Daarom heb ik ook lekker MBO gedaan, staat leuk op me CV die stages, kom uiteindelijk toch wel bij de uni uit!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:03 schreef djdano het volgende:
[..]
Als je dat doet ben je een grote idioot. Klinkt allemaal wel leuk dat "echt" studeren (ik gok dat je de universiteit bedoelt) maar het voegt heel erg weinig toe. Maarja als je het toch wil doen kun je het tegenwoordig in 1 jaar je master halen na je HBO. Dus waarom zou je 6 maar moeilijk doen op het VWO en 4 jaar moeilijk op de universiteit als je ook gewoon 5 jaar kunt relaxen op de havo, 4 jaar relaxt op HBO en 1 jaar even je best doen op de universiteit. Volgens mij kun je dat beter doen. Werkgevers kiezen trouwens ook voor dit traject omdat je hetzelfde papiertje hebt maar wel met werkervaring (stages)
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:05 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook lekker MBO gedaan, staat leuk op me CV die stages, kom uiteindelijk toch wel bij de uni uit!. En ik hoef maar 1 of 2 jaar te blokken (@ uni), jah ik heb het wel goed voor mekaar als ik de balans zo opstel
![]()
ja maar sport_life gaat het op de hanze doenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:41 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
tuurlijk... HBO doe je "ff" en daarna knal je er ook "ff" een mastertje achteraan
![]()
hoeveel mensen van het MBO ik bij CE wel niet op hun bek heb zien gaan(3e jaars hier)
MBO ging mij erg makkelijk af, en ik ken trouwens ook een hoop mensen die van de Havo af komen en gestrand zijn op het HBO. Het ligt maar net aan je inzet en motivatie. Ik ben nu wel gemotiveerd om het te halen, in tegenstelling tot 4 jaar geleden toen ik van Havo naar de mavo ging. Iedereen uit mijn klas gaat naar het HBO (aantal ook CE) en ik weet nu ook al zeker dat 25% het zeker niet haalt. Die waren bijna elke les aanwezig en hadden al moeite met de stof... Ik heb amper lessen gevolgd (zie mn postcountquote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:41 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
tuurlijk... HBO doe je "ff" en daarna knal je er ook "ff" een mastertje achteraan
![]()
hoeveel mensen van het MBO ik bij CE wel niet op hun bek heb zien gaan(3e jaars hier)
Moet ik nou aan jou uitleggen waarom ik HBO wel haal???quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:12 schreef Billy_Mack het volgende:
zo bedoel ik het niet. Wat ik wel bedoel is: je zit niet voor niets op het MBO. Ik hoor maar al te vaak mensen roepen dat ze 'alles makkelijk halen' omdat ze 'er toch niets voor hoeven te doen'.
Waarom denk je, dat als je jaren achterovergeleund op school zit, je dan opeens wel discipline op kan brengen?
Je bent gemotiveerd, dat wil niet zeggen dat je het ook werkelijk kan.
Iemand met de intelligentie van een MBO'er kan met heel veel inzet de universiteit aan. Dus HBO gaat zeker lukken.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:34 schreef Billy_Mack het volgende:
het heeft niet alleen met inzet te maken, maar (met name denk ik) met intelligentie...
Deze stelling betwijfel ik... Iemand die het met eens is?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:46 schreef djdano het volgende:
Iemand met de intelligentie van een MBO'er kan met heel veel inzet de universiteit aan.
Ik deelsquote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:58 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Deze stelling betwijfel ik... Iemand die het met eens is?
Ik kan voorbeelden genoeg noemen. En er zitten inderdaag mensen bij die verkeerd ingeschat zijn of weinig deden maar ook gewoon mensen die nu op de universiteit gewoon ontzettend hard werken.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:58 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Deze stelling betwijfel ik... Iemand die het met eens is?
Ik heb ook small Business gedaan, die opleiding is idd erg small zoals de naam al zegt:')quote:Op maandag 11 juli 2005 20:19 schreef zijle het volgende:
M'n broer doet Small Business in Leeuwarden en haalt dat met twee vingers in z'n neusHij heeft wel vwo gedaan trouwens. Opleiding is volgens hem erg leuk, hij gaat nu een jaar stage doen. Een aanrader!
Dus als ik het goed begrijp heb jij de studie Small Business & Retail Management met succes afgerond? Ben je verder gegaan of werk je nu?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:19 schreef Bemiddelaar het volgende:
[..]
Ik heb ook small Business gedaan, die opleiding is idd erg small zoals de naam al zegt:')
Ik heb t idd ook gehaald met 2 vingers in mn neus en ik heb mavo gedaan. Ik vond de MEAO zelfs moeilijker.
Maar ja, wil je een HEAO opleiding makkelijk halen en 5 dagen in de week geen ruk doen en alles halen, dan raad ik je zeker deze studie aan![]()
Krijg je wiskunde en/of recht bij die opleidingen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:19 schreef Bemiddelaar het volgende:
[..]
Ik heb ook small Business gedaan, die opleiding is idd erg small zoals de naam al zegt:')
Ik heb t idd ook gehaald met 2 vingers in mn neus en ik heb mavo gedaan. Ik vond de MEAO zelfs moeilijker.
Maar ja, wil je een HEAO opleiding makkelijk halen en 5 dagen in de week geen ruk doen en alles halen, dan raad ik je zeker deze studie aan![]()
Nou wiskunde krijg je wel in het 1e jaar, algemene propedeuse dus.. das bij alle HEAO opleidingen meende ik.. Recht ook trouwens.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 06:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Krijg je wiskunde en/of recht bij die opleidingen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |