als student, vrijgezel en redelijk actief rokkenjager hebben ik, en veel mede-studenten/arme sloebers van mijn leeftijd, al een tijdje last van de marktvervuiler 't best te omschrijven als de vlotte leaseboy. zo'n buitendienst piemel die ineens op je achterbumper hangt met die "hippe" seat leon 20v. ik zal proberen te omschrijven wat voor type man dit is. dat ik ze niet mot, staat als een paal boven water. zal vertellen waarom. maar ook waarom -wij- beter zijn dan hen.
kijk, ik ben dus student. ik zie er denk ik aardig uit qua kleding en fysiek, best welbespraakt voor een snotaap, veel vrienden, mooi huis zelfs, type levensgenieter. allemaal best interessant voor vrouwen van mijn leeftijd. what seems too good to be true, is too good to be true. heb dus ook m'n mindere kanten. een "probleem" is dat de doorsnee-student geen cent te makken heeft, waar ik een schoolvoorbeeld van ben. een biosje, een big-mac-menu'tje, het kan allemaal. een avondje a-la-carte of even shoppen met mijn bankpas is al een stuk moeilijker, dat kan simpelweg niet omdat ik doorgaans -broke- ben en aftel naar de 22-ste van de maand.
ik constateer dat dames van mijn leeftijd vaak voor een kerel met poen, een maatpak, penthouse en een mooie (lease)auto kiezen. de vrouwen waar ik 't over heb indeze is die op een vlotte, moderne kerel vallen. beetje de status-gevoelige vrouwen eigenlijk. zullen ze nooit toegeven, of uberhaupt beseffen vermoed ik, maar het is zo. het is namelijk heel simpel te testen. als ik in de auto van m'n ouders aan kom rijden en heb toevallig een kostuum aan, word je toch een geliefder object voor die dames. dan trekken die mantelpakjes een harses als een junk die de methadon-bus aan ziet komen rijden. die vrouwen willen gewoon een vent met cash en statussymbolen. ze neuken dus eigenlijk tegen betaling, al dan niet in indirecte zin of uitbetaald in natura. plat gezegd ook wel hoeren.
enfin, die vrouwen zoeken dus een bepaalde kerel. een kerel die zo'n dame zekerheid kan bieden, vooral financiele. waar ze vriendinnen de ogen mee uit kan steken (doen vrouwen graag). ze zoeken een kerel die ze naast poen, ook structuur en stabiliteit in het leven kunnen brengen. dit als basis voor eventueel wat kroost te werpen wat in hypermoderne kinderwagens met crossbanden (zie een oude column van me) vervoert kan worden. de vlotte leaseboy heeft de allerbeste papieren voor deze vacature. de vlotte leaseboy is een vrijgezelle, jonge dertiger in een getailleerd hugo boss kostuum met van die gladde bruine stappers d'r onder. de vlotte leaseboy leeft op de manier wat glossy, macho magazines als "man" en "fhm" 'm voorschrijft. de vlotte leaseboy heeft kane, tiesto, marco borsato, blof en acda en de munnik in de cd-wisselaar. wat een cd-collectie van iemand wel niet over zijn of haar persoonlijkheid kan vertellen. boekdelen. als ik een scharrel of ander tussendoortje heb, dan richt ik mijn blik meestal als eerst op de cd-collectie/boekenkast. bij een collectie als die van de vlotte leaseboy, weet ik dat ik met hans teeuwen grapjes moet komen om in de smaak te vallen en dat de relatie van byzonder korte duur zal zijn en ergernis snel z'n intree zal doen. maar goed, terug naar onze vriend, de leaseboy. de geest en belevingswereld van de vlotte leaseboy zijn oppervlakkig en de algemene ontwikkeling is byzonder matig. dat zijn een aantal dingen die de net genoemde muziek in de wisselaar ons vertellen.
als we eens een blik in het royale nieuwbouw appartement van de vlotte leaseboy kijken, dan zien we niets anders dan een standaard ikea of vt-wonen inrichting aangevuld moderne met midden/laag-segment media markt multimedia. paar dvd-tjes in de boekenkast, te weten marco borsato live, kane live, pulp fiction, hans teeuwen, donnie brasco. naast het een en ander aan in grote mappen verpakt cursus-materiaal zie ik nog wat leesboeken staan; da vinci code, boekje van mart smeets (ik was nooit in nagano) en 3 harry potter's. op de harry potter's na, waarschijnlijk allemaal ongelezen cadeau's.
de vlotte leaseboy rijdt in een vlotte bolide, te weten een hagelnieuwe seat leon 5 cilinder 20-klepper turbo met zo'n typische colbert-hanger achter de voorstoel. een fantasieloze kutbak. hij vindt van niet, wat ik wel begrijp hoor. het is namelijk beter dan die golfjes en astra's van de andere buitendienst-mannen.
de vlotte leaseboy zit hip in de kleertjes. prive loopt hij graag in een linnen-broek, slippers (gezien in de fhm) en een scapa polo'tje. zakelijk verschijnt hij louter in >500,- kostuums van corneliani, hugo boss, of een maatpakje bij de suit supply vandaan. elke dag fris geschoren, maandelijks naar de kapper, elke dag een dure eau-de-toilette op en douchegel van 't zelfde merk als de aftershave. veel te duur, volkomen nutteloos, maar dat is wat vrouwen willen volgens die glimmende boekjes. merkboxershorts zijn voor hen geschapen, calvin klein of hugo boss.
vlotte leaseboys gaan twee maal per jaar op vakantie. te weten op wintersport met een grote groep machovrienden, waar de testosteron en hans teeuwen grappen je als een tsunami overdonderen. daarnaast in de zomer nog maar een keertje met een neukertje, of een goede vriendin, richting zuid-europa. ibiza schijnt hip te zijn. de leaseboy betaalt de reis in z'n geheel, de vrouw is onder de indruk en hij neukt haar suf aldaar in ruil voor zijn geste.
die wijven die bij de leaseboy in de nieuwste nokia staan, zijn niet voor hem bestemd, maar voor mij. ze zijn van mijn leeftijd. ik ben naar alle waarschijnlijkheid (op de financien en materiele bezittingen na) volledig superieur aan het omschreven heerschap. ik zal zo'n dame koesteren en met alle egards behandelen. ik zal haar volledig trouw zijn en haar foto vaak bekijken. ik zal haar niet plotsklaps dumpen voor een geiler exemplaar van de binnendienst. ik zal haar niet publiekelijk bespotten en vernederen bij vrienden, om aan populariteit te winnen. ik zal haar ook geen bos rozen laten bezorgen, maar ze zelf meenemen.
help de vlotte leaseboy met die lelijke modebril van 'm, die hij uiteraard bij 't uitgaan thuislaat, uit de mode. die inhammen, dat protserige fossil-klokje, dat gebral over feestjes op bloomingdale. allemaal gebakken lucht. de arme student is de nieuwe trend.
[ Bericht 0% gewijzigd door Chooselife op 20-06-2005 10:30:42 ]