Ja, wat verwacht je dan bij een All Inn reis?quote:Lompe landgenoten irriteren vakantieganger
Lompe landgenoten irriteren vakantieganger
AMSTERDAM - Waar ergert u zich het meest aan, als u op vakantie bent? Dat is wat wij vorige
week aan u vroegen. Uit uw brieven en mails blijkt dat u zich vooral aan andere Nederlanders
stoort.
Max uit Schiedam schrijft ons: „Luidruchtig aanwezig zijn in tempels, dringen aan buffetten,
arrogant gedrag richting de lokale bevolking en niet te vergeten: alles gek vinden wat die
mensen doen. Je gaat je bijna schamen om een Nederlander te zijn.”
Ook Heleen Water uit Abcoude ergerde zich op vakantie groen en geel aan een lompe
landgenoot. Met grote twijfel en een vleugje angst boekte Heleen voor haar gezin een all-in
vakantie naar Turkije. Ter plekke bleek alles goed uit te pakken. „Alles was goed geregeld”,
zo mailt Heleen. „Een prima plek voor de kinderen, mooi uitzicht en – heel belangrijk – we
hoefden geen all-in polsbandje te dragen. Ook de keuken bleek perfect. Alles vers uit de
moestuin, heerlijke lokale gerechten met veel liefde
gekokkereld door de oma van het familiehotel.” Groot was Heleens verbazing dan ook toen zij
een foeterende landgenoot trof bij het buffet. Hij lanceerde uitspraken als: ’Alweer rijst.’
’Ik word gek van al die bakkies met zooi.’ ’Alles is gevuld met Turkse bende.’ ’Wat ben ik
blij straks thuis te zijn, met een lekker balletje gehakt.’ Heleen: „Ik schaamde me kapot en
was blij dat de kok geen Nederlands verstond.”
Arda Visser uit Hoogeveen stipt nog een andere kwestie aan die typisch Nederlands lijkt te
zijn. „Wij gaan altijd met onze caravan in juni of september op vakantie, omdat dan de
campings niet overvol zijn”, schrijft Arda. „Nu is het ons al een paar keer overkomen dat we
’s avonds terugkwamen op de camping en dat er een caravan of tent bijna in onze voortent
geparkeerd stond, terwijl meer dan de helft van de camping leeg was. Tot nu toe bleken dat
altijd Nederlanders te zijn. Wij snappen hier werkelijk niets van.”
Alexx Dik uit Noordwijk stoort zich op vakantie vooral aan mensen die zich aan alles kunnen
storen. Alexx: „Reizen betekent nu eenmaal dat er allerlei onverwachte dingen kunnen
gebeuren die anders zijn dan thuis. Er zijn tenslotte maar weinig landen ter wereld waar
alles zo perfect geregeld is als in Nederland.”
bron
Ik vind duitsers meestal helemaal niet zo asociaal, ik vind ze in het algemeen beleefder en vriendelijker dan Nederlanders...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:11 schreef Bob-B het volgende:
In Europa zijn het toch de Duitsers die bekend staan als de asocialen...ik roep ook altijd een paar Duitse kreten als ik weet dat ik over de scheef ben gegaan. Vooral Italianen schijnen de Duitse vakantiegangers niet te kunnen duchten.
Vertel, het is nog wat vroeg voor bier en chips maar ik zit klaarquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:03 schreef Litman het volgende:
Over hoe ik een Israeli uit een hostel dormroom gooide later meer...........
12 eierenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:29 schreef Underdoggy het volgende:
Russen die zijn pas erg... ooit all-inclusive in Egypte gezeten... ECHT alleen maar zeiken... kind van 5 jaar staat 's ochtends voor het ontbijt.. er wordt een verse omelet voor hem gebakken echt ziet er heerlijk uit gaat hij zeiken dat hij 12 eieren erin wil in plaats van 4 etc.. Dit ging de hele vakantie door met de Russen in mijn hotel... Cocktails op het strand waren niet goed etc etc etc...
Ik dacht al, ben ik de enige die dat opvielquote:
Laat ik Italianen dan weer een stelletje egocentrische eikels vinden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:11 schreef Bob-B het volgende:
In Europa zijn het toch de Duitsers die bekend staan als de asocialen...ik roep ook altijd een paar Duitse kreten als ik weet dat ik over de scheef ben gegaan. Vooral Italianen schijnen de Duitse vakantiegangers niet te kunnen duchten.
Japanners wel, Chinezen dus zeker niet. Veel Chinezen komen enorm lomp over. Netjes in een rij wachten kunnen ze bijvoorbeeld niet.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:31 schreef The_Mavericks het volgende:
chinezen en japanners zijn over het algemeen aardige en gedisiplineerde mensen, ik heb nooit last van ze!
Misschien moet je nog eens kritisch kijken naar de bestemmingen die je uitkiest...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:36 schreef daReaper het volgende:
De irritantse vakantiegangers vind ik persoonlijk lallende, 24/7 stomdronken Engelsen, die werkelijk alleen maar op vakantie gaan om te zuipen en te neuken
All-inclusive mensen zijn gewoon ergquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:29 schreef Underdoggy het volgende:
Russen die zijn pas erg... ooit all-inclusive in Egypte gezeten... ECHT alleen maar zeiken... kind van 5 jaar staat 's ochtends voor het ontbijt.. er wordt een verse omelet voor hem gebakken echt ziet er heerlijk uit gaat hij zeiken dat hij 12 eieren erin wil in plaats van 4 etc.. Dit ging de hele vakantie door met de Russen in mijn hotel... Cocktails op het strand waren niet goed etc etc etc...
Tot mijn stomme verbazing liepen ze dus in massa's over de straten van Riga eind maart van dit jaar. Ze zitten tegenwoordig overalquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien moet je nog eens kritisch kijken naar de bestemmingen die je uitkiest...
Kijk naar je eigen weisneusquote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:05 schreef tukkeronline het volgende:
En dan de Nederlanders, die zijn niet alleen op vakantie irritant, maar ook in het dagelijkse leven kan ik me echt storen aan de gemiddelde Nederlander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |