dat blowen kun je sowieso beter mee stoppen, daarmee vlucht je alleen weg, en los je niets op. gewoon je weer aanmelden in groningen of amsterdam.quote:op vrijdag 10 februari 2006 17:15 schreef cocobv het volgende:
hoi,
ik volg deze topic al maanden. ik heb ook hetzelfde probleem.
ik ben een jongen van 27 uit het noorden van het land.
toen ik 20 was heb ik heb al gesprekken gehad in groningen met een psycholoog van het gender team. ze konden mij toen niet verder helpen omdat ik me niet wilde laten transformeren tot vrouw.
en ik vindt dat ik er nu wel aan toe ben. ik ben nu 7 jaar verder en nog steeeds niets opgeschoten met m'n leven. ik ben nog steeds zo doodongelukkig als 7 jaar geleden.
ik had ook een vraag voor doagere. heb jij voor en tijdens dit proces ook geblowd?
ik heb namelijk geblowd van m'n 16e tot m'n 22e. ik was er van m'n 23 tot 27e af. ik blow nu weer een paar weken.
hoezo valt dat tegen? moeten er meer mensen ongelukkig met hun uiterlijk zijn ofzo?quote:op vrijdag 10 februari 2006 17:17 schreef cocobv het volgende:
ik las trouwens ergens op internet dat er in nederland nog maar 2000 geslachtsveranderende operaties zijn uitgevoerd. dat aantal valt me tegen.
als je bedenkt dat in het verleden nederland een pioneer is geweest op dit gebied is het best apart dat er maar zo weinig operaties zijn uitgevoerd.quote:op vrijdag 10 februari 2006 18:48 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
hoezo valt dat tegen? moeten er meer mensen ongelukkig met hun uiterlijk zijn ofzo?![]()
ik heb het geprobeerd, maar was niks voor mijquote:op zaterdag 11 februari 2006 06:12 schreef danielluh het volgende:
als je tijd zat hebt dan ga je naar het vu toe of groningen, wil je het in een zeer korte tijd gedaan hebben dan moet je naar thailand gaam wat dan ook veel mensen doen
maar het zijn wel 2000 geregistreerde transen, de mensen die het in buitenland laten doen wordne niet meegetelt
ja bijna elke dag. maar zodra ik mijn eerste pilletje genomen heb ga ik stoppen met roken en dus ook stoppen met wiet roken.quote:op vrijdag 10 februari 2006 17:15 schreef cocobv het volgende:
hoi,
ik volg deze topic al maanden. ik heb ook hetzelfde probleem.
ik ben een jongen van 27 uit het noorden van het land.
toen ik 20 was heb ik heb al gesprekken gehad in groningen met een psycholoog van het gender team. ze konden mij toen niet verder helpen omdat ik me niet wilde laten transformeren tot vrouw.
en ik vindt dat ik er nu wel aan toe ben. ik ben nu 7 jaar verder en nog steeeds niets opgeschoten met m'n leven. ik ben nog steeds zo doodongelukkig als 7 jaar geleden.
ik had ook een vraag voor doagere. heb jij voor en tijdens dit proces ook geblowd?
ik heb namelijk geblowd van m'n 16e tot m'n 22e. ik was er van m'n 23 tot 27e af. ik blow nu weer een paar weken.
je kunt beter nu alvast stoppen. naast het feit dat roken risico's met zich meeneemt, verlaagt het ook de effectiviteit van de hormonen. verder kun je in de tussentijd dan zorgen dat je gezondheid en conditie goed zijn, want zowel je conditie als je afweersysteem kunnen een flinke klap krijgen van de hormonen.quote:op zaterdag 11 februari 2006 16:50 schreef doagere het volgende:
[..]
ja bijna elke dag. maar zodra ik mijn eerste pilletje genomen heb ga ik stoppen met roken en dus ook stoppen met wiet roken.
maarja ik heb nog wel even..
hm, vaag.. ik ben zelf een jongen, ben er wel gelukkig mee enzow, maar toch... d'r is toch wel wat interessants aan meisjes. zij hebben dingen die jongens niet hebben... het is niet zo dat ik een vrouw zou willen zijn, of in ieder geval niet nu. ik zou (als dat zou bestaan) in een volgend leven wel eens een vrouw willen zijn, gewoon omdat ik nieuwschierig ben hoe dat zou zijn.. het is eigenlijk niet eerlijk. het is net of het leuker zou zijn om een vrouw te zijn. vrouwen zijn onder elkaar veel hechter. ik zou niet met jongens hechter willen zijn, maar toch ben ik er wel jaloers op.. vrouwen kunnen ook kinderen krijgen. iets wat mannen nooit zouden kunnen.. ik voel me daar best kut over. raar eigenlijk... kijk, ik zou nu niet graag een vrouw willen worden, maar als je maar één keer leeft, zou ik het liefst een vrouw willen zijn. maar het rare is dat ik geen homo ben, dus dan zou ik op vrouwen vallen. en dat zou ik op de een of andere manier dan ook weer niet willen, want dan ben je niet echt vrouw, vind ik. het is gewoon raar. ik wil wel graag man zijn, maar ben wel jaloers met de eigenschappen die een vrouw bezit. ook zou ik geen vrouw willen zijn, omdat je dan ook weer dingen hebt die je niet wilt (je valt op mannen, en je draagt jurken/rokken, dat lijkt mij dus echt niets als ik een meisje zou zijn). eigenlijk is het gewoon niet eerlijk. maar een wereld waarin geslacht niet bestaat. dan bestaat dat speciale, het andere geslacht ook niet meer.quote:op donderdag 10 november 2005 14:29 schreef betawolff het volgende:
[..]
moeilijk te zeggen.. wat ik wel weet is dat transseksualiteit (zelfs incl. primitieve operaties!) al in heel oude stammen terug komt. ook bij dieren komt transseksualiteit voor, maar die maken er verder niet zo'n probleem van als mensen..
misschien is het in dit licht ook interessant om transgenderisten te belichten. zij streven een vorm van geslacht na die tussen het mannelijke en het vrouwelijke in zit, en zouden het liefste willen dat er geen strakke tweedeling is, zoals die er nu is.
een vraag die bij de psychologische screening ook wordt gesteld is de vraag of je het beter zou vinden om in een wereld te leven waarin geslacht niet bestaat.
dat dacht ik zelf ook al.quote:op zaterdag 11 februari 2006 17:25 schreef betawolff het volgende:
in jouw geval is er in ieder geval geen sprake van transseksualiteit, bmrs. een van de indicatoren van transseksualiteit is dat de wens om tot het andere geslacht te behoren niet voortkomt uit maatschappelijke voordelen die het andere geslacht heeft.
is wat jij hebt niet wat veel mensen hebben, dat je wel eens een dag in het andere geslacht zou willen beleven?
je zou zeg maar het liefst "beiden" zijn?quote:op zaterdag 11 februari 2006 17:34 schreef bmrs het volgende:
[..]
dat dacht ik zelf ook al.
misschien wel. maar ik zou misschien ook wel eens een heel leven miss een vrouw zijn. kijken hoe dat leven is. maar ja, ik zou het liefst helemaal niets zijn. gewoon helemaal niet bestaan. echt niets. dus niet dat je geen geslacht hebt, maar gewoon niet bestaat, en ook nooit bestaan hebt. dan zou ik denk ik pas echt gelukkig zijn.
nee, ook weer niet beiden. ik zou of helemaal jongen willen zijn, zoals ik nu ben, of helemaal meisje. niets wat er tussenin zit. of gewoon helemaal niet bestaan. maar ik ben soms zo jaloers op meisjes. die hebben dingen die jongens niet hebben (en dan bedoel ik niets seksueels ofzow, maar gewoon in het algemeen... (en ook geen maatschappelijke voordelen, zoals minder hoog te springen bij hoogspringen ofzow...)). maar ik ben ook weer tevreden met dat ik een jongen ben...quote:op zaterdag 11 februari 2006 17:36 schreef betawolff het volgende:
[..]
je zou zeg maar het liefst "beiden" zijn?ben je ook ontevreden met hoe je nu leeft?
zou je een voorbeeld kunnen noemen van die dingen, want ik kan me er niet zoveel bij voorstellen.quote:op zaterdag 11 februari 2006 17:41 schreef bmrs het volgende:
[..]
nee, ook weer niet beiden. ik zou of helemaal jongen willen zijn, zoals ik nu ben, of helemaal meisje. niets wat er tussenin zit. of gewoon helemaal niet bestaan. maar ik ben soms zo jaloers op meisjes. die hebben dingen die jongens niet hebben (en dan bedoel ik niets seksueels ofzow, maar gewoon in het algemeen... (en ook geen maatschappelijke voordelen, zoals minder hoog te springen bij hoogspringen ofzow...)). maar ik ben ook weer tevreden met dat ik een jongen ben...
nou kijk, meisjes zijn onder elkaar veel hechter. je kan bij een meisje ook veel beter over je gevoelens praten dan bij een jongen. jongens zijn veel 'ruwer'. meisjes praten veel meer. ook kunnen meisjes later kinderen krijgen, iets wat een jongen nooit zal meemaken. meisjes kunnen ook meerdere soorten kleding dragen. vrouwenkleding, maar als ze mannenkleding dragen (gewone casualkleding) dan worden ze daar niet raar op aangekeken. zo is dat met meer dingen (makeup of niet, (vrouwelijke) sierraden of niet). niet dat ik graag vrouwenkleding zou willen dragen, of oorbellen, maar het is gewoon niet eerlijk.quote:op zaterdag 11 februari 2006 17:43 schreef betawolff het volgende:
[..]
zou je een voorbeeld kunnen noemen van die dingen, want ik kan me er niet zoveel bij voorstellen.
tegenwoordig kun je metroseksueel zijn hoor.quote:op zaterdag 11 februari 2006 17:53 schreef bmrs het volgende:
[..]
nou kijk, meisjes zijn onder elkaar veel hechter. je kan bij een meisje ook veel beter over je gevoelens praten dan bij een jongen. jongens zijn veel 'ruwer'. meisjes praten veel meer. ook kunnen meisjes later kinderen krijgen, iets wat een jongen nooit zal meemaken. meisjes kunnen ook meerdere soorten kleding dragen. vrouwenkleding, maar als ze mannenkleding dragen (gewone casualkleding) dan worden ze daar niet raar op aangekeken. zo is dat met meer dingen (makeup of niet, (vrouwelijke) sierraden of niet). niet dat ik graag vrouwenkleding zou willen dragen, of oorbellen, maar het is gewoon niet eerlijk.
hm, meteroseksueel ben ik dan ook weer niet. ik gedraag me niet als een man met vrouwelijke eigenschappen. wat ik zo op wikipedia lees, ik vind mijn kleding niet zo belangrijk, ik gebruik zeer zeker geen cosmetica, mijn haren dat boeit me ook niet zo veel. ik kan soms ook emotioneel zijn, maar zeer zeker niet in het openbaar. het is meer zo dat wanneer ik me echt kut voel ik me terugtrek op me kamer ofzow... en dan het liefst 's avonds wanneer iedereen slaapt. als d'r iemand dood is dan huil ik ook niet zo snel. ik denk dat ik (voor 99%) een gewone heteroseksuele jongen ben, met van alles een klein beetje. ik maak me er namelijk eigenlijk nooit echt druk om, maar denk er wel ooit eens over na.quote:op zaterdag 11 februari 2006 17:58 schreef betawolff het volgende:
[..]
tegenwoordig kun je metroseksueel zijn hoor.
maar het hechter zijn is wel een feit. het is echter ook voor een groot deel instinct-gedreven, zeg maar min of zeer een noodzaak voor een vrouw. veel jongens zijn ruwer, maar er zijn ook zachtere exemplaren. daarbij doel ik echt niet alleen op homoseksuelen. vrouwen praten meer met elkaar, ik denk echter ook dat dat voor een deel voortkomt uit onzekerheid. we zoeken zeg maar eerder bevestiging bij elkaar. wat dat betreft is jouw voordeel weer dat je in veel gevallen zeker genoeg bent om iets te doen, denken of ondernemen zonder dat je eerst bevestiging zoekt..
het totaal zit een stuk ingewikkelder in elkaar dan wat je aan de oppervlakte ziet. instincten spelen een grote rol in de wijze waarop vrouwen en mannen met elkaar omgaan.
ok. ik dacht al dat ik soms een beetje een vaag persoon was, maar er zijn dus meer mensen die d'r wel eens over nadenken.quote:op zaterdag 11 februari 2006 18:06 schreef betawolff het volgende:
dat over metroseksuelen was ook meer plagerig bedoeld hoor.
ik heb ook niet de indruk dat je echt afwijkend bent qua gender-identiteit. iedereen denkt wel eens na op de manier van "als ...".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |