quote:
Dat Dönerbahce (een voetbalteam dat meedoet in de interne competitie van de Radboud Universiteit Nijmegen) zich vanavond heeft weten te plaatsen voor de halve finales van de beroemde en beruchte interne competitie. Ons team bestaat uit enkele voetballers die ergens in de 3e en 4e klasse ballen aangevuld met harde werkers die kwaliteit compenseren met inzet. Ik ben de keeper van het team, enerzijds omdat ik niet kan voetballen en anderzijds omdat ik als volleyballer niet bang ben voor een bal en er niemand anders wil keepen
![]()
We plaatsten ons als 2e in een poule van 7, omdat we slechts 4 wedstirjden hadden gespeeld en er nog twee tegoed hadden, maar de organisatie was kennelijk van mening dat wij wel bij de eerste twee van de poule zouden eindigen, in de kwartfinale. In de poule hadden we overtuigend alle wedstrijden gewonnen (12-1, 2x 4-1 en een keer 2-0) en nu dus de kwartfinale.
De tegenstander bestond uit een groot aantal buitenlandse studenten (vooral Spanjaarden) en zij waren de hele wedstrijd de betere ploeg. In de eerste helft kregen zij dan ook een paar kansjes en wat afstandschoten. In de tweede helft nam de druk toe en moest ik 2 keer optreden bij grote kansen. Gelukkig bleef het 0-0 en met 2 kansjes werden we zelf nauwelijks gevaarlijk. Na 2x25 minuten was het nog steeds 0-0 en iedereen was overtuigd dat er strafschoppen zouden komen, en daar had ik nou geen zin in. De scheidsrechters (spelers van andere teams) beslisten echter dat er nog 5 minuten verlengd zou worden. Met een vlijmscherpe counter wisten we te scoren en daarna werd door middel van vakkundig verdedigen en extreem tijdrekken de tijd volgespeeld. De beste ploeg had verloren, maar daar hadden wij maling aan
![]()
Donderdag de halve finale, onze tegenstander schijnt een oud -Graafschap selectiespeler in het team te hebben, dus we zllen zien.
Dat valt er te vieren, excuses voor het lange verslag