abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1927466

Wat denken jullie: bestaan er nog ECHTE heksen in Nederland? Er zijn mensen (jongeren) die zich wicca/heks noemen en dat geloof zelf invullen. Zijn dat echte heksen? Geloven jullie er in?

pi_1927498
Mensen die zich heks noemen zijn te triest voor woorden en willen ontzettend graag aandacht is mijn mening.
Saiyan Prince
pi_1927522
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 13:17 schreef Terrorgirl het volgende:
[afbeelding]

Wat denken jullie: bestaan er nog ECHTE heksen in Nederland? Er zijn mensen (jongeren) die zich wicca/heks noemen en dat geloof zelf invullen. Zijn dat echte heksen? Geloven jullie er in?

[afbeelding]

ik denk dat er zeker wel Echte heksen bestaan in nederland. het is alleen moeilijk om aan te geven wat een Echte heks is. je kan er namelijk zelf voor kiezen om jezelf een heks te noemen of niet......
koele kikkers kwaken niet
pi_1927535
quote:
[afbeelding]

[afbeelding]

bestaan er nog ECHTE heksen

ja ben zelf een...O-)

access denied!
pi_1927578
quote:
Wat denken jullie: bestaan er nog ECHTE heksen in Nederland? Er zijn mensen (jongeren) die zich wicca/heks noemen en dat geloof zelf invullen. Zijn dat echte heksen?
Ja, per definitie van 'witch' in hun geloof (Wiccan) zijn het heksen.
(Dit is niet wezenlijk verschillend dan de vraag 'is een priester een echte priester?'. Dit zijn nanmelijk termen die binnen een geloofsovertuiging gedefinieerd zijn. Als de persoon voldoet aan de 'eisen' die voor de functie 'priester' gelden binnen dat bepaalde geloof, dan is die persoon een priester. (Binnen dat geloof.) )
quote:
Geloven jullie er in?
Ik geloof dat die mensen bestaan ja, sowieso omdat ik er een paar ken. Ik geloof echter niet hetzelfde als wat zij geloven.

(Dit onderwerp past misschien beter in Filosofie en Theologie)

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_1927600
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 13:19 schreef Vegeta_21_NL het volgende:
Mensen die zich heks noemen zijn te triest voor woorden en willen ontzettend graag aandacht is mijn mening.
Naar mijn mening zijn die mensen niets triester dan mensen diezich priester, pastoor, imam of wat dan ook noemen. Het zijn slechts titels die verstrekt worden binnen het kader van een bepaald geloof.
  Redactie Frontpage woensdag 17 oktober 2001 @ 13:28:32 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
  woensdag 17 oktober 2001 @ 13:40:01 #8
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_1927728
Ja, heksen bestaan.
Maar waneer ben je heks?

Ik heb een lerares frans, da's een heks, maar ook een zus die allemaal met kruiden enzo bezig is en tarotkaarten, en die noemt zichzelf ook heks

* Reintje is bang van heksen

Action is the enemy of thoughts
pi_1927745
Ik ben niet bang voor een heks want ik ben een wizzard
pi_1927811
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 13:42 schreef von_manstein het volgende:
Ik ben niet bang voor een heks want ik ben een wizzard
Misschien is het handig dat je je titel eerst goed leert schrijven.

Wizard dus.

pi_1928051
Ligt eraan wat je onder een heks verstaat en wat zo'n "heks" allemaal moet kunnen om een heks te zijn. Denk dat het gewoon een soort geloof is, net als met meerdere dingen waar mensen in moeten geloven om het te laten bestaan.
pi_1937217
De vriendin van een huisgenoot van mij die noemt zich ook een wicca heks. Opzich hebben ze best leuke ideeen en beweegredenen enzo. Vooral hoe ze denken over de natuur en de dierenwereld. Er zit best wel wat in hoor. Net zoals iedere andere "godsdienst" eigenlijk wel iets heeft. Ik heb alleen wel het idee dat het voor velen een manier van "afzetten" of "alternatief" zijn is, en verder niks.
In complete darkness we are all the same... it is only our knowledge and wisdom that seperates us
pi_1939270
quote:
Misschien is het handig dat je je titel eerst goed leert schrijven
Nee hoor, wizzard schrijf je met twee z's.. Vraag maar aan Rincewind (Discworld)
quote:
Mensen die zich heks noemen zijn te triest voor woorden en willen ontzettend graag aandacht is mijn mening
Ga jij eerst maar eens uitzoeken wat 'heks' eigenlijk inhoudt voor je het 'te triest voor woorden' gaat noemen.

* araphor is ook een heks

[ [URL=http://www.ipimuu.org/araphor]araphor[/url] ] [ [url=http://ipimuu.blindjustice.nl/araphor/dpf]Doctor Phlox Fanclub[/url] ] [ ircnet - #wicca.nl ]
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:39:36 #14
66308 The_Wicked_Witch
Do as ye will an it harm none
pi_18159609
Heksen bestaan zeker!! Ik denk niet dat je dit "triest" moet noemen.
Ben er zelf een en echt niet voor de aandacht. Wicca is gewoon een religie, en het mooie van deze religie is dat het meningen en het geloof van anderen respecteerd. (tegenover sommige andere geloven) Iki zou eerst maar eens gaan uitzoeken wat een heks eigenlijk is. ben het helemaal met araphor eens
,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸-(_ * )O( The Wicked Witch )O(* _)-,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
pi_18160012
ik denk ook van wel ja.
triest? misschien, maar er zijn net zo goed heel veel andere trieste dingen. De mensen die deze 'religie' aanhangen hebben i.i.g. geen slechte intenties met hun religie. Of 't ook nooit kwaad kan om met wicca bezig te zijn, ....... daar ben ik nog niet zo zeker van.
doe 's niet
  zaterdag 3 april 2004 @ 22:35:31 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_18161377
En TOCH gaat deze naar LIF
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_18163646
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
En TOCH gaat deze naar LIF
schopje TRU is beter....
pi_18166878
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 13:19 schreef Vegeta_21_NL het volgende:
Mensen die zich heks noemen zijn zielig
[offtopic]
Jij noemt je vegeta
[/offtopic]

Ik denk dat heksen wel bestaan wicca e.d
  † In Memoriam † zondag 4 april 2004 @ 09:38:54 #19
43556 miss_dynastie
pi_18167007
Vanwaar na 2 1/2 jaar een topickick? Had je niet beter een nieuwe kunnen openen
  zondag 4 april 2004 @ 12:35:04 #20
16715 Mylene
*schatje*
pi_18168841
Ja, open maar een nieuw topic. In Truth bijvoorbeeld.

Hier gaat een slotje op .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')