abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:03:50 #1
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27919852
quote:
Lompe landgenoten irriteren vakantieganger

Lompe landgenoten irriteren vakantieganger
AMSTERDAM - Waar ergert u zich het meest aan, als u op vakantie bent? Dat is wat wij vorige

week aan u vroegen. Uit uw brieven en mails blijkt dat u zich vooral aan andere Nederlanders

stoort.

Max uit Schiedam schrijft ons: „Luidruchtig aanwezig zijn in tempels, dringen aan buffetten,

arrogant gedrag richting de lokale bevolking en niet te vergeten: alles gek vinden wat die

mensen doen. Je gaat je bijna schamen om een Nederlander te zijn.”

Ook Heleen Water uit Abcoude ergerde zich op vakantie groen en geel aan een lompe

landgenoot. Met grote twijfel en een vleugje angst boekte Heleen voor haar gezin een all-in

vakantie naar Turkije. Ter plekke bleek alles goed uit te pakken. „Alles was goed geregeld”,

zo mailt Heleen. „Een prima plek voor de kinderen, mooi uitzicht en – heel belangrijk – we

hoefden geen all-in polsbandje te dragen. Ook de keuken bleek perfect. Alles vers uit de

moestuin, heerlijke lokale gerechten met veel liefde

gekokkereld door de oma van het familiehotel.” Groot was Heleens verbazing dan ook toen zij

een foeterende landgenoot trof bij het buffet. Hij lanceerde uitspraken als: ’Alweer rijst.’

’Ik word gek van al die bakkies met zooi.’ ’Alles is gevuld met Turkse bende.’ ’Wat ben ik

blij straks thuis te zijn, met een lekker balletje gehakt.’ Heleen: „Ik schaamde me kapot en

was blij dat de kok geen Nederlands verstond.”

Arda Visser uit Hoogeveen stipt nog een andere kwestie aan die typisch Nederlands lijkt te

zijn. „Wij gaan altijd met onze caravan in juni of september op vakantie, omdat dan de

campings niet overvol zijn”, schrijft Arda. „Nu is het ons al een paar keer overkomen dat we

’s avonds terugkwamen op de camping en dat er een caravan of tent bijna in onze voortent

geparkeerd stond, terwijl meer dan de helft van de camping leeg was. Tot nu toe bleken dat

altijd Nederlanders te zijn. Wij snappen hier werkelijk niets van.”

Alexx Dik uit Noordwijk stoort zich op vakantie vooral aan mensen die zich aan alles kunnen

storen. Alexx: „Reizen betekent nu eenmaal dat er allerlei onverwachte dingen kunnen

gebeuren die anders zijn dan thuis. Er zijn tenslotte maar weinig landen ter wereld waar

alles zo perfect geregeld is als in Nederland.”

bron
Ja, wat verwacht je dan bij een All Inn reis?

Wereldwijd staan vooral Indiėrs, Israeli's, en Chinezen bekend om hun onbeschofte gedrag en vooral met de eerste 2 bevolkingsgroepen heb ik zelf ook meerdere slechte ervaringen.

Ik heb eens op en vlucht van Londen naar Boston ingeklemd gezeten tussen 2 dikke Indiase vrouwen, die de hele reis vreselijk onsmakelijk aan het eten waren, constant dingen voor me langs doorgaven aan elkaar, afkeurend snoven als ik een biertje bestelde, ongevraagd mijn tijdschriften pakten, luid begonnen te zuchten als ik eens naar de wc moest, en keihard zaten te schreeuwen toen ze ontdekten hadden hoe de games werkten.

Omdat ik vrij lange benen heb, had ik al voorgesteld om te wisselen met een van de dames, maar dat leek ze maar niks het ging toch prima zo?

Toen ik ze uiteindelijk had verteld dat ze normaal moesten doen, gingen ze bij de stewardess klagen dat ik 'rude' was en 'he not respect our space'. Het werd een nog grotere rel toen hun echtgenoten die een paar rijen verderop zaten zich ermee gingen bemoeien, en begonnen te schreeuwen, dat ze nooit meer BA vlogen, als hun vrouwen niet met respect behandeld werden.
Er waren meer passagiers die zich behoorlijk aan de dames hadden geėrgerd, maar in plaats van mij in de businessclass te zetten werden zij beloond met 2 plaatsen in de businessclass

Over hoe ik een Israeli uit een hostel dormroom gooide later meer...........

[ Bericht 2% gewijzigd door Litman op 14-06-2005 15:20:51 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:11:31 #2
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_27920096
In Europa zijn het toch de Duitsers die bekend staan als de asocialen...ik roep ook altijd een paar Duitse kreten als ik weet dat ik over de scheef ben gegaan . Vooral Italianen schijnen de Duitse vakantiegangers niet te kunnen duchten.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:12:41 #3
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_27920131
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:11 schreef Bob-B het volgende:
In Europa zijn het toch de Duitsers die bekend staan als de asocialen...ik roep ook altijd een paar Duitse kreten als ik weet dat ik over de scheef ben gegaan . Vooral Italianen schijnen de Duitse vakantiegangers niet te kunnen duchten.
Ik vind duitsers meestal helemaal niet zo asociaal, ik vind ze in het algemeen beleefder en vriendelijker dan Nederlanders...
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:13:49 #4
122151 MacVincent
28 and counting...
pi_27920172
Ja Nederlanders staan niet echt bekend als het meest subltiele volkje op deze aardbol.
Land of the free, home of the brave
Come on, annoy me....I need the comic relief!
pi_27920237
Ik schaam me ook kapot voor lompe Nederlandse toeristen. Daarom zal je mij ook nooit zien in een Salou of een ander dodelijk teringoord.
Life is a bitch
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:19:37 #6
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_27920357
Ben het compleet met berenboot eens, geef mij maar lekker de groene velden van Eire...

Of een pub daar... A pint 'O Guinness please....
My mind is leaving, my body follows...
pi_27920454
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:03 schreef Litman het volgende:

Over hoe ik een Israeli uit een hostel dormroom gooide later meer...........

Vertel, het is nog wat vroeg voor bier en chips maar ik zit klaar

Gelukkig heb ik nog niet veel ervaringen met onbeschofte hollanders op vakantie. Ik ga altijd buiten het seizoen, is het sowieso een stuk rustiger
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:24:47 #8
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27920512
M'n vriendin en ik zaten eens heerlijk in het Franse Beaune, een schitterend stadje tussen de wijngaarden, in een rustig restaurantje waar alleen Fransen kwamen. Althans, zo leek het... Want ineens hoorden we KEIHARD brullen in een ons maar al te bekende taal: 'JA IK ZIT NOU IN, HOE HEET HET HIER, O JA, BEAUNE. JA GOED ETEN HOOR, LEKKER GLAASJE WIJN ERBIJ. MAAR WAT IK VRAGEN WOU, HEEFT ER NOG IEMAND VOOR ME GEBELD VANDAAG? BLA BLA BLA' En zo ging het maar door...
pi_27920671
Russen die zijn pas erg... ooit all-inclusive in Egypte gezeten... ECHT alleen maar zeiken... kind van 5 jaar staat 's ochtends voor het ontbijt.. er wordt een verse omelet voor hem gebakken echt ziet er heerlijk uit gaat hij zeiken dat hij 12 eieren erin wil in plaats van 4 etc.. Dit ging de hele vakantie door met de Russen in mijn hotel... Cocktails op het strand waren niet goed etc etc etc...
pi_27920737
chinezen en japanners zijn over het algemeen aardige en gedisiplineerde mensen, ik heb nooit last van ze!
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:32:28 #11
66124 Goliath_82
Movies & games
pi_27920767
Nederlanders kom je ook overal tegen...
XBox gamertag:NLGoliath
pi_27920909
De irritantse vakantiegangers vind ik persoonlijk lallende, 24/7 stomdronken Engelsen, die werkelijk alleen maar op vakantie gaan om te zuipen en te neuken
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:37:11 #13
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_27920919
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:29 schreef Underdoggy het volgende:
Russen die zijn pas erg... ooit all-inclusive in Egypte gezeten... ECHT alleen maar zeiken... kind van 5 jaar staat 's ochtends voor het ontbijt.. er wordt een verse omelet voor hem gebakken echt ziet er heerlijk uit gaat hij zeiken dat hij 12 eieren erin wil in plaats van 4 etc.. Dit ging de hele vakantie door met de Russen in mijn hotel... Cocktails op het strand waren niet goed etc etc etc...
12 eieren
Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:40:46 #14
31816 thumper
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆlaklaarzen zijn geil
pi_27921045
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:37 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

12 eieren
Ik dacht al, ben ik de enige die dat opviel
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:41:47 #15
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_27921086
Hoe kleiner het landje, hoe groter het ego
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:45:23 #16
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27921203
Een hele bende west-frieze gezinnetjes in een hotel in Turkije. All-In. Drank tot 2300 gratis.

Ze waren al meer bezig, om 6 uur ´s ochtends een handdoekje op de stoelen leggen, je kent het wel. Maar die avond kwam er een buikdanseres-show. ten eerste hielden ze massaal stoelen bezet, terwijl hun mannen ruim een uur later pas aan kwamen zetten. Daarbij hadden zo ook maar wat drinken ingeslagen. De show begon om 2300 uur en stel je voor dat je wat drinken moest kopen zeg! Maar niet zo´n beetje ook. Zoveel zelfs, dat de galzen op waren. De andere gasten konden dus niets drinken. Even geteld: Ruim 6 grote glazen Pisang 7-up pp. En gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was he.

In Brazilie een stel corpsballen die het nodig vonden om elke vrouw in de disco lastig te vallen, die daar dus helemaal niks van moesten hebben. Daarna nog heel uitgebreid staan bellen, zo hard dat we het konden verstaan, ondanks de muziek. Een stel op de luchthaven bij de terugvlucht, terwijl op de TVtjes bij de kioskjes Brasil-Argentinie voor het kamioenschap gespeeld werd. Een heleboel argentijnen waren al een hal verder, maar hun vlucht had 4 uur vertraging. Ze konden dat TVtje net zien via de glaswand. Het stel was beide tegen de 2 meter en stonden helemaal vooraan. Vriendelijk werd er gevraagd of ze een klein beetj opzij wilden gaan staan. "Nee, dat doe ik niet, ik kan Portugees en ben voor Brasil en vind dit wel leuk." Bijd e aankomst op Schiphol was Pa Bal (blazer en bootschoenen, zelfs op vakantie...) moe en ging zitten op de rand van de lopende band van de odd size luggage, waar de berimbaus en kinderbuggys kwamen. "Meneer, u zit voor een oog, de lopende band is gestopt". Maar meneer bleef stug volhouden dat dat niet zo was en waar iedereen zich mee bemoeide. Totdat de sgrondpersoneel even kwam kijken. En toch zijn ongelijk niet toe willen geven he.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_27924978
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:11 schreef Bob-B het volgende:
Laat ik Italianen dan weer een stelletje egocentrische eikels vinden.
pi_27925053
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:31 schreef The_Mavericks het volgende:
chinezen en japanners zijn over het algemeen aardige en gedisiplineerde mensen, ik heb nooit last van ze!
Japanners wel, Chinezen dus zeker niet. Veel Chinezen komen enorm lomp over. Netjes in een rij wachten kunnen ze bijvoorbeeld niet.
pi_27925118
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:36 schreef daReaper het volgende:
De irritantse vakantiegangers vind ik persoonlijk lallende, 24/7 stomdronken Engelsen, die werkelijk alleen maar op vakantie gaan om te zuipen en te neuken
Misschien moet je nog eens kritisch kijken naar de bestemmingen die je uitkiest...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:19:17 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27925624
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:29 schreef Underdoggy het volgende:
All-inclusive mensen zijn gewoon erg
Vampire Romance O+
pi_27925809
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien moet je nog eens kritisch kijken naar de bestemmingen die je uitkiest...
Tot mijn stomme verbazing liepen ze dus in massa's over de straten van Riga eind maart van dit jaar. Ze zitten tegenwoordig overal
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_27925963
Ooit een chinees zijn uitfreaken in een vliegtuig omdat hij zijn koffer van 80 kilo niet als handbagage in het rekje mocht leggen. Hij kwam ook al te laat binnen en de steward dreigde hem er weer uit ze zetten. Ondertussen dreigde er een vertraging te ontstaan maar wist een stewardes hem met zachte hand weer op zijn plaats te zetten. (letterlijk en figuurlijk)

Ook in egypte geweest en russen ( althans daar), wat een varkens ik heb er geen ander woord voor. Je zag ze voorbij lopen met 6 borden opgeschept eten. ( terwijl als je nog honger had, zoveel bordjes mocht halen zoals je wilde.) En uiteraard vijf bordjes niet opeten. Voeg daarbij het personeel onbeschoft behandelen en de volstrekte arrogantie van die lui. Misschien was het communisme toch niet zo een slecht idee voor die mensen.
Dat is eens wat anders...
pi_27930597
Ik irriteer me altijd aan de Engelsen op vakantie. Maakt niet waar je bent, maar die zijn echt ALTIJD dronken. Niet alleen aan de Middelandse Zee bestemmingen, maar onlangs in Riga en Tallinn ook, we kwamen ze ook daar tegen.
Verder vind ik de Fransozen ook heel irritant. Probeer je ze in je beste Frans aan te spreken als je iets wil bestellen en dan alles verbeteren of net doen alsof ze je niet begrijpen.

En dan de Nederlanders, die zijn niet alleen op vakantie irritant, maar ook in het dagelijkse leven kan ik me echt storen aan de gemiddelde Nederlander.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 21:36:38 #24
32186 DeGemiddeldeNederlander
huisje boompje beestje opel
pi_27931608
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 21:05 schreef tukkeronline het volgende:
En dan de Nederlanders, die zijn niet alleen op vakantie irritant, maar ook in het dagelijkse leven kan ik me echt storen aan de gemiddelde Nederlander.
Kijk naar je eigen weisneus
7.30 de wekker - 8.15 op de fiets - 8.30 beginnen - 10.15 koffie - 12.30 lunchtrommeltje - 13.30 weer aan het werk - 16.00 cup a soup - 17.30 naar huis - 18.00 eten - 19.30 RTL Nieuws - 23.20 neuken - 23.30 licht uit en slapen
pi_27932378
Sta je in het Eschmiadzin (zeg maar het Armeense Vaticaan). Je loopt stil en zachtjes vol respect door het heiligdom. Opeens knalt er ergens een deurtje open en gilt er een hollander iets van "NOU, MOETEN WE DE PASTOOR NOG EFFE GEDAG ZEGGEN??!?! HA HA HA, NOU WIE GOAT WEER NOAR HOES!!!! HA HA HA"
Tja, toen maakte ik mijzelf maar even onzichtbaar.

Sta je in een 3000 jaar oude tempel. Komen er ineens twee trainingspakken plus honden binnenzeilen. Mijn schoonzus: "He bah, dat zijn vast Russen" Ik: "He bah, dat zijn vast hollanders"
En ja hoor. "Maak jij effe wat foto's van die ouwe troep, dan kunnen we weer weg," hoor je ze zeggen. En die vrouw "Ja, de honden vinden het ook helemaal niet leuk,"
Ja, wat dacht je dan, trut!? Dat een hond zin heeft om cultuur op te snuiven op vakantie?!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')