vanzelf , scherm bestaat uit meerdere lagen, waaronder een laag kristal/glas, als er door een productie fout haarscheurtjes onstaan, kunnen deze onder druk een scheur veroorzaken deze druk echter hoeft soms zo laag te zijn dat de schermpjes barsten onder "normale" omstandigheden zelfs een temperatuur verschil kan soms voldoende zijn.quote:Op zondag 19 juni 2005 17:26 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
hoe is ie dan wel kapot gegaan?
Ok, das K*T, is garantie winkel gast zijn naam vragen. Werk meestal vrij goed, Apple US eens mailen. hoofkantoren houden hierniet van als hun service partner loopt te klooien. slech voor hun imago. wel winkel gegevens mee sturenquote:Op zondag 19 juni 2005 17:32 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
vanzelf , scherm bestaat uit meerdere lagen, waaronder een laag kristal/glas, als er door een productie fout haarscheurtjes onstaan, kunnen deze onder druk een scheur veroorzaken deze druk echter hoeft soms zo laag te zijn dat de schermpjes barsten onder "normale" omstandigheden zelfs een temperatuur verschil kan soms voldoende zijn.
maarja probeer maar eens aan te tonen dat je niet zelf de i-pod hebt laten vallen ofzo.
het mooi is dat de winkelier mag bewijzen dat je je i-pod hebt laten vallen omgekeerde bewijslast enzoquote:Op zondag 19 juni 2005 17:32 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
vanzelf , scherm bestaat uit meerdere lagen, waaronder een laag kristal/glas, als er door een productie fout haarscheurtjes onstaan, kunnen deze onder druk een scheur veroorzaken deze druk echter hoeft soms zo laag te zijn dat de schermpjes barsten onder "normale" omstandigheden zelfs een temperatuur verschil kan soms voldoende zijn.
maarja probeer maar eens aan te tonen dat je niet zelf de i-pod hebt laten vallen ofzo.
quote:Op zondag 19 juni 2005 17:53 schreef blackmage het volgende:
prutser?
leer eens omgaan met je dure spullen sukkel.
Omdat batterijproblemen binnen de garantie vallen.....quote:Op zondag 19 juni 2005 18:14 schreef Yannic het volgende:
Oke, dit gaat even over een ander probleem maar komt neer op de houding van Dixons:
Een vriendin van me bezit een Ipod Mini, allemaal leuk en aardig tot de batterijproblemen kwamen, ze is toen terug gegaan naar Dixons, die haar aan een splinternieuwe Ipod Mini hielpen.
Probeer eens een ander filiaal?
Succes!
Eigenlijk is deze reply de moeite om te reageren niet waard, maar ik kan het toch niet laten:quote:Op zondag 19 juni 2005 17:53 schreef blackmage het volgende:
prutser?
leer eens omgaan met je dure spullen sukkel.
inderdaad, althans de eerste 6 maanden na aankoop; daarna moet de koper bewijzen dat het niet zijn schuld is geweest. wat overigens totaal niet wegneemt dat zaken als het scherm niet uitgesloten mogen worden van garantie in welke vorm dan ook; dat ze bepaalde toleranties hanteren, dat is een punt van discussie, maar een half functionerend scherm op een apparaat van >300 euro is onacceptabel.quote:Op zondag 19 juni 2005 17:41 schreef -chefke- het volgende:
[..]
het mooi is dat de winkelier mag bewijzen dat je je i-pod hebt laten vallen omgekeerde bewijslast enzo![]()
nee.quote:Op zondag 19 juni 2005 17:31 schreef Skinkie het volgende:
ik vraag me nu af of het mogelijk is om aangifte te doen tegen zoiets... (tegen de winkel dus)
nee, toch zeker nietquote:Op zondag 19 juni 2005 19:50 schreef RemcoDelft het volgende:
dr. dunno ==> Ook na 6 maanden moet de winkelier bewijzen dat je zelf iets fout gedaan hebt, zo lang je garantie hebt tenminste.
goed idee, maar op je rechten staan is een betere. en flink wat herrie maken in de winkel en klanten om hun mening vragen werkt ook wel goed om een winkelier op andere gedachten te brengen, mocht het echt om een defect gaan dat niet verwijtbaar is aan de eindgebruiker zijn handelen.quote:Heeft Dixons geen geschillencommissie? Dan kost het je 35-70 euro, die ze terugbetalen als jij gelijk krijgt! Dat is goedkoper dan de gang naar de rechter...
niet onmogelijk, maar je moet wel moeite doen en je kunt ook niet zomaar winkeliers beschuldigen van het leveren van ondeugdelijke producten, daarom dus alleen die omgekeerde bewijslast in het eerste half jaar.quote:(het blijft raar dat de overheid dit soort regels maakt, maar het voor burgers haast onmogelijk is om je gelijk te halen...)
De 4G is toch nog geen jaar oud? Dan moet je toch garantie hebben?quote:Op zondag 19 juni 2005 17:20 schreef phunkk het volgende:
Zoals het TT al zegt: het scherm van mijn iPod 4g (20 gig) is kapot. Ik heb hem niet laten vallen, er zit ook geen krasje of iets op, maar het scherm is intern gescheurd / gebroken. Het ziet er net zo uit als je het scherm van je rekenmachine kapot maakt, zo'n zwarte vlek. Bij mij is alleen het linker deel van het scherm helemaal 'weggevallen', je ziet er gewoon niks.
Ik begon met telefonisch contact opnemen met Apple. Deze vertelden mij dat het scherm niet binnen de garantie valt, en dat ik het zelf zal moeten laten repareren. Dit vond ik belachelijk, garantie is garantie, zo lang je als klant iets niet opzettelijk kapot hebt gemaakt moeten ze het repareren.
Vanmiddag ben ik naar Dixons gegaan, waar ik hem gekocht heb. Zij wilden m'n iPod ook niet terugnemen of ter reparatie terugsturen, ik moest maar contact opnemen met Apple. Echter, wettelijk is het vastgesteld dat de winkel aansprakelijk is, maar dat maakte de bedrijfsleider niets uit..
Ik wil nu contact opnemen met de Consumentenbond, want ik pik dit echt niet. Ik heb een iPod gekocht voor 329,- euro, mijn scherm gaat buiten eigen schuld kapot, en dit zou ik dan zelf moeten laten repareren (kosten hiervan zijn 125,- euro). Dan kun je bijna netzogoed een nieuwe kopen..
Zijn er meer mensen met problemen met hun display, en zo ja, wat hebben jullie gedaan / hoe is het bij jullie afgelopen? En hebben jullie advies voor mij?
edit na de vraag van Stuiter_en_Co: ik heb eerlijk waar geen idee hoe het gebeurd is. Ik ging slapen met een muziekje aan, heb 'm uitgedaan toen ik bijna in slaap viel en op m'n nachtkastje gelegd. De volgende dag (avond) toen ik 'm oppakte (van datzelfde nachtkastje) zag ik dat het scherm kapot was. Ik meteen hysterisch natuurlijk.. Ik heb dus echt geen enkel idee hoe het gebeurd kan zijn.
quote:Op maandag 20 juni 2005 22:50 schreef donald_dick het volgende:
weggooien, weer een ipod minder op de wereld!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |