abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27990517
Sinds kort heb ik op mijn balkon bloembakken met zowel dubbele als enkele Vlijtige Liesjes. Probleem is dat ze het niet echt goe doen. Er komen ontzettend veel knoppen aan maar dit worden geen bloemen. In de meeste gevallen vallen de knopjes eraf voordat het een bloemetje wordt. Waar kan dit aan liggen? Ik geef ze voldoende water en voeding dus daar ligt het probleem denk ik niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:37:47 #2
84072 harlingen.f2o.org
www.harlinger-fotografie.nl
pi_27990781
Misschien te weinig licht of ze staan op de tocht?
Ik ben een leek op dit gebied dus misscchien slaat dit nergens op
Do hast spitigernôch net it foech om de sonnema-website te besykjen omdatst minderjierrich bist.
  donderdag 16 juni 2005 @ 17:52:01 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27991193
Vlijtige liezen doen het eigenlijk altijd, dus dit is wel vreemd. Geef je ze niet te veel water/kan het overtollige water wel weglopen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_28008281
Wanneer een vlijtige lies (impatiens) wel knoppen maakt maar deze weer verliest is dat inderdaad bijna altijd door waterproblemen. Te veel water geeft dezelfe kenmerken als te weinig water, maar ze lusten best wel wat water hoor!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_28012596
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 09:59 schreef elvy het volgende:
Wanneer een vlijtige lies (impatiens) wel knoppen maakt maar deze weer verliest is dat inderdaad bijna altijd door waterproblemen. Te veel water geeft dezelfe kenmerken als te weinig water, maar ze lusten best wel wat water hoor!
Ik geef ze ongeveer 2 keer per week water, als het warm is vaker. Ik voel steeds of de grond vochtig is en wanneer dit niet het geval is, geef ik ze water. Hoe weet ik dan of ik ze teveel of te weinig water geef?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:03:28 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28014372
Zorg voor goede afwatering, dus dat overtollig water uit de pot kan.
pi_28025826
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:03 schreef Lienekien het volgende:
Zorg voor goede afwatering, dus dat overtollig water uit de pot kan.
Dom, daar heb ik dus nooit goed op gelet. Mijn vriend heeft net gaatjes onderin de bak gemaakt. Ik hoop dat het nu beter gaat. Overigens zag ik dat een van de plantjes helemaal beschimmeld is en ik kon bijna heel het plantje er zo uit halen, zonder te trekken. Is dit een teken dat het te nat was? En kan het nog goedkomen of kan ik de rest van het plantje er net zo goed ook uithalen?
  vrijdag 17 juni 2005 @ 21:14:54 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_28029459
Ja, lijkt me wel dat het plantje daardoor ging schimmelen. En het kan nog best goedkomen met de andere plantjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')