quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:46 schreef YoshiBignose het volgende:
toch bedanktalleen met energieprijzen doelde ik vooral op olieprijzen en niet zeg maar de kosten van electriciteit in huis
![]()
Dat zou te makelijk zijn hè, dan zou ik het hier niet vragen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 21:43 schreef FloggingMolly het volgende:
national income I guess....
Volgens mij is national income ook goedquote:Op woensdag 15 februari 2006 21:44 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Dat zou te makelijk zijn hè, dan zou ik het hier niet vragen.
Domestic Product.
Iemand die hier nog antwoord op weet?quote:Op zondag 12 februari 2006 18:57 schreef Raissa het volgende:
Nog een vraagje voor mijn ondernemersplan:
Wanneer ik als startende ondernemer een pand huur en mijn eigen huis ook huur is er dan nog sprake van kosten voor de notaris?
quote:Elke vorm van inkomsten wordt slechts één maal belast
Het belast de inkomsten uniform, volgens eenzelfde percentage
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen vennootschappen en individuen
Individuen hebben een grote belastingvrije schijf
De eerste drie snap ik maar wat bedoelen ze precies met die laatste: Individuen hebben een grote belastingvrije schijf.quote:Die laatst genoemde schijf geeft aan de vlaktaks een progressief imago. Zo kunnen sociale correcties uitgevoerd worden door met die belastingsvrije schijf te spelen. Het aantal belastingen dat een individu moet betalen wordt dus als volgt berekend:
inkomstenbelasting=vlaktaks X (inkomsten - belastingvrije schijf)
Belastingvrije schijf betekent idd dat je over een bepaald gedeelte van je inkomen 0% belasting betaalt.quote:Op maandag 20 februari 2006 11:13 schreef Remzz het volgende:
Huiswerktopic![]()
Ik moet een verslag maken over de vlaktaks, is me wel aardig duidelijk, maar....
Op wikipedia staat:
[..]
[..]
De eerste drie snap ik maar wat bedoelen ze precies met die laatste: Individuen hebben een grote belastingvrije schijf.
Nu hebben we in Nederland dacht ik 3 of 4 schijven. 1e 32%, 2e 42% en derde 49% ofzo. Betekend dat dat er een schrijf komt met 0% belasting?
Schopje.quote:Op zondag 12 februari 2006 18:57 schreef Raissa het volgende:
Nog een vraagje voor mijn ondernemersplan:
Wanneer ik als startende ondernemer een pand huur en mijn eigen huis ook huur is er dan nog sprake van kosten voor de notaris?
Je moet dus een BCG growth matrix invullen. Ik neem aan dat je de groeigegevens van de markt en het marktaandeel van je producten hebt? Dus als de marktgroei lager is dan 10% en de groei van het marktaandeel lager is dan 10% heb je dus een Dog, is de marktgroei hoger dan 10% en de groei van het marktaandeel lager dan 10% heb je een QM, enz enz.....quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:56 schreef superhero87 het volgende:
Ben bezig met Marketing met ICT en snap er even niks van... Misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen...
1. Maak een growth share matrix voor........................ Beschouw hierbij de 5 alcoholsegmenten als business units en neem een groei van 10% als grens tussen lage en hoge groei. Welke conclusies kan je hieruit trekken?
Kan iemand mij dit uitleggen?
Een voorbeeld van de entries en accounts die bij een afschrijving horen of de procedures die horen bij het openen van een nieuwe rekening?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:06 schreef sexymofo het volgende:
ik moet een journaalpost maken waarin een nieuwe grootboekrekening (015 afschrijving pand)
in gebruik word genomen.
nu kan ik de docent even niet vinden, kan iemand mij hier even mee helpen?
Dat ligt aan de overige posten die je hebt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:06 schreef sexymofo het volgende:
ik moet een journaalpost maken waarin een nieuwe grootboekrekening (015 afschrijving pand)
in gebruik word genomen.
nu kan ik de docent even niet vinden, kan iemand mij hier even mee helpen?
Bij die eerste vraag heb jij volgens mij idd gelijk, de redenatie van je leraar kan ik niet echt volgen, hij gaat volgens mij de fout in bij deze berekening: 2*2*2= 8. volgens mij moeten ze gewoon opgeteld worden.quote:Op donderdag 30 maart 2006 17:52 schreef Biotje het volgende:
Heb een tentamen morgen over o.a. speltheorie, er is echter één opgave uit een proeftentamen waarvan ik het niet eens ben met het antwoord en de uitleg van mijn docent, en nu vroeg ik mij af of iemand mij kan uitleggen waar ik verkeerd zit, of dat toch de docent een fout heeft gemaakt.
Paul, Silvia en Martin vormen een commissie die een besluit gaat nemen over de zwaarte van het wiskunde programma aan de economische faculteit. Er zijn drie opties: licht (L), middel (M) en zwaar (Z). De voorkeuren van de commissieleden
zijn als volgt:
Paul L > M > Z
Silvia Z > L > M
Martin M > Z > L
Omdat de commissieleden collega’s zijn en veel praten weet iedereen precies de
voorkeursordening van de andere leden.
De besluitvormingsprocedure is een stemprocedure. Silvia en Martin stemmen eerst (en gelijktijdig). Als zij het niet eens zijn dan mag Paul, de voorzitter, de beslissende stem uitbrengen. Maar hij kan alleen maar kiezen voor de optie van Silvia of voor die van Martin. Dus, als Silvia voor Z stemt, en Martin voor M, dan kan Paul kiezen uit Z en M.
Nu is de vraag uit hoeveel strategieën Paul zou kunnen kiezen. Het antwoord volgens mijn docent is 8 maar ik kan niet meer dan 6 strategieën vinden. Zijnde:
Silvia en Martin kiezen Z en M -> Paul heeft twee mogelijke strategieën Z en M.
Silvia en Martin kiezen Z en L -> Paul heeft twee mogelijke strategieën Z en L
Silvia en Martin kiezen L en M -> Paul heeft twee mogelijke strategieën L en M.
Als Silvia en Martin hetzelfde kiezen hoeft Paul helemaal geen keuze te maken en dus ook geen strategieën, in totaal zijn er volgens mij dus maar 6 strategieën mogelijk. Echter mijn docent komt met het antwoord dat er 8 met de volgende uitleg:
Hij heeft wat te zeggen alleen als Silvia en Martin het niet eens zijn. Dus, hij neemt waar(L,M); of (ii) (L,Z); of (iii) (M,Z). In alle drie de gevallen kan Paul kiezen uit 2 acties: in
uit L en M; in (ii) uit L en Z; en in (iii) uit M en Z. In totaal heeft hij dus 2*2*2= 8 mogelijke strategieën. Elke strategie bestaat uit een actie igv Silvia en Martin kozen voor (L,M); igv zij kozen voor (L,Z); en igv zij kozen voor (M,Z). Dit zijn alle mogelijke strategieën: (L,L,M), (L,L,Z), (L,Z,M), (L,Z,Z), (M,L,M), (M,L,Z), (M,Z,M), (M,Z,Z).
Volgens mij is dit echter incorrect.
Een volgende vraag is hoeveel evenwichten er zijn, waarop het antwoord volgens mij docent is dat dat er twee zijn, met dit antwoord ben ik het ook al niet eens omdat volgens mij er maar één evenwicht is wat onstaat als Silvia en Martin beide Z kiezen.
Niemand?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:37 schreef Raissa het volgende:
Erg jammer dat dit topic vrijwel niet loopt..
Anyway, toch een vraag.
Het gewaardeerde loon van iemand (een zelfstandig ondernemer) kun je uitrekenen aan de hand van een boxen stelsel welke rekening houdt met de winst van een organisatie. Nou kan ik die boxen nergens vinden. Iemand die weet waar ik moet zoeken?
Heeft de belastingdienst dan iets met het berekenen van het gewaardeerd loon te maken?quote:Op maandag 3 april 2006 19:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Ga eens bij ze langs. Net als vroegâh, toen er nog geen internet was.
McDonalds, zijn alomaanwezig.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:16 schreef cs-Blade het volgende:
we zijn bezig een onderwerp voor een project te verzinnen... aangezien dit natuurlijk de belangrijkste keuze van het hele project is willen we er zeker van zijn dat er voldoende info over te vinden is.
doel: brand image onderzoek in NL en een buitenlands land.
onderwerpen die in ons opkwamen:
mp3 spelers
lcd schermen
navigatie
mobiele telefoons
en consoles
probleem is alleen dat we tot nu toe weinig sites hebben gevonden waar bijvoorbeeld het marktaandeel van een merk in NL en een willekeurig ander land te vinden is...
iemand tips?![]()
Lorenz curve is welk percentage van de bevolking welk percentage van het totale inkomen krijgt.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:02 schreef Ewaldus het volgende:
Voor een PO moet ik een paar Lorenz-curven maken in Excel.
Ik ben helemaal de kluts kwijt vna hoe dat ook al weer moest..
Kan iemand mij op weg helpen aub?
Dit is wat ik heb:
[afbeelding]
(maal 15 ofzo, maar voor elk jaar apparte curve...)
ik snap het .. maar leg het nog een keer uit:quote:Op vrijdag 7 april 2006 05:28 schreef Biotje het volgende:
[..]
Lorenz curve is welk percentage van de bevolking welk percentage van het totale inkomen krijgt.
In dit geval dus, 2.26% krijgt 0.32% van het totale inkomen.
50.36% krijgt 10.58%.
54.53% krijgt 11.53%.
57.23% krijgt 12.37%
etc. etc.
Pff dat weet ik zo niet uit m'n hoofd. Het zullen wel zouten zijn die in de kalimijnen in Duitsland en Frankrijk gewonnen worden. Dat leverde lang problemen op omdat die mijnen hun afval in de rijn en maas dumpten.quote:Op maandag 17 april 2006 12:51 schreef el-Fenomeno het volgende:
Dank je! Ik ben trouwens nog wat vergeten te vragen. Wat zijn kalizouten eigenlijk? Ik heb op google gezocht, maar niet met het gewenste resultaat.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 02:26 schreef passport het volgende:
Zoals aangegeven door mod "litso" stel ik hier mijn vraag nogmaals:
Kan iemand mij even kort de verschillen tussen de "soorten" markten uitleggen en mij corrigeren op hetgeen ik in mijn hoofd heb zitten:
Monopolie
Één aanbieder, veel afnemers
(Oude situatie NS)
(suggestie: Oude situatie TPG)
Heterogeen Oligopolie:
Klein aantal aanbieders, veel afnemers
(Cola)
(suggestie: Olie ipv Cola) Olie is homogeen
Homogeen Oligopolie
Klein aantal aanbieders. veel afnemers, exact zelfde product
(voorbeeld?) Olie
Homogene markt:
Veel aanbieders zelfde product, veel afnemers
(aardappelen)
Heterogene markt:
Veel aanbieders, veel afnemers, producten onderling verschillend maar voorzien in dezelfde behoefde
(Wijn)
keniaquote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:51 schreef DeFlip het volgende:
FF paar vragen voor mijn pws die ik overmorgen moet inleveren![]()
Welke landen hanteren of hanteerde (wanneer voorbij) een Keynesiaanse model?
Wat waren de politiek die daarbij hoorden?
Heeft verder iemand nog een site voor me met een uitleg over de Keynesiaanse visie.![]()
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:51 schreef DeFlip het volgende:
Heeft verder iemand nog een site voor me met een uitleg over de Keynesiaanse visie.![]()
Ik wil niet al te moeilijk doen, maar dit staat hoogstwaarschijnlijk in je economieboek.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:51 schreef DeFlip het volgende:
Ik wil ook niet al te moeilijk doen, maar waarom denk je dat ik hier kom om het te vragen.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:00 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik wil niet al te moeilijk doen, maar dit staat hoogstwaarschijnlijk in je economieboek.
Dankje welquote:Op zondag 7 mei 2006 20:57 schreef YoshiBignose het volgende:
oeps, zal ik een serieus antwoord geven? ..
.
...
...
....
hold on
edit: hier http://rapidshare.de/files/19875126/DeFlipKenia.rar.html
staat een powerpoint uitlegje over keynesiaans model en oefenopdracht om te kijken of je het snapt
http://home.iae.nl/users/(...)aans%20model%201.xls
daar nog een excel voorbeeld.
en wat theorie:
http://www.nrc.nl/W2/Evj/Begrip/K/keynes.html
http://scholieren.samenvattingen.com/documenten/show/0235640/
Ik zou zeggen drug abuse in sports.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:33 schreef borisz het volgende:
doping in de sport heeft iemand daar een goede vertaling van in het engels?
Wat bedoelen zequote:9. Welke voorwaarden moet het management van Heineken scheppen om groei en innovatie mogelijk te maken?
Volgens mij moet je denken in termen van uren, geld, etc.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:50 schreef Piles het volgende:
Ik ben bezig met een case over Heineken: (klik). 1 van de vragen is:
[..]
Wat bedoelen ze![]()
Maar daar word niets over gezegd in de case. Daar gaat het er alleen over dat er niet meer individueel word gewerkt, maar in teams, en dat er minder chefs komen en iedereen verantwoordelijk is voor zn eigen werkquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij moet je denken in termen van uren, geld, etc.
'quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar daar word niets over gezegd in de case. Daar gaat het er alleen over dat er niet meer individueel word gewerkt, maar in teams, en dat er minder chefs komen en iedereen verantwoordelijk is voor zn eigen werk![]()
Dat vraag ik me ook afquote:Op woensdag 17 mei 2006 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'
Was is dan nodig om dat mogelijk te maken, opleidingen? Inzicht in cijfers?
Ergens tussen 1949 en 1982. Dit is het meest specifieke dat ik kan vinden.quote:2. Net als elders inde samenleving wordt ook binnen de Abva en de Kabo de roep om inspraak en democratisering groot.
Nou, ik probeer hier een antwoord op te geven met mijn Economie 1quote:Op donderdag 8 juni 2006 18:01 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Middag allen, ik heb een vraagje over economie. Ik heb van Nederland, van 1995 tot en met 2005, de saldi van de lopende rekening en de kapitaalrekening uitgezocht. Nu vraag ik me af of er een duidelijk aanwijsbaar verband tussen deze twee grootheden is. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.
Als je het heel simpel bekijkt geldt: verkoopprijs = inkoopprijs + winstquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb ook een vraag![]()
de verkoopprijs is 2000 de winst is 30% van de inkoopprijs wat is de winst. Hoe weet je nou wat de inkoopprijs is![]()
Wat hij hierboven zegt:quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb ook een vraag![]()
de verkoopprijs is 2000 de winst is 30% van de inkoopprijs wat is de winst. Hoe weet je nou wat de inkoopprijs is![]()
quote:30% van de inkoopprijs, dus de verkoopprijs is de inkoopprijs + 30%, dus 130%.
Inkoopprijs: 100%
Winst: 30%
---------------------------------------- +
Verkoopprijs: 130% = 2000
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |