abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28500401
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 02:03 schreef djdano het volgende:

[..]

Als je dat doet ben je een grote idioot. Klinkt allemaal wel leuk dat "echt" studeren (ik gok dat je de universiteit bedoelt) maar het voegt heel erg weinig toe. Maarja als je het toch wil doen kun je het tegenwoordig in 1 jaar je master halen na je HBO. Dus waarom zou je 6 maar moeilijk doen op het VWO en 4 jaar moeilijk op de universiteit als je ook gewoon 5 jaar kunt relaxen op de havo, 4 jaar relaxt op HBO en 1 jaar even je best doen op de universiteit. Volgens mij kun je dat beter doen. Werkgevers kiezen trouwens ook voor dit traject omdat je hetzelfde papiertje hebt maar wel met werkervaring (stages)
Daarom heb ik ook lekker MBO gedaan, staat leuk op me CV die stages, kom uiteindelijk toch wel bij de uni uit! . En ik hoef maar 1 of 2 jaar te blokken (@ uni), jah ik heb het wel goed voor mekaar als ik de balans zo opstel
pi_28503066
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 02:05 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook lekker MBO gedaan, staat leuk op me CV die stages, kom uiteindelijk toch wel bij de uni uit! . En ik hoef maar 1 of 2 jaar te blokken (@ uni), jah ik heb het wel goed voor mekaar als ik de balans zo opstel
tuurlijk... HBO doe je "ff" en daarna knal je er ook "ff" een mastertje achteraan

hoeveel mensen van het MBO ik bij CE wel niet op hun bek heb zien gaan (3e jaars hier)
pi_28505326
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:41 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

tuurlijk... HBO doe je "ff" en daarna knal je er ook "ff" een mastertje achteraan

hoeveel mensen van het MBO ik bij CE wel niet op hun bek heb zien gaan (3e jaars hier)
ja maar sport_life gaat het op de hanze doen
the best is yet to come undone
pi_28521719
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 09:41 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

MBO ging mij erg makkelijk af, en ik ken trouwens ook een hoop mensen die van de Havo af komen en gestrand zijn op het HBO. Het ligt maar net aan je inzet en motivatie. Ik ben nu wel gemotiveerd om het te halen, in tegenstelling tot 4 jaar geleden toen ik van Havo naar de mavo ging. Iedereen uit mijn klas gaat naar het HBO (aantal ook CE) en ik weet nu ook al zeker dat 25% het zeker niet haalt. Die waren bijna elke les aanwezig en hadden al moeite met de stof... Ik heb amper lessen gevolgd (zie mn postcount ) en met een beetje leren in de toetsweek kwam ik er wel.
pi_28522386
het heeft niet alleen met inzet te maken, maar (met name denk ik) met intelligentie...
pi_28522548
En jij kan aan iemand zijn postgedrag zien hoe intelligent iemand is, knap hoor .
pi_28523692
zo bedoel ik het niet. Wat ik wel bedoel is: je zit niet voor niets op het MBO. Ik hoor maar al te vaak mensen roepen dat ze 'alles makkelijk halen' omdat ze 'er toch niets voor hoeven te doen'.

Waarom denk je, dat als je jaren achterovergeleund op school zit, je dan opeens wel discipline op kan brengen?

Je bent gemotiveerd, dat wil niet zeggen dat je het ook werkelijk kan.
pi_28524133
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:12 schreef Billy_Mack het volgende:
zo bedoel ik het niet. Wat ik wel bedoel is: je zit niet voor niets op het MBO. Ik hoor maar al te vaak mensen roepen dat ze 'alles makkelijk halen' omdat ze 'er toch niets voor hoeven te doen'.

Waarom denk je, dat als je jaren achterovergeleund op school zit, je dan opeens wel discipline op kan brengen?

Je bent gemotiveerd, dat wil niet zeggen dat je het ook werkelijk kan.
Moet ik nou aan jou uitleggen waarom ik HBO wel haal??? (dan even niet over andere MBO-ers, zoals ik al zei haalt minstens 25% het niet naar mijn verwachting..)
  dinsdag 5 juli 2005 @ 20:46:42 #34
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_28525082
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 19:34 schreef Billy_Mack het volgende:
het heeft niet alleen met inzet te maken, maar (met name denk ik) met intelligentie...
Iemand met de intelligentie van een MBO'er kan met heel veel inzet de universiteit aan. Dus HBO gaat zeker lukken.
pi_28525498
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:46 schreef djdano het volgende:
Iemand met de intelligentie van een MBO'er kan met heel veel inzet de universiteit aan.
Deze stelling betwijfel ik... Iemand die het met eens is?
pi_28525848
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:58 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

Ik deels . Als ik zo naar mn oude MBO klas kijk, dan komen een aantal echt gewoon intelligentie tekort. Als je op het MBO bepaalde stof al 2x uitgelegd moet krijgen snap je op de uni al helemaal niks meer.
Een aantal zullen het best halen met genoeg inzet.

Je moet niet denken dat iedereen op het MBO te dom voor HBO/Uni is, de meeste die er zitten hebben op de middelbare school gewoon geen flikker uitgevoerd, hoewel dat misschien niet slim is heeft het verder niets met intelligentie te maken (op enkele na dan die alles eerst 10x moeten horen voor ze het begrijpen).

Trouwens bij me zus in de klas zat een meisje die een aantal jaren geleden nog "de hoer" uithing op de Mavo. Inmiddels is die via de Havo en het VWO terecht gekomen op de Uni... (met heel veel pijn en moeite...)
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:36:29 #37
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_28562968
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:58 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

Ik kan voorbeelden genoeg noemen. En er zitten inderdaag mensen bij die verkeerd ingeschat zijn of weinig deden maar ook gewoon mensen die nu op de universiteit gewoon ontzettend hard werken.

Ach een hoogleraar in Tilburg is afkomstig van de LTS. Dus het kan gek lopen
pi_28603799
Ik doe momenteel Commerciele Economie aan Hogeschool INHOLLAND Haarlem. De beroepen die ik met deze opleiding kan uitoefenen vind ik prachtig, maar de opleiding stelt NIKS voor. Ik heb m'n propedeuse op zak, en in september ga ik beginnen aan de Hotelschool.

Het projectmatig werken kwam echt me neus uit. Alles draait om dat belabberde project en je krijgt nauwelijks individuele opdrachten / tentamen. Er zijn ook mensen die die de opleiding als ik moeilijk ervaren, maar ik an me daar nauwelijks een voorstelling bij maken. Met minimale inspanning haal je geweldige cijfers. Kortom: CE moet je doen als je daarnaast minstens 20 uur p.w. wil werken.
If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_28603923
Een voordeel: het eerste jaar van CE en SB is nagenoeg gelijk. Daarom mag je op INHOLLAND met de CE-propedeuse alsnog instromen in het tweede jaar van Small Business (en andersom natuurlijk ook). Voor het geval dat je niet kan kiezen...
If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_28716210
M'n broer doet Small Business in Leeuwarden en haalt dat met twee vingers in z'n neus Hij heeft wel vwo gedaan trouwens. Opleiding is volgens hem erg leuk, hij gaat nu een jaar stage doen. Een aanrader!
pi_28749416
Ik doe deeltijd - CE aan de Haagse Hogeschool.... na een versnelde MBO opleiding (in 1,5 jaar)

Eigelijk heb ik gemakkelijk mijn P gehaald en straks naar het 2e jaar.... het is een goeie combi wanneer je een fulltime baan hebt in een economische sector want het is inderdaad lekker breed, Zelfs stoffige vakken als BA en BE gehaald.

Het klopt inderdaad dat er veel afvallen.. van de 30 man in mijn klas zijn er nu nog ca 12 over.... We hebben verschillende onderzoeken gedaan binnen ons eigen werk waardoor we geen stage hoeven te lopen. Misschien is dat wel het verschil met de voltijd variant maar deeltijd kan ik wel aanraden!! en ja.... de baas betaalt

"Onmogelijk" is een woord dat alleen voor komt in het woordenboek van idioten - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
pi_28749589
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:19 schreef zijle het volgende:
M'n broer doet Small Business in Leeuwarden en haalt dat met twee vingers in z'n neus Hij heeft wel vwo gedaan trouwens. Opleiding is volgens hem erg leuk, hij gaat nu een jaar stage doen. Een aanrader!
Ik heb ook small Business gedaan, die opleiding is idd erg small zoals de naam al zegt:')
Ik heb t idd ook gehaald met 2 vingers in mn neus en ik heb mavo gedaan. Ik vond de MEAO zelfs moeilijker.
Maar ja, wil je een HEAO opleiding makkelijk halen en 5 dagen in de week geen ruk doen en alles halen, dan raad ik je zeker deze studie aan
enjoy life!
  Eindredactie Games woensdag 21 september 2005 @ 16:21:18 #43
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_30794323
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 21:19 schreef Bemiddelaar het volgende:

[..]

Ik heb ook small Business gedaan, die opleiding is idd erg small zoals de naam al zegt:')
Ik heb t idd ook gehaald met 2 vingers in mn neus en ik heb mavo gedaan. Ik vond de MEAO zelfs moeilijker.
Maar ja, wil je een HEAO opleiding makkelijk halen en 5 dagen in de week geen ruk doen en alles halen, dan raad ik je zeker deze studie aan
Dus als ik het goed begrijp heb jij de studie Small Business & Retail Management met succes afgerond? Ben je verder gegaan of werk je nu?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_31532219
Tijdje geleden dat ik dit zie maar goed:

Ik ben niet verder gaan studeren, vond mezelf te oud daarvoor en commerciele studies vind ik redelijk nutteloos. Ben beetje aan het rondkijken, word nog redelijk vaak gebeld voor commerciele functies bij banken & verzekeringsmaatschappijen.Heb mijn CV op monsterboard en vergelijkbare sites gezet.
Dus de studie is toch minder kansloos dan ik dacht
enjoy life!
pi_31597601
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 21:19 schreef Bemiddelaar het volgende:

[..]

Krijg je wiskunde en/of recht bij die opleidingen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:20:33 #46
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_31616056
Als je klaar bent met je hbo dan kan je gewoon je master in Marketing halen aan de VU. Ga ik volgend jaar doen. Ik vond ook dat ik weinig marketing kreeg en meer algemene vakken. Maar in de laatste 2 jaren kreeg ik toch wat meer marketingspecifieke vakken en dat was wel heel interessant. CE is toch wel vrij breed. Mij lijkt die Master echt heel leuk, maar wel zwaar.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_31617255
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 06:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Krijg je wiskunde en/of recht bij die opleidingen?
Nou wiskunde krijg je wel in het 1e jaar, algemene propedeuse dus.. das bij alle HEAO opleidingen meende ik.. Recht ook trouwens.
2e jaar hadden we geloof ik consumentenrecht ofzo.
enjoy life!
pi_31618753
Marketing & Management (CE/IBL/F&B/SBRM) op de Hanze Hogeschool heeft in het eerste jaar geen wiskunde hoor , tenzij je het op de vooropleiding niet gehad hebt. Na het eerste jaar weet ik njiet of we wis hebben, denk het niet.
pi_31618842
Denk dat het enige wat je krijgt statistiek zal worden... (als we het over wiskunde hebben)
pi_31619034
niet in het eerste jaar iig. (heb al me boeken al..)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')