Kijk dat is nog eens goed nieuws!!!quote:Op maandag 12 september 2005 14:14 schreef Tijn het volgende:
Ik heb net m'n AKG C414 B-ULS binnen gekregen
Het is het oude model, uit 1985, met een veel rechtere karakteristiek dan alle andere C414's die AKG ooit gemaakt heeft. Behoorlijk tof dus, ik ga 'em morgen gelijk proberen
[afbeelding]
Nou, eigenlijk heb ik aan een in en uit tulp en SPDIF genoeg, aangezien ik het opname werk doe met een multitracker (Tascam Portastudio 788). Ik gebruik em vooral als clicktrack en voor overzetten van audio van Tascam naar PC.quote:Op maandag 12 september 2005 13:09 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ok, hier een uitgebreider antwoord: het belangrijkste is om te weten hoeveel in en uitgangen je nodig hebt, daar de 2496 er 4 heeft en bijvoorbeelde de 1010lt er 10 heeft! Ook is het aantall midikanalen belangrijk maar als je meerdere midiapparaten simultaan wil aansturen, is een losse midikaart zoals die van bijvoorbeeld m-audio ( de 4x4 of 8x8) noodzakelijk!
De emu 1212m blijkt ook een goede kaart te zijn, maar die heb ik zelf nog nooit gehoord.
Cubase zelf is niet zo zwaar maar wat wil je er allemaal aanhangen en mee doen....quote:Op maandag 12 september 2005 23:39 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb trouwens (jezus, ben wel aan et volspammen zeg) een Athlon 2200+ met 512MB geheugen. Zou dat ding Cubase een beetje trekken?
Dat is dit topicquote:Op dinsdag 13 september 2005 00:00 schreef MrTorture het volgende:
Eigenlijk alleen mixwerk, maar ik weet niet wat ik aan plug-ins ga gebruikenheb me daar nog niet in verdiept. Is er geen Cubase Plugin Essentials topic?
Ik heb laast mijn pc geupgrade met 2 gb ram en dat is echt gezien de lage kosten in mijn ogen een goede investering om grotere projecten goed te laten lopen. Wat betreft plugins: deze nemen veel cpu ruimte in, maar dat kan bijvoorbeeld verholpen worden door het maken van 'fx channels' in cubase, hier kun je dan bijvoorbeeld 1 galm opzetten, maar wel bijvoorbeeld 10 kanalen naar verwijzen!quote:Op dinsdag 13 september 2005 07:43 schreef MrTorture het volgende:
Het is niet mijn werk-pc, dus als het ding wat langer bezig is met een nummer, is dat nog geen ramp. Daarnaast: ik heb nog geen plugins, want ik zou niet weten wat en hoe precies ik moet gaan gebruikenmaar goed, laat ik eerst maar es zorgen dat ik muziek opgenomen krijg
Ik vind Reason eigenlijk eenvoudiger dan Fruity Loopsquote:Op dinsdag 13 september 2005 16:10 schreef Guu het volgende:
Jaren geleden heb ik een paar trackjes gemaakt in Fasttracker 2. Nu heb ik weer erg veel zin gekregen om wat met muziek "aan te klooien", maar ik kan nog geen fatsoenlijk programma vinden. Ik heb wel Fruityloops en Reason uitgeprobeerd, maar die vind ik toch nog iets te ingewikkeld en ik heb geen zin en tijd op het moment om het allemaal uit te zoeken. Daarom ben op zoek naar een eenvoudiger "softwareprogramma" om electro/house samples mee te maken. Weet iemand hier misschien een goed programma daarvoor?
De A/D-converters van de Emu 404 zijn beterquote:Op woensdag 28 september 2005 09:33 schreef MrTorture het volgende:
Het gaat een van deze twee kaarten worden:
EMU 0404
MAudio Audiophile 2496
Heeft iemand doorslaggevende tips voor me?
Da's op zich wel goed om rekening mee te houdenquote:Op woensdag 28 september 2005 10:29 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
De A/D-converters van de Emu 404 zijn beter
Ik weet niet of dat zo is. Deze heeft namelijk niet de protools converters die de 1212m en de 1820m hebben (waar de m aangeeft dat ze betere converters hebben). Van de 0404 is geen m versie.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:29 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
De A/D-converters van de Emu 404 zijn beter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |