abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11528117
ik heb zes jaar op de svdj in utrecht gezeten en ben nu al dertien jaar werkloos.
pi_11532646
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 07:38 schreef lmerve het volgende:
ik heb zes jaar op de svdj in utrecht gezeten en ben nu al dertien jaar werkloos.
misschien moet je dan toch journalistiek laten varen.
  donderdag 3 juli 2003 @ 14:23:01 #153
46224 Mazx
I get Gibson, you get Clapton.
pi_11535242
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 07:38 schreef lmerve het volgende:
Tjah dan zal 't wel niet alleen aan je opleiding liggen denk ik
Nu officieel fotomodel ! (....) net als de rest van Nederland.
pi_11535336
nee dat zeg ik niet. Als ik al 13 jaar werkeloos journalist ben dan zou ik me toch gaan afvragen wat ik verkeerd heb gedaan. 13 jaar, daar zat een complete periode van economisch goede tijden in. Met de journalistiek ging het toen ook goed. Dus ik weet niet wat jouw redenen zijn dat je niet aan de bak komt. Ik zou na een paar jaar van werkeloos journalist zijn, als iets ondernomen hebben. Avondschool of zo.
  donderdag 3 juli 2003 @ 14:30:01 #155
46224 Mazx
pi_11535413
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 14:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
nee dat zeg ik niet. Als ik al 13 jaar werkeloos journalist ben dan zou ik me toch gaan afvragen wat ik verkeerd heb gedaan. 13 jaar, daar zat een complete periode van economisch goede tijden in. Met de journalistiek ging het toen ook goed. Dus ik weet niet wat jouw redenen zijn dat je niet aan de bak komt. Ik zou na een paar jaar van werkeloos journalist zijn, als iets ondernomen hebben. Avondschool of zo.
13 Jaar.. ehh wat voor 'n richting journalistiek doe je dan... Of verwacht je ergens tegenaan te lopen?? p.s. ik heb gehoord dat ze nog journalisten nodig hebben bij RTL Boulevard
pi_11535494
met die instelling van jou, blijf jij ook wel 13 jaar werkloos. Dus niet zo niet neerbuigend doen jij
  donderdag 3 juli 2003 @ 14:41:01 #157
46224 Mazx
pi_11535632
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 14:34 schreef PetraV het volgende:
met die instelling van jou, blijf jij ook wel 13 jaar werkloos. Dus niet zo niet neerbuigend doen jij
*grinnik* Ohw nou jah zeg lees ik eerst hier op 't forum dat beetje ellebogenwerk hier en daar op prijs gesteld wordt, kan de ervaren journaliste er zelf niet tegen . Hmm tjah ik moet maar wat aardiger doen huh

vriendjes??

pi_11535691
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 14:41 schreef Mazx het volgende:

[..]

*grinnik* Ohw nou jah zeg lees ik eerst hier op 't forum dat beetje ellebogenwerk hier en daar op prijs gesteld wordt, kan de ervaren journaliste er zelf niet tegen . Hmm tjah ik moet maar wat aardiger doen huh

vriendjes??

Je moet ellebogenwerk op de juiste momenten toepassen. En niet om je medesudenten af te zeiken en af te vallen. Maar ik ben vergevingsgezind. We zijn weer vriendjes
pi_11535982
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 14:30 schreef Mazx het volgende:

[..]

13 Jaar.. ehh wat voor 'n richting journalistiek doe je dan... Of verwacht je ergens tegenaan te lopen?? p.s. ik heb gehoord dat ze nog journalisten nodig hebben bij RTL Boulevard

lees even wat er boven mijn post stond
  donderdag 3 juli 2003 @ 17:10:05 #160
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_11538912
dit wil ik over 2 jaar gaan doen
  donderdag 3 juli 2003 @ 20:14:30 #161
46224 Mazx
pi_11542599
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 17:10 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
dit wil ik over 2 jaar gaan doen
Nog steeds na het lezen van dit forum ?

*snik* Niemand vindt hier journalistiek leuk *snik*

Maar ikke wel

pi_11664574
ik probeer ook niet meer in de journalistiek aan het werk te komen en heb de studie ook niet afgemaakt. Het is echter moeilijk om dan elders aan de slag te komen. Ik heb wel een paar baantjes gehad in die dertien jaar, maar bij elkaar heb ik niet meer dan 4,5 jaar gewerkt. Ik heb er echter wel een gigantische studieschuld aan de svdj overgehouden.

[Dit bericht is gewijzigd door lmerve op 10-07-2003 12:28]

pi_11851204
Zit zelf nog te twijfelen over 'n studie in Tilburg of in Utrecht...., ben in Utrecht al ingeloot, maar heb over Tilburg ook goede verhalen gehoord.

Iemand misschien enig idee of er daadwerkelijk verschillen zijn tussen deze 2 steden mbt hetgeen wat wordt aangeboden en de kans om na deze studie aan de bak te komen...., mits dit al niet van het talent in de pen afhangt...?

Hopelijk kan iemand me hier verder mee helpen....

'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_11888912
En waar moet je een avondschool van betalen als je inkomen 10 procent onder bijstandsniveau ligt ...
pi_11890626
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 02:00 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Zit zelf nog te twijfelen over 'n studie in Tilburg of in Utrecht...., ben in Utrecht al ingeloot, maar heb over Tilburg ook goede verhalen gehoord.

Iemand misschien enig idee of er daadwerkelijk verschillen zijn tussen deze 2 steden mbt hetgeen wat wordt aangeboden en de kans om na deze studie aan de bak te komen...., mits dit al niet van het talent in de pen afhangt...?

Hopelijk kan iemand me hier verder mee helpen....

Ligt eraan welke richting je straks wilt gaan doen. Tilburg heeft een zeer reputatie als het om het maken van radio gaat. Het voordeel van Utrecht is dat je dichter bij de randstad (of eigenlijk middenin) zit. Qua schrijvende pers zullen de twee scholen niet veel verschillen.
  dinsdag 22 juli 2003 @ 14:06:21 #166
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_11935073
Hoest nou in Tilburg? Vertel es wat TE
Love will be my strongest weapon
pi_11938272
Nou, ik weet niet of je dit wilt horen maar er zijn mensen die ondanks dat ze hun P niet in twee jaar hebben gehaald toch voorlopig mogen blijven. Ik weet niet of het terecht is of onterecht is overigens.

Verder is het nog wel tof maar ik heb wel het idee dat iedereen zoiets iets heeft van: wat gaan we de komende twee jaar nog opsteken (behalve ervaring tijdens stage natuurlijk) wat we niet al wisten.

pi_12017002
quote:
Op zondag 20 juli 2003 14:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ligt eraan welke richting je straks wilt gaan doen. Tilburg heeft een zeer reputatie als het om het maken van radio gaat. Het voordeel van Utrecht is dat je dichter bij de randstad (of eigenlijk middenin) zit. Qua schrijvende pers zullen de twee scholen niet veel verschillen.

Daar ben ik nog niet helemaal over uit, vindt zelf zowel de schrijvende als "pratende" pers interessant (om het ff zwart/wit te stellen). Maar als ik het goed begrijp maakt het qua "schrijvende" pers niet echt uit welke school je kiest, maar maken evt. werkgevers (regionale dagbladen etc.) ook dit onderscheid niet....? (dacht dat ik daar namelijk ooit iets over gelezen had....)

Zijn er daarnaast ook nog andere richtingen te volgen in Tilburg, zoals "nieuwe" media (i-net) etc.....?

'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_12046748
zwolle rulezzzzzz op alle afstudeerrichtingen
pi_12051218
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:20 schreef PetraV het volgende:
zwolle rulezzzzzz op alle afstudeerrichtingen
het zou me niks verbazen
pi_12063715
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 14:34 schreef PetraV het volgende:
Waar blijkt de neerbuigendheid uit? Ik wil je alleen maar waarschuwen dat er een enorm leger werkloze ex-svdjers bestaat.
pi_12065182
dan moet je een paar pagina's terug bladeren. Ging over het feit dat hij neerbuigend deed over mijn stage bij RTL Boulevard. Als je zo erg op andere programma's dan het journaal afgeeft, kom je ook nooit aan de bak he!
En ik weet dat er werkloosheid heerst, maar dat heeft ff niks met deze opmerking van doen.
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:45:04 #173
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_12108711
Zijn er nog derdejaars van de opleiding in Zwolle die hun tweedejaars boeken willen verkopen?
There is no ultimate truth
  donderdag 31 juli 2003 @ 10:15:55 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_12134678
Werkloos zijn ligt voor een groot deel ook aan jezelf, hoor. Ik heb nog niet eens de SvdJ gedaan, maar een soort semi-journalistieke opleiding (Boekhandel & Uitgeverij in Amsterdam, nu Media-en Informatiemanagement geheten).
Ik heb na mijn afstuderen nog nooit zonder werk gezeten. Stages gelopen bij Sanoma, daarna bij Endemol gewerkt, nu redacteur bij een bank. Het is maar wat je er zelf van bakt, je moet natuurlijk wel zelf in actie komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 31-07-2003 10:22]

donderdag 31 juli 2003 @ 10:21:11 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_12134757
Even wat anders: wie doet er/kent iemand de opleiding Communicatie- en informatiewetenschappen (CIW op de Vrije Univ. Amsterdam? Dat kun je na het HBO in 2 jaar doen, en ik zit daarover te denken. Er zijn drie afstudeerrichtingen:Cultuur & Communicatie, Taal & Bedrijfscommunicatie en Tekst & Digitale media.

Ik wil iig graag nog een vervolgstudie eventueel in deeltijd doen omdat ik zoals ik hierboven al zei niet een specifiek journalistieke opleiding heb gedaan, maar al wel werkzaam ben ik de branche. Iemand nog andere tips?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')