abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2005 @ 20:23:06 #126
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_30364818
In Italië kost het 2.50 euro per transactie als je naar een andere bank dan je eigen gaat. En wij maar zeuren hier in het koude kikkerlandje...

O ja, het hebben van een rekening kost gemiddeld 130 euro per jaar. Zijn we nog niet zo slecht hier met onze gratis rekeningen...
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_30369457
lol, dat zegt meer over dat de italianen een beetje dom zijn dan over de nederlanders die 'krenterig' zijn.

De bank verdient bakken met geld aan jouw rekening als je dan er ook nog voor moet betalen...

Ennuh
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:30 schreef calvobbes het volgende:

Jij ziet een winkelier die geld vraagt voor een klein bedrag pinnen. Ik zie een winkelier die GEEN geld vraagt als je een groot bedrag pint.
Dat vind ik pas service van de winkelier
Jij hebt echt een misplaatst beeld van service. Gratis pinnen bij een kleine transactie is een service, pinnen bij een grote transactie is logisch
pi_30370210
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:08 schreef Mr1ncr3d1bl3 het volgende:

Jij hebt echt een misplaatst beeld van service. Gratis pinnen bij een kleine transactie is een service, pinnen bij een grote transactie is logisch
Mja. Zo kun je het ook uitleggen. Ik geef er toch echt een andere uitleg aan

Zeker aangezien niemand verplicht is gratis service te verlenen
pi_30372353
quote:
lol, dat zegt meer over dat de italianen een beetje dom zijn dan over de nederlanders die 'krenterig' zijn.
De bank verdient bakken met geld aan jouw rekening als je dan er ook nog voor moet betalen...
Jij hebt er duidelijk de ballen verstand van. Als jij gewoon alleen een bankrekening hebt bij een bank, met pinpas en creditcard enzo, dan kost jij de bank een hoop geld.

Groet
Da gao nie nou!
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:26:17 #130
19194 Oversight
◢◤
pi_30429107
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:12 schreef vigier het volgende:

[..]

Jij hebt er duidelijk de ballen verstand van. Als jij gewoon alleen een bankrekening hebt bij een bank, met pinpas en creditcard enzo, dan kost jij de bank een hoop geld.

Groet
geweldig.....

Ik kost de bank een hoop geld......

van wie ís dat geld ook alweer?
◢◤
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:29:57 #131
19194 Oversight
◢◤
pi_30429183
quote:

Gratis pinnen bij een kleine transactie is een service, pinnen bij een grote transactie is logisch!

Ik hoef toch ook niet extra te betalen als ik met munten betaal, voor de slijtage van de kassa-la ?
◢◤
pi_30429433
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:26 schreef Oversight het volgende:
[..]
geweldig.....

Ik kost de bank een hoop geld......

van wie ís dat geld ook alweer?
As I said: jij hebt er de ballen verstand van.

Groet
Da gao nie nou!
pi_30431543
Commerciele bedrijven bestaan niet om service te leveren. Ze bestaan om winst te maken. Logisch, vanzelfsprekend en terecht dus dat ze kosten rekenen voor het pinnen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_30431704
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:41 schreef vigier het volgende:

[..]

As I said: jij hebt er de ballen verstand van.

Groet
Nu ben ik niet snel geneigd Oversight gelijk te geven, maar in dit geval doe ik het toch.

Wanneer jij geld op je rekening hebt staan, verdient de bank daar geld mee.
Wanneer jij gebruik maakt van je creditcard, dan verdient de bank daar geld mee.

Erm... ik zie even het kostenverhaal niet...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:53:40 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30431780
Ik kreeg het vanmiddag voor elkaar om gratis te chippen bij een niet nader te noemen winkel!

Ik rukte in een vlaag van vermoeidheid mijn chippas er te vroeg uit, toen dacht ik gelijk oh wacht ff, nog niet klaar, gelijk terug gedaan. Toen kreeg ik te zien "Onbruikbare pas"

toen er weer uitgehaald, en ik bleek betaald te hebben, zonder dat er iets af was gehaald.

Het was maar 80ct, maarja.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30436297
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nu ben ik niet snel geneigd Oversight gelijk te geven, maar in dit geval doe ik het toch.

Wanneer jij geld op je rekening hebt staan, verdient de bank daar geld mee.
Wanneer jij gebruik maakt van je creditcard, dan verdient de bank daar geld mee.

Erm... ik zie even het kostenverhaal niet...
Om even "een" bank te nemen: Ik tel een 1200 kantoren en 3000 geldautomaten. 40.000 man personeel. (dat personeel heeft ook computers & software. Daarnaast moet er maatwerk software gemaakt worden, en niet zo'n klein beetje ook)
En inderdaad: als jij geld op je rekening hebt staan, dan levert dat geld op voor de bank. Als jij je creditcard gebruikt ook. Maar dat weegt beide niet op tegen de kosten die een bank heeft.

Groet.
Da gao nie nou!
pi_30438207
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:02 schreef vigier het volgende:

[..]

Om even "een" bank te nemen: Ik tel een 1200 kantoren en 3000 geldautomaten. 40.000 man personeel. (dat personeel heeft ook computers & software. Daarnaast moet er maatwerk software gemaakt worden, en niet zo'n klein beetje ook)
En inderdaad: als jij geld op je rekening hebt staan, dan levert dat geld op voor de bank. Als jij je creditcard gebruikt ook. Maar dat weegt beide niet op tegen de kosten die een bank heeft.

Groet.
Sorry, maar een bank heeft dan ook (gemiddeld) 400.000 klanten, dus als we de wet van de grote getallen er op loslaten, dan heeft de bank voldoende opbrengsten.
  vrijdag 9 september 2005 @ 22:55:43 #138
19194 Oversight
◢◤
pi_30438458

Dáárbij hebben we het hier over de extra kosten die de winkelier aan de klanten in rekening brengt voor het mógen betalen met pin......

Dát een winkelier kosten heeft zijn we allang over uit,... geen enkel probleem.

Het gaat erom dat alléén deze kosten in eens niet meer gewoon in de winstmarge op de producten zit, en appart betaald moeten worden!
◢◤
pi_30438700
Dan zijn er heeeeeel erg veel kleine bankjes, anders kan het gemiddelde niet 400.000 zijn.
Maar ik hoef verder niet te discussiëren. Misschien kun je wel raden intussen waar ik werk, en welke cijfers ik zie.
Stel: 400.000 klanten. Die hebben allemaal 25.000 euro op hun rekening staan (en dat is voor de meeste nederlanders een stuk meer dan hun netto jaarsalaris). En we stellen dat de bank 8% winst kan maken op dat geld (dan heb ik even daargelaten dat een deel daar niet voor gebruikt kant worden omdat het gewoon direct beschikbaar moet zijn).
400.000 x 25.000 x 0,08 = 800.000.000.
Nu mag je zelf even gaan bedenken wat:
- 1 bank-employee per jaar kost
- wat een gebouw per jaar kost (afschrijving: dat soort gebouwen kunnen vaak ook alleen maar door een bank gebruikt worden, inrichting die regelmatig moet veranderen, onderhoud, energie)
- wat er aan software draait + gebouwd wordt
- wat er aan computers staat
- wat een geldautomaat kost.
En roep die getallen eens.

Groet.
Da gao nie nou!
pi_30439719
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:55 schreef Oversight het volgende:
Het gaat erom dat alléén deze kosten in eens niet meer gewoon in de winstmarge op de producten zit, en appart betaald moeten worden!
De vervuiler betaald.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_30439834
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:01 schreef vigier het volgende:
Dan zijn er heeeeeel erg veel kleine bankjes, anders kan het gemiddelde niet 400.000 zijn.
Maar ik hoef verder niet te discussiëren. Misschien kun je wel raden intussen waar ik werk, en welke cijfers ik zie.
Stel: 400.000 klanten. Die hebben allemaal 25.000 euro op hun rekening staan (en dat is voor de meeste nederlanders een stuk meer dan hun netto jaarsalaris). En we stellen dat de bank 8% winst kan maken op dat geld (dan heb ik even daargelaten dat een deel daar niet voor gebruikt kant worden omdat het gewoon direct beschikbaar moet zijn).
- wat een gebouw per jaar kost (afschrijving: dat soort gebouwen kunnen vaak ook alleen maar door een bank gebruikt worden, inrichting die regelmatig moet veranderen, onderhoud, energie)

Groet.
Jij weet waarschijnlijk niet waar ik werk....

800.000.000 brutowinst. Ik vind het aardig wat. Ik mag aannemen dat je zelf het sommetje al hebt gemaakt en erachter bent gekomen dat de bank daar aardig op verdient
pi_30440237
Misschien moet ik maandag even in outlook kijken, we zouden collega's kunnen zijn.
Ik heb natuurlijk dat sommetje ook al gemaakt, en het levert nou niet bepaald winst op. (anders had ik het hier niet neergepoot en mijn mond gehouden )

Groet.
Da gao nie nou!
pi_30440291
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:42 schreef vigier het volgende:
Misschien moet ik maandag even in outlook kijken, we zouden collega's kunnen zijn.
ceds?
pi_30440464
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:43 schreef Five_Horizons het volgende:
ceds?
Nope..... maar misschien kun je aan de aantallen (niet klanten, wel kantoren en automaten) wel zien bij welke ik wél werk.

groetINGs , Joris
Da gao nie nou!
pi_30440484
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:49 schreef vigier het volgende:

[..]

Nope..... maar misschien kun je aan de aantallen (niet klanten, wel kantoren en automaten) wel zien bij welke ik wél werk.

groetINGs , Joris
We zijn dus collega's
pi_30440568
nope....want mijn ondertekening sloeg erop dat ik begreep waar die ceds over ging.... en jullie komen toch niet aan 1200 kantoren! (sorry voor het woord jullie...dat klinkt als "tegenover elkaar")
Da gao nie nou!
  zaterdag 10 september 2005 @ 17:32:54 #147
19194 Oversight
◢◤
pi_30457779
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:01 schreef vigier het volgende:

Groet.
hmmmm een paar dingen, ik ben benieuwd.

Waar laten jullie ons geld op de dagen dat jullie zéggen dat jullie niet valideren, en waarom is het wél mogelijk om mijn opname's wél direct van mjn rekening áf te halen?

Voor de rest van je betoog:

Het is nogal omgekeerde wereld als je als bank gaat lagen over de kosten die je moet maken, en die op deze manier op je klanten verhaalt.

De bank schrijft al die apparaten toch af over een periode van 3 jaar, en gebruikt ze vervolgens véél langer ?
◢◤
  zaterdag 10 september 2005 @ 17:40:37 #148
19194 Oversight
◢◤
pi_30458019
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:49 schreef vigier het volgende:
groetINGs , Joris

Flashback heeft,
Girotel!

Sorry, binnenpretje dat naar buiten kwam

Ontopic verder, het ís toch zo dat de banken grof verdienen aan het feit dat inkomende gelden voor rekeninghouders dagenlang rentedragend uitstaat op tussenrekeningen, voordat het bij de rekeninghouder komt ?
◢◤
pi_30460681
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:32 schreef Oversight het volgende:
Waar laten jullie ons geld op de dagen dat jullie zéggen dat jullie niet valideren, en waarom is het wél mogelijk om mijn opname's wél direct van mjn rekening áf te halen?
Het is nogal omgekeerde wereld als je als bank gaat lagen over de kosten die je moet maken, en die op deze manier op je klanten verhaalt.
De bank schrijft al die apparaten toch af over een periode van 3 jaar, en gebruikt ze vervolgens véél langer ?
1) We zitten niet allemaal bij de postbank waar het dagen duurt. Verkeer tussen ING, Rabobank, ABN Amro etc duurt nooit "dagen"!
2) Banken klagen? Nee hoor, dat verhaal wat ik vertelde over het geld vragen voor een geldopname van een "vreemde" bank, dat is aangeslingerd door de overheid en de NMA, komt niet van de banken zelf. Die streepten het namelijk gewoon tegen elkaar weg, of er werd een vast bedrag afgesproken. Maar de NMA en overheid vonden dat er afspraken over moesten komen. Hebben ze ook wel deels gelijk in nu er overal bankjes uit de grond gestampt worden. Het zou niet eerlijk zijn als grotere bedrijven wel overal geldautomaten hebben staan, waar niet noemenswaardige banken (lees: banken met 1 kantoor in nederland, zonder geldautomaat) gebruik van maken zonder dat het hen veel kost.
3) Afschrijven over 3 jaar? De aanschafkosten/bouwkosten van een pinautomaat zijn maar een fractie van die kosten. Het gaat veel meer om het onderhoud, waar zeker ook bijvullen (met bijbehorende dure beveiliging) onder valt. DAT plus de eventuele huur van de ruimte.
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:40 schreef Oversight het volgende:
Ontopic verder, het ís toch zo dat de banken grof verdienen aan het feit dat inkomende gelden voor rekeninghouders dagenlang rentedragend uitstaat op tussenrekeningen, voordat het bij de rekeninghouder komt ?
Ik weet niet hoeveel die ene bank daar mee verdient.

Groet.
Da gao nie nou!
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:30:58 #150
19194 Oversight
◢◤
pi_32301594
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 19:05 schreef vigier het volgende:

[..]

1) We zitten niet allemaal bij de postbank waar het dagen duurt.

Ik weet niet hoeveel die ene bank daar mee verdient.

Groet.
Hoe kan het toch zijn dat daar niemand iets tegen doet?

zal ik dan maar een brief schrijven naar de directeur en om opheldering vragen ?
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')