abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2005 @ 08:28:05 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_28037939
Wat vind iedereen hier van deze te gekke cd. De zangeres van Moloko geproduceerd door MAtthew Herbert. Met een uiterst spannend geluid wat tot dusver nooit was doorgebroken. Ik denk wel wat het mn favo van 2005 is.

pi_28038531
Vind hem juist een beetje tegenvallen. Maar das mijn mening.
Vind het niet zo swingend.
pi_28038778
Ik vind hem ook niet zo. Terwijl ik haar wel echt tof vind, maar dan kennelijk dus toch meer in een Moloko-setting
pi_28038833
Het is niet m'n favoriete album van 2005 (dat is of Frances the Mute van The Mars Volta of Happenstance van Rachael Yamagata), maar dit album vind ik erg goed te pruimen.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 16:50:07 #5
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28045845
Erg leuk, maar te veel niet geslaagde experimentjes. If we're in love, Sow into you en Dear Diary zijn zeer de moeite waard.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 19 juni 2005 @ 09:25:36 #6
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_28057900
Ik vind het een erg goed album. Alle nummers klinken goed of het nu de dance nummers zijn of de langzame nummers.
Ramalama (Bang Bang) is toch wel mijn favoriet op dit moment. Nu wachten op 1 juli Paradiso!
could you just [i]not[/i] breathe?
  zondag 19 juni 2005 @ 10:27:08 #7
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_28058520
Ik ga het nu downloaden kopen. Review later, ben heel benieuwd want ik vind het een super te gek maf lekker tof eigenwijs grappig lief apart slim intrigerend wijf.
power to the people
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:46:51 #8
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_53874506
En onze Róisín is inmiddels al lang en breed terug met een nieuw album, Overpowered. Deze keer een tikkie commerciëler en iets meer op voor op de dansvloer, maar nog steeds gek genoeg om een authentieke Róisín Murphy-plaat te worden genoemd...

quote:
EMI Records is proud to present 'Overpowered', the second album from Róisí­n Murphy. A heady mix of electronic dance anthems, soul-stirring pop songs, deep, dark funk and quirky lyrical genius, 'Overpowered' is a thrilling and contemporary marriage of edgy pop and irresistible disco.

Róisí­n co-wrote and co-produced the entire album, bringing her own vision and focus to these songs whilst working with a variety of producers, writers and mixers to create what is without doubt her finest record; unpredictable, creative, inventive, exciting and hugely accessible.

Working with the likes of Seiji, Andy Cato (Groove Armada), Jimmy Douglass, Ill Factor, Parrot & Dean and Richard X, Róisí­n has brought her love of the dance floor right to the very heart of the album. 'Overpowered' is the place where pop meets dance and gives birth to a glitter-drenched masterpiece. This is one of the albums of the year - a breathtaking modern classic.

The tracklisting is as follows:

1. Overpowered
2. You Know Me Better
3. Checkin' On Me
4. Let Me Know
5. Movie Star
6. Primitive
7. Footprints
8. Dear Miami
9. Cry Baby
10. Tell Everybody
11. Scarlet Ribbons
12. Body Language
13. Parallel Lives
Het album is al gelekt, minus de laatste twee songs, Body Language en Parallel Lives. Het album previewen kan hier...Er is ook een shitload aan B-kantjes verschenen: Sweet Nothings, Foolish, Sunshine, Loveable en Modern Timing. Ook is er een track opgedoken die ze samen met Calvin Harris heeft gemaakt, Off and On.

Bekijk ook even de video's, die weer lekker gek zijn. Het concept van het album is fabulousness in common places. Nou, dan weet je het wel (zie ook de album en single covers):

Overpowered
Let Me Know

Ik heb hem zelf eigenlijk op repeat staan. Erg leuk en swingend album en hoe vaker je hem hoor, hoe lekkerder die wordt. Mijn favorieten zijn Movie Star, Overpowered, Let Me Know, Dear Miami en Scarlet Ribbons.

Róisín
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:11:19 #10
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_53884544
Een goed album, er zit ook een nummer tussen met een ontzettend Madonna geluid, ik weet alleen de titel even niet.
Jammer is wel dat Sunshine niet op het album zelf staat, dat is een erg goed en leuk nummer.
Movie star en Overpowered staan iets vaker op dan de rest. De 2 langzamere nummers zijn minder.

23 november is ze in Eindhoven, het STRP festival... wat het dan ook is, ik ga alleen voor Roisin.
pi_53885496
Ik ben wel benieuwd welk nummer je bedoelt, met dat Madonna-geluid...

Sunshine is zeker leuk, grijpt weer een beetje meer terug naar het vreemde Moloko-gebeuren, vooral tekstueel dan.

Overigens is ze 19 oktober ook in de HMH te bewonderen, als very special guest van Groove Armada. Ik ga erheen, het zal mij benieuwen. Ik heb haar of Moloko nog nooit live gezien.
pi_53885730
Even een snel TVP'tje
Roisin!
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:29:51 #13
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_53891110
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 14:03 schreef MadGuy het volgende:
Ik ben wel benieuwd welk nummer je bedoelt, met dat Madonna-geluid...

Sunshine is zeker leuk, grijpt weer een beetje meer terug naar het vreemde Moloko-gebeuren, vooral tekstueel dan.

Overigens is ze 19 oktober ook in de HMH te bewonderen, als very special guest van Groove Armada. Ik ga erheen, het zal mij benieuwen. Ik heb haar of Moloko nog nooit live gezien.
"You know me better", het begin eigenlijk alleen.

Ik had geen zin in Groove Armada, Roisin is geen special guest, ze moet gewoon solo.
2 jaar geleden was ze bij "The music in my head" festival in Den Haag en daar deed ze dezelfde set als haar live show in Paradiso een paar maanden ervoor, dat zal nu dan ook wel weer zijn in Eindhoven. En als het je bevalt in de HMH, kun je wellicht nog altijd naar Eindhoven. Ze is erg goed live. Niks zal haar live versie van Ramalama Bang Bang meer kunnen overtreffen. Ow en als het bandje van haar eigen geknutslede jurkje kapot gaat zodat ze krampachtig haar bijna blote tiet moet blijven bedekken.
pi_53891439
Pics?!
pi_53891660
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:29 schreef HuubTuub het volgende:
Ow en als het bandje van haar eigen geknutslede jurkje kapot gaat zodat ze krampachtig haar bijna blote tiet moet blijven bedekken.
Oh, ja! Gezien op fabchannel.com destijds. Misschien staat dat concert er nog steeds, warrel...
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:26:16 #16
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_53896459
via iTunes zou je een exclusief nummer kunnen kopen, "Pandora".
Echter is het ook met een en ander zoekwerk te vinden, het is natuurlijk ook de moeite waard.

Wel irritant, zoveel non-album tracks. Zet dat toch lekker op die CD. Al dat verzamelen, het lijk wel koffiepunten.
pi_53897189
Hm, Pandora moet ik nog even opzoeken.

Al die non-album tracks inderdaad, dé reden dat ik toch wel erg blij ben met de mogelijkheid van playlists en die mp3 harddisks... Ik moet ook nog een goede versie van Unlovable vinden, ik heb alleen m4a en ik heb géén iPod. Eigenlijk wil ik de singles kopen, maar dat doe ik wel op de platenbeurs, als ik ze kan vinden.
pi_53899833
Ik ga ook naar de STRP festival

Nieuwe album is verslavend!
pi_53899943
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:34 schreef Erotica_ het volgende:
Ik ga ook naar de STRP festival

Nieuwe album is verslavend!
Oeh, ik denk er nog over na om naar STRP te gaan.. Maar ik denk het haast wel..
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:12:44 #20
64792 Mryc
play me one more song
pi_53906562
Weet iemand waar ik Body Language en de Let Me Know (demo) kan beluisteren?
  zondag 14 oktober 2007 @ 16:18:08 #21
64792 Mryc
play me one more song
pi_53926742
Album zojuist gekocht; toch wel één van de lekkerste (zo niet dé lekkerste) platen van 2007 tot nu toe!
pi_53933350
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:12 schreef Mryc het volgende:
Weet iemand waar ik Body Language en de Let Me Know (demo) kan beluisteren?
Van die Let Me Know demo heb ik niets gehoord eigenlijk. Heb je hem inmiddels al en is die radicaal anders dan de eindelijke versie?

Overigens moet ik zeggen dat ik hem al fijn vond, maar dat die ook steeds meer en meer gaat groeien.
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:29:56 #23
64792 Mryc
play me one more song
pi_53934931
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 21:27 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Van die Let Me Know demo heb ik niets gehoord eigenlijk. Heb je hem inmiddels al en is die radicaal anders dan de eindelijke versie?

Overigens moet ik zeggen dat ik hem al fijn vond, maar dat die ook steeds meer en meer gaat groeien.
De demo heb ik nog niet kunnen bemachtigen. Schijnt ergens op iTunes te staan
pi_53992980
Ik ga naar STRP
pi_54004031
Ik vraag me af hoe laat ze verschijnt (bij STRP)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')