abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:13:22 #226
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33760571
Bijzonder:

Hond redt pasgeboren baby uit toilet

Uitgegeven: 6 januari 2006 11:33
Laatst gewijzigd: 6 januari 2006 11:35

TAIPEI - Een hond heeft in Taiwan een pasgeboren baby gered. Zondag volgde de husky haar zwangere bazin naar het toilet toen zij zich onwel voelde. Daar beviel de Taiwanese van een jongetje dat in de wc-pot viel. De jonge vrouw knipte met een nagelschaartje de navelstreng door waarna zij flauwviel. De hond trok hierop de baby uit het water en redde het van de verdrinkingsdood.

Door financiële problemen heeft de vrouw aangegeven zowel het kind als de hond ter adoptie aan te bieden. Dat maakte een maatschappelijk werkster vrijdag bekend.

Copypaste NU.nl
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Triest dat de moeder ze ter adoptie moet afstaan..ik hoop dat ze samen een goed huis krijgen waar goed voor ze gezorg wordt.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33784428
Ik zag op het nieuws (rtl4) dat n.a.v. de vogelgriep kippen e.d. werden verbrand in Turkije, levend dan wel te verstaan. Je kon de zakken waar ze in zaten zien bewegen. Walgelijk.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 08:21:02 #228
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_33791521
quote:
Ratjes sterven op lijmplank

DEN HAAG - De Dierenambulance in Den Haag vond gisterochtend zes babyratjes op een met lijm bestreken stuk karton.

Een vrouw vond de diertjes op de stoep in de Fahrenheitstraat. Vier ratjes waren nog in leven. Toen de Dierenambulance arriveerde, waren dat er nog maar twee. Een dierenarts heeft de nog levende beestjes laten inslapen. Wie de ratjes met de lijmplank de dood in heeft gejaagd, is niet duidelijk. Het gebruik van lijm om ratten te doden is bij wet verboden, omdat het onnodig dierenleed veroorzaakt.
bron

power to the people
pi_34008531
Tijd voor wat leuker nieuws van mijn omgeving

Schotse Hooglanders op Koningshof

Vereniging Natuurmonumenten laat vanaf vandaag vier Schotse hooglanders grazen op landgoed Koningshof. Deze koeien gaan de Shetlandpony’s helpen het duingebied open te houden. De pony’s eten vooral kort en jong gras. Om ook het lange droge duinriet aan te pakken worden de runderen ingezet. Het voormalige landgoed Koningshof bestaat uit bos en open duin. Vooral in het open duin is er sprake van vergrassing en verruiging, wat ten koste gaat van de karakteristieke duinplanten. Door begrazing worden deze processen afgeremd.

Meer bloemen
Al sinds 1990 lopen er Shetlandpony’s in Koningshof. Vooral langs de oude trambaan en op de hoek met de Blinkertweg is het resultaat van hun gegraas goed te zien: korte vegetatie met veel kruiden, bloemen en stukken open zand. Daar profiteren bijvoorbeeld vlinders en hagedissen direct van. Vanaf vandaag zullen de vier hooglanders het lange drogere duinriet ‘aanpakken’.

Verzorging
Schotse hooglanders kunnen het hele jaar door buiten lopen. Bijvoeren zal op Koningshof niet nodig zijn. De gezondheid van de runderen wordt, net als bij de pony’s, regelmatig gecontroleerd door de boswachters en firma Ekogrön. Firma Ekogrön verzorgt de pony’s en runderen voor Natuurmonumenten.

Publiek
Schotse hooglanders zijn rustige dieren. Alhoewel ze er aaibaar uit zien, zijn het beslist geen tamme knuffeldieren. Daarom maakt Natuurmonumenten de bezoekers opnieuw attent op de voor Konigshof bekende begrazingsregels voor de omgang met de runderen en pony’s: houd afstand, voer niet en aai niet! Dit gebeurt middels bebording.

In het Nationaal Park Zuid-Kennemerland en op Koningshof worden regelmatig excursies georganiseerd. Kijk voor meer informatie op www.natuurmonumenten.nl of bel naar Duincentrum de Zandwaaier: 023-5411123.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 20:40:56 #230
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34026370
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:09 schreef Bluezz het volgende:
Tijd voor wat leuker nieuws van mijn omgeving

Schotse Hooglanders op Koningshof

Vereniging Natuurmonumenten laat vanaf vandaag vier Schotse hooglanders grazen op landgoed Koningshof. Deze koeien gaan de Shetlandpony’s helpen het duingebied open te houden. De pony’s eten vooral kort en jong gras. Om ook het lange droge duinriet aan te pakken worden de runderen ingezet. Het voormalige landgoed Koningshof bestaat uit bos en open duin. Vooral in het open duin is er sprake van vergrassing en verruiging, wat ten koste gaat van de karakteristieke duinplanten. Door begrazing worden deze processen afgeremd.

Meer bloemen
Al sinds 1990 lopen er Shetlandpony’s in Koningshof. Vooral langs de oude trambaan en op de hoek met de Blinkertweg is het resultaat van hun gegraas goed te zien: korte vegetatie met veel kruiden, bloemen en stukken open zand. Daar profiteren bijvoorbeeld vlinders en hagedissen direct van. Vanaf vandaag zullen de vier hooglanders het lange drogere duinriet ‘aanpakken’.

Verzorging
Schotse hooglanders kunnen het hele jaar door buiten lopen. Bijvoeren zal op Koningshof niet nodig zijn. De gezondheid van de runderen wordt, net als bij de pony’s, regelmatig gecontroleerd door de boswachters en firma Ekogrön. Firma Ekogrön verzorgt de pony’s en runderen voor Natuurmonumenten.

Publiek
Schotse hooglanders zijn rustige dieren. Alhoewel ze er aaibaar uit zien, zijn het beslist geen tamme knuffeldieren. Daarom maakt Natuurmonumenten de bezoekers opnieuw attent op de voor Konigshof bekende begrazingsregels voor de omgang met de runderen en pony’s: houd afstand, voer niet en aai niet! Dit gebeurt middels bebording.

In het Nationaal Park Zuid-Kennemerland en op Koningshof worden regelmatig excursies georganiseerd. Kijk voor meer informatie op www.natuurmonumenten.nl of bel naar Duincentrum de Zandwaaier: 023-5411123.
Hm reminds me, hoe zou het met die 'oer-koeien' enzo in de Oostvaardersplassen zijn afgelopen ? Heb er eigenlijk nooit meer wat over gehoord
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34032034
Nee, en ik ben op die site net aan het zoeken geweest en kan het niet zo gauw vinden ook
pi_34166626
Van de FP:
quote:
De Rotterdamse politie is op zoek naar een dierenbeul die een rottweiler met een stuk ijzer om de nek in het water van de Schie heeft gedumpt. Een voorbijganger trof het beest gisteren half drijvend aan. Om de nek van het beest zat een ketting met daaraan een stuk van een ijzerenbalk.

Het is volgens de politie onduidelijk of de grote hond al dood was voordat hij in het ijskoude water werd gegooid. Toch neemt de politie de zaak hoog op. Men zoekt getuigen van het voorval. De hond werd aangetroffen in de Delfshavense Schie tegenover de Mevlanamoskee vlakbij het Aelbrechtsplein.

Het is toch niet normaal meer, als je dan zo nodig van het beestje af wil breng het dan naar het asiel toe, is ook niet leuk, maar om het beest nou te vermoorden
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_34166941

Wat een rotfoto.
Dierenbeulen van het ergste soort
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:48:38 #234
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_34194358
Vandaag op het ANP:
quote:
Gemeenten moeten de inkomsten van de hondenbelasting aanwenden voor voorzieningen voor honden zoals afgesloten speelveldjes en uitlaatplekken. Nu komt het geld van hondeneigenaren - in 2005 in totaal 44 miljoen euro - terecht in de algemene middelen van gemeenten. Het geld wordt gebruikt om gaten te dichten en niet of nauwelijks besteed aan hondenbeleid.

Dat stelde de Hondenbescherming woensdag. De organisatie vindt dat gemeenten de hondenbelasting oneigenlijk gebruiken. Bovendien verschillen de tarieven per gemeenten flink. Dat zet veel kwaad bij de eigenaren van honden en het vermindert het draagvlak om hondenbelasting te betalen.

Volgens de Hondenbescherming zijn mensen best bereid hondenbelasting te betalen, als gemeenten daarmee een positief hondenbeleid voeren. Dat vermindert de overlast van deze dieren. Bovendien kunnen betere voorzieningen het draagvlak voor de heffing vergroten zodat minder hondenbezitters de belasting ontduiken.

De hondenbelasting leidt er overigens niet of nauwelijks toe dat mensen besluiten geen hond te nemen. Oorspronkelijk was dat de bedoeling van de heffing. Maar uit een enquête blijkt volgens de Hondenbescherming dat bij 98 procent van de respondenten de heffing niet van invloed was op de aanschaf van een hond.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:31:14 #235
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34195856
Zou eens tijd worden dat ze dat geld gingen gebruiken, wij zijn rond de 300 euro kwijt per jaar, en je ziet er niks voor terug, het bos doen ze alleen afentoe een nieuw pad leggen....een schelpenpad dus eerst loopt je een week of 2 met een hond met kapotte voetjes, en daarna is het pad alweer helemaal de grond in getrapt en loop je weer in de blub.
Ik ben voor grote losloopvelden met een hek er omheen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34195998
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:43 schreef rena het volgende:
Van de FP:
[..]

Het is toch niet normaal meer, als je dan zo nodig van het beestje af wil breng het dan naar het asiel toe, is ook niet leuk, maar om het beest nou te vermoorden

Ik heb er domweg geen woorden voor.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:57:59 #237
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_34206745

Hamster, snake best friends at Tokyo zoo!
‘I’ve never seen anything like it,’ zookeeper says of unlikely pairing.
http://www.msnbc.msn.com/id/10903211/
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_34207345
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:57 schreef Invictus_ het volgende:
[afbeelding]

Wat een leuk berichtje
Vraag me wel af of dat echt kan
And you know I might
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:13:07 #239
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34207348
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:57 schreef Invictus_ het volgende:
[afbeelding]

wat vet !!
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:15:07 #240
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_34207424
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:13 schreef rena het volgende:

[..]

Wat een leuk berichtje
Vraag me wel af of dat echt kan
Komt wel vaker voor. Er schijnt ook ergens een muis een hele tijd bij pythons te hebben gewoond tot een jonge python ehm opat. Ook heeft discovery (of natgeo of animal planet) een documentaire over een leeuwin die een antilopejong op sleeptouw neemt.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_34208028
Dat vind ik altijd zo leuk om te lezen, dat er bij dieren ook een soort vriendschap kan zijn
And you know I might
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:32:57 #242
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34208150
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Komt wel vaker voor. Er schijnt ook ergens een muis een hele tijd bij pythons te hebben gewoond tot een jonge python ehm opat. Ook heeft discovery (of natgeo of animal planet) een documentaire over een leeuwin die een antilopejong op sleeptouw neemt.
wij hebben een hele tijd 1 goudvis in de vijver gehad (waren er eerst 10 rest opgegeten, alleen deze hadden de schildpadden overgelaten) met een stuk of 5 grote volwassen roodwangschildpadden, alle nieuwe vissen aten ze op behalve die ene goudvis, heeft zeker 6 jaar (!!!!) in de vijver gezeten en was inmiddels uitgegroeit tot een klein formaat koikarper Tot ik wat schildpadden van Fok! opving en in die vijver deed.....weg Biggie

[ Bericht 5% gewijzigd door Nonneke op 18-01-2006 17:38:25 ]
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:32:06 #243
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34210087
Kennen jullie het verhaal van de vegetarische leeuw?
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:33:10 #244
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34210131
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:32 schreef TechXP het volgende:
Kennen jullie het verhaal van de vegetarische leeuw?
vertel eens
*popcorn pakt*
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:34:45 #245
24399 TechXP
www.biteback.be
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:01:38 #246
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34211133
Mooi verhaal, alleen btj zielig eind
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34214767
Interessant verhaal, jammer van de bijbelpropaganda en het heen-en-weer gesleep met zo'n "wonderdier".

Ik vind het persoonlijk walgelijk dat dit verhaal van een leeuw die jaren voortijdig aan haar einde is gekomen wordt gebruikt om te doen alsof vegetarisch eten voor katten goed is. Ja, ze is er niet gelijk dood op neergevallen, maar in het wild worden leeuwen zo'n 15-20 jaar en in gevangenschap meestal 10 jaar ouder, deze leeuw werd 9 jaar oud. Vind ik persoonlijk eerder een voorbeeld van hoe het niet moet. Maar hun andere argumenten om hun vegetarisch eten voor katten in poedervorm aan te prijzen zijn al net zo goed: ja, vegetarisch eten voor katten is onnatuurlijk, maar brokjes zijn ook onnatuurlijk.
pi_34215511
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:33 schreef Nonneke het volgende:

[..]

vertel eens
*popcorn pakt*

Als je dat interessant vind moet je ook een keer het boek In de wildernis van Kobie Kruger eens lezen, dat gaat over mensen die in de jungle leven en een welpje opvoeden, is echt een heel leuk boek!
And you know I might
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:53:25 #249
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34215928
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:44 schreef rena het volgende:

[..]

Als je dat interessant vind moet je ook een keer het boek In de wildernis van Kobie Kruger eens lezen, dat gaat over mensen die in de jungle leven en een welpje opvoeden, is echt een heel leuk boek!
Zal het eens opzoeken thnx voor de tip
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:12:36 #250
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_34216967
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik vind het persoonlijk walgelijk dat dit verhaal van een leeuw die jaren voortijdig aan haar einde is gekomen wordt gebruikt om te doen alsof vegetarisch eten voor katten goed is. Ja, ze is er niet gelijk dood op neergevallen, maar in het wild worden leeuwen zo'n 15-20 jaar en in gevangenschap meestal 10 jaar ouder, deze leeuw werd 9 jaar oud. Vind ik persoonlijk eerder een voorbeeld van hoe het niet moet. Maar hun andere argumenten om hun vegetarisch eten voor katten in poedervorm aan te prijzen zijn al net zo goed: ja, vegetarisch eten voor katten is onnatuurlijk, maar brokjes zijn ook onnatuurlijk.
In gevangenschap zijn er leeuwen die 10 jaar ouder worden en die minder oud worden. Ligt een beetje aan de situatie.

Daarnaast is het verhaal gewoon interessant om te lezen. Niet zozeer om iets aan te prijzen lijkt me.

Katten op vegetarisch/vegan voeding worden even oud (gemiddeld) als katten op ander voer. Zolang ze gewoon de voedingsstoffen binnen krijgen. Maar goed.. andere discussie denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')