abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31448394
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:55 schreef Hilje23 het volgende:

dank je!
waar is erodome trouwens gebleven? die was toch modje hier?
Je loopt wat achter
Die is allang weg, toen hadden we Verbal, en nu Inkie
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:51:01 #152
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31538813
Kaal aapje populair in dierentuin

Het pasgeboren baviaantje Reggie is dé attractie van de Engelse Devon Zoo. Het aapje is namelijk kaal op zijn hoofd. De reden: zijn moeder is te lief voor hem. Ze likt al zijn haren eraf.

De overijverige moeder had zijn broertje ook kaal gelikt, maar hij heeft alweer een mooie haardos.

Drie weken geleden werd de baby geboren. Hij woog 510 gram en had een normaal pak haar op zijn hoofd. ¨In de meeste gevallen wordt een baviaan behaard geboren en blijven ze ook zo, maar doordat de moeder te lief is, likt ze al het haar van het kopje af,¨ aldus woordvoerder Phil Knowling van Devon Zoo. "Het haar groeit wel weer terug, alleen het ziet er nu een beetje raar uit."

Het baviaantje kreeg eerst de naam Reggie Kray, maar door haar kale hoofdje denkt de dierentuin er aan om de naam te veranderen in 'Gollum', het wezen uit de film Lord of the Rings.

Bron: Het volk
Website: www.paigntonzoo.org.uk <http://www.paigntonzoo.org.uk>

wat een toegewijde moeder
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_31539169
OMG
Wat een koppie zo, het zal wel weer goed komen als ze dat ook bij het broertje heeft gedaan
Gollum
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:19:26 #154
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_31540880
Dr Phil!
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_31541703
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:19 schreef tonja het volgende:
Dr Phil!
*Proest*
Die associatie had ik nou niet direkt hoor

Ontopic :
quote:
]Pleidooi voor inenting hobbykippen

De Dierenbescherming wil dat minister Veerman het mogelijk maakt om hobbypluimvee, biologische kippen en vrije-uitloopkippen in te enten tegen de vogelgriep.

Volgens de Dierenbescherming is dat de enige manier om te voorkomen dat de kippen massaal moeten worden geruimd, nu de vogelgriep dichterbij komt. Zo'n ruiming is volgens de Dierenbescherming maatschappelijk niet acceptabel. Voor inenting is toestemming nodig van de Europese Commissie.

Verder zouden er strengere regels moeten komen voor transporten en voor de import van vogels.

Bron: nos.nl
pi_31542632
Je zal maar net naar de WC gaan en ineens zo'n koppie uit de pot zien steken!
--------------
Boa constrictor in WC pot

MANCHESTER - Flatbewoners in het Britse Manchester zijn eindelijk verlost van een ongewenste gast. Een drie meter lange boa constrictor huisde twee maanden in rioolbuizen van het gebouw en liet regelmatig zijn kop in de wc-pot zien. Dat meldde de Britse krant The Times dinsdag.

Om te voorkomen dat de slang uit het toilet zou kruipen, plaatsten de bewoners bakstenen op de wc-klep. Ze maakten melding van de ongewenste gast, maar omdat de brandweer niets kon vinden, werden ze niet serieus genomen. Tot een negentienjarige jongen het beest op de badkamervloer vond. Hij liet de slang in een bak kruipen en belde de dierenbescherming.

Volgens een woordvoerder van de dierenbescherming is het niet ongebruikelijk dat kleinere slangen in het rioolstelsel zitten. Maar een boa constrictor van drie meter noemde hij "echt uitzonderlijk". Waarschijnlijk werd de slang achtergelaten door een oud-bewoner, die in augustus wegens huurschulden uit zijn appartement was gezet.
--------------------------------
pi_31548319
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:51 schreef Marietje_34 het volgende:
[afbeelding]

wat een toegewijde moeder
Wat een bekkie Het is net een oud mannetje of zo.

