buitenlandse afleveringquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:58 schreef tonks het volgende:
Is dat die met dat gabbermeisje?
quote:Puberruil XL: Kasteelmeisje versus tienermoeder
18 Maart 2008 10:29: Herman Roggeveen
De KRO pleegt de komende weken weer Puberruil. Verschillende jongeren wisselen een tijdje van gezin en zien hoe het leven ook kan zijn. De redactie zoekt altijd lekker grote contrasten uit, zodat de shock extra groot is. Ook in de eerste aflevering van dit nieuwe seizoen, is dat niet anders. Maak kennis met 'kasteelmeisje' Romy (foto) en tienermoeder Priscilla.
Priscilla woont in de Rotterdamse wijk Charlois. De zeventien jarige Priscilla heeft een zoon, Delano, van acht maanden oud. Met de vader heeft ze geen contact meer. Haar moeder heeft de zorg van de baby overgenomen, zodat Priscilla nog een beetje puber kan zijn.
Met school is ze al een tijdje gestopt en samen met haar moeder maken ze het gezellig in hun kleine woning. Naast de verzorging van de baby brengt Priscilla de tijd het liefst shoppend door.
Romy komt uit een zeer welgestelde familie in Limburg. Hoeveel kamers hun huis heeft? Ze vermoedt dat het er tientallen zijn. De zeer wereldse Romy woont er alleen met haar vader.
Zij heeft twee zusjes die bij moeder wonen. Romy schildert en musiceert. Ze heeft veel sociale contacten, maar brengt ook nog veel tijd alleen door.
De twee tieners zijn vanavond te zien in Puberruil XL, de variant speciaal bedoeld voor jongeren. De hele opvoedkundige gedachte staat hierbij minder centraal, het gaat vooral om de beleving van de pubers. Binnenkort beginnen er overigens ook weer nieuwe afleveringen van de reguliere Puberruil.
Puberruil XL, 20.25 uur, KRO
Vond haar wel aardig down to earth overkomenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:55 schreef tonks het volgende:
Leuke aflevering wel, Priscilla is wel een mooi meisje en die ander vond ik maar een snob![]()
Al viel me meteen de rollen erw op bij de 'Limburgse' meisjes.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:54 schreef Ruder het volgende:
Dat jongvrouwtje uit België was echt een aardig meisje die zich goed aan kan passen en ook nog eens best knap (vind ik dan) Die vriendinnen leken mij ook vrij normaal en niet megakak
Die tv kunnen ze ook wel langer hebben hoorquote:Op woensdag 19 maart 2008 13:04 schreef Beach het volgende:
Romy was leuk![]()
Klonk ook verstandig.
Die Priscilla is echt dom![]()
Natuurlijk per ongeluk zwanger geworden. Rondhangen in een winkelcentrum![]()
Uitkering hebben maar wel roken, uitgaan, elke dag shoppen en een grote tv![]()
![]()
![]()
Wat een zielig figuur ben jijquote:Op donderdag 20 maart 2008 04:50 schreef spooky1234 het volgende:
Net even gekeken naar die uitzending met Romy en dat stuk kansloos.. iets.
Talking about stereotypes zeg! Ik had eigenlijk verwacht dat the rich girl verwend en stom zou zijn en dat arme meid pech had in zo een milieu te zijn opgegroeid.. niets is minder waar.. Romy gun ik het, slim, netjes opgevoed.. en pris met haar moeder en vriendinnen... bizar.. "opleiding was te moeilijk ofzow dus nu hang ik hele dag rond in een winkelcentrum in een zo kort mogelijk rokje totdat een of andere anti-swa me zwanger maakt, ja tog, snapje?"
Als ik het zo zie dan ben ik voor werkkampen, verplichte sterilisatie etc etc
Nu jij nogquote:Op donderdag 20 maart 2008 10:14 schreef sander89 het volgende:
Over die Priscilla, tja daar komt niet veel van terecht als ze zo door blijft gaan, maar ik leesde dat ze gelukkig van plan is een opleiding te gaan beginnen(beveiliging)
Ieder geval die dure koeien zal wel aardig wat krijgen en evenementen op/bij het kasteel.quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:31 schreef F04 het volgende:
Goeiedag, wat doet die vader voor werk eigenlijk?
Tja foutjequote:
Altijd leuk om goed onderbouwde meningen te lezenquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:40 schreef tonks het volgende:
[..]
Wat een zielig figuur ben jijbah bah.
