abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29529107

Olifantje in Emmen geboren
quote:
Niet alleen feest in Artis. Ook in de Dierenpark Emmen werd een olifant geboren.

In Dierenpark Emmen is in de nacht van zondag op maandag een olifantje geboren. Het dier, een mannetje, is 'Myo Set Kaung' gedoopt, hetgeen staat voor derde generatie. Het is de eerste keer dat een in Emmen geboren olifant voor nageslacht zorgt, moeder 'Mingalar Oo', werd in 1992 in het dierenpark geboren.

De olifantenkudde in Emmen telt nu vijftien olifanten, ongeveer net zo groot als een kudde in het wild. De opvallend roze boreling blijft zes jaar in Emmen. Daarna verhuist hij naar een ander dierenpark om voor nageslacht te zorgen.
bron : www.dierennieuws.nl
quote:
De situatie in Dierenpark Emmen is uniek. Nergens ter wereld worden met zo'n grote regelmaat jonge olifanten geboren. Bovendien is Dierenpark Emmen het enige park in de wereld waar de jonge olifanten gewoon temidden van alle kuddegenoten, inclusief de vader, geboren worden. Door de natuurlijke kuddesamenstelling verloopt iedere bevalling dan ook vlekkeloos. Direct na de geboorte ontfermen naaste familieleden zich over het kalfje, zodat de moeder de tijd krijgt om even op adem te komen. Bij Myo Set Kaung hebben de grootmoeder en een zus van de moeder die kraamzorg op zich genomen. Vader Radza heeft de bevalling belangstellend gevolgd, maar houdt zich verder afzijdig. Als een echte olifantenstier bemoeit hij zich niet met de opvoeding.
bron : http://www.noorderdierenpark.nl/site/main.php?l=n&s=3&ss=1&ssn=newsitem&itemid=726&itemstart=0

[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 10-08-2005 00:06:40 ]
  woensdag 10 augustus 2005 @ 13:46:16 #102
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_29538410
quote:
Grootste Britse mierenhoop ontdekt

Uitgegeven: 10 augustus 2005 12:43

LONDEN - In een bos in het Noord-Engelse graafschap Northumberland is een mierenhoop van 167 centimeter hoog ontdekt. Dat is waarschijnlijk de grootste Britse mierenhoop, zo meldde de krant The Independent woendag.

Er leven naar schatting 500.000 mieren in de hoop. Volgens boswachters gaat het om "het mierenequivalent van de Empire State Building". Er is volgens deskundigen waarschijnlijk jaren aan gebouwd en er zijn miljoenen mieruren in gestoken. Britse mierenhopen zijn normaliter meestal niet hoger dan 60 centimeter.
Bron: www.nu.nl

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_29555731
Van de FP :
quote:
Ze is gek op aardappelen, bij voorkeur met een ruime hoeveelheid jus. Gefrituurde vis of een goed doorbakken steak gaat er ook altijd in. Waar ze echter haar bek niet voor opendoet is rauw vlees. En dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen voor een volwassen krokodil.

De 12-jarige Casey leeft op Goat Island in de Adelaide rivier, 75 kilometer van het Noord-Australische Darwin. Volgens Kai Hansen, de eigenaar van het eiland, is het dier erg kieskeurig als het op eten aankomt. "Ze blieft alleen dingen die we in de keuken hebben klaargemaakt", zegt Hansen. Casey komt elke nacht uit het water om het eten op te halen van een bord dat speciaal voor haar is neergezet.

Hansen, die een vissershotel runt op zijn eiland, stelt nadrukkelijk dat Casey ondanks haar eetgewoonten geen huisdier is. "Ze is een wild dier, en zo behandelen we haar ook. Niemand mag in haar nabijheid komen en als we het eten klaarzetten dan letten we op dat ze niet in de buurt is." Het beest is min of meer de mascotte van het eiland. "Ik noem haar liefkozend Casey de schattige Kroko", zegt Hansen. Desondanks denkt ook hij er niet over het dier aan te halen. "Dat laat ik wel over aan Steve Irwin", zo verwijst Hansen naar de beroemde krokodillentemmer.
Culinaire kroko
pi_29660668
Van www.apenheul.nl (staat ook op de FP)
quote:
Na een ziekte van nog geen anderhalve dag is gistermiddag, 14 augustus, op 33-jarige leeftijd Apenheuls gorilla-groepsleider Bongo overleden. In de afgelopen 30 jaar zagen meer dan 10 miljoen Nederlanders deze indrukwekkende zilverrug gorilla tijdens hun bezoek aan Apenheul. Bongo was als het ware "het gezicht" van Apenheul. Wie Apenheul zei, zei "Bongo".

Samen met zes andere jonge gorilla's kwam Bongo in 1974 naar Apenheul. Hij was toen zo'n 2 jaar oud. Tot ieders verrassing verwekte hij al op 6-jarige leeftijd een kind bij Mouila, met als resultaat de eerste gorillageboorte in Apenheul in 1979. Het jong, Kriba, groeide in de groep op, wat toen nog een grote zeldzaamheid was in de dierentuinwereld. In de loop der jaren groeide Bongo uit tot een imposante, 200 kilo zware "zilverrug". Hij werd en bleef de onbetwiste leider van Apenheuls gorillagroep, die uitgroeide tot 20 dieren, de grootste sociale gorillagroep in de dierentuinwereld. Al met al verwekte Bongo 27 kinderen, waarvan er vele inmiddels in andere dierentuinen van Europa (of Australië) voor nageslacht zorgden. Tot nu toe heeft Bongo 20 kleinkinderen en inmiddels zelfs al drie achterkleinkinderen!

Meer dan tien miljoen Nederlanders hebben Bongo als kracht en rust uitstralende leider van zijn groep bewonderd tijdens de voederpresentaties die een paar keer per dag in Apenheul worden gegeven. Dit jaar gebeurde dat voor het eerst op een geheel vernieuwde plek van het grote gorilla-eiland, die naar Bongo werd vernoemd: "Bongo Bonde" (de "Vallei van Bongo"). Voor Bongo zelf heeft dat helaas niet lang mogen duren. Hij overleed zondagmiddag heel plotseling. Naar de precieze doodsoorzaak wordt nog onderzoek gedaan.

Met zijn 33 jaar was Bongo eigenlijk nog aan de jonge kant. Gorilla's in dierentuinen kunnen wel 45 worden, hoewel leiders van grote groepen die leeftijd doorgaans niet halen, en rond de 35 al "op" zijn.

Bongo's "opvolging" zal nog de nodige voeten in de aarde hebben. Wellicht dat één van zijn zonen (de oudste zoon, Uzuri, die nog in de groep is, is 11 jaar) het leiderschap tijdelijk kan overnemen. Maar omdat hij verwant is met bijna alle groepsleden, moet er toch binnen het Europese fokprogramma voor gorilla's worden gezocht naar een definitieve opvolger.

Bongo was niet de oudste (mens)aap in Apenheul, maar was wel het dier dat tot nu toe, samen met enkele andere gorilla's en een slingeraap, het langst in Apenheul leefde (31 jaar). Toevallig viert Apenheul deze week het 25-jarige jubileum van twee van Bongo's verzorgers, die dus bijna die volledige periode voor Bongo hebben gezorgd.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:49:57 #105
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29685326
Bongo
Er was vanmorgen een item over op het RTL4 nieuws. Hij stopte vrijdagavond ineens met eten en stierf idd afgelopen zondag. Ik vond het nogal schokkend om te zien, alles was gefilmd. Artsen en verzorger er omheen, en dan dat machtige beest die daar gewoon lag dood te gaan. Ook zag je hoe de overige gorilla's afscheid van hem kwamen nemen, die zijn allemaal zwaar ontredderd en van streek. Zo zielig. Ik krijg weer natte ogen als ik er aan denk. Net alsof er een mens stierf.

Ze (gorilla's) lijken ook zoveel op mensen. Ik heb ooit een documantaire gezien over Coco, die 'mensentaal' had geleerd dmv symbolen aan te wijzen en gebarentaal. Ik stond echt versteld van het feit dat je dus echt met zo'n dier kan communiceren. Het allersterkste vond ik het verhaal van een mannelijke gorilla, (weet niet meer hoe ie heette) die een verhaal 'vertelde' waaruit zijn verzorgers konden opmaken dat hij als jonge gorilla had aanschouwd hoe stropers zijn moeder afmaakten. Dat verhaal heb ik nog wel eens verteld aan anderen maar werd daar hard om uitgelachen.

Diezelfde gorilla had trouwens ook een jong poesje geadopteerd. Dan zag je zo'n enorme gorilla een piepklein poesje aaien en knuffelen. Ik meen me te herinneren dat hij dit poesje ook een naam had gegeven. Een gegeven moment ging het katje dood, een auto-ongeluk geloof ik. Gorilla helemaal verdrietig, maar later kreeg hij een ander katje geloof ik. Fantastische docu was dat.

Maar hieruit blijkt dus wel dat deze mensapen nog veel meer op ons lijken, ook qua bepaalde emoties, dan de meeste mensen denken. En dat geldt vast voor nog veel meer (mens)apensoorten. En toch gebruiken wij ze nog steeds als proefdieren

Gelukkig heeft Bongo op de Apenheul wel een mooi leven gehad denk ik. Maar ik vond het erg verdrietig om te zien allemaal.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:27:45 #106
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29686220

Bongo
  maandag 22 augustus 2005 @ 13:11:33 #107
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29863879
Zeldzame Chinese tijger gestorven in Zuid-Afrika

Uitgegeven: 22 augustus 2005 11:48

JOHANNESBURG - Een zeldzame Chinese tijger die in Zuid-Afrika was uitgezet om te leren jagen, is het afgelopen weekeinde gestorven. Daarmee is een zware slag toegebracht aan een belangrijk project om de soort voor uitsterven te behoeden.

De tijger Hope was geboren in een Chinese dierentuin en werd in 2003 met de tijgerin Cathay in 2003 naar Zuid-Afrika gebracht. Daar kregen ze 'les' in jagen, eerst op vogels en later op antilopes. De bedoeling was dat het tijgerpaar welpen zou krijgen, waaraan het de jachttechnieken zou doorgeven.

Infectie

"Hope kreeg een infectie en stopte met eten. Hij stierf zaterdag", zei een woordvoerder van de stichting Red de Chinese Tijgers maandag. De hoop van de stichting is nu gevestigd op een ander tijgerpaar, Madonna en Tiger Woods, die vorig jaar naar Zuid-Afrika zijn gebracht.

Er leven nog slechts tien tot dertig Chinese tijgers in het wild en nog eens zestig in gevangenschap. Die hebben dit jaar geen welpen gekregen. "Dat onderstreept de urgentie van ons project", aldus de woordvoerder.

NU.nl
pi_29864051
R.I.P lieve bongo.

Ik ben hem zo vaak wezen bekijken. En nu is hij er dus niet meer. Wat zal dat raar zijn de eerst volgende keer als ik in de apenheul kom. 'n 5/6 keer per jaar.

*snik*
pi_29864823
quote:
Koe gearresteerd na ongeval

De politie van Giron in Colombia heeft een koe gearresteerd en haar opgesloten in de gevangenis, omdat deze een gevaar op de weg vormde.

Het dier raakte tijdens zijn wandeling over straat een vrouw op haar fiets. Ze kwam er met kleine verwondingen van af. De politie vond het desondanks nodig om de koe de cel in te gooien.

¨Iemand die een ongeval veroorzaakt, wordt toch ook opgesloten? Voor een koe maken we geen uitzondering,¨ aldus een politiewoordvoerder. De politie is nog op zoek naar de eigenaar van de criminele koe.

Bron: nos
pi_29865373
die lui zijn niet wijs. Een koe arresteren
pi_29875449
Colombia
Idioot he
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:09:01 #112
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29919450
60 Australiërs redden pas geboren walvis

de walvis met haar baby.

Zestig enthousiastelingen hebben aan de kust van Australië een gestrande baby-walvis gered. De pas geboren bultrug spoelde aan op het eiland North Stradbroke bij Queensland.

Riskant
De moeder riskeerde zelf haar leven door in vrij ondiep water bij haar kleintje te blijven. Toeristen, de lokale bevolking en de politie duwden het kalf over een zandbank naar het water. Het moederdier, dat zo'n 15 meter lang is, kwam zelf dichterbij en duwde de baby-walvis vervolgens in zee.

Navelstreng
Trevor Long van de dienst marinewetenschappen in Sea World zegt dat de grote walvis haar eigen leven in gevaar bracht om haar jong te redden. "Ze duwde het aan de neus en trok het kalf het water in", aldus Long. De directeur vermoedt dat de jonge walvis nog maar net geboren was omdat een deel van de navelstreng nog aan het dier bevestigd zat.

Doortocht
Op dit moment zijn veel walvissen op jaarlijkse doortocht langs de oostkust van Australië. Mogelijk kwam het pas geboren zoogdier in de branding terecht en was het voor de moeder onmogelijk om het nog bij haar te krijgen. Het is nog niet helemaal zeker dat de jonge walvis het zal halen. Long stelde vast dat het dier nadat het was gered herhaaldelijk probeerde om weer aan wal te komen. "Omdat het een pasgeboren walvis is, kan het zijn dat het dier gewoon zijn oriëntatie kwijt is. Hopelijk gaat het straks naar diepe wateren en volgt het de weg van zijn moeder naar Antarctica", aldus nog Long. (belga)
pi_29919752
Gut, hoe lief
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:40:27 #114
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29920412
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:19 schreef ymme het volgende:
Gut, hoe lief
ja hè Ik ga iedere dag even op zoek naar goed nieuws anders word ik een beetje depri van wat er allemaal gebeurt in de wereld , en kwam deze tegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Marietje_34 op 24-08-2005 15:31:09 ]
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:27:39 #115
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29921936
Ohja, deze wil ik jullie ook niet onthouden, stond een paar weken terug in de metro.
Pinguins die hun nieuwe golfslagbad niet in durven
Ben benieuwd of ze inmiddels al gewend zijn.
pi_29924276
Rokende chimpansee moet stoppen

Nadat chimpansee Charlie uit de Zuid-Afrikaanse dierentuin Bloemfontein per direct moest stoppen met roken, moet nu ook de 26-jarige Aiai eraan geloven. De vrouwlijke chimpansee, die in de dierentuin van de Chinese stad Xian woont, gaat afkicken.

Aiai begon met roken in 1989, nadat haar eerste partner was overleden. Nadat ook haar tweede partner en haar kinderen overleden en een ander kind werd overgeplaatst naar een andere dierentuin, werd het Aiai teveel en veranderde ze in een ware kettingroker. De dierentuin heeft gisteren bekend gemaakt de chimpansee van haar nicotineverslaving af te helpen. Een nieuwe man in haar leven moet hier onder meer aan bijdragen.
I bet you are flying inside.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:43:32 #117
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_29924631
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:33 schreef Auticia het volgende:
Rokende chimpansee moet stoppen

[afbeelding]
Nadat chimpansee Charlie uit de Zuid-Afrikaanse dierentuin Bloemfontein per direct moest stoppen met roken, moet nu ook de 26-jarige Aiai eraan geloven. De vrouwlijke chimpansee, die in de dierentuin van de Chinese stad Xian woont, gaat afkicken.

Aiai begon met roken in 1989, nadat haar eerste partner was overleden. Nadat ook haar tweede partner en haar kinderen overleden en een ander kind werd overgeplaatst naar een andere dierentuin, werd het Aiai teveel en veranderde ze in een ware kettingroker. De dierentuin heeft gisteren bekend gemaakt de chimpansee van haar nicotineverslaving af te helpen. Een nieuwe man in haar leven moet hier onder meer aan bijdragen.
weer overduidelijk hoeveel chimpansees op ons lijken!
  maandag 29 augustus 2005 @ 11:54:48 #118
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_30069371
Spin!
Een Duitse vrouw schrok zo van een spin die over haar gezicht kroop, dat ze de controle over haar auto verloor en frontaal tegen een boom reed. Dit meldde de politie in de Duitse stad Rheine. De 23-jarige automobiliste schreeuwde het uit en liet haar stuur los, waarop de kleine wagen van de weg af tegen een boom botste. De auto was total loss. De vrouw hield aan het voorval een paar schrammen over. De spin heeft het ongeluk overleefd.
----------NU.nl

Gelukkig zijn automobiliste en spin in orde

Lijkt me handig voor deze dame als ze iets aan haar spinnenangst gaat doen
pi_30072986
die met die spin is gaaf ja

alleen snap ik die vrouw nie tzo
handen van het stuur lijkt me toch enger dan een spin
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30369874
Bron

Jonge pantserkrokodillen geboren

In het Afrikahuis van Dierenpark Emmen zijn zeven pantserkrokodilletjes uit het ei gekropen. Een unieke gebeurtenis, want het Emmense echtpaar is het enige koppel pantserkrokodillen in Europa dat voor nakomelingen zorgt. Daar komt nog bij dat er geen gebruik gemaakt is van een broedmachine. Het uitbroeden van de eieren is dus volstrekt natuurlijk verlopen. Dat is ook in Emmen nog niet eerder voorgekomen.

Rest van dit en nog veel meer nieuws op hun site
Leuk nieuws, het enige europese koppel dat voor nakomelingen zorgt

donderdag 8 september 2005 @ 13:40:06 #121
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30385158
"Helft grote grazers moet weg"

Nog voor de winter moet de helft van de grote grazers in de Oostvaardersplassen verhuizen of afgeschoten worden. Dat adviseert de Raad voor Dierenaangelegenheden aan minister Veerman van Natuur.

De Oostvaardersplassen hebben te weinig voedsel om de nu ruim 3.000 heckrunderen, koninkpaarden en edelherten ook in de winter te voeden. Volgens de Raad voor Dierenaangelegenheden heeft Staatsbosbeheer al veel te lang gewacht met ingrijpen. Afgelopen winter gingen veel van de grote grazers dood door ondervoeding.

Behalve afschieten moet er voor de overblijvende dieren een vorm van geboortebeperking komen, om te voorkomen dat er opnieuw overbevolking ontstaat. Donderdag staan de grote grazers in de Oostvaardersplassen in de Tweede Kamer op de agenda.

Ben benieuwd wat ze gaan doen vandaag in de 2e kamer en wat ze besluiten Iemand nog plek voor 3000 grote grazers ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30386765
Hier in het enorme weiland in het dorp lopen maar 6, van die oerossen, daar kunnen er best een paar heckrunderen bij!!
Druppel op een gloeiende plaat, naief misschien, maar ik ga de gemeente toch een mailtje sturen.
  donderdag 8 september 2005 @ 14:42:04 #123
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_30386845
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:39 schreef Bluezz het volgende:
Hier in het enorme weiland in het dorp lopen maar 6, van die oerossen, daar kunnen er best een paar heckrunderen bij!!
Druppel op een gloeiende plaat, naief misschien, maar ik ga de gemeente toch een mailtje sturen.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_30453835

Een Engelse vrouw stond deze week terecht omdat ze haar huiskat heeft gedood door het beest in de wasmachine te stoppen en een kookwasje te geven. Het duurde vijf tot tien minuten voordat kat Fluffy overleed, terwijl hij z'n klauwen brak in de roterende trommel, in een wanhopige poging te ontsnappen.

De vrouw in kwestie, Holly Thacker (34), dumpte de dode kat daarna in de vuilcontainer en vertelde haar ex-man en twee dochters van 5 en 15 wat ze had gedaan. Haar man dacht aanvankelijk dat het een grap was, totdat ze de kat liet zien in de vuilnisbak.

Haar ex-man: ''De kat was dood en drijfnat. Ze zei dat het een kookwas was. Ik vertelde haar dat het afschuwelijk en gruwelijk was, en ik ging naar huis.'' De vrouw verdedigde haar daad door te stellen dat ze Fluffy en twee kittens in huis had genomen, nadat een buurman ze wilde doden. Maar Fluffy werd ''vreemd en een beetje gemeen'' door haar te krabben.

Een dierenarts vertelde dat de angst van de kat duidelijk was door de gebroken klauwen op de pootjes. ''De desoriëntatie door de rotatie en het water moet langzaam en verschrikkelijk zijn geweest, de rode kleur van de kat z'n huid gaf aan dat het water warm was.''

De rechter oordeelde Thacker schuldig aan mishandeling. ''We beschouwen dit geweld zo serieus dat je mogelijk naar de gevangenis gaat.'' De rechtszaak

Vrouw geeft kat kookwasje

Hier krijg ik heel erg buikpijn van Het arme arme beest.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 11 september 2005 @ 14:25:36 #125
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_30483588
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:40 schreef Nonneke het volgende:
"Helft grote grazers moet weg"

Nog voor de winter moet de helft van de grote grazers in de Oostvaardersplassen verhuizen of afgeschoten worden. Dat adviseert de Raad voor Dierenaangelegenheden aan minister Veerman van Natuur.

De Oostvaardersplassen hebben te weinig voedsel om de nu ruim 3.000 heckrunderen, koninkpaarden en edelherten ook in de winter te voeden. Volgens de Raad voor Dierenaangelegenheden heeft Staatsbosbeheer al veel te lang gewacht met ingrijpen. Afgelopen winter gingen veel van de grote grazers dood door ondervoeding.

Behalve afschieten moet er voor de overblijvende dieren een vorm van geboortebeperking komen, om te voorkomen dat er opnieuw overbevolking ontstaat. Donderdag staan de grote grazers in de Oostvaardersplassen in de Tweede Kamer op de agenda.
Stom.. laat ze nou gewoon hun gang gaan. Dan gaan er misschien 2500 dieren dood, maar dan krijg je daarna gewoon weer een laag aantal en de tijden er na weer grotere populaties etc..
De raad weet ook niet wat die wil... eerst wel dan niet dan weer wel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')