abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2005 @ 22:49:48 #1
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_27934546
Hallo!

Ik denk dat hier wel mensen zijn die wat antwoorden op mijn vragen hebben.
Het plan is met een groepje op vakantie te gaan naar de Pyreneen, daar te wielrennen, en dan weer terug. We denken dat de goedkoopste oplossing is: een busje kopen, heen er weer rijden, en weer verkopen. (Een busje huren is echt duur!) Maar er zitten nogal wat haken en ogen aan: wegenbelasting, verzekering...

Ik (we) hebben eigenlijk geen idee hoe het met wegenbelasting gaat. Per welke termijn gaat dat? Zou het kunnen dat de wegenbelasting van het busje al betaald is en dat we er onderuit komen als we m weer op tijd verkopen? Of gaat dat per bezitter?

De verzekering. Wederom: wat is de gebruikelijke termijn?

Op marktplaats staan heel veel busjes, maar t kan natuurlijk geen kwaad eens te vragen: heeft iemand hier een busje te koop? Of te leen zelfs, tegen een vergoeding uiteraard? We zoeken een busje voor 5 á 6 personen met laadruimte voor evenzoveel fietsen en bagage (flink veel bagageruimte dus).
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_27934906
Wegenbelasting hoef je niks voor te doen; dat gaat automatisch. Verzekering is 1 belletje naar je verzekeringskantoor, niet zeggen dat het tijdelijk is maar gewoon afsluiten, bij verkoop wordt het dan weer verekend als je teveel premie hebt betaald.
pi_27934952
Nee geen spam, wij hebben voor onze vakantie een busje gehuurd...1 van de goedkoopste en geloof me een prima service!

Vorig jaar ook prima bevallen.

Nogmaals geen spam dus kijk op http://www.degrootverhuur.nl
  dinsdag 14 juni 2005 @ 23:01:05 #4
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_27935006
Die wegenbelasting gaat vanzelf omdat je die auto op je naam krijgt dus.
Bedankt
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_27935221
Wij zijn ooit eens met 7 man naar Spanje gereden, in een Citroen CX break familiale diesel. Zelf, met een Eend achterbank omgebouwd tot 7 persoons. Gekocht met een paar deuken, en na de vakantie weer goed verkocht. Belasting valt mee, je kan er ook voor kiezen de bus te schorsen tot de vakantie, of na de vakantie te schorsen, dan betaal je geen belasting en verzekering. Is bij een diesel al gauw de moeite.
Voor een redelijk bedrag vind je wel een Renault Nevada of Espace 7 persoons, een Mitsubishi Space Wagon, Chrysler Voyager of een ander type met 7 stoelen. Comfortabeler dan een aannemersbus en waarschijnlijk nu, met het afschaffen van het grijze kenteken, na de tijd beter te verkopen. Succes ermee.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  dinsdag 14 juni 2005 @ 23:07:25 #6
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_27935298
@houtjes, ik heb even gekeken. Het probleem is (het gebrek aan) de vrije kilometers. We gaan naar de Pyreneen, heen en terug zeker 2500 km. Maar iig bedankt.

Het valt me op dat die busverhuurbedrijven altijd van die mooie wagens hebben. Met een ragbak nemen we ook genoegen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_27940063
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 22:59 schreef houtjes het volgende:
Nee geen spam, wij hebben voor onze vakantie een busje gehuurd...1 van de goedkoopste en geloof me een prima service!

Vorig jaar ook prima bevallen.

Nogmaals geen spam dus kijk op http://www.degrootverhuur.nl
Die ken ik en hij is idd goedkoop, maar in België zijn ze vaak nog goedkoper; wij hebben voor deze zomer een bus gehuurd voor 51.50 euro per dag, en (nee geen tikfout) 300 vrije km per dag.
En er zit nog airco op ook
quote:
Het valt me op dat die busverhuurbedrijven altijd van die mooie wagens hebben. Met een ragbak nemen we ook genoegen.
Geloof me, er zitten ook een hoop ragbakken in die wagenparken. Probleem is dat je daar evenveel voor betaalt als een gloednieuwe.
clown hat-curly hair-smiley face
  woensdag 15 juni 2005 @ 02:59:30 #8
118600 Ondergrond
Fruityloops Owns U.
pi_27940072
Boesie kope?
Wie er nu nog over mijn avatar begint, is officieel een mongool. (Artikel 29.c)
pi_27940083
Ga met de trein!

Koop een interrail zodat je je tijdens je vakantie ook nog kan verplaatsen!
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:00:54 #10
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_27946351
Wij hebben wellicht de ideale bus voor jou te koop! Vw transporter t3 dubbele cabine en open laadbak.

Even een foto zoeken hoor
Life is too short don't stress every day
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:23:00 #11
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_27946994


Ik heb de foto dus gevonden! Hij is hier wel een klein beetje smerig en de foto is 2 jaar oud maar dat maakt voor de ideevorming niet zoveel uit .

Achtergrond informatie: Wij (of beter: mijn pa) hebben deze bus uit mijn hoofd in 2000 gekocht van het bedrijf dat 'm geleased had aan een groenvoorzieningsbedrijf en in feite zijn wij dus de 2e eigenaar. Destijds hebben we 'm voorzien van een solide laag tectyl en wat andere kleine dingetjes die er aan moesten gebeuren, te weten een ruitenwisser, vooruit en een andere voorstoel. Km-stand was destijds 73.000 of 173.000 (de teller heeft maar 5 cijfers vandaar). Wij zijn er altijd vanuit gegaan dat het 175.000 was maar ik weet dus echt niet hoeveel dat groenvoorzieningsvolk er mee gereden heeft, misschien heb je mazzel en heeft ie dus echt nog maar 103.000 km gelopen (huidige TELLERstand is 2.300 ). Sindsdien heeft de bus 99% van de tijd in een garage gestaan en is ie door mijn pa voor de paardenhobby gebruikt en voor onze miniboerderij zoals sommigen dat noemen. Eigenlijk heeft ie best een relaxed leventje gehad bij ons en hij heeft op een startmotor na nooit laten staan. Die laatste is dus ook gereviseerd een tijdje terug. Verder is ie elk jaar moeiteloos door de apk gekomen en er zit nu dus ook nog apk op tot februari of maart 2006. Helaas wordt de bus voor ons nu redelijk onbetaalbaar in verband met de 'wat hoger geworden' wegenbelasting (het is een 1.6 diesel). Zoveel geld heeft mijn pa er simpelweg niet voor over en zodoende wil hij nu een kaal chassis kopen en daar een paardenbak op bouwen (constructie die het mogelijk maakt 'm op camperkenteken te zetten). De bus heeft wel wat krasjes en gebruikssporen rondom maar volgens mij maakte je dat niet zoveel uit.

Ik zou zeggen echt de ideale bak voor jou doel. Sterker nog, ik heb zelf nog even het idee gehad om er deze vakantie mee op vakantie te gaan naar de balkan (om 'm daar eventueel te verkopen). Ik ken andere mensen die dat ook zo gedaan hebben met hun t3 en als er iets stuk gaat kun je het daar laten repareren voor een appel en een ei! Ik meen dat die lui de koppeling hadden laten vervangen voor iets van 50 euro ! Ik zou het zeg maar wel met deze bus aandurven.

Als je geinteresseerd bent moet je maar even een e-mail sturen naar ondergetekende, te bereiken op kolkiewolkie @ hotmail.com (maar dan aan elkaar uiteraard). Ik zal de e-mail dan doorsturen naar m'n pa.

gr. Gerdinand Kolkman
Life is too short don't stress every day
  woensdag 15 juni 2005 @ 12:53:10 #12
85962 ioko
I Appear Missing
pi_27947839
Ik heb met een paar vrienden ook een busje te koop, maar denk dat je daar dan toch een karretje achter moet hangen voor de fietsen. Het is een renault traffic uit '91 (verhoogd, met ingebouwde bagageruimte bovenin) Mocht je wat meer info willen kun je altijd mailen. (APK loopt nog tot half juli, daarna moet ie opnieuw gekeurd worden)
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_27955839
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:23 schreef Kolkie het volgende:

[afbeelding]

Ik heb de foto dus gevonden! Hij is hier wel een klein beetje smerig en de foto is 2 jaar oud maar dat maakt voor de ideevorming niet zoveel uit .

Achtergrond informatie: Wij (of beter: mijn pa) hebben deze bus uit mijn hoofd in 2000 gekocht van het bedrijf dat 'm geleased had aan een groenvoorzieningsbedrijf en in feite zijn wij dus de 2e eigenaar. Destijds hebben we 'm voorzien van een solide laag tectyl en wat andere kleine dingetjes die er aan moesten gebeuren, te weten een ruitenwisser, vooruit en een andere voorstoel. Km-stand was destijds 73.000 of 173.000 (de teller heeft maar 5 cijfers vandaar). Wij zijn er altijd vanuit gegaan dat het 175.000 was maar ik weet dus echt niet hoeveel dat groenvoorzieningsvolk er mee gereden heeft, misschien heb je mazzel en heeft ie dus echt nog maar 103.000 km gelopen (huidige TELLERstand is 2.300 ). Sindsdien heeft de bus 99% van de tijd in een garage gestaan en is ie door mijn pa voor de paardenhobby gebruikt en voor onze miniboerderij zoals sommigen dat noemen. Eigenlijk heeft ie best een relaxed leventje gehad bij ons en hij heeft op een startmotor na nooit laten staan. Die laatste is dus ook gereviseerd een tijdje terug. Verder is ie elk jaar moeiteloos door de apk gekomen en er zit nu dus ook nog apk op tot februari of maart 2006. Helaas wordt de bus voor ons nu redelijk onbetaalbaar in verband met de 'wat hoger geworden' wegenbelasting (het is een 1.6 diesel). Zoveel geld heeft mijn pa er simpelweg niet voor over en zodoende wil hij nu een kaal chassis kopen en daar een paardenbak op bouwen (constructie die het mogelijk maakt 'm op camperkenteken te zetten). De bus heeft wel wat krasjes en gebruikssporen rondom maar volgens mij maakte je dat niet zoveel uit.

Ik zou zeggen echt de ideale bak voor jou doel. Sterker nog, ik heb zelf nog even het idee gehad om er deze vakantie mee op vakantie te gaan naar de balkan (om 'm daar eventueel te verkopen). Ik ken andere mensen die dat ook zo gedaan hebben met hun t3 en als er iets stuk gaat kun je het daar laten repareren voor een appel en een ei! Ik meen dat die lui de koppeling hadden laten vervangen voor iets van 50 euro ! Ik zou het zeg maar wel met deze bus aandurven.

Als je geinteresseerd bent moet je maar even een e-mail sturen naar ondergetekende, te bereiken op kolkiewolkie @ hotmail.com (maar dan aan elkaar uiteraard). Ik zal de e-mail dan doorsturen naar m'n pa.

gr. Gerdinand Kolkman
mooie wagen, is dit er één met een 4 bak of een 5 bak?
  woensdag 15 juni 2005 @ 23:15:40 #14
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_27968908
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 12:23 schreef Kolkie het volgende:

[afbeelding]

Ik heb de foto dus gevonden! Hij is hier wel een klein beetje smerig en de foto is 2 jaar oud maar dat maakt voor de ideevorming niet zoveel uit .