Een boa in je wc Dapper van die jongen dat hij hem durfde te vangen..
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_31579318
Rat is wetenschappers te slim af
quote:
Een rat is een team van wetenschappers maandenlang te slim afgeweest. Het diertje was uitgezet op een verlaten Nieuw-Zeelands eiland om te onderzoeken waarom ratten zo lastig uit te roeien zijn. Pas vier maanden later kon het dier weer gevangen worden.

Hoewel de wetenschappers de beschikking hadden over vallen, lokaas en speurhonden en de rat voorzien was van een halsband met een zendertje, kon het dier maar niet gepakt worden. Na tien weken zette de rat de onderzoekers zelfs op een dwaalspoor door 400 meter naar een nabijgelegen eilandje te zwemmen. Uiteindelijk werd een valstrik met pinguïnvlees hem toch fataal.

De wetenschappers hebben echter wel iets geleerd van het onderzoek: "Wij hebben ontdekt dat het disproportioneel moeilijk is om een enkele rat te vangen", aldus de onderzoeksleider.
I bet you are flying inside.
pi_31604382
Van de FP.
quote:
Eenden dood door proef wildbeheereenheid
Gepost door Jorrit (Flem) - Bron: Omroep Brabant
Gepubliceerd: vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:01
In een vijver in het het Boudriepark in het Noord-Brabantse Budel zijn gisteren twaalf dode eenden gevonden na een proef van wildbeheereenheid Cranendonck. De eenden zijn gestorven doordat hen stukjes brood met een verdovend middel werd gevoerd.

Met deze actie trachtte de wildbeheereenheid de dieren te kunnen vangen om ze vervolgens naar een andere plek over te brengen. Er zaten volgens de gemeente namelijk te veel eenden in de vijver, waarna Cranendonck werd ingeschakeld.

Na enkele uren waren de eenden echter nog niet verdoofd, waarna de medewerkers dachten dat het middel niet werkte en naar huis gingen. Later bleek dat de eenden waren verdronken. De gemeente denkt dat de dieren te veel brood hebben gegeten.
Wat een stelletje klojoos zeg
pi_31694865
Kijk dit moeten ze nu in Nederland ook doen!!!
quote:
ROME - De gemeenteraad van Rome heeft maandagavond een maatregel aangenomen om de rechten van huisdieren te beschermen. Zo zijn het uittrekken van nagels van katten, wurghalsbanden voor honden en het couperen van staarten om een hond er beter uit te laten zien verboden.

Ook mogen puppy's en kittens niet eerder dan na twee maanden bij hun moeder weggehaald - tenzij om gewichtige redenen door een dierenarts onderschreven -, mogen dieren in de zomermaanden niet in afgesloten auto's worden achtergelaten, en mogen "wilde of exotische" dieren niet aan kettingen worden gelegd..

De beschermingsmaatregel is bijzonder gedetailleerd. Zelfs de klassieke ronde vissenkom is verboden, merkte de krant Il Messaggero op. "De beschaving van een stad wordt hieraan afgemeten", zo citeerde de krant Monica Cirinna, een van de initiatiefnemers in de gemeenteraad.
bron: Telegraaf
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:35:57 #161
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31694892
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:33 schreef inkie1010 het volgende:
[..]

bron: Telegraaf
cool! Ik dacht eigenlijk dat Italianen niet zo goed met hun huisdieren omsprongen, beetje zoals de Grieken..

Maar dit is hartstikke goed
  donderdag 27 oktober 2005 @ 08:49:52 #162
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_31717109
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:33 schreef inkie1010 het volgende:
Ja goed idee, om iets mee te doen. Doen ze in NL ook nagels weghalen bij katten?

[ Bericht 11% gewijzigd door TechXP op 27-10-2005 08:56:18 ]
  donderdag 27 oktober 2005 @ 08:57:54 #163
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_31717196
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:35 schreef Marietje_34 het volgende:
cool! Ik dacht eigenlijk dat Italianen niet zo goed met hun huisdieren omsprongen, beetje zoals de Grieken..
Ik weet wel dat in Italie er ook nu sterk een dierenrechtenbeweging aan het groeien is, terwijl je vroeger niets hoorde. Denk dat we dat ontwikkeling kunnen noemen
pi_31719102
Een goeie ontwikkeling
In de hoop dat het de achtergebleven kleine dorpjes op het platteland ook bereikt.
pi_32179299
quote:
Golden Retriever Gives Birth To Green Puppy

A dog breeder in Alhambra, Calif., is mystified after his golden retriever gave birth to a green puppy, according to a Local 6 News report.

The green puppy, named Wasabi, was one of four puppies born five days ago.
The dog is healthy and green, according to the report.

Local 6 News showed video of the puppy rolling around with its normal-looking newborn brothers and sisters.

Skeptics said the dog had to be dyed green but the owner said the puppy was born green.

Veterinarians said it is possible for a newborn puppy's fur to be green because the placenta, which is green, rubs off at birth.

http://www.local6.com/news/5290491/detail.html

Ik vraag me af hoe lang ie zo blijft.
...
pi_32179447
Vreemd zeg! Lijkt net offie geverfd is
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:49:52 #167
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_32179501
groene puppy

Vraag me wel af wat die kartonne doos ( ) buiten doet.... (zo ziet het eruit iig)
hoop niet dat ze het kleine ding geverft hebben en dat ut echt van de placenta is !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_32179782
Ik geloof dat soort dingen nooit zo
Ziet er heel raar uit dat wel
  vrijdag 11 november 2005 @ 15:31:49 #169
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_32180800
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik geloof dat soort dingen nooit zo
Ziet er heel raar uit dat wel
Misschien hebben ze um wel gewoon geverft Dat deed die muts uit Versaille toch ook ? Marie Antoinet ofzo ? die verfde dr schaapjes/lammetjes in alle kleurtjes van de regenboog....dat stond leuker ofzo
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_32280471
Oudste dier ter wereld wordt 175

Uitgegeven: 15 november 2005 08:43
Laatst gewijzigd: 15 november 2005 09:11

BRISBANE - Haar huid is erg gerimpeld, en ze is de laatste tijd wat pondjes aangekomen. Ook is ze niet zo snel meer, zelfs niet voor een schildpad. Maar haar ogen twinkelen soms nog ondeugend en ze kan nog wel twintig jaar mee. Harriet viert dinsdag haar 175e verjaardag.
-----------------------------------------------------

Gefeliciteerd Harriet
  dinsdag 15 november 2005 @ 12:38:05 #171
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_32283029
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 10:57 schreef inkie1010 het volgende:
Oudste dier ter wereld wordt 175

Uitgegeven: 15 november 2005 08:43
Laatst gewijzigd: 15 november 2005 09:11

BRISBANE - Haar huid is erg gerimpeld, en ze is de laatste tijd wat pondjes aangekomen. Ook is ze niet zo snel meer, zelfs niet voor een schildpad. Maar haar ogen twinkelen soms nog ondeugend en ze kan nog wel twintig jaar mee. Harriet viert dinsdag haar 175e verjaardag.
-----------------------------------------------------

Gefeliciteerd Harriet

niet te geloven he, 175 jaar oud! Vanmorgen op het nieuws werd ook gezegd Harriet haar eerste eeuw als 'Harry' door het leven ging, omdat ze dachten dat ze een mannetje was. Toen men ontdekte dat het een dame is, hebben ze er maar Harriet van gemaakt.

Hoe oud zou zo'n schildpad eigenlijk kunnen worden?
  dinsdag 15 november 2005 @ 13:44:03 #172
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_32284900
Gefeliciteerd Harriet !!!

Echt super, een schildpad van zo'n leeftijd ! En ik vind mijn Padjes al oud !! Nou die zijn nog laaaaaaaaang nie zo oud als Harriet, en gelukkig ook niet zo groot

Weet niet hoe oud schildpadden kunnen worden, ze kunnen mensen overleven, dat blijkt maar weer 200, 300 misschien zelfs wel 400 jaar, kzou er zelf niet aan moeten denken
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:47:32 #173
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_32601763
Onderneem actie: Wilde dieren de tent uit!

Almere, 22 november 2005
Het circus is weer in de stad! Kleurige borden langs de kant van de weg kondigen de voorstellingen aan. Op een veld wordt in rap tempo een vrolijke circustent opgetrokken. Gezinnen, opa's en oma's met kleinkinderen drommen voor de kassa's om een kaartje te bemachtigen. Naast clowns en acrobaten vertonen tijgers, kamelen, en olifanten hun kunstjes in de piste. Het publiek is in extase en de mensen lachen om de capriolen van de dieren en mensen.

Maar … het is inmiddels wel bewezen dat het leven in een circus voor wilde dieren géén feest is. Het verzet tegen het gebruik van deze dieren in circussen groeit, ook binnen de circuswereld, vanwege de onoverkomelijke welzijnsproblemen en de onnatuurlijke levensomstandigheden. Toch blijft een groot deel van de circussen en moderner entertainment zoals shows, musicals en reclames nog steeds wilde dieren gebruiken.

U kunt iets doen: vraag uw eigen gemeente om circussen met wilde dieren te weren. In veel landen gelden al gemeentelijke of nationale verboden. In Nederland is er helaas niets geregeld. Teken daarom de petitie aan úw gemeente via de AAPsite.

http://www.aap.nl/specials2003/wild2005/index.php?link=S01
pi_32618753
Van Nu.nl :
quote:
Leeuw gestolen uit dierentuin Gaza

Uitgegeven: 27 november 2005 12:58
Laatst gewijzigd: 27 november 2005 13:08

GAZA - Met een gewaagde overval hebben gewapende mannen een leeuw ontvoerd uit de dierentuin van Gaza. De directie heeft zondag volgens Palestijnse media 1000 dollar geboden voor de terugkeer van de leeuw en twee witte Arabisch-sprekende papegaaien die tijdens de half uur durende overval ook werden meegenomen.

De gemaskerde mannen gooiden een deken over het hoofd van de leeuw en probeerden ook een tweede exemplaar mee te nemen. Dat mislukte, vermoedelijk omdat het dier te sterk was.

De diefstal vond twee weken geleden al plaats, maar werd stil gehouden om de politie kans te geven de overvallers te vinden.

Palestijnse media speculeren dat de leeuw is meegenomen door een criminele bende. Die zouden het dier gebruiken als trofee om hun macht te tonen.
Stelletje idioten
pi_32673698
quote:
Ook apen praten in dialecten

Uitgegeven: 29 november 2005 14:21
Laatst gewijzigd: 29 november 2005 15:04

TOKIO - Apenspraak mag dan op het eerste gehoor allemaal hetzelfde lijken, Japanse onderzoekers hebben ontdekt dat ook apen in dialect praten. Binnen één apensoort bestaan verschillende dialecten, afhankelijk van waar de groep leeft. De resultaten komen in het decembernummer van het Duitse wetenschappelijk tijdschrift Ethology.

"Verschillen tussen het onderlinge geklets van apen zijn net zoals dialecten bij mensen", aldus hoofdonderzoek Nubuo Masataka van de universiteit van Kyoto. Masataka en zijn team analyseerden tien jaar lang het stemgeluid van twee groepen van dezelfde primatensoort. De ene groep (23 apen) leefde op het Zuid-Japanse eiland Yakushima. De andere (30 apen) had zich in de jaren '50 van de eerste groep afgesplitst en was verhuisd naar het centrum van Japan
Nu.nl

Grappig, maar dit lijkt me vrij normaal dat ze verschillend "praten" in verschillende habitats
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')