Transactiekostenquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:28 schreef Piles het volgende:
Even een kort vraagje: wat zijn transactiekosten en coordinatiekosten?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:48 schreef Raissa het volgende:
[..]
dat is bullshit...quote:Op maandag 23 januari 2006 10:36 schreef Raissa het volgende:
[..]
Met de inkoopwaarde bedoelen ze gewoon de inkoopprijs, de "waarde" van de inkoop. Neem aan dat het hier om 1 pantalon gaat?
inkoopwaarde van de omzet= afzet x inkoopprijs
Als de werkgever het al heeft ingehouden, hoef je het natuurlijk niet nog een keer te betalen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:35 schreef Nuna het volgende:
Een vraag over Economie
Waarom houd de werkgever loonbelasting en SP volksverzekeringen van je brutoloon in, als men dat ook al moet betalen via inkomstenbelastingen (box1) van de belastingdienst? Betaal je dan niet dubbelop?
Maar de belastingdienst zorgt toch dat je inkomstenbelasting moet betalen? Waarom moeten werkgevers dan ook nog eens SP en loonbelasting inhouden?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als de werkgever het al heeft ingehouden, hoef je het natuurlijk niet nog een keer te betalen.
Wat de werkgever inhoudt, gaat ook naar de belasting.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:39 schreef Nuna het volgende:
[..]
Maar de belastingdienst zorgt toch dat je inkomstenbelasting moet betalen? Waarom moeten werkgevers dan ook nog eens SP en loonbelasting inhouden?Dat vind ik dan een beetje vreemd.
Dus het gaat dubbelop. Dat vind ik een beetje raar, maar goed dat zullen ze vast niet vragen morgen in mijn SE.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat de werkgever inhoudt, gaat ook naar de belasting.
Nee, het gaat niet dubbelop. Wat ik zeg: als de werkgever het al inhoudt, hoef je het niet nog een keer te betalen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:54 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dus het gaat dubbelop. Dat vind ik een beetje raar, maar goed dat zullen ze vast niet vragen morgen in mijn SE.
Dus aan het einde van het jaar (of wanneer dat dan ook is) kun je het weer terugvragen van de belasting als je werkgever ook al SP en loonbelasting heeft ingehouden?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet dubbelop. Wat ik zeg: als de werkgever het al inhoudt, hoef je het niet nog een keer te betalen.
Ik kan me voorstellen dat je je er slecht een voorstelling van kan maken.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:14 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dus aan het einde van het jaar (of wanneer dat dan ook is) kun je het weer terugvragen van de belasting als je werkgever ook al SP en loonbelasting heeft ingehouden?
Sorry voor al mijn vragen, maar snap er geen hol van. Ik begin steeds meer af te vragen waarom ik Economie erbij heb gekozen.
Bedanktquote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je je er slecht een voorstelling van kan maken.
Mijn werkgever draagt iedere maand belastingen voor mij af. Het loon dat ik maandelijks krijg, is dus netto. Begin dit jaar heb ik een jaaropgaaf bij mijn loonstrook gekregen waarop precies staat hoeveel ik in 2005 bruto heb verdiend en hoeveel mijn werkgever aan belasting voor mij heeft afgedragen.
Als ik nu aangifte bij de belasting zou gaan doen over 2005, vul ik dus in wat ik bruto heb ontvangen en hoeveel mijn werkgever voor mij heeft afgedragen. De belastingdienst controleert dat, ziet dat ik al aan mijn verplichtingen heb voldaan en ik hoef niks meer bij te betalen en krijg ook niks terug. (En dan ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat ik geen vermogen heb, geen eigen huis en geen aftrekposten.)
Toen ik nog freelancete, kreeg ik een brutobedrag uitbetaald van mijn opdrachtgevers. Zij betaalden dus helemaal niks aan de belastingdienst. Ik gaf keurig mijn brutoverdeinsten op bij mijn aangifte en kreeg dan vervolgens nog een rekening van wat ik nog aan belasting over dat inkomen verschuldigd was.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:49 schreef Nuna het volgende:
[..]
BedanktNu snap ik het. Met eigen huis, aftrekposten en vermogen snap ik allemaal wel. Alleen ik vond het zo raar dat je dubbel moest betalen, maar dat is dus niet zo. Je krijgt wat terug of je hoeft niets meer bij te betalen.
![]()
Ik weet het al!quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kan iemand mij hier uitleggen wat het inhoudt als een onderneming (in dit geval de Efteling) een relatief marktaandeel heeft dat groter is dan 1?
Eigenlijk is de EEG niet de enige voorganger van de huidige Europese Unie. Oorspronkelijk bestonden er de zgn. drie pijlers: de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal (EGKS), de Europese Atoomenergie Gemeenschap (EAG) en de Europese Economische Gemeenschap (EEG). Deze hebben bij het Fusieverdrag een gezamenlijke raad, een gezamenlijke commissie (inderdaad, de Europese Commissie, in het algemeen ook de commissie) en een gezamenlijk budget gekregen. Vanaf het in werking treden van het verdrag (1967, even snel uit mijn hoofd) bestaat dus de Europese Commissie, met een onafhankelijke begroting, en de latere Raad van de Europese Unie. De laatste niet te verwarren met het rechtstreeks gekozen Europees Parlement, dat haar geboorte in 1979 kendequote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:55 schreef bartos88 het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje over de E.E.G. de Europese economische gemeenschap, de voorloper van de EU. weet iemand of er een europese raad, europese commissie en europees parlement in de E.E.G. zat? want daar kan ik niks over vinden. en ook: De E.E.G. bestaat nu toch niet meer, met het komen van de EU?
ik zie wel vaak op sites, "De commissie richte een ....." Wat bedoelen ze met "De commissie" ? de europese commissie?
bedankt, groeten Bart
Ok, nogmaals bedankt, sorry voor de dubbele postquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Eigenlijk is de EEG niet de enige voorganger van de huidige Europese Unie. Oorspronkelijk bestonden er de zgn. drie pijlers: de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal (EGKS), de Europese Atoomenergie Gemeenschap (EAG) en de Europese Economische Gemeenschap (EEG). Deze hebben bij het Fusieverdrag een gezamenlijke raad, een gezamenlijke commissie (inderdaad, de Europese Commissie, in het algemeen ook de commissie) en een gezamenlijk budget gekregen. Vanaf het in werking treden van het verdrag (1967, even snel uit mijn hoofd) bestaat dus de Europese Commissie, met een onafhankelijke begroting, en de latere Raad van de Europese Unie. De laatste niet te verwarren met het rechtstreeks gekozen Europees Parlement, dat haar geboorte in 1979 kende
Energieprijzenquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:19 schreef YoshiBignose het volgende:
weet iemand een site of informatie met gegevens over rond 1990 tot 1992?
ik zoek vooral info over de conjunctuur op wereldniveau, wisselkoers, rente, lonen, energieprijzen etc. van europa of van amerika.![]()
Dit lees ik nu pas, check zelf even of je er nog wat aan hebt.quote:van europa of van amerika.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |