abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28066243
Zoals het TT al zegt: het scherm van mijn iPod 4g (20 gig) is kapot. Ik heb hem niet laten vallen, er zit ook geen krasje of iets op, maar het scherm is intern gescheurd / gebroken. Het ziet er net zo uit als je het scherm van je rekenmachine kapot maakt, zo'n zwarte vlek. Bij mij is alleen het linker deel van het scherm helemaal 'weggevallen', je ziet er gewoon niks.

Ik begon met telefonisch contact opnemen met Apple. Deze vertelden mij dat het scherm niet binnen de garantie valt, en dat ik het zelf zal moeten laten repareren. Dit vond ik belachelijk, garantie is garantie, zo lang je als klant iets niet opzettelijk kapot hebt gemaakt moeten ze het repareren.

Vanmiddag ben ik naar Dixons gegaan, waar ik hem gekocht heb. Zij wilden m'n iPod ook niet terugnemen of ter reparatie terugsturen, ik moest maar contact opnemen met Apple. Echter, wettelijk is het vastgesteld dat de winkel aansprakelijk is, maar dat maakte de bedrijfsleider niets uit..

Ik wil nu contact opnemen met de Consumentenbond, want ik pik dit echt niet. Ik heb een iPod gekocht voor 329,- euro, mijn scherm gaat buiten eigen schuld kapot, en dit zou ik dan zelf moeten laten repareren (kosten hiervan zijn 125,- euro). Dan kun je bijna netzogoed een nieuwe kopen..

Zijn er meer mensen met problemen met hun display, en zo ja, wat hebben jullie gedaan / hoe is het bij jullie afgelopen? En hebben jullie advies voor mij?

edit na de vraag van Stuiter_en_Co: ik heb eerlijk waar geen idee hoe het gebeurd is. Ik ging slapen met een muziekje aan, heb 'm uitgedaan toen ik bijna in slaap viel en op m'n nachtkastje gelegd. De volgende dag (avond) toen ik 'm oppakte (van datzelfde nachtkastje) zag ik dat het scherm kapot was. Ik meteen hysterisch natuurlijk.. Ik heb dus echt geen enkel idee hoe het gebeurd kan zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door phunkk op 19-06-2005 17:29:53 ]
  zondag 19 juni 2005 @ 17:26:06 #2
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_28066348
hoe is ie dan wel kapot gegaan?
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_28066442
ik vraag me nu af of het mogelijk is om aangifte te doen tegen zoiets... (tegen de winkel dus)
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_28066460
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:26 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
hoe is ie dan wel kapot gegaan?
vanzelf , scherm bestaat uit meerdere lagen, waaronder een laag kristal/glas, als er door een productie fout haarscheurtjes onstaan, kunnen deze onder druk een scheur veroorzaken deze druk echter hoeft soms zo laag te zijn dat de schermpjes barsten onder "normale" omstandigheden zelfs een temperatuur verschil kan soms voldoende zijn.

maarja probeer maar eens aan te tonen dat je niet zelf de i-pod hebt laten vallen ofzo.
  zondag 19 juni 2005 @ 17:39:12 #5
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_28066603
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:32 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

vanzelf , scherm bestaat uit meerdere lagen, waaronder een laag kristal/glas, als er door een productie fout haarscheurtjes onstaan, kunnen deze onder druk een scheur veroorzaken deze druk echter hoeft soms zo laag te zijn dat de schermpjes barsten onder "normale" omstandigheden zelfs een temperatuur verschil kan soms voldoende zijn.

maarja probeer maar eens aan te tonen dat je niet zelf de i-pod hebt laten vallen ofzo.
Ok, das K*T, is garantie winkel gast zijn naam vragen. Werk meestal vrij goed, Apple US eens mailen. hoofkantoren houden hierniet van als hun service partner loopt te klooien. slech voor hun imago. wel winkel gegevens mee sturen
trust no one....
  zondag 19 juni 2005 @ 17:41:50 #6
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_28066661
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:32 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

het mooi is dat de winkelier mag bewijzen dat je je i-pod hebt laten vallen omgekeerde bewijslast enzo
  zondag 19 juni 2005 @ 17:47:38 #7
113496 Vegitto
Der Meister
pi_28066756
Klaag ze aan!
games.fok.nl
Voor mensen met een grote piemel.
pi_28066857
prutser?
leer eens omgaan met je dure spullen sukkel.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  zondag 19 juni 2005 @ 17:53:30 #9
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_28066863
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:53 schreef blackmage het volgende:
prutser?
trust no one....
pi_28066954
Dixons is een mooie k*tzaak, ik heb hetzelfde met mijn Sony laptop gehad.
Dixons zei toen ook tegen mij dat ik hem maar zelf naar Sony kon brengen, heb ik toen gedaan.
Dus nu heb ik weinig te zeggen erover, Dixons is er dus mooi vanaf, en ik moet
het zelf met Sony regelen.
NIET doen, gewoon zorgen dat Dixons het regelt.
  zondag 19 juni 2005 @ 18:14:15 #11
49878 Yannic
www.YannicAlidarso.nl
pi_28067177
Oke, dit gaat even over een ander probleem maar komt neer op de houding van Dixons:

Een vriendin van me bezit een Ipod Mini, allemaal leuk en aardig tot de batterijproblemen kwamen, ze is toen terug gegaan naar Dixons, die haar aan een splinternieuwe Ipod Mini hielpen.

Probeer eens een ander filiaal?

Succes!
pi_28067295
quote:
Op zondag 19 juni 2005 18:14 schreef Yannic het volgende:
Oke, dit gaat even over een ander probleem maar komt neer op de houding van Dixons:

Een vriendin van me bezit een Ipod Mini, allemaal leuk en aardig tot de batterijproblemen kwamen, ze is toen terug gegaan naar Dixons, die haar aan een splinternieuwe Ipod Mini hielpen.

Probeer eens een ander filiaal?

Succes!
Omdat batterijproblemen binnen de garantie vallen.....
Koop een taart en ga het vieren...
pi_28067756
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:53 schreef blackmage het volgende:
prutser?
Eigenlijk is deze reply de moeite om te reageren niet waard, maar ik kan het toch niet laten:

Ik heb hard gewerkt om m'n iPod te kunnen kopen. Toen ik 'm had ben ik er mee omgegaan alsof het m'n kind was, ik ben nog nooit ergens zo zuinig op geweest. Dus kom nou niet dit serieuze topic verneuken door zo'n bijdehante kutopmerking te plaatsen en ga lekker in onzin posten.
  zondag 19 juni 2005 @ 18:48:57 #14
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_28067768
Kan prima in GAD
pi_28068053
Nou, op het internet heb ik een linkje gevonden naar een forum waar dit probleem ook behandeld wordt (*klik*).

Het ziet er naar uit dat ik het wel kan vergeten, maar ik ga toch wat stennis trappen en kijken hoe ver ik kom. Ik begin met een brief naar Dixons, mocht dat niet lukken ga ik Apple proberen, en als dat niets uithaalt ga ik de consumentenbond e.d. inschakelen.. We zullen zien (-:

Bedankt in ieder geval voor de hulp tot nu toe!
  zondag 19 juni 2005 @ 19:26:48 #16
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_28068517
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:41 schreef -chefke- het volgende:

[..]

het mooi is dat de winkelier mag bewijzen dat je je i-pod hebt laten vallen omgekeerde bewijslast enzo
inderdaad, althans de eerste 6 maanden na aankoop; daarna moet de koper bewijzen dat het niet zijn schuld is geweest. wat overigens totaal niet wegneemt dat zaken als het scherm niet uitgesloten mogen worden van garantie in welke vorm dan ook; dat ze bepaalde toleranties hanteren, dat is een punt van discussie, maar een half functionerend scherm op een apparaat van >300 euro is onacceptabel.

in positie van TS zou ik een concept-brief opstellen naar de consumentenbond, specifiek persoon die je dan eerst gebeld hebt natuurlijk, en die sturen naar Apple / Dixons, ieder met begeleidend schrijven dat je nog wel ergere PR problemen kunt bezorgen. een melding in dat apple ipod forum gebeuren, mits nationaal, kan natuurlijk ook wel lekker ziekend zijn en dus tot het gewenste resultaat leiden.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 19 juni 2005 @ 19:27:08 #17
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_28068524
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:31 schreef Skinkie het volgende:
ik vraag me nu af of het mogelijk is om aangifte te doen tegen zoiets... (tegen de winkel dus)
nee.
pi_28068847
Het is eigenlijk heel simpel en op genoeg sites kun je de nodige wetboek-artikelen wel terugvinden.
De winkel moet bezijzen dat jij onvoorzichtig geweest bent (wel eerst fotos maken voor jezelf van de staat waarin 'ie nu is) en jij hebt helemaal niets met Apple te maken (hooguit voor een software update) maar met de winkel die 'm verkocht heeft.
Die gast bij de Dixons kan hoog en laag springen (en dat zal 'ie ook wel doen) maar hij moet het apparaat innemen voor garantie en Dixons moet aantonen dat jij er onvoorzichtig mee bent omgesprongen.
Wanneer er dus geen sporen van valschade zijn, is dat dus niet te doen voor hun, dus jij hebt garantie.

Daar komt wel bij dat je mogelijk zelf een deel van de reparatie zal moeten betalen, maar dat is een bepaald percentage (de verhouding tussen de leeftijd die je mag verwachten en de huidige leeftijd van jouw apparaat.)
Kortom als je mag verwachten dat zo'n ipod zo'n 4 jaar mee mag gaan (lijkt me niet onredelijk) en hij is nu 6 maanden oud, dan zou jij dus 1/8e van de rekening hoeven te betalen.
  zondag 19 juni 2005 @ 19:50:11 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_28069122
dr. dunno ==> Ook na 6 maanden moet de winkelier bewijzen dat je zelf iets fout gedaan hebt, zo lang je garantie hebt tenminste.
Heeft Dixons geen geschillencommissie? Dan kost het je 35-70 euro, die ze terugbetalen als jij gelijk krijgt! Dat is goedkoper dan de gang naar de rechter...

(het blijft raar dat de overheid dit soort regels maakt, maar het voor burgers haast onmogelijk is om je gelijk te halen...)
censuur :O
  maandag 20 juni 2005 @ 00:54:05 #20
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_28078775
quote:
Op zondag 19 juni 2005 19:50 schreef RemcoDelft het volgende:
dr. dunno ==> Ook na 6 maanden moet de winkelier bewijzen dat je zelf iets fout gedaan hebt, zo lang je garantie hebt tenminste.
nee, toch zeker niet de regel die ik aanhaalde volgt uit de europese regelgeving en die voorziet helder in een omgekeerde bewijslast in slechts het eerste half jaar na aankoop, dit omdat het uitgangspunt is, dat een product dat binnen 6 maanden defecten vertoont geacht wordt op moment van verkoop al defect te zijn.

dat jij anders vindt, is niet maatgevend
quote:
Heeft Dixons geen geschillencommissie? Dan kost het je 35-70 euro, die ze terugbetalen als jij gelijk krijgt! Dat is goedkoper dan de gang naar de rechter...
goed idee, maar op je rechten staan is een betere. en flink wat herrie maken in de winkel en klanten om hun mening vragen werkt ook wel goed om een winkelier op andere gedachten te brengen, mocht het echt om een defect gaan dat niet verwijtbaar is aan de eindgebruiker zijn handelen.
quote:
(het blijft raar dat de overheid dit soort regels maakt, maar het voor burgers haast onmogelijk is om je gelijk te halen...)
niet onmogelijk, maar je moet wel moeite doen en je kunt ook niet zomaar winkeliers beschuldigen van het leveren van ondeugdelijke producten, daarom dus alleen die omgekeerde bewijslast in het eerste half jaar.
pi_28096601
Dr. Dunno (en anderen natuurlijk), onwijs bedankt voor de informatie. Dit is toch even wat dieper dan ikzelf kan achterhalen, en het steunt me alleen maar meer om een brief naar Dixons (en indien nodig 'hogere' instanties) te schrijven. Van de week wil ik de brief naar Dixons op de bus doen, met foto's e.d. erbij, aangetekend ook.

Het is inderdaad belachelijk dat je een apparaat van meer dan 300 euro koopt en je een nieuw scherm zou moeten kopen van 1/3 van de nieuwprijs van het apparaat, dat zonder jouw toedoen kapot is gegaan.

Als er trouwens meer mensen zijn met dit probleem, laat het even weten! Ik denk dat, hoe meer mensen met dit probleem komen, hoe sterker ik sta. De brief is de deur nog niet uit, dus laat het even weten zou ik zeggen (msn staat in m'n profiel).
  maandag 20 juni 2005 @ 19:52:01 #22
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_28098727
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:20 schreef phunkk het volgende:
Zoals het TT al zegt: het scherm van mijn iPod 4g (20 gig) is kapot. Ik heb hem niet laten vallen, er zit ook geen krasje of iets op, maar het scherm is intern gescheurd / gebroken. Het ziet er net zo uit als je het scherm van je rekenmachine kapot maakt, zo'n zwarte vlek. Bij mij is alleen het linker deel van het scherm helemaal 'weggevallen', je ziet er gewoon niks.

Ik begon met telefonisch contact opnemen met Apple. Deze vertelden mij dat het scherm niet binnen de garantie valt, en dat ik het zelf zal moeten laten repareren. Dit vond ik belachelijk, garantie is garantie, zo lang je als klant iets niet opzettelijk kapot hebt gemaakt moeten ze het repareren.

Vanmiddag ben ik naar Dixons gegaan, waar ik hem gekocht heb. Zij wilden m'n iPod ook niet terugnemen of ter reparatie terugsturen, ik moest maar contact opnemen met Apple. Echter, wettelijk is het vastgesteld dat de winkel aansprakelijk is, maar dat maakte de bedrijfsleider niets uit..

Ik wil nu contact opnemen met de Consumentenbond, want ik pik dit echt niet. Ik heb een iPod gekocht voor 329,- euro, mijn scherm gaat buiten eigen schuld kapot, en dit zou ik dan zelf moeten laten repareren (kosten hiervan zijn 125,- euro). Dan kun je bijna netzogoed een nieuwe kopen..

Zijn er meer mensen met problemen met hun display, en zo ja, wat hebben jullie gedaan / hoe is het bij jullie afgelopen? En hebben jullie advies voor mij?

edit na de vraag van Stuiter_en_Co: ik heb eerlijk waar geen idee hoe het gebeurd is. Ik ging slapen met een muziekje aan, heb 'm uitgedaan toen ik bijna in slaap viel en op m'n nachtkastje gelegd. De volgende dag (avond) toen ik 'm oppakte (van datzelfde nachtkastje) zag ik dat het scherm kapot was. Ik meteen hysterisch natuurlijk.. Ik heb dus echt geen enkel idee hoe het gebeurd kan zijn.
De 4G is toch nog geen jaar oud? Dan moet je toch garantie hebben?
  Eindredactie Games maandag 20 juni 2005 @ 22:50:56 #23
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_28104069
weggooien, weer een ipod minder op de wereld!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 20 juni 2005 @ 22:51:54 #24
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_28104104
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:50 schreef donald_dick het volgende:
weggooien, weer een ipod minder op de wereld!
.

Één topic is genoeg op een avond.

Soters!
Ik ga naar huis.
  Eindredactie Games maandag 20 juni 2005 @ 22:54:21 #25
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_28104186
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Remco op 15-08-2005 17:17:35 ]
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL