abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27930923
bonjour,

Ik ben al enige tijd stiekum een beetje verliefd op de mazda MX5, en zit er aan te denken om eens serieus te gaan kijken naar een tweedehands versie (ze schijnen erg onderhoudsvriendelijk te zijn). Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de ervaringen zijn van de wat langere mensen die daar in rijden; ik ben zelf 1m 88 en een beetje bang dat die auto te klein voor mij zal zijn. Er schijnt echter ook een versie te zijn (de v-spec (?)) die wat lagere leren stoelen heeft waardoor langere mensen er ook comfortabel in kunnen rijden.

En om het dan maar gelijk wat algemener te maken; suggesties voor een budget sportief wagentje waar langere mensen ook goed in kunnen zitten (hoeft geen cabrio te zijn) zijn ook welkom

thx!

Edit: maakt een hardtop vs softtop nog verschil qua hoofdruimte?

[ Bericht 4% gewijzigd door ltd_Paz op 14-06-2005 21:30:24 ]
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:28:11 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27931350
past prima, ik ben zelf ook rond die lengte en heb er nooit het gevoel in gehad dat het te klein was, anders ga je eens naar een autobedrijf en passen en een proefrit maken, word het prima weer voor.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:29:54 #3
19660 VVK
40oz's To Freedom
pi_27942021
De hardtop/softtop maakt niet veel uit in hoofdruimte. Denk zelf dat de hardtop nog iets ruimer is omdat er geen buizen e.d. inzitten. Maar de hoofdruimte is opzich prima. Ben zelf 1.84, maar geen problemen mee, is wel een mx5 uit 1991, dus alleen de stoel in lengte verstelbaar.
En ja, nu is het tijd om er een proefrit mee te maken!
Believe me when I say that I've got somethin' for his punk ass
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:22:00 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_27953270
tis mssn een minder mooie oplossing, maar kuipstoeltjes zitten over het algemeen iets lager..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_27954135
Lancia Delta HPE als tip
pi_27954698
-doublepost. sorry-
pi_27954731
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 09:29 schreef VVK het volgende:
De hardtop/softtop maakt niet veel uit in hoofdruimte. Denk zelf dat de hardtop nog iets ruimer is omdat er geen buizen e.d. inzitten. Maar de hoofdruimte is opzich prima. Ben zelf 1.84, maar geen problemen mee, is wel een mx5 uit 1991, dus alleen de stoel in lengte verstelbaar.
En ja, nu is het tijd om er een proefrit mee te maken!
hmm ik heb net even gemeten en ik ben tegenwoordig 1.92 Hoe veel ruimte heb jij nog qua benen/hoofd?

FWNK: hadden lancia's niet nogal wat gebreken als ze ouder werden?
pi_27975290
http://www.miata.net/garage/headroom.html

Ik ben zelf 1m79 en kan er prima in zitten, denk dat je met jou lengte wel wat problemen hebt, je kijkt dan waarschijnlijk tegen de zonneklep aan. Ga het gewoon eens proberen zou ik zeggen.
pi_27984696
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 10:09 schreef Mex_ het volgende:
http://www.miata.net/garage/headroom.html

Ik ben zelf 1m79 en kan er prima in zitten, denk dat je met jou lengte wel wat problemen hebt, je kijkt dan waarschijnlijk tegen de zonneklep aan. Ga het gewoon eens proberen zou ik zeggen.
Je moet de zonnenkleppen ook naar achter zetten he
Verder ben ik zelf ook ong. 1.90 en kan prima rijden in de oude mx5 (1992) die me pa sinds kort heeft. Stoel op de achterste stand, dak omlaag en touren maar
aha
pi_27985403
Wat bedoel je met naar achter zetten.

Voor meer pics:

http://www.civict.nl/miata/
  donderdag 16 juni 2005 @ 18:20:09 #11
19660 VVK
40oz's To Freedom
pi_27991939
Echt naar achteren zetten, de leuning, dat gaat wel. Stoelen kunnen niet heel ver naar achteren, voor mij ver zat. Dat je tegen de zonnenschermen aankijkt, dat heb je al snel met dit soort auto's hoor. Die zijn gewoon 'n stuk lager als andere. M'n zus heeft 'n nieuwe mini, en die steekt er nog 'n eindje boven uit. Zou je niet zeggen, maar zet die maar eens naast elkaar. Scheelt zeker 15 cm.
Believe me when I say that I've got somethin' for his punk ass
pi_27993171
Een collega van me (ongeveer 2 meter en 120 kilo) heeft er ook een gekocht een half jaartje geleden. Hij is er heel tevreden over, en past er dus gewoon in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')