Je houd ook nergens rekening mee, als de ouders van Priscilla zoveel geld hadden was ze misschien ook wel anders opgevoed en per ongeluk zwanger worden kan romy ook en dat heeft niks met geld te maken. En zinnetjes als "Als ik het zo zie dan ben ik voor werkkampen, verplichte sterilisatie etc etc" dat kan je gewoon niet zeggen, misschien tegen moordenaars of verkrachters maar niet tegen een meisje wat per ongeluk zwanger is geraakt en in winkelcentra rondhangt.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:08 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Altijd leuk om goed onderbouwde meningen te lezen![]()
Trouwens, van een of andere average dweeb had ik wel zo een provocatie verwacht.. maar jij tonks, van jou staan me nog legendarische topics bij.. et tu brute!?
Lighten up dude, niet zo serieus nemen..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:12 schreef tonks het volgende:
[..]
Je houd ook nergens rekening mee, als de ouders van Priscilla zoveel geld hadden was ze misschien ook wel anders opgevoed en per ongeluk zwanger worden kan romy ook en dat heeft niks met geld te maken. En zinnetjes als "Als ik het zo zie dan ben ik voor werkkampen, verplichte sterilisatie etc etc" dat kan je gewoon niet zeggen, misschien tegen moordenaars of verkrachters maar niet tegen een meisje wat per ongeluk zwanger is geraakt en in winkelcentra rondhangt.
Maar je kunt het ook van de andere kant bekijken, als ik zo leef dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken over werken/school (Zoals romy) dan zou ik ook niks doen. Als je leeft als delano later dan wil je dit niet en ga je juist meer je best doen. Maar goed het meiske gaat een opleiding volgen en dan komt het allemaal wel weer goed.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:21 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Lighten up dude, niet zo serieus nemen..
Maar ik vind wel dat je zo een negatieve spiraal moet doorbreken door verplicht in te grijpen.. Hoeveel kans krijgt Delano als hij zo moet opgroeien? Zo een omgeving kan je toch niemand wensen, waarom zouden we het eigenlijk moeten accepteren dat iedereen die het maar wil een kind kan nemen? Het is duidelijk dat een kind in zo een omgeving vrijwel geen kans heeft.
Doordat we zo soft zijn om te zeggen 'laat die luie mensen maar' zijn we juist niet humaan want daardoor houden ze eigenlijk een kansloos bestaan, generaties lang. Het is juist humaner om hard in te grijpen en zo een kind verplicht in een internaat te stoppen, te dwingen een opleiding af te maken en aan het werk te gaan, te leren omgaan met geld en pas als ze klaar voor is toestaan dat ze een kind op de wereld mag brengen.
Klopt, dat is een klassieke invalshoek van luie verwende rijken en hardwerkende armen die het helemaal op eigen kracht moeten doen. Natuurlijk bestaan daar voorbeelden van maar steeds vaker zie je dat armen (vooral in NL) helemaal niet zielig zijn, vaak hebben ze het 300% aan zichzelf te danken.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:26 schreef tonks het volgende:
[..]
Maar je kunt het ook van de andere kant bekijken, als ik zo leef dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken over werken/school (Zoals romy) dan zou ik ook niks doen. Als je leeft als delano later dan wil je dit niet en ga je juist meer je best doen. Maar goed het meiske gaat een opleiding volgen en dan komt het allemaal wel weer goed.
akkoord. Ze was idd minst erg van iedereen uit haar omgeving, er is idd hoop.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:11 schreef Ruder het volgende:
Ze was wel wat dom (en die vriendinnen en moeder van haar al helemaal) maar op zich deed ze wel erg haar best om zich aan te passen en dat vind ik dan weer positief
hehehe wel erg jah, delanoquote:Op zondag 23 maart 2008 13:01 schreef peterfan het volgende:
Ik vond vooral die moeder van die tienermoeder schokkend. Wat een smerig huis en dat gerook...![]()
En waarom krijgen kinderen van tienermoeders altijd van die paupernamen? Delano![]()
Dat zeg je nu. Met de bagage die je hebt meegekregen van je omgeving. Praktijk is dat kinderen van arme ouders niet alleen arm zijn, maar ook kansarm. En dus later ook vaak in de armoede terecht komen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:26 schreef tonks het volgende:
[..]
Maar je kunt het ook van de andere kant bekijken, als ik zo leef dat ik me nooit meer zorgen hoef te maken over werken/school (Zoals romy) dan zou ik ook niks doen. Als je leeft als delano later dan wil je dit niet en ga je juist meer je best doen. Maar goed het meiske gaat een opleiding volgen en dan komt het allemaal wel weer goed.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 00:01 schreef Overlast het volgende:
[..]
Dat zeg je nu. Met de bagage die je hebt meegekregen van je omgeving. Praktijk is dat kinderen van arme ouders niet alleen arm zijn, maar ook kansarm. En dus later ook vaak in de armoede terecht komen.
Beetje makkelijk scoren ditquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:33 schreef borisz het volgende:
We zijn weer begonnen een bijna soldaat vs een homo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |