quote:Op zaterdag 18 juni 2005 23:36 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Contant betalen kost de detailhandel per transactie bijna 16 cent, Pinnen 27 cent, Chippen 14 cent en de creditkaart ¤ 3,42.
Dit zijn de gemiddelden over 2004.
De kosten zijn voor de detailhandel echt belachelijk hoog, hopelijk komt er snel verandering in.
quote:michel za 18 juni 18:44 uur:
Concreet de kosten (heb hier momenteel een afrekennota van Interpay voor mijn neus liggen), kosten per transactie voor pin 0,069 cent, kosten voor chippen 0,040 cent per transactie.
Enige wat daar nog bovenop komt is 19% btw, welke later ook weer terug te claimen is via de btw aangifte.
Tuurlijk ben je wat kwijt aan telefoonkosten en aanschaf van je pinautomaat, maar dat hoort er nu eenmaal bij als je een service als pinnen/chippen wil leveren aan je klanten.
Dat je dus 0,25 cent per transactie moet bijbetalen om pinkosten te kunnen dekken, lijkt me dan ook volstrekte kolder.
quote:Op zondag 19 juni 2005 08:32 schreef calvobbes het volgende:
Feit is ook dat jij meer moet betalen voor een pak melk, dan de winkelier voor een pak melk betaalt.
Veel winkeliers hebben regelmatig "3 halen, 2 betalen" acties. Als je dan drie dagen telkens maar 1 koopt dan ben je ook genaaidquote:Op zondag 19 juni 2005 08:41 schreef Oversight het volgende:
wat ik erg vind is dat als ik 1 pak melk koop, ik moet betalen voor het apparaat waarmee de winkelier mijn betaling wil ontvangen, en als ik 10 pakken melk koop ik niet voor dat apparaat hoef te betalen.
quote:Op zondag 19 juni 2005 08:45 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Veel winkeliers hebben regelmatig "3 halen, 2 betalen" acties. Als je dan drie dagen telkens maar 1 koopt dan ben je ook genaaid
En sowieso hebben zo'n beetje alle bedrijven kwantumkortingen. Als je veel tegelijk koopt, dan krijg je korting.
Niks nieuws. Niks bijzonders.
Verspillde moeite om je daar druk over te maken en onzin vergelijkingen bij te gaan halen
Hmmmm..... Idiote argumenten om kromme dingen recht te praten.quote:Op zondag 19 juni 2005 08:52 schreef Oversight het volgende:
het gaat om de idiote argumenten van de winklelier waarmee ze proberen om een kromme regel recht te praten.
quote:Op zondag 19 juni 2005 08:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hmmmm..... Idiote argumenten om kromme dingen recht te praten.
En daar ben jij zelf helemaal niet mee bezig he?
Dat jij zelf ontzettende idiote argumenten gebruikt om je gelijk te halenquote:Op zondag 19 juni 2005 08:56 schreef Oversight het volgende:
[..]hoe bedoel je ?
quote:Op zondag 19 juni 2005 08:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat jij zelf ontzettende idiote argumenten gebruikt om je gelijk te halen
Winkeliers die voor 100 euro verkopen en dan geen winst zouden maken.quote:Op zondag 19 juni 2005 08:58 schreef Oversight het volgende:
leg een uit, en wijs me op mijn ongelijk !
quote:Op zondag 19 juni 2005 09:00 schreef calvobbes het volgende:
Daarnaast weet jij toch ook wel dat betalen voor pinnen ook bedoeld is als stimulans om mensen gewoon cash te laten betalen als het onder een X bedrag is.
quote:
quote:Op zondag 19 juni 2005 09:12 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dat betaalt Michel.
De kosten zijn per bedrijf verschillend, mijn post is een gemiddelde genomen over de gehele detailhandel.
quote:Op zondag 19 juni 2005 09:15 schreef LennyKravitz het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel... 25 cent bij betalen om te mogen pinnen is gewoon gelul...
Situatie 1:
Klant A pint 15 euro
Klant B pint 20 euro
totaal gepint 35 euro
- 2 x gepint... 2 x kosten voor de supermarkt (zit allang in de prijzen van de artikelen omgerekend)
Situatie 2
Klant A pint 5 euro
Klant B pint 30 euro
totaal gepint 35 euro
- 2 x gepint... 2 x kosten voor de supermarkt; maar in deze situatie wil de supermakrt opeens van klant A 25 cent
Conclusie het maakt geen moer uit en is alleen maar gezeur van de winkels...
Dat is afhankelijk van het aantal transacties dat men per betaalmiddel heeft, de omzet die daarmee gemaakt wordt, tarieven die men betaalt etc.quote:Op zondag 19 juni 2005 09:17 schreef Oversight het volgende:
[..]interpay hanteert dus verschillende tarieven per transactie?
waar baseren ze het tarief op CW ?
quote:Op zondag 19 juni 2005 09:29 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het aantal transacties dat men per betaalmiddel heeft, de omzet die daarmee gemaakt wordt, tarieven die men betaalt etc.
Volgens het Hoofdbedrijfschap Detailhandel.
Ja tuurlijk; ik noemde even de bron, want op die site volg ik het regelmatig.quote:Op zondag 19 juni 2005 09:34 schreef Oversight het volgende:
[..]is het niet interpay die deze tarieven bepaalt ?
Absoluut niet waar.quote:Op zondag 19 juni 2005 08:29 schreef Oversight het volgende:
FEIT pinnen kost een winkelier via interpay hooguit 7 cent.
Beetje kromme redenering.quote:Op zondag 19 juni 2005 09:15 schreef LennyKravitz het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel... 25 cent bij betalen om te mogen pinnen is gewoon gelul...
Situatie 1:
Klant A pint 15 euro
Klant B pint 20 euro
totaal gepint 35 euro
- 2 x gepint... 2 x kosten voor de supermarkt (zit allang in de prijzen van de artikelen omgerekend)
Situatie 2
Klant A pint 5 euro
Klant B pint 30 euro
totaal gepint 35 euro
- 2 x gepint... 2 x kosten voor de supermarkt; maar in deze situatie wil de supermakrt opeens van klant A 25 cent
Conclusie het maakt geen moer uit en is alleen maar gezeur van de winkels...
Ja dat is afhankelijk van het aantal transacties als je het abbonementsgeld meerekent. Dit is van belang bij de overweging om een pinautomaat aan te schaffen. Wanneer dat al is gebeurd, maakt het geen drol meer uit hoeveel transacties er is, want de extra kosten per transactie blijven gewoon gelijk. OF je nou 20 klanten hebt of 2000 klanten.quote:Op zondag 19 juni 2005 09:29 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het aantal transacties dat men per betaalmiddel heeft, de omzet die daarmee gemaakt wordt, tarieven die men betaalt etc.
Volgens het Hoofdbedrijfschap Detailhandel.
De vraag is alleen waarom zij dat doen. Wat zijn de extra kosten van die ene pintransactie onder de 10 euro? En is het gezien deze extra kosten gerechtvaardigd om daar geld voor te vragen of is het inderdaad gewoon bullshit?quote:Op zondag 19 juni 2005 09:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daarnaast weet jij toch ook wel dat betalen voor pinnen ook bedoeld is als stimulans om mensen gewoon cash te laten betalen als het onder een X bedrag is.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |