abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26758008
Stukje positief dierennieuws uit de buurt hier:

Goed toch?!
Of vinden jullie het te ver gaan?

Bron:
Het bloemendaals weekblad.

[ Bericht 9% gewijzigd door Natalie op 20-06-2005 20:32:54 ]
pi_26760924
Nee het gaat absoluut niet te ver...een kat kan echt veel pijn hebben door die losse knieschijven dus waarom geen operatie? En het is fijn dat ze zo toch het geld bij elkaar hebben gekregen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 5 mei 2005 @ 19:56:33 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26761005
Ik vind het ook niet te ver gaan. Als hier zo'n oproepje zou worden gedaan zou ik ook wat geld overmaken. Ook fijn dat Herbert zo te zien ook een nieuw baasje krijgt
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_26761532
Ja leuk he, ik blijf het nieuws rondom Herbert volgen
pi_26762351
Ooo ik zie alleen maar een kruisje?
pi_26762407
Ik zie helemaal niks.
pi_26764423
Grrrr photobucket in de bocht
quote:
Experiencing network problems.

We apologize.

The Photobucket Team
  donderdag 5 mei 2005 @ 23:24:58 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_26766790
photobucket doet het weer.

Maar geweldig dat zo'n beestje hiermee geholpen is, helemaal super.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_26766892
Ik vind het echt super!!! En dit gaat absoluut niet te ver!!
Herbert
pi_26767785
geweldig wat ze hebben gedaan, en nu maar hopen dat de operatie en herstel van het beestje goed afloopt maar dat zal vast wel
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 10:34:41 #11
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_26772682
Super
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_26797881
Update
quote:
Herbert heeft oorontsteking
HAARLEM - Kater Herbert - de kat met losse knietjes - heeft opnieuw last van een uiterst vervelende kwaal. Herbert worstelt met een oorontsteking. De operatie aan zijn pootjes moet daarom minstens drie weken worden uitgesteld, aldus Ivanka Eggly van de Dierenbescherming Haarlem.

De rood/witte kater Herbert kwam half april in het nieuws. Het beestje, dat wordt verzorgd door Dierentehuis Kennemerland, heeft vanwege zijn loszittende knieschijven veel pijn tijdens het lopen. Dat leed moet worden verholpen met een chirurgische ingreep, maar die kon het dierentehuis aanvankelijk niet bekostigen.

Inwoners van Haarlem en omgeving reageerden echter massaal op een artikel in deze krant, zodat het voor de operatie benodigde bedrag - duizend euro - alsnog bijeen is gesprokkeld. Maar voorlopig kan Herbert dus niet worden geholpen. Hij krijgt antibiotica en druppels om de oorontsteking te bestrijden. Pas als de ontsteking definitief is verholpen, gaat Herbert onder het mes.
Bron:
Haarlems Dagblad

pi_26797903
Aaai... arme herbert.....
pi_26798076
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:55 schreef Bluezz het volgende:
Update
[..]

Bron:
Haarlems Dagblad

Een oorontsteking kan toch niet zoveel kwaad als het gewoon behandeld blijft worden ... lijkt mij dat ie gewoon geoperreerd kan worden, maar goed zij zullen het wel beter weten ik ben geen dierenarts

Het zit die kat echt niet mee ... nu maar hopen dat ie gauw weer helemaal op de been is. en een beetje geluk heeft hij wel verdiend
pi_26798277
Ja zeker
Ik heb nog meer positief dierennieuws gevonden :
quote:
Dierenvriend kan voortaan 'lintje' tegemoet zien
Van onze verslaggever
Sittard -
Een kat uit een boom gehaald? Pasgeboren fretjes van de straat geraapt? Een hond gered uit een bloedhete auto ergens op een parkeerterrein? De Dierenbescherming Limburg gaat mensen die dit soort 'heldendaden' verrichten op 4 oktober eren met een speciaal lintje, heeft de organisatie gisteren bekendgemaakt.

De dierenbescherming wil met de actie op Werelddierendag mensen in het zonnetje zetten die zich actief inzetten voor het welzijn van dieren. De organisatie roept mensen op om dierenhelden te nomineren. Dat kan via het e-mailadres lintjesregen@dierenbescherming.nl of telefonisch (0900-7009000). Het opgeven kan nog tot 31 september.

Aan de actie zijn wel voorwaarden verbonden. Zo mogen geen mensen genomineerd worden die hun 'heldendaad' beroepshalve hebben uitgevoerd. Ook moet de actie legaal zijn en moeten zich twee mensen melden die kunnen bevestigen wat de 'held' heeft gedaan. De Limburgse ontvangers van een lintje worden op 2 oktober bekendgemaakt tijdens een manifestatie in het MECC in Maastricht.

De eerste genomineerde is overigens al binnen: een inwoner van Eijsden redde zondag twee pasgeboren fretjes van een zekere dood door ze van de straat te halen. Ze waren daar blijkbaar door de eigenaar achtergelaten. De dieren verblijven nu op een opvangadres en maken het goed, heeft de dierenbescherming gisteren laten weten
Bron:
Dagblad de Limburger
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:04:23 #16
36343 Anzjie
Jump..Jump..
pi_26802327
Mij gaat het niet snel tever als het om het welzijn van dieren gaat

Dus
pi_26808111
Wat supergaaf!
Da's nog eens leuk nieuws!
pi_26934793
hij ziet er wel heeeeel goed uit voor een zwerfkater hoor
geen gaatjes in zn oren.. vlekken op zn neus.. etc

maar ben blij dat hij straks weer vrolijk door het leven kan rennen

ook al heb ik mn twijfels over de periode dat hij daadwerkelijk heeft gezwerfd
gezien zn afwijking.. zou hij namelijk flink het onderspit gedolven moeten hebben bij andere katers
en dat zie je er absoluut niet aan af
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 09:41:50 #19
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26967115
Wat een stoere hond

De Keniaanse politie heeft de vermoedelijke moeder aangehouden van een pasgeboren baby die vorige week door een zwerfhond werd gered. De vrouw werd gearresteerd in de arme wijk van de hoofdstad Nairobi waar ook het kind werd aangetroffen in een nest samen met de jongen van de zwerfhond. Bewoners van de wijk hadden de politie getipt over de vrouw die zei zwanger te zijn geweest, maar twee weken geleden een miskraam te hebben gehad.

Het verhaal over de zwerfhond en het kind in Kenia is al de hele wereld overgegaan. Naar verluidt vond de teef het kind in een plastic tas in een bos bij Nairobi, droeg zij het over een drukke weg, passeerde een hek met prikkeldraad en legde het bij haar pups, waar het door omwonenden werd aangetroffen. De artsen in het ziekenhuis waar het kind momenteel wordt verzorgd, gaven het meisje de naam Engel. De teef die haar redde, werd Mkombozi oftewel Redder gedoopt.

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27167746
Een schopje met nieuws van de FP over een nieuw apensoort, en de TT wat algemener gemaakt zodat er allerhande nieuws over dieren in kan

Nieuwe apensoort in Tanzania ontdekt
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:54:09 #21
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_27178147
Minder geld voor dierproeven

Den Haag - Het budget dat minister Hoogervorst jaarlijks ter beschikking stelt voor de ontwikkeling van alternatieven van dierproeven, gaat drastisch omlaag. De ministeries van VWS en OCW zullen hiervoor de komende jaren een budget van 482.000 euro per jaar vrijmaken.

Dit heeft de minister vorige week in een brief aan de Tweede Kamer laten weten. In de afgelopen jaren was er jaarlijks nog een budget van 900.000 euro beschikbaar. Het is een illusie te denken dat het aantal dierproeven de komende jaren zal dalen.

Bron: Blik op nieuws

vrijdag 20 mei 2005 @ 11:28:18 #22
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_27179146
Wat een leuk topic. Dit zijn nou het soort nieuwtjes waar ik blij van word! Mijn bijdrage voor vandaag, las ik gisteren in de nieuwsbrief::

Bemoedigend: productie biologische eieren groeit hard
11-05-2005
Het afgelopen jaar is met name door Aldi Duitsland de verkoop van diervriendelijke biologische eieren sterk gestimuleerd. Deze eieren zijn voor een belangrijk deel afkomstig uit Nederland, waarbij enkele grote bedrijven speciaal voor de Duitse Aldi produceren.

De Nederlandse discounters Aldi en Lidl hebben pas sinds kort enkele biologische producten opgenomen in hun assortiment. Dezelfde discounters in Duitsland doen dit al veel langer, en op een veel grotere schaal. In Duitsland zijn ze goed voor circa 65 procent van de totale afzet. In 2002 verkochten zij nog 12 procent van alle biologische eieren. In 2004 was hun biologisch marktaandeel verdubbeld tot 25 procent.

Deze ontwikkelingen in Duitsland stimuleren in belangrijke mate de groei van de biologische eiersector in Nederland. Maar liefst driekwart van de Nederlandse biologische eieren wordt geëxporteerd naar Duitsland. Sinds 2002 verdubbelde het aantal biologische leghennen in Nederland van 260.000 naar 520.000. Volgens ingewijden zet deze groei onverminderd door.

Weet wat je eet. Ieder ei heeft een stempel dat aangeeft waar het vandaan komt.

Bron: www.dierenbescherming.nl
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_27181614
quote:
Op de bres voor wit zwijntje

AMSTERDAM - Staatsbosbeheer moet voorkomen dat jagers een wit biggetje op de Veluwe doodschieten. Volgens de Partij voor de Dieren (PvdD) bestaan er plannen het bijzondere wilde zwijntje te doden om de "kleur van het ras zuiver te houden".

De biggetjes van wilde zwijnen worden normaal gesproken geboren met een lichtbruine gestreepte vacht. De nieuwe opvallende bewoner van de Veluwe is echter wit met een paar zwarte vlekken. Sinds vorige week wordt het biggetje, dat 'Sneeuwvlokje', naar de bekende albino gorilla is genoemd, dagelijks gesignaleerd bij de voederplaatsen rond Vierhouten.

In een "brandbrief" aan Staatsbosbeheer bepleitte voorzitter M. Thieme van de PvdD het biggetje te beschermen tegen de jagers. "Het witte biggetje kan in de vrije natuur een prima leven hebben en heel veel plezier opleveren voor natuurliefhebbers die het dier in de vrije natuur tegenkomen", aldus Thieme.

Op dit moment mag er niet gejaagd worden op dieren in het wild. Nu worden veel jonge dieren geboren. Het jachtseizoen begint pas over "enkele maanden", aldus een woordvoerster van Staatsbosbeheer.

Of de beheerder van de Hoge Veluwe het 'Sneeuwvlokje van Vierhouten' extra zal beschermen, is nog onduidelijk. Staatsbosbeheer wil pas reageren op de brief zodra deze in huis is. Volgens de boswachter in het betreffende deel van het Nationaal Park "worden wel vaker wilde zwijntjes met een afwijkende kleur" geboren.
Bron: De Telegraaf

Meer foto's
...
pi_27182181
Sneeuwvlokje welkom op Het Beloofde Varkensland

Vanochtend - vrijdag 20 mei - heeft Giel Beelen in zijn radiouitzending contact gelegd tussen boswachter Theo Glastra van het witte wilde zwijntje Sneeuwvlokje en Dafne Westerhof van Het Beloofde Varkensland. Sneeuwvlokje is welkom is op Het Beloofde Varkensland.

Theo Glastra en Dafne Westerhof gaan volgende week overleggen over hoe en wat, o.a. over een samenwerking met Peter Klaver - voormalig dierenarts van Artis.

Op Het Beloofde Varkensland wonen een aantal varkens van verschillende rassen in alle vrijheid tot ze omvallen van ouderdom.

Dafne Westerhof

Website: www.hetbeloofdevarkensland.nl/sneeuwvlokje

Bron: dierennieuws.nl
pi_27183460
Goed zeg. Was al bang dat ie toch zou worden doodgeschoten, las namelijk dit net in de Sp!ts:
quote:
ZWIJN - Het witte zwijntje Sneeuwvlokje op de Veluwe krijgt niet de bescherming tegen jagers die de Partij voor de Dieren (PvdD) gewild had. Volgens Staatsbosbeheer wordt er in juli een groot aantal zwijnen afgeschoten omdat de populatie te groot is. "Gezien de kleur van het biggetje is de kans groot dat hij voor de loop komt", aldus Staatsbosbeheer gisteren.
Bron: Sp!ts
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')