is voor het beestje ook nog niet verzonnen. Daar wordt een wedstrijd voor uitgeschreven.
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 28 december 2005 @ 14:26:35 #212
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33469977
Dit drama houdt ook maar niet op

Canada doodt meer zeehonden dan ooit!
Vanaf eind maart zullen Canadese pelsjagers weer massaal zeehondjes doodknuppelen. De Canadese regering heeft toestemming gegeven om komend voorjaar 330.000 zeehonden te doden. Dit betekent een bloedbad op het ijs. 95% van de zeehonden is tussen de 12 datgen en 12 weken oud. Dit moet stoppen! Bont voor Dieren roept daarom iedereen op om te protesteren.

Wat kun jij doen om de zeehondjes te helpen?

- Stuur een protestmail naar de Canadese regering: http://www.bontvoordieren.nl/informatief.php?item=3&sub=2
- Vraag een actiekaart aan om op te sturen naar de Canadese ambassade:
http://www.bontvoordieren.nl/actiekaartaanvragen.php
- Download een handtekeningenlijst: http://www.bontvoordieren.nl/img/BvD_zeeh_Canada.pdf
- Stuur een protestbrief naar de ambassade: http://www.bontvoordieren(...)f_zeehondenjacht.doc

En klik hier voor beelden en filmmateriaal van de zeehondenjacht, maar het spreekt voor zich dat dit schokkende beelden zijn: http://www.bontvoordieren.nl/informatief.php?item=3&sub=6

Bron: www.bont voor dieren.nl
pi_33530735
Dode kat in microgolfoven: drie aanhoudingen

LONDEN - In Stockton, in het noordoosten van Engeland, zijn op tweede kerstdag drie personen aangehouden nadat een dode kat werd aangetroffen in een microgolfoven.
Speurders zijn nog bezig met het onderzoek van de dode kat en de oven om aanwijzingen te verzamelen over de schuldigen. De drie aangehouden personen zijn op borgtocht vrijgelaten. ,,Er zouden nog arrestaties kunnen volgen'', aldus de lokale politie.

De vijf jonge katjes van de omgekomen kat worden verzorgd door een opvanggezin, verzekerden de agenten.

Bron: Het Nieuwsblad
jobensaskia.nl
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:47:58 #214
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33540734
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 09:34 schreef Uhmmie het volgende:
Dode kat in microgolfoven: drie aanhoudingen

LONDEN - In Stockton, in het noordoosten van Engeland, zijn op tweede kerstdag drie personen aangehouden nadat een dode kat werd aangetroffen in een microgolfoven.
Speurders zijn nog bezig met het onderzoek van de dode kat en de oven om aanwijzingen te verzamelen over de schuldigen. De drie aangehouden personen zijn op borgtocht vrijgelaten. ,,Er zouden nog arrestaties kunnen volgen'', aldus de lokale politie.

De vijf jonge katjes van de omgekomen kat worden verzorgd door een opvanggezin, verzekerden de agenten.

Bron: Het Nieuwsblad
ik had het ook al gelezen. Zieke schoften
  † In Memoriam † zaterdag 31 december 2005 @ 08:10:33 #215
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33571180
Bully bunny gets fat cat to diet

A very fat cat has been forced to lose some weight after being bullied by... a rabbit!
Benji, a six-year-old ginger moggy, had piled on the pounds after getting used to a high-fat diet. He weighed 10kg - that's twice the size of a normal cat.

Then the family's pet rabbit, Chester, starting jumping on the poor cat, and Benji couldn't get away from him.

So his vet put him on a diet and he lost half his bodyweight. Now he's much happier and can get away from Chester.

-------

Als je de kat eerst niet 10 kilo zwaar laat worden, hoeft hij daarna ook niet op dieet.

Sommige baasjes...

------

Geen nieuws maar een zeer eugh... 'apart' verhaal

-> Sex with Dolphins

zaterdag 31 december 2005 @ 08:26:02 #216
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_33571203
Ik vond dit wel een bijzonder bericht:
quote:
Over vegetarische honden en poezen: 'Geen koe voor de kat'

De oudste hond ter wereld is een 27-jarige collie uit Engeland. In mensenjaren komt dat neer op zo’n 200 jaar. Bramble – zo heet ze - doet nog wekelijks haar zwempartijtje en krijgt van haar baasje enkel veganistische voeding. Ze eet dus helemaal geen vlees, zuivelproducten of eieren, wel rijst, linzen en biogroenten…

In 2000 liepen bij Belgische gezinnen meer dan één miljoen honden en 1,7 miljoen katten rond. Bij de Nederlanders ging het om anderhalf miljoen honden en meer dan twee miljoen katten. Tel daar nog de viervoeters in dierenasielen, dierenpensions en dierenwinkels bij en de zwerfhonden en zwerfkatten. Al deze beestjes krijgen vroeg of laat honger: katten en middelgrote honden eten jaarlijks ongeveer evenveel vlees als hun baasje. Mensen die echter niet bereid zijn een koe op te offeren voor een kat, kunnen hun huisdier een vegetarisch menu voorschotelen. Onnatuurlijk, ongezond en onverantwoord zeggen tegenstanders. Onwetendheid antwoorden de voorstanders.

Vegetarische hond
Studies hebben uitgewezen dat zowel honden als katten ondanks hun kortere spijsverteringsstelsel in staat zijn om stoffen uit plantaardig materiaal op te nemen en te absorberen. Zo liet dierenrechtenorganisatie PETA de gezondheid van 300 vegetarische honden onderzoeken, van puppy's tot heel oude dieren. Iets meer dan de helft waren reuen en iets minder dan de helft waren rashonden. Onder de rashonden waren veel terriërs, retrievers, beagles en dobermans. 65% van alle honden was veganistisch. Uit het onderzoek bleek dat hoe langer een hond vegetarisch of veganistisch eet, hoe groter de kans is dat hij in goede tot excellente gezondheid verkeert en hoe kleiner de kans dat hij kanker, infecties, hypothyroidie (onvoldoende productie van de schildklierhormonen) krijgt of aan obesitas lijdt. Veganistische voeding blijkt ook gezonder dan vegetarische. Een andere conclusie was dat hoe langer een hond vegetarisch of veganistisch eet zonder extra taurine of L-carnitine, hoe groter de kans is op een hartkwaal. Honden die gist en knoflook aten bleken algemeen gezonder te zijn en een betere vacht te hebben. Honden die geen sojaproducten aten bleken gezonder dan dieren die dit wel deden. Een laatste conclusie van het onderzoek was dat vegetarische voeding de kans op zouten in de urine kan verhogen, met mogelijk blaasstenen tot gevolg. Daarom is het belangrijk om de PH-waarde van de urine regelmatig te onderzoeken.

Vegetarische kat
Katten zijn als carnivoren niet in staat om nuttige voedingsstoffen uit planten te halen, in tegenstelling tot honden. Ze hebben veel eiwitten nodig omdat ze hieruit bijna al hun energie halen. Eiwitten bestaan uit kleinere deeltjes, aminozuren genaamd, waarvan er 23 verschillende zijn. Elf van deze aminozuren worden voor een kat beschouwd als 'essentieel' omdat het lichaam deze niet zelf kan produceren. Enkele hiervan komen niet of slechts in zeer kleine mate voor in plantaardig materiaal en moeten in vegetarische voeding aangevuld worden. Het gaat om taurine, methionine, cysteine, arginine en lysine. Ook arachidonzuur en de vitamines A en B kan een kat niet zelf aanmaken.
Volgens James Peden, schrijver van het boek Vegetarian Cats & Dogs en oprichter van het bedrijf Vegecat, is zijn product een poeder dat alle voedingsstoffen bevat die een kat nodig heeft. Het poeder meng je door verse groenten, bonen en/ of granen die je volgens een bijgeleverd recept klaarmaakt. Peden: 'In het poeder zit synthetische taurine en vitamine A, vitamine B12, methionine geëxtraheerd uit maïs en zeewier dat veel arachidonzuur bevat. De recepten bevatten voldoende cysteine, arginine, lysine, niacine en vitamine B6.'
Recente foto van Bramble:

Het complete bericht op vegetarisme.be.

Een van mijn goede voornemens dit jaar is om met mijn dierenarts een vegetarisch dieet voor mijn hondjes samen te gaan stellen. Aangezien ik zelf ook vegetarisch eet heb ik het best moeilijk met vlees kopen en klaarmaken, elke dag tweestrijd, en kokhalzen natuurlijk. Ik heb al gepoogd compleet voedsel te bestellen, maar om voor 5kg meer dan 20 euro te betalen gaat me te ver. Ik wil ze best nog 20 jaar in goede gezondheid bij me hebben!!
power to the people
  zaterdag 31 december 2005 @ 09:08:10 #217
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33571333
ik vind het niks om dieren die normaal vlees eten een vegetarisch dieet op te dringen. Nisschien willen ze dat helemaal niet en als ik zo tussen de regels door lees in dt artikel hebben honden gewoon vlees nodig (zij het minder dan katten)

Waarom ben je zelf trouwens vegetarier, uit overtuiging, of lust je geen vlees?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 31 december 2005 @ 09:14:47 #218
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_33571367
Het ligt wat mij betreft ook aan het soort hond. Een Herder is een actieve en grote hond, en ik geef meteen grif toe dat zo'n dier het op een vegetarisch dieet waarschijnlijk niet goed zou doen.
Ik heb zelf een shih-tzu en een maltezer, en als we beginnen met ander voedsel moet ik ze natuurlijk goed in de gaten houden, ik vind het ook belangrijk dat ze het lekker vinden, en het is niet de bedoeling dat ze minder pit krijgen. Mocht dat gebeuren ga ik niet met pilletjes en poedertjes klooien, dan krijgen ze gewoon wat vlees of vis erbij. Ik wil dus eigenlijk gewoon dat mijn hondjes net zo gezond en verantwoord eten als hun baasjes.
quote:
Waarom ben je zelf trouwens vegetarier, uit overtuiging, of lust je geen vlees?
Ik lust inderdaad geen vlees maar meer omdat ik ervan walg. De manier waarop dieren tegenwoordig 'gemaakt' worden als zijnde vleesprodukten. De hoeveelheid die dagelijks wordt weggegooid, de vervuiling die ermee gemoeid is, het algehele disrespect voor het leven eigenlijk.
power to the people
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:27:03 #219
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33575137
Ik vind het zelf een beetje tegennatuurlijk om je vlees en visproducten te ontzeggen omdat je de massaproductie verwerpelijk vindt. Het is eten en gegeten worden al sinds de oudheid. Je hebt ook zoiets als biologisch vlees enzo als je de massaproductie verwerpelijk vindt. (waar ik je in een aantal gevallen wel gelijk in geef) Maar verder, ook dieren en mensen eten elkaar op, dat hoort bij het leven. Als je het niet lust is het wat anders natuurlijk. Ik zie hetzelf toch in een wat een breder perspectief, maar ieder zijn eigen afweging natuurlijk !

Ik vind het toch wel een beetje raar om een hond, die in feite zelf geen rationele keus kan maken en een carnivoor is, te dwingen vegetarisch te eten omdat het baasje dit uit principiele gronden wil.

[ Bericht 2% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 31-12-2005 12:34:06 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 2 januari 2006 @ 16:57:06 #220
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33630125
@Beestjuh: Zie http://www.veganbasics.de/
Daar kan je ook hondenvoer bestellen. Is zelfs veganistisch. Als honden al tijden vlees gegeten hebben moet je wel langzaam aan doen. Huidige voedsel mengen met nieuw voedsel enzo.

@BHFH: Je dwingt de hond sowieso al te leven voor de mens.. en niet voor het diers eigen redenen... daarnaast dwing je het dier al om vlees te eten van dieren die geslacht is. Het is roofdier... waarom ontzegt men die vrijheid... etc.. zo kan je ook redeneren. Maar zolang het dier er lichamelijk niet onder lijd en de voedingsstoffen krijgt.. wat is het probleem dan.
  maandag 2 januari 2006 @ 18:08:10 #221
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_33632150
Een hond is carnivoor en heeft dus een kort darmstelsel (dierlijke cellen zijn makkelijker afbreekbaar)
Plantaardige cellen zijn een stuk moeilijker afbreekbaar (vandaar dat herbivoren ook een veel langer darmkanaal hebben).
Mensen zijn omnivoor en kunnen dus beide goed verteren..
Daarbij komt dat veel vegetarisch dierenvoedsel veel soja bevat en dat deze soja vaak genetisch gemanipuleerd is. (zie: Keuringsdienst van waarde)
Kan best zijn dat het allemaal goed gaat maar vraag me af of het ook echt gezond is voor het beest op de langere termijn.
  maandag 2 januari 2006 @ 19:13:39 #222
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33634224
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:08 schreef stumbleupon het volgende:
Een hond is carnivoor en heeft dus een kort darmstelsel (dierlijke cellen zijn makkelijker afbreekbaar)
Plantaardige cellen zijn een stuk moeilijker afbreekbaar (vandaar dat herbivoren ook een veel langer darmkanaal hebben).
Een hond is in principe omnivoor. In natuurlijke situatie zou deze vooral vlees eten. Maar ander voedsel is niet uitgesloten. Beetje zoals vossen.
quote:
Daarbij komt dat veel vegetarisch dierenvoedsel veel soja bevat en dat deze soja vaak genetisch gemanipuleerd is. (zie: Keuringsdienst van waarde)
Kan best zijn dat het allemaal goed gaat maar vraag me af of het ook echt gezond is voor het beest op de langere termijn.
Die aflevering van KvW ging over gentech soja voor veevoer. Je weet wel.. hetgeen wat de dieren krijgen die jij later het vlees van opeet enzo.. Veevoer is anders dan vegetarische honden en kattenvoer. De meeste merken gebruiken biologische producten en anders is het in ieder geval niet gentech, maar van gewone gewassen soja.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 00:07:08 #223
133496 stumbleupon
Boomknuffelaar
pi_33644939
Ik help het je hopen maar uit een rapport van Greenpeace blijkt dat er "stiekem" transgene soja wordt vermengd met "schone" soja (zie: artikel)
De transgene soja wordt opzettelijk vermengd met conventionele soja, bij de oogst of in de silo's.
Gevolg: vrijwel de volledige soja-opbrengst van de Verenigde Staten (75 miljoen ton in 1999) is aangetast.

en

Soja is ook een veel gebruikt ingrediënt, wat vaak gebruikt wordt als eiwitten en energiebron in het voer. Fabrikanten gebruiken het ook als massa, een hond die soja rijk voedsel krijgt is eerder verzadigt. Vegetarisch hondenvoedsel gebruikt de soja vaak als eiwittenbron.

En ook iets om rekening mee te houden:
The following pet foods are involved (either directly or through their parent companies) in animal testing:

IAMS Eukanuba Alpo Arthur's
Bakers Complete Bonio Bonus Bounce
Brekkies Cesar Chappie Choice
Choosy Chunky Felix Friskies/Winalo
Go-Cat Go-Dog Gourmet Hills Science Diet
Katkins Kitekat Mighty Dog Omega Complete
Spillers Whiskas

De handel en wandel in grondstoffen is vaak zo ondoorzichtig....

En eeh zullen we het op opportunistische omnivoor houden dan?
Wolven en wilde honden eten andere dieren en onze honden doen dat ook: het zijn carnivoren. Ze eten alles van andere dieren, van vlees tot botten tot ingewanden tot de huid. Het betekent dat dit een onderdeel behoort te zijn van de voeding die wij zelf samenstellen.

Wolven en wilde honden eten plantaardig materiaal wanneer zij de ingewanden van hun prooidier opeten, zij eten bessen en bepaalde grassoorten, kauwen op bladeren, en doen zich tegoed aan overrijp fruit en compost: het zijn opportunistische omnivoren. Het betekent dat rijp fruit en groente een onderdeel behoort te zijn van wat wij onze moderne honden te eten geven.

Wolven en wilde honden zijn aaseters die zich tegoed doen aan rottende kadavers en braaksel, poep en bedorven vlees. Ze eten leem en klei, knabbelen aan takjes en jonge knoppen en eten de bast van bomen. Dit betekent dat de voedingstoffen die zij hieruit halen - hoogwaardige eiwitten, essentiële vetzuren, vitamines en mineralen - ook in de voeding van onze honden moeten zitten.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:42:47 #224
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33651416
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:07 schreef stumbleupon het volgende:
Ik help het je hopen maar uit een rapport van Greenpeace blijkt dat er "stiekem" transgene soja wordt vermengd met "schone" soja (zie: artikel)
Ja dat is niet helemaal uit te sluiten nee. Bij biologisch (keurmerk) zou dat te vertrouwen moeten zijn, maar goed.. je weet inderdaad maar nooit. Feit is wel dat de meeste gentech soja gebruikt wordt voor veevoer. En daarnaast komt het terecht in koekjes, gebak, etc.. wat de gemiddelde mens eet. Het liefst eet ik wel gewoon biologisch.
quote:
En ook iets om rekening mee te houden:
The following pet foods are involved (either directly or through their parent companies) in animal testing:

IAMS Eukanuba Alpo Arthur's
Bakers Complete Bonio Bonus Bounce
Brekkies Cesar Chappie Choice
Choosy Chunky Felix Friskies/Winalo
Go-Cat Go-Dog Gourmet Hills Science Diet
Katkins Kitekat Mighty Dog Omega Complete
Spillers Whiskas
Zeker.. die moet je ook echt niet gebruiken
quote:
En eeh zullen we het op opportunistische omnivoor houden dan?
Zo kan je het inderdaad noemen.
pi_33660825
na alle iams verhalen.. vind ik dat zowieso naar spul
en preventief.. toch maar niet
jobensaskia.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')