abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juni 2005 @ 14:15:29 #1
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_27886859
Hallo

Ik kan me nog vaag herinneren dat ik een boek gelezen heb op de basischool. Ik heb in die tijd ook veel boeken van Tea Beckman gelezen. En nu ik daar pas aan dacht, en het me wel leuk leek om die boeken te kopen, moest ik ook aan dit boek denken.

Zover ik weet is de schijfer/schrijfster niet Beckman zelf...
Het boek heeft een cover, met zoals ik me kan herinneren een tekening op de voorkant in blauw/wit.., ik denk van een stad ofzo. En op de voorgrond 2 mensen, maar dit weet ik niet zeker.
Op de eerste pagina is een kaart van Nederland in de toekomst gemaakt, waar Arnhem ongeveer aan de kunst ligt.
Het verhaal speelt zich ook af in de toekomst, waar groten delen van Nederland overstroomt zijn. Zo is Amsterdam geheel gesloopt, en ergens anders onder de grond opnieuw opgebouwt. De auto's hebben oranje kenteken platen. En betalen gaat via een ring waar je saldo op staat (een soort chipknip, maar dan in ringvorm.., oh, was nog wel in Guldens trouwens ) Oh ja, er waren ook klonen!!

En verder weet ik er niet zo veel meer van.., het is ook al zo'n 13 of 14 jaar geleden dat ik hem gelezen heb.. Vond het wel een dik boek trouwens, maar wel erg leuk... Ik weet alleen niet meer waar het verhaal over ging, of hoe de titel was :')
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_27886939
is dat niet een boek van hoe heet hij nou evert hartman? (of zoiets)
Ik weet welke je bedoelt! Ga even zoeken!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  Admin maandag 13 juni 2005 @ 14:19:11 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27886993
Ik meen van hartmann.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27887007
niemand houdt mij tegen van Hartman idd
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 13 juni 2005 @ 14:20:56 #5
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_27887053
wow, dat is snel!
ff googlen om het te checken
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 13 juni 2005 @ 14:22:13 #6
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_27887107
Hey dat heb ik ook gelezen, maar had de schrijver of titel ook niet meer kunnen vertellen
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  maandag 13 juni 2005 @ 14:25:25 #7
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_27887222
Is dat boek uit 1995??
Dan heb ik het nooit op de basisschool kunnen lezen..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 13 juni 2005 @ 14:26:05 #8
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_27887245
Van Bruna.nl
Nederland in de 22ste eeuw. Na verscheidene flinke overstromingen is Nederland klein geworden. Amsterdam, de hoofdstad, is verplaatst naar het Oosten. Rotterdam ligt op een soort eiland. Veel is er ondergronds gebouwd, maar het bevolkingsvraagstuk blijft een nijpend probleem. Er wordt dan ook verwoed jacht gemaakt op illegaal in het land verblijvende personen. De 16-jarige Richard ontmoet twee Vlaamse meisjes. Ze zijn illegaal in Nederland. Samen met zijn vriend Wesley besluit Richard om voor het recht van de meisjes op te komen. Het verhaal, dat helemaal in de toekomst speelt, is met veel fantasie, humor en spanning beschreven. Sommige problemen zijn ook in onze tijd goed herkenbaar, bijvoorbeeld illegaliteit en kunstmatige voortplanting van de mens. Door de sprong van de schrijver in de toekomst, waarin de problemen die zich in onze tijd aankondigen, zich hebben ontwikkeld, wordt de lezer aan het denken gezet. Wit omslag met een tekening van enkele figuren voor een futuristische stad. Voor- en achter in een kaart van de auto(snel)tunnels in 2136 in Nederland
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Admin maandag 13 juni 2005 @ 14:27:42 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27887312
Is niet uit '95 toch?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 13 juni 2005 @ 14:30:05 #10
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_27887401
quote:
Op maandag 13 juni 2005 14:27 schreef yvonne het volgende:
Is niet uit '95 toch?
Nee, dacht het ook niet. Maar zowel Bruna als Bol.com zeggen het... Misschien een herdruk ofzo

Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  maandag 13 juni 2005 @ 14:30:32 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27887414
Het is uit 1991 volgens deze bibliografie:

http://home.wanadoo.nl/richard.thiel/auteurs/ehartman.htm
  maandag 13 juni 2005 @ 14:37:06 #12
96581 Manneke_Pils
Deus. ['de:us]
pi_27887677
quote:
Op maandag 13 juni 2005 14:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Van Bruna.nl
Nederland in de 22ste eeuw. Na verscheidene flinke overstromingen is Nederland klein geworden. Amsterdam, de hoofdstad, is verplaatst naar het Oosten. Rotterdam ligt op een soort eiland. Veel is er ondergronds gebouwd, maar het bevolkingsvraagstuk blijft een nijpend probleem. Er wordt dan ook verwoed jacht gemaakt op illegaal in het land verblijvende personen. De 16-jarige Richard ontmoet twee Vlaamse meisjes. Ze zijn illegaal in Nederland. Samen met zijn vriend Wesley besluit Richard om voor het recht van de meisjes op te komen. Het verhaal, dat helemaal in de toekomst speelt, is met veel fantasie, humor en spanning beschreven. Sommige problemen zijn ook in onze tijd goed herkenbaar, bijvoorbeeld illegaliteit en kunstmatige voortplanting van de mens. Door de sprong van de schrijver in de toekomst, waarin de problemen die zich in onze tijd aankondigen, zich hebben ontwikkeld, wordt de lezer aan het denken gezet. Wit omslag met een tekening van enkele figuren voor een futuristische stad. Voor- en achter in een kaart van de auto(snel)tunnels in 2136 in Nederland
Die heb ik ook gelezen op de basisschool...

Dat is wel het goede verhaal, maar die '95... Herdruk misschien?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_27887705
Ik haal 'Niemand houdt mij tegen' altijd door elkaar met 'Vechten voor Overmorgen'. Weet nooit welke van de twee nou waar over gaat

1995 lijkt mij stug. Toen was ik 13 en volgens mij bestond het boek toen al enige jaren. Ik denk zelfs dat ik het al eerder heb gelezen aangezien ik mij kan herinneren dat ik niet zoveel begreep van het klonen en dat groepje drugsverslaafde pygmeeën.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 00:38:18 #14
88233 Steve
Still the best.
pi_27907281
Niemand houdt mij tegen van Evert Hartman komt uit 1991.
"Atb is lief, groetjes Peri."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')