abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36054194
Als onderdeel van een marketingplan (breed gezegd over honden als huisdieren) ben ik bezig met een bedrijfstakanalyse. Hiervoor moet ik oa de demografisch factoren omschrijven. Nu vraag ik me af of het aantal huishoudens ( en de prognose voor de komende jaren) dat een hond bezit onderdeel is van de demografische factoren of hoort dit ergens anders bij?
pi_36058127
Volgens mij is dat wel demografisch ja.
pi_36089088
Ik heb een dringende vraag! Moet het morgen inleveren...

Heb mijn PO van geschiedenis al af, maar ik heb niet echt een mooie onderzoeksvraag geformuleerd.

Wat is mooier/beter?

Het existentialisme
Waarom kwam Kierkegaard bij God terecht en Sartre niet?

Of....

Waarom is het existentialisme van Kierkegaard door Sartre atheistisch geworden?

In mijn PO probeer ik te verklaren waarom de ene existentialist gelovig is, en dus de relatie met god belangrijk vindt... en waarom Sartre God verwerpt.
www.pvda.nl
Steun!
pi_36090287
Dus deze drie vragen:

Het existentialisme
Hoe acht ik het mogelijk dat Kierkegaard bij God terecht komt en Sartre niet?

Of

Het existentialisme
Waarom kwam Kierkegaard bij God terecht en Sartre niet?

Of

Waarom is het existentialisme van Kierkegaard door Sartre atheistisch geworden?

Welke vinden jullie het beste? En waarom?

In mijn werkstuk probeer ik te verklaren waarom de ene filosoof God verwerpt en de ander niet.
www.pvda.nl
Steun!
pi_36092331
Laat maar

heb al een mooi

Hoe acht ik het mogelijk dat Kierkegaard het bestaan van God nodig vond en Sartre niet?
www.pvda.nl
Steun!
pi_36102262
Volgend jaar moet ik een ondernemingsplan schrijven. (Horeca-bedrijf).

Is het verstandig een nieuwe start te maken, of een plan te schrijven gebaseerd op overname?

Wat zijn de voor- en nadelen?
pi_36102381
x
www.pvda.nl
Steun!
  zondag 19 maart 2006 @ 22:42:29 #233
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_36184739
laat maar, heb het al

[ Bericht 49% gewijzigd door Ewaldus op 19-03-2006 23:05:56 ]
niets
pi_36186340
x
www.pvda.nl
Steun!
pi_36186364
:p Er gaat iets mis steeds...
www.pvda.nl
Steun!
pi_36437960
Erg jammer dat dit topic vrijwel niet loopt..

Anyway, toch een vraag.

Het gewaardeerde loon van iemand (een zelfstandig ondernemer) kun je uitrekenen aan de hand van een boxen stelsel welke rekening houdt met de winst van een organisatie. Nou kan ik die boxen nergens vinden. Iemand die weet waar ik moet zoeken?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:21:32 #237
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_36448275
Hoe heet in de Nederlandse Excel-versie de "Price" functie? 'k Kan hem niet vinden...

edit; al een site gevonden waar het op staat http://www.applewood.nl/mkb/index.asp?excelvertaal.asp&14

[ Bericht 43% gewijzigd door Gitarist op 28-03-2006 22:27:47 ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_36495824
we zijn bezig een onderwerp voor een project te verzinnen... aangezien dit natuurlijk de belangrijkste keuze van het hele project is willen we er zeker van zijn dat er voldoende info over te vinden is.

doel: brand image onderzoek in NL en een buitenlands land.

onderwerpen die in ons opkwamen:
mp3 spelers
lcd schermen
navigatie
mobiele telefoons
en consoles

probleem is alleen dat we tot nu toe weinig sites hebben gevonden waar bijvoorbeeld het marktaandeel van een merk in NL en een willekeurig ander land te vinden is...
iemand tips?
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:52:19 #239
24291 Biotje
Fuck me, I'm famous!
pi_36498750
Heb een tentamen morgen over o.a. speltheorie, er is echter één opgave uit een proeftentamen waarvan ik het niet eens ben met het antwoord en de uitleg van mijn docent, en nu vroeg ik mij af of iemand mij kan uitleggen waar ik verkeerd zit, of dat toch de docent een fout heeft gemaakt.

Paul, Silvia en Martin vormen een commissie die een besluit gaat nemen over de zwaarte van het wiskunde programma aan de economische faculteit. Er zijn drie opties: licht (L), middel (M) en zwaar (Z). De voorkeuren van de commissieleden
zijn als volgt:

Paul L > M > Z
Silvia Z > L > M
Martin M > Z > L

Omdat de commissieleden collega’s zijn en veel praten weet iedereen precies de
voorkeursordening van de andere leden.

De besluitvormingsprocedure is een stemprocedure. Silvia en Martin stemmen eerst (en gelijktijdig). Als zij het niet eens zijn dan mag Paul, de voorzitter, de beslissende stem uitbrengen. Maar hij kan alleen maar kiezen voor de optie van Silvia of voor die van Martin. Dus, als Silvia voor Z stemt, en Martin voor M, dan kan Paul kiezen uit Z en M.

Nu is de vraag uit hoeveel strategieën Paul zou kunnen kiezen. Het antwoord volgens mijn docent is 8 maar ik kan niet meer dan 6 strategieën vinden. Zijnde:
Silvia en Martin kiezen Z en M -> Paul heeft twee mogelijke strategieën Z en M.
Silvia en Martin kiezen Z en L -> Paul heeft twee mogelijke strategieën Z en L
Silvia en Martin kiezen L en M -> Paul heeft twee mogelijke strategieën L en M.
Als Silvia en Martin hetzelfde kiezen hoeft Paul helemaal geen keuze te maken en dus ook geen strategieën, in totaal zijn er volgens mij dus maar 6 strategieën mogelijk. Echter mijn docent komt met het antwoord dat er 8 met de volgende uitleg:
Hij heeft wat te zeggen alleen als Silvia en Martin het niet eens zijn. Dus, hij neemt waar i (L,M); of (ii) (L,Z); of (iii) (M,Z). In alle drie de gevallen kan Paul kiezen uit 2 acties: in i uit L en M; in (ii) uit L en Z; en in (iii) uit M en Z. In totaal heeft hij dus 2*2*2= 8 mogelijke strategieën. Elke strategie bestaat uit een actie igv Silvia en Martin kozen voor (L,M); igv zij kozen voor (L,Z); en igv zij kozen voor (M,Z). Dit zijn alle mogelijke strategieën: (L,L,M), (L,L,Z), (L,Z,M), (L,Z,Z), (M,L,M), (M,L,Z), (M,Z,M), (M,Z,Z).

Volgens mij is dit echter incorrect.

Een volgende vraag is hoeveel evenwichten er zijn, waarop het antwoord volgens mij docent is dat dat er twee zijn, met dit antwoord ben ik het ook al niet eens omdat volgens mij er maar één evenwicht is wat onstaat als Silvia en Martin beide Z kiezen.
pi_36500735
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:52 schreef Biotje het volgende:
Heb een tentamen morgen over o.a. speltheorie, er is echter één opgave uit een proeftentamen waarvan ik het niet eens ben met het antwoord en de uitleg van mijn docent, en nu vroeg ik mij af of iemand mij kan uitleggen waar ik verkeerd zit, of dat toch de docent een fout heeft gemaakt.

Paul, Silvia en Martin vormen een commissie die een besluit gaat nemen over de zwaarte van het wiskunde programma aan de economische faculteit. Er zijn drie opties: licht (L), middel (M) en zwaar (Z). De voorkeuren van de commissieleden
zijn als volgt:

Paul L > M > Z
Silvia Z > L > M
Martin M > Z > L

Omdat de commissieleden collega’s zijn en veel praten weet iedereen precies de
voorkeursordening van de andere leden.

De besluitvormingsprocedure is een stemprocedure. Silvia en Martin stemmen eerst (en gelijktijdig). Als zij het niet eens zijn dan mag Paul, de voorzitter, de beslissende stem uitbrengen. Maar hij kan alleen maar kiezen voor de optie van Silvia of voor die van Martin. Dus, als Silvia voor Z stemt, en Martin voor M, dan kan Paul kiezen uit Z en M.

Nu is de vraag uit hoeveel strategieën Paul zou kunnen kiezen. Het antwoord volgens mijn docent is 8 maar ik kan niet meer dan 6 strategieën vinden. Zijnde:
Silvia en Martin kiezen Z en M -> Paul heeft twee mogelijke strategieën Z en M.
Silvia en Martin kiezen Z en L -> Paul heeft twee mogelijke strategieën Z en L
Silvia en Martin kiezen L en M -> Paul heeft twee mogelijke strategieën L en M.
Als Silvia en Martin hetzelfde kiezen hoeft Paul helemaal geen keuze te maken en dus ook geen strategieën, in totaal zijn er volgens mij dus maar 6 strategieën mogelijk. Echter mijn docent komt met het antwoord dat er 8 met de volgende uitleg:
Hij heeft wat te zeggen alleen als Silvia en Martin het niet eens zijn. Dus, hij neemt waar i (L,M); of (ii) (L,Z); of (iii) (M,Z). In alle drie de gevallen kan Paul kiezen uit 2 acties: in i uit L en M; in (ii) uit L en Z; en in (iii) uit M en Z. In totaal heeft hij dus 2*2*2= 8 mogelijke strategieën. Elke strategie bestaat uit een actie igv Silvia en Martin kozen voor (L,M); igv zij kozen voor (L,Z); en igv zij kozen voor (M,Z). Dit zijn alle mogelijke strategieën: (L,L,M), (L,L,Z), (L,Z,M), (L,Z,Z), (M,L,M), (M,L,Z), (M,Z,M), (M,Z,Z).

Volgens mij is dit echter incorrect.

Een volgende vraag is hoeveel evenwichten er zijn, waarop het antwoord volgens mij docent is dat dat er twee zijn, met dit antwoord ben ik het ook al niet eens omdat volgens mij er maar één evenwicht is wat onstaat als Silvia en Martin beide Z kiezen.
Bij die eerste vraag heb jij volgens mij idd gelijk, de redenatie van je leraar kan ik niet echt volgen, hij gaat volgens mij de fout in bij deze berekening: 2*2*2= 8. volgens mij moeten ze gewoon opgeteld worden.
  zaterdag 1 april 2006 @ 13:34:01 #241
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_36549128
Is de berekening van een eeuwigdurende NCW (=financieel/economische term voor Netto Contante Waarde) mogelijk, door het weglaten van de tijdsfactor?

Bijv.
Investering = E 1.000.000
Jaarlijkse cashflow = E 100.000
WACC = 8%

Berekening NCW: -1.000.000 + (100.000 / 0.08) = E 250.000
Omdat de NCW doorgaans alleen berekend wordt bij projecten met een vooraf vastgestelde looptijd, vraag ik mij af of dit dus ook toepasbaar is op bovenstaand voorbeeld...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_36615864
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:37 schreef Raissa het volgende:
Erg jammer dat dit topic vrijwel niet loopt..

Anyway, toch een vraag.

Het gewaardeerde loon van iemand (een zelfstandig ondernemer) kun je uitrekenen aan de hand van een boxen stelsel welke rekening houdt met de winst van een organisatie. Nou kan ik die boxen nergens vinden. Iemand die weet waar ik moet zoeken?
Niemand?
pi_36616376
quote:
Op maandag 3 april 2006 18:48 schreef Raissa het volgende:

[..]

Niemand?
Belastingdienst al geprobeerd?
pi_36616517
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:01 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Belastingdienst al geprobeerd?
Yes, kan het niet vinden..
  maandag 3 april 2006 @ 19:25:20 #245
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36617174
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:04 schreef Raissa het volgende:

Yes, kan het niet vinden..
Ga eens bij ze langs. Net als vroegâh, toen er nog geen internet was.
pi_36633957
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:25 schreef JDude het volgende:

[..]

Ga eens bij ze langs. Net als vroegâh, toen er nog geen internet was.
Heeft de belastingdienst dan iets met het berekenen van het gewaardeerd loon te maken?
pi_36638039
heb zo een toets logistiek en kan een paar dingetjes niet vinden:

-wat is de ABC-analyse precies?
-is consignment nou hetzelfde als Vendir Based blablabla?
  donderdag 6 april 2006 @ 20:02:30 #248
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_36718436
Voor een PO moet ik een paar Lorenz-curven maken in Excel.
Ik ben helemaal de kluts kwijt vna hoe dat ook al weer moest..
Kan iemand mij op weg helpen aub?

Dit is wat ik heb:

(maal 15 ofzo, maar voor elk jaar apparte curve...)
niets
  donderdag 6 april 2006 @ 20:13:14 #249
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_36718770
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:16 schreef cs-Blade het volgende:
we zijn bezig een onderwerp voor een project te verzinnen... aangezien dit natuurlijk de belangrijkste keuze van het hele project is willen we er zeker van zijn dat er voldoende info over te vinden is.

doel: brand image onderzoek in NL en een buitenlands land.

onderwerpen die in ons opkwamen:
mp3 spelers
lcd schermen
navigatie
mobiele telefoons
en consoles

probleem is alleen dat we tot nu toe weinig sites hebben gevonden waar bijvoorbeeld het marktaandeel van een merk in NL en een willekeurig ander land te vinden is...
iemand tips?
McDonalds, zijn alomaanwezig.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 7 april 2006 @ 05:28:45 #250
24291 Biotje
Fuck me, I'm famous!
pi_36728961
quote:
Op donderdag 6 april 2006 20:02 schreef Ewaldus het volgende:
Voor een PO moet ik een paar Lorenz-curven maken in Excel.
Ik ben helemaal de kluts kwijt vna hoe dat ook al weer moest..
Kan iemand mij op weg helpen aub?

Dit is wat ik heb:
[afbeelding]
(maal 15 ofzo, maar voor elk jaar apparte curve...)
Lorenz curve is welk percentage van de bevolking welk percentage van het totale inkomen krijgt.
In dit geval dus, 2.26% krijgt 0.32% van het totale inkomen.
50.36% krijgt 10.58%.
54.53% krijgt 11.53%.
57.23% krijgt 12.37%
etc. etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')