Achtergrond informatie: Wij (of beter: mijn pa) hebben deze bus uit mijn hoofd in 2000 gekocht van het bedrijf dat 'm geleased had aan een groenvoorzieningsbedrijf en in feite zijn wij dus de 2e eigenaar. Destijds hebben we 'm voorzien van een solide laag tectyl en wat andere kleine dingetjes die er aan moesten gebeuren, te weten een ruitenwisser, vooruit en een andere voorstoel. Km-stand was destijds 73.000 of 173.000 (de teller heeft maar 5 cijfers vandaar). Wij zijn er altijd vanuit gegaan dat het 175.000 was maar ik weet dus echt niet hoeveel dat groenvoorzieningsvolk er mee gereden heeft, misschien heb je mazzel en heeft ie dus echt nog maar 103.000 km gelopen (huidige TELLERstand is 2.300 ). Sindsdien heeft de bus 99% van de tijd in een garage gestaan en is ie door mijn pa voor de paardenhobby gebruikt en voor onze miniboerderij zoals sommigen dat noemen. Eigenlijk heeft ie best een relaxed leventje gehad bij ons en hij heeft op een startmotor na nooit laten staan. Die laatste is dus ook gereviseerd een tijdje terug. Verder is ie elk jaar moeiteloos door de apk gekomen en er zit nu dus ook nog apk op tot februari of maart 2006. Helaas wordt de bus voor ons nu redelijk onbetaalbaar in verband met de 'wat hoger geworden' wegenbelasting (het is een 1.6 diesel). Zoveel geld heeft mijn pa er simpelweg niet voor over en zodoende wil hij nu een kaal chassis kopen en daar een paardenbak op bouwen (constructie die het mogelijk maakt 'm op camperkenteken te zetten). De bus heeft wel wat krasjes en gebruikssporen rondom maar volgens mij maakte je dat niet zoveel uit.

Ik zou zeggen echt de ideale bak voor jou doel. Sterker nog, ik heb zelf nog even het idee gehad om er deze vakantie mee op vakantie te gaan naar de balkan (om 'm daar eventueel te verkopen). Ik ken andere mensen die dat ook zo gedaan hebben met hun t3 en als er iets stuk gaat kun je het daar laten repareren voor een appel en een ei! Ik meen dat die lui de koppeling hadden laten vervangen voor iets van 50 euro ! Ik zou het zeg maar wel met deze bus aandurven.

Als je geinteresseerd bent moet je maar even een e-mail sturen naar ondergetekende, te bereiken op kolkiewolkie @ hotmail.com (maar dan aan elkaar uiteraard). Ik zal de e-mail dan doorsturen naar m'n pa.

gr. Gerdinand Kolkman
Ik heb je gemaild.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:03:32 #15
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_27980925
Mail ontvangen, beantwoord en het is een 4-bak . Vijf versnellingen zou zeker geen overbodige luxe zijn geweest aangezien de versnellingen elkaar echt nog maar NET overlappen! Maargoed, het was destijds zowieso al lastig om er 1 te vinden en dan doe je daar niet al te moeilijk over. Je moet gewoon ietsje meer geduld hebben als je rondrijd en je leert er goed van anticiperen zeg ik altijd maar (inhalen moet je plannen).
Life is too short don't stress every day
pi_28460099
Hey stomme piemol met je busje - vergeet jij niet iets?
  zondag 3 juli 2005 @ 23:14:43 #17
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_28460206
Uitgaande dat je het tegen mij hebt:

euhm... wat bedoel je?
Life is too short don't stress every day
pi_28460275
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:14 schreef Kolkie het volgende:
Uitgaande dat je het tegen mij hebt:

euhm... wat bedoel je?
Nee, nee ik heb het tegen TS - is een exje van me en ik krijg nog wat spullen van hem voordat hij er met een busje vandoor tourt
  zondag 3 juli 2005 @ 23:18:58 #19
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_28460389
Ik vraag me af oftie al een bus heeft hoor, hij heeft ons namelijk nooit gebeld . Maakt niet uit want dit apparaat is anderhalve week geleden (voor goed geld!) verkocht.

Wel kut voor mij want nou ben ik deze vakantie aangewezen op m'n fietsen
Life is too short don't stress every day
pi_28460910
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:18 schreef Kolkie het volgende:
Ik vraag me af oftie al een bus heeft hoor, hij heeft ons namelijk nooit gebeld .
Dat verbaast me eerlijk gezegd niks. Hij is echt een goudeerlijke en lieve jongen hoor maar een beetje laks en vergeetachtig af en toe en nogal wispelturig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')