quote:
Op maandag 20 juni 2005 01:15 schreef piet_pelle het volgende:[..]
![]()
met grijs bloed ja.
Neem dan de echte versie, de Megadrive versie.
Doe mij dan maar gewoon de snes versie van Mortal Kombat 2
![]()
, stukken beter.
Een beste fighter is eigenlijk wel godvergeten moeilijk te kiezen, zeker door de progressie de laatste paar jaar, 3d heeft een heel nieuw genre gecreeërd.
Mijn absoluut beste fighting game is.... geen idee. Op dit moment hangt dit tussen Virtua Fighter 4 en street fighter 3 in denk ik, al vind ik Soul Calibur 2/Doa Ultimate/Guilty Gears 2 ook erg goed. Voor een brawler is Def Jam FfNY ook wel geinig.
Mijn toppertjes uit een wat verder verleden:
- Final Fight: scrolling beat m up, erg goed voor zijn tijd, en een spel dat ik nog regelmatig speel.
- Teenage Mutant Ninja Turtles Arcade: zelden met 4 man zo'n lol gehad achter een arcade kast. Maar ja, ik was pas 13 ofzo toen ik dit spel speelde.
- Yi Ar Kung fu 2 (msx): fantastisch spel, 1 van de eerste echte fighting games. Tegenwoordig stelt dit niets meer voor, maar in zijn tijd was dit konami spel de absolute top.
- Streetfighter 2: de game die ik het meest heb gespeeld, en de eerste player vs player fighter die echt goed was. Mijn favoriet uit de sf2 serie is overigens super street fighter.
- Mortal Kombat 2 (snes): na het teleurstellende mortal kombat 1 eindelijk de coolste fighter van dat moment thuis.
- Virtua Fighter 2 (saturn): dé arcade versie thuis. Op dat moment absoluut de beste fighter ooit, en voor mij was dit toen ook wel de beste game ooit + de beste arcade > home conversie. Tegenwoordig iets bijgesteld, maar het blijft een topper van een game.
Voor de rest is er nog zoveel op te noemen wat de moeite waard is, dat ik eigenlijk wel bezig kan blijven. Ik zuig in fighting games, maar ik vind ze wel leuk, en heb er door de jaren heen echt 10tallen gekocht. Tegenwoordig is de magie van dat genre voor mij wel wat verloren gegaan, de spellen worden snel saai en zijn voor mij te ingewikkeld geworden qua combo's met als diepte punt ultimate mortal kombat, dat is voor mij dé afknapper geweest waarna ik maar af en toe een fighting game heb gespeeld. De lol is er af, met een uitzondering op zijn tijd.
Overigens: fighting games > alleen in de arcade of op een console, een pc is hier mijns inziens totaal niet geschikt voor (controls, te scherp beeld, mist de charme van het genre).