abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28074703
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:18 schreef the.big.ticket het volgende:
Ten eerste dat ze 25 cent vragen, terwijl het ze slechts 7 cent kost ofzo.
Die bedragen varieren nogal....
En zoals al eerder gezegd, voor een pak melk betaalt een winkelier ook heel wat minder dan de klant
quote:
Maar interessanter vind ik de vraag, waarom winkeliers die 7 cent (of 1% winstmarge) belangrijker vinden dan de service die ze verlenen en de klanten die ze zo aan zich binden. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Mogen pinnen is een dienstverlening van de winkelier.
De winkelier maakt kosten, stelt apparatuur beschikbaar etc.
Mogen pinnen is geen recht ofzo.
Jij ziet een winkelier die geld vraagt voor een klein bedrag pinnen. Ik zie een winkelier die GEEN geld vraagt als je een groot bedrag pint.
Dat vind ik pas service van de winkelier
pi_28075478
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Die bedragen varieren nogal....
Over het varieren van de bedragen heb ik het al gehad. Deze varieren alleen als je kijkt naar de aanschaf van een pinautomaat met bijbehorend contract. Wanneer deze al afgesloten is, zijn de kosten voor iedereen gelijk. Lees het nog eens na zou ik zeggen, want ik ga het niet nog een keer uitleggen.
quote:
En zoals al eerder gezegd, voor een pak melk betaalt een winkelier ook heel wat minder dan de klant
Erg kromme vergelijking. Je doet net alsof het pinnen een product is wat de winkelier aan de klant aanbiedt en waar winst over gemaakt moet worden. Het pinnen is gewoon een betalingsmethode. Het is een mogelijk hulpmiddel voor de winkelier om zijn winkel te runnen. Als hij besluit op deze manier zijn geld te innen moet hij dat vooral doen. Maar waarom zou je daar je klant dan geld voor laten betalen? En als je die brutaliteit al hebt, waarom zou je dan al helemaal 25 cent aan de klant vragen terwijl dit hulpmiddel je maar 7 cent kost?

Over andere hulpmiddelen berekent men toch ook geen kosten?
quote:
[..]

Mogen pinnen is een dienstverlening van de winkelier.
De winkelier maakt kosten, stelt apparatuur beschikbaar etc.
Mogen pinnen is geen recht ofzo.
Het pinnen is een hulpmiddel bij de bedrijfsvoering van de winkelier. Geen dienst die hij aan mij wil leveren. Winkeliers maken gebruik van deze mogelijkheid om zo meer klanten te trekken en meer inkomsten te genereren. Daar hoef ik niet voor te betalen. Dat haalt hij maar uit de extra winst die hij uit die extra inkomsten genereert.
quote:
Jij ziet een winkelier die geld vraagt voor een klein bedrag pinnen. Ik zie een winkelier die GEEN geld vraagt als je een klein bedrag pint.
Dat vind ik pas service van de winkelier
Het is nog altijd zo in Nederland dat er maar een klein aantal winkeliers zijn, die geld vragen voor het pinnen. Zo vaak kom ik het in ieder geval niet tegen. Dus als ik het wel tegenkom dan valt me dat inderdaad op.
Tuurlijk is het een pluspunt als je bij een winkel kan pinnen, maar ga dan niet dom geld vragen als iemand 2 euro te weinig uitgeeft, want dat is gewoon het tegenovergestelde van service. Die aparatuur staat er om zijn omzet te verhogen.
  zondag 19 juni 2005 @ 22:53:45 #103
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28075524
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 23:11 schreef dark_humanity774 het volgende:
voor nederlanders wel
Kutnederlanders ook altijd.
feest
  zondag 19 juni 2005 @ 22:54:02 #104
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28075537
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 23:33 schreef dark_humanity774 het volgende:

[..]

marsen, nutsen, twixen, bountys, ed.
Gast, dan betaal je toch het dubbele inclusief die pinkosten voor die meut!
feest
pi_28076003
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:52 schreef the.big.ticket het volgende:

Over het varieren van de bedragen heb ik het al gehad.
de kosten die de winkeliers voor het pinnen in rekening brengen varieren ook nogal. Ik zie meer zaken die maar 15 cent vragen. En amper zaken die 25 cent vragen zoals jij zegt.
quote:
Als hij besluit op deze manier zijn geld te innen moet hij dat vooral doen. Maar waarom zou je daar je klant dan geld voor laten betalen?
Hij vraagt toch niet aan al zijn klanten geld? Als je voor een hoog bedrag afrekent vraagt die winkelier niks.
quote:
Over andere hulpmiddelen berekent men toch ook geen kosten?
Welke hulpmiddelen bedoel je dan?
Chippen? Dat is goedkoper dan pinnen. Winkeliers hebben liever dat je gaat chippen dan pinnen. Ook daarom kost het bij sommige winkeliers extra als je gaat pinnen.
quote:
Het pinnen is een hulpmiddel bij de bedrijfsvoering van de winkelier. Geen dienst die hij aan mij wil leveren. Winkeliers maken gebruik van deze mogelijkheid om zo meer klanten te trekken en meer inkomsten te genereren.
Achja, als je een pinautomaat hebt, dan trek je meer klanten
En kunnen pinnen is wel degelijk een dienst verlenen. Zoals ik net al zei, winkeliers zijn niet verplicht om een pinautomaat neer te zetten. Dat ze dat wel doen is ook al een service.
quote:
Daar hoef ik niet voor te betalen. Dat haalt hij maar uit de extra winst die hij uit die extra inkomsten genereert.
De winkelier hoeft dergelijke hulpmiddelen ook niet gratis te verstrekken. Simpel.
Welke extra inkomsten bedoel je eigenlijk?
quote:
Die aparatuur staat er om zijn omzet te verhogen.
Als je niet pint, dan is de omzet nog hoger

Maar wat is er nou zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat klanten die meer geld uitgeven wat extratjes krijgen?
Dat is gewoon standaard zo bij een handelaar. Bij de één koop je 10 dingen van iets, dan krijg je er 1 gratis. De andere winkel geeft een kortingskaart aan klanten die vaak langskomen. Weer een ander richt zijn winkel speciaal in voor de klanten die veel geld uitgeven.
En andere winkeliers brengen geen pinkosten in rekening voor mensen die iets meer geld uitgeven dan anderen.

Ga jij ook klagen als er een 10 halen, 9 betalen actie is terwijl jij maar 1 artikel nodig hebt? Ga je dan ook mopperen dat je 10% korting wilt op dat ene artikel wat jij koopt?
pi_28078055
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:07 schreef calvobbes het volgende:

[..]

de kosten die de winkeliers voor het pinnen in rekening brengen varieren ook nogal. Ik zie meer zaken die maar 15 cent vragen. En amper zaken die 25 cent vragen zoals jij zegt.
[..]
Die 25 cent heb ik ook niet zelf verzonnen, die komt uit de OP. Als mensen 15 cent vragen, komt het al meer in de buurt van een redelijk bedrag. Daarbuiten blijf ik het raar vinden dat ik moet gaan betalen voor jouw pincontract.
quote:
Hij vraagt toch niet aan al zijn klanten geld? Als je voor een hoog bedrag afrekent vraagt die winkelier niks.
Het hele topic gaat ook niet over mensen die een hoog bedrag afrekenen, maar om het feit dat er geld gevraagd wordt aan mensen die kleine bedragen pinnen. Op deze mensen doel ik dus ook.
quote:
[..]

Welke hulpmiddelen bedoel je dan?
Chippen? Dat is goedkoper dan pinnen. Winkeliers hebben liever dat je gaat chippen dan pinnen. Ook daarom kost het bij sommige winkeliers extra als je gaat pinnen.
Personeel, huur, reklame, inventaris. Kosten, die de winkelier maakt om zijn producten aan de man te brengen, moet hij in de verkoopprijs berekenen. Er wordt nooit bij welke kosten dan ook bij het afrekenen aan je verteld dat ze alsnog in rekening worden gebracht en dat je er extra voor moet betalen. "Ja meneer het is warm vandaag dus de airco staat aan. We moeten u daarom helaas 10 cent extra laten afrekenen" Zie je het al voor je? Dat gebeurt alleen met de kosten van een mogelijkheid tot inning van geld die de winkelier gebruikt en dat is gewoon echt onzin. En dat weten die winkeliers zelf ook. Waarom denk je dat het nooit groot op de etalage of de voordeur staat en er altijd alleen maar een klein briefje bij de kassa hangt? Zij weten ook wel dat ze dan minder klanten krijgen omdat het klantonvriendelijk is.
quote:
[..]

Achja, als je een pinautomaat hebt, dan trek je meer klanten
En kunnen pinnen is wel degelijk een dienst verlenen. Zoals ik net al zei, winkeliers zijn niet verplicht om een pinautomaat neer te zetten. Dat ze dat wel doen is ook al een service.
[..]

De winkelier hoeft dergelijke hulpmiddelen ook niet gratis te verstrekken. Simpel.
Welke extra inkomsten bedoel je eigenlijk?
[..]

Als je niet pint, dan is de omzet nog hoger
Zet twee winkels naast elkaar in een winkelstraat. Alles precies hetzelfde. Zelfde uitstraling, zelfde inrichting, zelfde producten, zelfde personeel, you get the picture. Maar geef bij de rechterwinkel de mogelijkheid om te pinnen. Waar denk je dat de klanten op den duur zullen komen en welke denk je dat het eerst failliet gaat. Lijkt me duidelijk. De mogelijkheid om te pinnen levert meer opbrengsten op, dan wanneer je die mogelijkheid niet in huis hebt. Simpel omdat mensen het gemakkelijk vinden en daarom jouw winkel eerder zullen binnengaan dan wanneer je alleen contant kan betalen.
quote:
Maar wat is er nou zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat klanten die meer geld uitgeven wat extratjes krijgen?
Ja hoor die klanten krijgen iets extras. Daarom wordt er ook overal geadverteerd met: Hier gratis pinnen bij aankopen boven de x euro. Klanten die meer geld uitgeven krijgen niks extras. Niet hoeven te betalen om te pinnen in een winkel is vrij normaal. Anders hadden die briefjes er niet hoeven te hangen, dat je bij moet betalen. Klanten die minder geld uitgeven worden juist gestraft. En daar hebben ze een mooi spreekwoord voor dat hier schitterend op gaat:
wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd
quote:
Dat is gewoon standaard zo bij een handelaar. Bij de één koop je 10 dingen van iets, dan krijg je er 1 gratis. De andere winkel geeft een kortingskaart aan klanten die vaak langskomen. Weer een ander richt zijn winkel speciaal in voor de klanten die veel geld uitgeven.
En andere winkeliers brengen geen pinkosten in rekening voor mensen die iets meer geld uitgeven dan anderen.

Ga jij ook klagen als er een 10 halen, 9 betalen actie is terwijl jij maar 1 artikel nodig hebt? Ga je dan ook mopperen dat je 10% korting wilt op dat ene artikel wat jij koopt?
Nogmaals: Het pinnen is geen product dat de winkel aanbiedt, maar een service die zij verleent, waardoor een klant voor hem kiest. De vlieger van korting op je pinkosten gaat niet op, want dat zijn kosten van de winkelier, niet van de klant. Jij draait de dingen een beetje om.
pi_28081695
quote:
Op maandag 20 juni 2005 00:19 schreef the.big.ticket het volgende:

Daarbuiten blijf ik het raar vinden dat ik moet gaan betalen voor jouw pincontract.
Jij vind dat de winkelier dat maar gewoon uit eigen zak moet betalen?
Dan heb ik een schokkend nieuwtje voor je. Jij betaalt ook voor het WC papier, de verwarming, het water, gas, licht etc dat de winkelier en zijn personeel gebruiken.
Dat is dan misschien wel niet zo direct herkenbaar, maar zit gewoon in de prijs van de producten verwerkt.
Als je moeite hebt met feit dat jij voor een pincontract betaalt, zou je daar ook moeite mee moeten hebben.
quote:
Het hele topic gaat ook niet over mensen die een hoog bedrag afrekenen, maar om het feit dat er geld gevraagd wordt aan mensen die kleine bedragen pinnen. Op deze mensen doel ik dus ook.
Tja, als je alleen daar naar wilt kijken dan is deze discussie vrij kansloos...
quote:
Er wordt nooit bij welke kosten dan ook bij het afrekenen aan je verteld dat ze alsnog in rekening worden gebracht en dat je er extra voor moet betalen. "Ja meneer het is warm vandaag dus de airco staat aan. We moeten u daarom helaas 10 cent extra laten afrekenen" Zie je het al voor je?
Een dergelijke vergelijking heb je al eerder geprobeerd te maken, en die is nu net zo kansloos.
Een klant vraagt niet om een airco of verwarming.
Een klant vraagt wel of die mag pinnen onder een bepaald bedrag, en daar zijn dan wel kosten aan verboden.
quote:
En dat weten die winkeliers zelf ook. Waarom denk je dat het nooit groot op de etalage of de voordeur staat en er altijd alleen maar een klein briefje bij de kassa hangt?
Omdat ze ook niet groot op de winkel hangen dat de melk een paar cent duurder is geworden.
quote:
Zet twee winkels naast elkaar in een winkelstraat. Alles precies hetzelfde. Zelfde uitstraling, zelfde inrichting, zelfde producten, zelfde personeel, you get the picture. Maar geef bij de rechterwinkel de mogelijkheid om te pinnen. Waar denk je dat de klanten op den duur zullen komen en welke denk je dat het eerst failliet gaat. Lijkt me duidelijk.
Mij niet.
quote:
De mogelijkheid om te pinnen levert meer opbrengsten op
Daar heb jij een goede bron voor?
Beweren dat kunnen pinnen meer oplevert en een zaak waar je niet kun pinnen failliet gaat zijn wel heel verregaande uitspraken.
quote:
Klanten die meer geld uitgeven krijgen niks extras.

Jij hebt zeker nooit de "3 halen, 2 betalen" actie gezien in supermarkten ofzo?
Of dat je, zoals de AH afgelopen week had, een bioscoop bon kreeg als je voor 25 euro spullen afrekende?
Ik kreeg die bonnen helaas niet omdat ik maar voor 20 euro spullen kocht
quote:
Niet hoeven te betalen om te pinnen in een winkel is vrij normaal.
Het is ook normaal om WEL te betalen als je een klein bedrag pint
quote:
Nogmaals: Het pinnen is geen product dat de winkel aanbiedt, maar een service die zij verleent.
En ook voor een service kun je geld vragen. Of weiger jij ook bij de WC juffrouw in de kroeg geld te betalen? of de pizzaboer die jouw pizza komt brengen, daar weiger jij ook bezorgkosten voor te betalen?
quote:
waardoor een klant voor hem kiest.
Jij gaat niet naar een winkel waar je niet kunt pinnen
quote:
De vlieger van korting op je pinkosten gaat niet op, want dat zijn kosten van de winkelier, niet van de klant. Jij draait de dingen een beetje om.
Als een klant ervoor kiest om te pinnen voor een laag bedrag (en daarmee de winkelier dus extra kosten laat maken), dan staat de winkelier in het volste recht om daar een kleine vergoeding voor te vragen.
Ik draai helemaal niks om.

[ Bericht 2% gewijzigd door calvobbes op 20-06-2005 10:12:36 ]
pi_28083064
die kasse trut moet die 0,25 ook nog eens handmatig invoeren, wat een kutkreng, in dr aars met die extra kosten
pi_28083137
serieus, waar zeuren jullie over???
't Leven is gewoon duur, get over it...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_28083138
quote:
Jij vind dat de winkelier dat maar gewoon uit eigen zak moet betalen?
Dan heb ik een schokkend nieuwtje voor je. Jij betaalt ook voor het WC papier, de verwarming, het water, gas, licht etc dat de winkelier en zijn personeel gebruiken.
Dat is dan misschien wel niet zo direct herkenbaar, maar zit gewoon in de prijs van de producten verwerkt.
Je slaat de spijker op zijn kop. Waarom zitten al die kosten in het product verwerkt en krijg je voor de kosten van de pinautomaat achteraf opeens een bijtelling? Dan snap je er als ondernemer maar weinig van.
pi_28083223
ik ga aandelen Interpay kopen, verdien ik die tranactiekosten terug en maak ik winst!
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_28083458
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:05 schreef the.big.ticket het volgende:

Je slaat de spijker op zijn kop. Waarom zitten al die kosten in het product verwerkt en krijg je voor de kosten van de pinautomaat achteraf opeens een bijtelling?
Onder andere omdat de winkelier graag wilt dat je bij kleine bedragen contant betaald of chipt.
Maar dat heb ik pas een keer of drie uitgelegd
quote:
Dan snap je er als ondernemer maar weinig van.
of jij als consument snapt er maar weinig van.
Nu moet jij het niet gaan omdraaien
  maandag 20 juni 2005 @ 16:40:56 #113
19194 Oversight
◢◤
pi_28093429
calvobbes, even speciaal voor jou !

een winkelier maakt kosten, die hij in de prijs van de artikelen verwerkt.

dat vind niemand erg, we willen liever niet naar de groothandel moeten lopen of rijden.....

Doordat de winklelier de kosten in de prijzen van de artikelen verwerkt, ontstaat er een eerlijke marktwerking, immers als de prijzen te hoog worden ga je elders goedkoper boodschappen doen...

tot zover iedereen tevreden.

nu komt de winkelier met een nieuw apparaat, waarmee de met een pinpas kunt afrekenen bij de kassa.

ineens zijn de kosten die de winklier hiervoor maakt niet meer in de prijzen van de artikelen verwerkt.

sterker nog, de winkelier besluit om enkele klanten de kosten te laten betalen, en andere klanten niet.......

en die kosten voert hij dan ook nog eens hoger op, dan de daadwerkelijke kosten die hij maakt.

nou jij weer.

◢◤
pi_28108025
quote:
Op maandag 20 juni 2005 16:40 schreef Oversight het volgende:

nou jij weer.
Waarom zou ik
Ik heb je alles al een keer of 5 uitgelegd..... Gister negeerde je zelfs een aantal van opmerkingen, daar had je dus blijkbaar geen weerwoord op ofzo.
Waarom zou ik dan nu weer alles opnieuws gaan uitleggen?

Jij kunt niet van een winkelier gaan eisen dat die diensten en/of service zonder extra kosten verleent. Zo simpel is het gewoon.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:49:13 #115
19194 Oversight
◢◤
pi_28204514
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 04:08 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waarom zou ik
Ik heb je alles al een keer of 5 uitgelegd..... Gister negeerde je zelfs een aantal van opmerkingen, daar had je dus blijkbaar geen weerwoord op ofzo.
omdat je de feiten uit de OP negeert, en je steeds een uit de lucht gegrepen zijweg inslaat,...

"Waarom zou ik dan nu weer alles opnieuws gaan uitleggen?.."

quote:
Jij kunt niet van een winkelier gaan eisen dat die diensten en/of service zonder extra kosten verleent.
dat doe ik ook helemaal niet.....

ik vind dat ie de kosten in de prijzen van de artikelen moet verwerken, nét zoals alle andere kosten die hij maakt voor huur/ gas/ water/ licht/ personeel/ kassa's/ winkelwagens/ mandjes/ verzekeringen/ enzovoort.....

enzovoort.....

enzovoort.....

enzovoort.....

...Pinkosten.
quote:
"Zo simpel is het gewoon."
inderdaad.

◢◤
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:55:35 #116
19194 Oversight
◢◤
pi_30111015
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:03 schreef -Muse- het volgende:
die kasse trut moet die 0,25 ook nog eens handmatig invoeren, wat een kutkreng, in dr aars met die extra kosten
briljant !
◢◤
pi_30112115
Hebben jullie er er al over nagedacht hoeveel jullie bereid zijn te betalen om geld op te nemen?
En dan doel ik vooral op geld opnemen bij een "vreemde" automaat (dus een bankrekening van ABN Amro, en dan contant geld opnemen bij een pin-automaat van de Postbank)
Da gao nie nou!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:22:04 #118
19194 Oversight
◢◤
pi_30112192
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:20 schreef vigier het volgende:
Hebben jullie er er al over nagedacht hoeveel jullie bereid zijn te betalen om geld op te nemen?
En dan doel ik vooral op geld opnemen bij een "vreemde" automaat (dus een bankrekening van ABN Amro, en dan contant geld opnemen bij een pin-automaat van de Postbank)
Goed dat je ons vast wakker schudt, dat zit er inderdaad aan te komen hoorde ik,.....


of is het al ingevoerd ?

Ik haal mijn geld nog steeds bij het loket..... voor de lol....

en de trucjes.....
◢◤
pi_30112603
Hoi, is nog niet ingevoerd. Nou ja, deels. Banken betalen wel aan elkaar, en de NMA + Overheid hebben nu tegen de banken gezegd dat ze wat moeten gaan verzinnen (voor zover dat er nog niet is). Dus banken betalen wel aan elkaar, maar daar merkt de consument nog niets van.
En de vraag is nu wanneer dat gaat komen, en hoeveel jij wil betalen om een paar honderd meter verder te lopen om je geld bij je eigen bank te gaan halen.
Da gao nie nou!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:42:24 #120
19194 Oversight
◢◤
pi_30113085
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:31 schreef vigier het volgende:
Hoi, is nog niet ingevoerd. Nou ja, deels. Banken betalen wel aan elkaar, en de NMA + Overheid hebben nu tegen de banken gezegd dat ze wat moeten gaan verzinnen (voor zover dat er nog niet is). Dus banken betalen wel aan elkaar, maar daar merkt de consument nog niets van.
En de vraag is nu wanneer dat gaat komen, en hoeveel jij wil betalen om een paar honderd meter verder te lopen om je geld bij je eigen bank te gaan halen.
meldt eventueel nieuws hierover direct hier aub !!!
◢◤
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:42:39 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30113094
dus de overheid + NMa wil dat wij gaan betalen als we gaan pinnen bij vreemde banken?

En het nut daarvan is? Eerlijke concurrentie ofzo
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30113370
Neej, de overheid en NMA wil dat er afspraken over komen! En daarnaast: dat heeft ZEKER met concurrentie te maken. Als bijvoorbeeld de DSB bank maar 3 pinautomaten heeft staan, en de ABM Amro 300.... dan is het wel oneerljik verdeeld he?
Da gao nie nou!
  woensdag 7 september 2005 @ 19:29:12 #123
19194 Oversight
◢◤
pi_30362790
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:42 schreef Yildiz het volgende:
dus de overheid + NMa wil dat wij gaan betalen als we gaan pinnen bij vreemde banken?
quote:
En het nut daarvan is? Eerlijke concurrentie ofzo
◢◤
  woensdag 7 september 2005 @ 19:30:03 #124
19194 Oversight
◢◤
pi_30362822
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:48 schreef vigier het volgende:
Neej, de overheid en NMA wil dat er afspraken over komen! En daarnaast: dat heeft ZEKER met concurrentie te maken. Als bijvoorbeeld de DSB bank maar 3 pinautomaten heeft staan, en de ABM Amro 300.... dan is het wel oneerljik verdeeld he?
alléén de stroomkosten al....

maar 't scheelt een boel loket-trutten
◢◤
pi_30364182
kostte 23 cent per transactie voor een kleine winkelier toen wij het vorig jaar namen.

overigens rekenen wij die kosten niet door aan de klanten.
ASV Augustijn ! Koppig Volhouden
  woensdag 7 september 2005 @ 20:23:06 #126
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_30364818
In Italië kost het 2.50 euro per transactie als je naar een andere bank dan je eigen gaat. En wij maar zeuren hier in het koude kikkerlandje...

O ja, het hebben van een rekening kost gemiddeld 130 euro per jaar. Zijn we nog niet zo slecht hier met onze gratis rekeningen...
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_30369457
lol, dat zegt meer over dat de italianen een beetje dom zijn dan over de nederlanders die 'krenterig' zijn.

De bank verdient bakken met geld aan jouw rekening als je dan er ook nog voor moet betalen...

Ennuh
quote:
Op zondag 19 juni 2005 22:30 schreef calvobbes het volgende:

Jij ziet een winkelier die geld vraagt voor een klein bedrag pinnen. Ik zie een winkelier die GEEN geld vraagt als je een groot bedrag pint.
Dat vind ik pas service van de winkelier
Jij hebt echt een misplaatst beeld van service. Gratis pinnen bij een kleine transactie is een service, pinnen bij een grote transactie is logisch
pi_30370210
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:08 schreef Mr1ncr3d1bl3 het volgende:

Jij hebt echt een misplaatst beeld van service. Gratis pinnen bij een kleine transactie is een service, pinnen bij een grote transactie is logisch
Mja. Zo kun je het ook uitleggen. Ik geef er toch echt een andere uitleg aan

Zeker aangezien niemand verplicht is gratis service te verlenen
pi_30372353
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:08 schreef Mr1ncr3d1bl3 het volgende:
lol, dat zegt meer over dat de italianen een beetje dom zijn dan over de nederlanders die 'krenterig' zijn.
De bank verdient bakken met geld aan jouw rekening als je dan er ook nog voor moet betalen...
Jij hebt er duidelijk de ballen verstand van. Als jij gewoon alleen een bankrekening hebt bij een bank, met pinpas en creditcard enzo, dan kost jij de bank een hoop geld.

Groet
Da gao nie nou!
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:26:17 #130
19194 Oversight
◢◤
pi_30429107
quote:
Op woensdag 7 september 2005 23:12 schreef vigier het volgende:

[..]

Jij hebt er duidelijk de ballen verstand van. Als jij gewoon alleen een bankrekening hebt bij een bank, met pinpas en creditcard enzo, dan kost jij de bank een hoop geld.

Groet
geweldig.....

Ik kost de bank een hoop geld......

van wie ís dat geld ook alweer?
◢◤
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:29:57 #131
19194 Oversight
◢◤
pi_30429183
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:08 schreef Mr1ncr3d1bl3 het volgende:

Jij hebt echt een misplaatst beeld van service. Gratis pinnen bij een kleine transactie is een service, pinnen bij een grote transactie is logisch
Gratis pinnen bij een kleine transactie is een service, pinnen bij een grote transactie is logisch!

Ik hoef toch ook niet extra te betalen als ik met munten betaal, voor de slijtage van de kassa-la ?
◢◤
pi_30429433
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:26 schreef Oversight het volgende:
[..]
geweldig.....

Ik kost de bank een hoop geld......

van wie ís dat geld ook alweer?
As I said: jij hebt er de ballen verstand van.

Groet
Da gao nie nou!
pi_30431543
Commerciele bedrijven bestaan niet om service te leveren. Ze bestaan om winst te maken. Logisch, vanzelfsprekend en terecht dus dat ze kosten rekenen voor het pinnen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_30431704
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:41 schreef vigier het volgende:

[..]

As I said: jij hebt er de ballen verstand van.

Groet
Nu ben ik niet snel geneigd Oversight gelijk te geven, maar in dit geval doe ik het toch.

Wanneer jij geld op je rekening hebt staan, verdient de bank daar geld mee.
Wanneer jij gebruik maakt van je creditcard, dan verdient de bank daar geld mee.

Erm... ik zie even het kostenverhaal niet...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:53:40 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30431780
Ik kreeg het vanmiddag voor elkaar om gratis te chippen bij een niet nader te noemen winkel!

Ik rukte in een vlaag van vermoeidheid mijn chippas er te vroeg uit, toen dacht ik gelijk oh wacht ff, nog niet klaar, gelijk terug gedaan. Toen kreeg ik te zien "Onbruikbare pas"

toen er weer uitgehaald, en ik bleek betaald te hebben, zonder dat er iets af was gehaald.

Het was maar 80ct, maarja.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30436297
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nu ben ik niet snel geneigd Oversight gelijk te geven, maar in dit geval doe ik het toch.

Wanneer jij geld op je rekening hebt staan, verdient de bank daar geld mee.
Wanneer jij gebruik maakt van je creditcard, dan verdient de bank daar geld mee.

Erm... ik zie even het kostenverhaal niet...
Om even "een" bank te nemen: Ik tel een 1200 kantoren en 3000 geldautomaten. 40.000 man personeel. (dat personeel heeft ook computers & software. Daarnaast moet er maatwerk software gemaakt worden, en niet zo'n klein beetje ook)
En inderdaad: als jij geld op je rekening hebt staan, dan levert dat geld op voor de bank. Als jij je creditcard gebruikt ook. Maar dat weegt beide niet op tegen de kosten die een bank heeft.

Groet.
Da gao nie nou!
pi_30438207
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:02 schreef vigier het volgende:

[..]

Om even "een" bank te nemen: Ik tel een 1200 kantoren en 3000 geldautomaten. 40.000 man personeel. (dat personeel heeft ook computers & software. Daarnaast moet er maatwerk software gemaakt worden, en niet zo'n klein beetje ook)
En inderdaad: als jij geld op je rekening hebt staan, dan levert dat geld op voor de bank. Als jij je creditcard gebruikt ook. Maar dat weegt beide niet op tegen de kosten die een bank heeft.

Groet.
Sorry, maar een bank heeft dan ook (gemiddeld) 400.000 klanten, dus als we de wet van de grote getallen er op loslaten, dan heeft de bank voldoende opbrengsten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 9 september 2005 @ 22:55:43 #138
19194 Oversight
◢◤
pi_30438458



Dáárbij hebben we het hier over de extra kosten die de winkelier aan de klanten in rekening brengt voor het mógen betalen met pin......

Dát een winkelier kosten heeft zijn we allang over uit,... geen enkel probleem.

Het gaat erom dat alléén deze kosten in eens niet meer gewoon in de winstmarge op de producten zit, en appart betaald moeten worden!
◢◤
pi_30438700
Dan zijn er heeeeeel erg veel kleine bankjes, anders kan het gemiddelde niet 400.000 zijn.
Maar ik hoef verder niet te discussiëren. Misschien kun je wel raden intussen waar ik werk, en welke cijfers ik zie.
Stel: 400.000 klanten. Die hebben allemaal 25.000 euro op hun rekening staan (en dat is voor de meeste nederlanders een stuk meer dan hun netto jaarsalaris). En we stellen dat de bank 8% winst kan maken op dat geld (dan heb ik even daargelaten dat een deel daar niet voor gebruikt kant worden omdat het gewoon direct beschikbaar moet zijn).
400.000 x 25.000 x 0,08 = 800.000.000.
Nu mag je zelf even gaan bedenken wat:
- 1 bank-employee per jaar kost
- wat een gebouw per jaar kost (afschrijving: dat soort gebouwen kunnen vaak ook alleen maar door een bank gebruikt worden, inrichting die regelmatig moet veranderen, onderhoud, energie)
- wat er aan software draait + gebouwd wordt
- wat er aan computers staat
- wat een geldautomaat kost.
En roep die getallen eens.

Groet.
Da gao nie nou!
pi_30439719
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 22:55 schreef Oversight het volgende:
Het gaat erom dat alléén deze kosten in eens niet meer gewoon in de winstmarge op de producten zit, en appart betaald moeten worden!
De vervuiler betaald.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_30439834
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:01 schreef vigier het volgende:
Dan zijn er heeeeeel erg veel kleine bankjes, anders kan het gemiddelde niet 400.000 zijn.
Maar ik hoef verder niet te discussiëren. Misschien kun je wel raden intussen waar ik werk, en welke cijfers ik zie.
Stel: 400.000 klanten. Die hebben allemaal 25.000 euro op hun rekening staan (en dat is voor de meeste nederlanders een stuk meer dan hun netto jaarsalaris). En we stellen dat de bank 8% winst kan maken op dat geld (dan heb ik even daargelaten dat een deel daar niet voor gebruikt kant worden omdat het gewoon direct beschikbaar moet zijn).
400.000 x 25.000 x 0,08 = 800.000.000.
Nu mag je zelf even gaan bedenken wat:
- 1 bank-employee per jaar kost
- wat een gebouw per jaar kost (afschrijving: dat soort gebouwen kunnen vaak ook alleen maar door een bank gebruikt worden, inrichting die regelmatig moet veranderen, onderhoud, energie)
- wat er aan software draait + gebouwd wordt
- wat er aan computers staat
- wat een geldautomaat kost.
En roep die getallen eens.

Groet.
Jij weet waarschijnlijk niet waar ik werk....

800.000.000 brutowinst. Ik vind het aardig wat. Ik mag aannemen dat je zelf het sommetje al hebt gemaakt en erachter bent gekomen dat de bank daar aardig op verdient
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_30440237
Misschien moet ik maandag even in outlook kijken, we zouden collega's kunnen zijn.
Ik heb natuurlijk dat sommetje ook al gemaakt, en het levert nou niet bepaald winst op. (anders had ik het hier niet neergepoot en mijn mond gehouden )

Groet.
Da gao nie nou!
pi_30440291
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:42 schreef vigier het volgende:
Misschien moet ik maandag even in outlook kijken, we zouden collega's kunnen zijn.
ceds?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_30440464
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:43 schreef Five_Horizons het volgende:
ceds?
Nope..... maar misschien kun je aan de aantallen (niet klanten, wel kantoren en automaten) wel zien bij welke ik wél werk.

groetINGs , Joris
Da gao nie nou!
pi_30440484
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:49 schreef vigier het volgende:

[..]

Nope..... maar misschien kun je aan de aantallen (niet klanten, wel kantoren en automaten) wel zien bij welke ik wél werk.

groetINGs , Joris
We zijn dus collega's
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_30440568
nope....want mijn ondertekening sloeg erop dat ik begreep waar die ceds over ging.... en jullie komen toch niet aan 1200 kantoren! (sorry voor het woord jullie...dat klinkt als "tegenover elkaar")
Da gao nie nou!
  zaterdag 10 september 2005 @ 17:32:54 #147
19194 Oversight
◢◤
pi_30457779
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:01 schreef vigier het volgende:
Dan zijn er heeeeeel erg veel kleine bankjes, anders kan het gemiddelde niet 400.000 zijn.
Maar ik hoef verder niet te discussiëren. Misschien kun je wel raden intussen waar ik werk, en welke cijfers ik zie.
Stel: 400.000 klanten. Die hebben allemaal 25.000 euro op hun rekening staan (en dat is voor de meeste nederlanders een stuk meer dan hun netto jaarsalaris). En we stellen dat de bank 8% winst kan maken op dat geld (dan heb ik even daargelaten dat een deel daar niet voor gebruikt kant worden omdat het gewoon direct beschikbaar moet zijn).
400.000 x 25.000 x 0,08 = 800.000.000.
Nu mag je zelf even gaan bedenken wat:
- 1 bank-employee per jaar kost
- wat een gebouw per jaar kost (afschrijving: dat soort gebouwen kunnen vaak ook alleen maar door een bank gebruikt worden, inrichting die regelmatig moet veranderen, onderhoud, energie)
- wat er aan software draait + gebouwd wordt
- wat er aan computers staat
- wat een geldautomaat kost.
En roep die getallen eens.

Groet.
hmmmm een paar dingen, ik ben benieuwd.

Waar laten jullie ons geld op de dagen dat jullie zéggen dat jullie niet valideren, en waarom is het wél mogelijk om mijn opname's wél direct van mjn rekening áf te halen?

Voor de rest van je betoog:

Het is nogal omgekeerde wereld als je als bank gaat lagen over de kosten die je moet maken, en die op deze manier op je klanten verhaalt.

De bank schrijft al die apparaten toch af over een periode van 3 jaar, en gebruikt ze vervolgens véél langer ?
◢◤
  zaterdag 10 september 2005 @ 17:40:37 #148
19194 Oversight
◢◤
pi_30458019
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:49 schreef vigier het volgende:
groetINGs , Joris


Flashback heeft,
Girotel!

Sorry, binnenpretje dat naar buiten kwam


Ontopic verder, het ís toch zo dat de banken grof verdienen aan het feit dat inkomende gelden voor rekeninghouders dagenlang rentedragend uitstaat op tussenrekeningen, voordat het bij de rekeninghouder komt ?
◢◤
pi_30460681
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:32 schreef Oversight het volgende:
Waar laten jullie ons geld op de dagen dat jullie zéggen dat jullie niet valideren, en waarom is het wél mogelijk om mijn opname's wél direct van mjn rekening áf te halen?
Het is nogal omgekeerde wereld als je als bank gaat lagen over de kosten die je moet maken, en die op deze manier op je klanten verhaalt.
De bank schrijft al die apparaten toch af over een periode van 3 jaar, en gebruikt ze vervolgens véél langer ?
1) We zitten niet allemaal bij de postbank waar het dagen duurt. Verkeer tussen ING, Rabobank, ABN Amro etc duurt nooit "dagen"!
2) Banken klagen? Nee hoor, dat verhaal wat ik vertelde over het geld vragen voor een geldopname van een "vreemde" bank, dat is aangeslingerd door de overheid en de NMA, komt niet van de banken zelf. Die streepten het namelijk gewoon tegen elkaar weg, of er werd een vast bedrag afgesproken. Maar de NMA en overheid vonden dat er afspraken over moesten komen. Hebben ze ook wel deels gelijk in nu er overal bankjes uit de grond gestampt worden. Het zou niet eerlijk zijn als grotere bedrijven wel overal geldautomaten hebben staan, waar niet noemenswaardige banken (lees: banken met 1 kantoor in nederland, zonder geldautomaat) gebruik van maken zonder dat het hen veel kost.
3) Afschrijven over 3 jaar? De aanschafkosten/bouwkosten van een pinautomaat zijn maar een fractie van die kosten. Het gaat veel meer om het onderhoud, waar zeker ook bijvullen (met bijbehorende dure beveiliging) onder valt. DAT plus de eventuele huur van de ruimte.
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:40 schreef Oversight het volgende:
Ontopic verder, het ís toch zo dat de banken grof verdienen aan het feit dat inkomende gelden voor rekeninghouders dagenlang rentedragend uitstaat op tussenrekeningen, voordat het bij de rekeninghouder komt ?
Ik weet niet hoeveel die ene bank daar mee verdient.

Groet.
Da gao nie nou!
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:30:58 #150
19194 Oversight
◢◤
pi_32301594
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 19:05 schreef vigier het volgende:

[..]

1) We zitten niet allemaal bij de postbank waar het dagen duurt.

Ik weet niet hoeveel die ene bank daar mee verdient.

Groet.
Hoe kan het toch zijn dat daar niemand iets tegen doet?

zal ik dan maar een brief schrijven naar de directeur en om opheldering vragen ?
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')