abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28003655
Mod, ik weet dat er een centraal paypaltopic is, maar dit probleem vind ik zo erg dat ik het graag even appart wil behandelen. Anders sneeuwt het onder. Dankje,

Vandaag kreeg ik deze boodschap:
quote:
Dear PayPal Member!

To protect the security of your account, PayPal employs some of the most advanced security systems in the world and our anti-fraud teams regularly screen the PayPal system for unusual activity. We recently have determined that different computers have logged on to your PayPal account, and multiple password failures were present before the logons. We now need you to re-confirm your account information to us. If this is not completed in 48 hours, we will be forced to suspend your account indefinitely, as it may have been used for fraudulent purposes. We thank you for your cooperation in this manner. In order to confirm your PayPal records, we may require some specific information from you.
Idd, ik log op school ook in, en ik typ zo snel dat ik me wel eens vertyp. Ik heb er verdorie 500 euro opstaan. Ik kan het niet eraf halen als ik geen creditcard invoer nu. En die heb ik niet.

Iemand een idee? Ze kunnen me toch niet zomaar me geld afpakken?
  Donald Duck held vrijdag 17 juni 2005 @ 00:59:41 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_28003742
Je geld pakken ze niet af, je account wordt alleen voor onbepaalde tijd geblokkeerd, totdat je aantoont dat jij het echt bent. Maar om welke info vragen ze dan, echt alleen een creditcard nummer?
Als dat echt zo is, zit er waarschijnlijk niks op dan er eentje aanvragen. Veel banken hebben speciale studentencreditcards. Bovendien heeft het invoeren van een creditcardnummer bij Paypal het voordeel dat de limieten worden opgeheven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_28003829
Steps to Remove Limitations

Jun. 16, 2005 Add a credit card and enter your Expanded Use Number Waiting for your response

Jun. 16, 2005 Change Password Information Submitted

Jun. 16, 2005 Change Security Questions and Answers Information Submitted

2 dingen heb ik gedaan. Een creditcard kan ik niet binnen 48 uur toevoegen. Want ik heb er geen. En ook niet aanvragen binnen 48 uur... Hopelijk blokkeren ze het dan idd alleen maar.
pi_28003864
Weet je zeker dat het bericht daadwerkelijk van PayPal is? Misschien voor de zekerheid contact met ze zoeken om te checken of het echt van hun is.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_28003892
Ja, ik ging gewoon naar paypal.nl en logde in. Toen kreeg ik een bericht:

Your account access is limited. Why?

To remove the limitation, complete all steps listed in the 'Steps to Remove Limitations' table below.
  Donald Duck held vrijdag 17 juni 2005 @ 01:12:02 #6
46149 __Saviour__
pi_28003933
maar wat betekent die limited access?
kun je geen geld meer versturen en terugboeken? je account wordt over 48 uur geblokkeerd, maar nu toch nog niet?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_28003978
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:12 schreef __Saviour__ het volgende:
maar wat betekent die limited access?
kun je geen geld meer versturen en terugboeken? je account wordt over 48 uur geblokkeerd, maar nu toch nog niet?
What can I do while my account access is limited?

receive payments
place logos into your auction listings or on your website
update your account information

What can't I do while my account access is limited?

send or request money
electronically transfer funds to and from your account
close your account
pi_28004008
Ik ga morgen naar me bank (abnamro) kijken of ik aan een creditcard kan komen. Maar ik ben student en heb geen maandinkomen van bv 1000 euro. Dat is bij veel banken nodig..
  Donald Duck held vrijdag 17 juni 2005 @ 01:20:11 #9
46149 __Saviour__
pi_28004058
Maar banken hebben speciale studentencreditcards. Die hebben dan een kredietlimiet van 1000 euro ofzo. Je hoeft vaak niet aan bepaalde inkomenseisen te voldoen, er vindt alleen uiteraard wel toetsing plaats bij het BKR
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 17 juni 2005 @ 01:24:56 #10
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_28004136
Bij de Rabo was het geen enkel probleem om een CC te krijgen als student zijnde. Dit heb ik zelf ondervonden zo'n jaartje geleden.
pi_28004176
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:17 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ga morgen naar me bank (abnamro) kijken of ik aan een creditcard kan komen. Maar ik ben student en heb geen maandinkomen van bv 1000 euro. Dat is bij veel banken nodig..
Bij de abn amro is alleen stufi al voldoende. Heb ook zo'n ding en toen ik hem aanvroeg kreeg ik alleen stufi bij de abn amro (loon kwam bij een andere bank). Het kost je ongeveer 12 euro per jaar. Rente betaal je niet omdat ze het aan het einde van de maand van je rekening halen (dus niet gespreid betalen... maar dat hoeft voor mij ook niet)

Wel vaag van dat paypal trouwens....
pi_28004237
Bij de abn amro kan je het ook online doen (althans een jaar terug) heb even voor je gezocht maar zag nu geen formulier speciaal voor studenten.
pi_28004318
Ik zie idd dat stufi genoeg is voor abnamro. Dan vraag ik dat morgen direct aan. Het zal niet lukken binnen 48 uur denk ik. Hopelijk kan ik dan wel nog op paypal dat account weer activeren...
  Donald Duck held vrijdag 17 juni 2005 @ 01:39:47 #14
46149 __Saviour__
pi_28004343
over een creditcard gaat best wel wat tijd heen voor je die hebt. Toen ik hem bij de postbank aanvroeg, had ik het 2 weken later pas.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_28004419
Hoe ben je naar die Paypal site gegaan?
Hopelijk niet via een link in een e-mail, in dat geval kun je wel eens het slachtoffer zijn van fraude (die 48 uurs termijn is een heel bedenkelijke, die ik van paypal zelf niet verwacht)
pi_28004431
Ik zie wel hoe het loopt. Ik schrok me dood en werd ern bloednerveus van. Ik denk dat ik het wel opgelost krijg als ik eenmaal die creditcard heb. Vraag me alleen af wat paypal precies na die 58 uur doet. Dat kan ik nergens echt vinden..
pi_28004443
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:45 schreef frederik het volgende:
Hoe ben je naar die Paypal site gegaan?
Hopelijk niet via een link in een e-mail, in dat geval kun je wel eens het slachtoffer zijn van fraude (die 48 uurs termijn is een heel bedenkelijke, die ik van paypal zelf niet verwacht)
Nee, gewoon via www.paypal.nl of com ( weet ik ff niet meer ) in de adresbalk..

De 48 uur termijn staat ook in de help van paypal, zie ik net. Alleen niet duidelijk wat erna zal gebeuren..
  Donald Duck held vrijdag 17 juni 2005 @ 01:52:19 #18
46149 __Saviour__
pi_28004506
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:46 schreef _The_General_ het volgende:
Vraag me alleen af wat paypal precies na die 48 uur doet. Dat kan ik nergens echt vinden..
suspend your account indefinitely. Ofwel blokkade voor onbepaalde tijd. Dan kun je er helemaal niks meer mee. Ik vraag me alleen af of je het dan nog kunt deblokkeren met een creditcard. Want nu heb je je card nodig om je limited status op te heffen, maar of je er ook een suspended account mee kunt heractiveren is de vraag dus.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_28004523
Ik zou onmiddelijk paypal benaderen, in http://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=_help-ext&eloc=25&loc=5&unique_id=609971&source_page=_home&flow= schrijft paypal dat ze in mail juist geen "dear paypal member" gebruiken, maar je voor en achternaam. De tekst die je in je startpost neergezet hebt is veel te algemeen, zeer grote kans dat je toch niet met een echte paypal te maken hebt

edit : ik vind het dus raar dat ze in mail je wel persoonlijk aanschrijven, en je op de site opeens niet persoonlijk aan kunnen schrijven, lijkt veel op een namaak site, waar alleen maar jouw paypal gegevens opgevist worden (en als bonus eventueel jouw creditcard gegevens)
  Donald Duck held vrijdag 17 juni 2005 @ 01:55:53 #20
46149 __Saviour__
pi_28004546
quote:
PayPal emails will address you by first name, last name, or business name, and NOT by Dear PayPal User or Dear PayPal Member.
Het zou idd weleens phising (naar een nepsite lokken) kunnen zijn
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_28004587
Mhh. Dan heb ik toch iets fout gedaan met die mail... Ik kijk zo ff naar die mail.

Ik heb me wachtwoord aangepast, me geheime vragen ook. Daar kan me nu niets mee gebeuren. Daarbij heeft paypal alle afschrijvingen tegengehouden. Ik mag dus eigenlijk heel blij zijn dat paypal me account geblockt heeft...
pi_28004632
If you think you have received a fraudulent email, forward the entire email to spoof@paypal.com and then delete it from your email account.

Ook dit heb ik zojuist gedaan. De mail kwam van administrator support@paypal.com en de website waarna de link erin verwijst is getpaypal.net zie ik nu. Ik heb die link toenstraks wel aangeklikt maar daar op die website niet mijn wachtwoord gegeven. Er kwam iets tussen en toen heb ik het afgesloten.

( Mijn geluk misschien ) 5 minuten later ben ik toen naar www.paypal.com gegaan en heb de aanwijzingen van de echte paypal opgevolgd,
pi_28004647
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 01:59 schreef _The_General_ het volgende:
Mhh. Dan heb ik toch iets fout gedaan met die mail... Ik kijk zo ff naar die mail.

Ik heb me wachtwoord aangepast, me geheime vragen ook. Daar kan me nu niets mee gebeuren. Daarbij heeft paypal alle afschrijvingen tegengehouden. Ik mag dus eigenlijk heel blij zijn dat paypal me account geblockt heeft...
Ligt eraan waar je dat gedaan hebt.
pi_28004670
Damn! Maar meteen een belangrijke les: nooit via de links in de mailtjes naar dit soort sites gaan..
pi_28004674
Kreeg je de vraag om je gegevens ook toen je (dacht) op de echte site te zitten?
De kans is namelijk wel heel klein dat er iemand aan het vissen was, en paypal zelf ook jouw gegevens wenst te hebben.
Grote kans dat je in dat geval toch op de verkeerde site zat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')