Lite-On LDW-811S DVD±RW/DVD±R Drive
Ik trof net een dvd-brander aan, die ik nog in mijn kast had liggen. Deze zat destijds in een computer die ik tweedehands kocht. Vermits ik toch nooit dvd’s kijk, laat staan brand, heb ik deze er uit geschroef en vervangen door een 52-speed brander die ik nog uit mijn vorige pc had.
Aangezien ik er toch nooit iets mee doe (ik kijk zelden tot nooit films en heb dus ook geen dvd-speler), kan ik hem net zo goed verkopen. Ik heb dat ding destijds nooit getjekt, om te kijken of het werkt. Je moet dus weten, dat ik echt 0,0 verstand heb van hardware en andere computergerelateerde zaken.
Omdat ik hem wil verkopen wou ik hem net even testen. Kast dus opengeschroefd en aan een dropveterdraad gehangen. Hij doet het iig in zoverre dat ie open en dicht gaat. Ook een cd speelt ie gewoon af. Toen heb ik ff een dvd (heb ik zelf dus) geleend van mijn zusje. Als je die er in stopt start ie hem automatisch op in mediaplayer, maar die zeurt vervolgens over een of andere codec. Ik heb toen een of andere trial software gedownload. Toen speelde die de dvd dus wel af. Hij blijft wel om de zoveel tijd even hangen. Weet niet of dit normaal is, of aan de software ligt. Branden kan ik niet testen, heb geen software daarvoor, en ook geen lege cd’s.
Ik durf dus niet met zekerheid te zeggen of dit ding al dan niet goed functioneert. Daarvoor weet ik er te weinig van af. Dikke kans dat ie het gewoon doet, en dat ik verkeerde software gedownload had, maar ik zeg het er maar bij he.
In ieder geval, voor
€17.50 mag je hem hebben. Ik heb er geen diskette’s of draden bij zitten. Alleen de drive dus.
Eventueel ook te ruil tegen een goede zaklamp.Oh ja, de specificaties:
Lite-On LDW-811S DVD±RW/DVD±R Drive
Specification
• Read formats:
o DVD: DVD single / dual layer ( PTP / OTP ), DVD-R ( 3.9GB / 4.7GB ), DVD-R multi-borders, DVD+R, DVD+R multi-sessions, DVD-RW, and DVD+RW
o CD: CD-DA, CD-ROM, CD-ROM/XA, Photo-CD, Multi-session, Karaoke-CD, Video-CD, CD-I FMV, CD Extra, CD Plus, CD-R, and CD-RW
• Write speeds:
o DVD-R: 4 X CLV
o DVD-RW: 2 X CLV
o DVD+R: 8X
o DVD+RW: 4 X
o CD-R: 40 X
o CD-RW: 24 X
• Write methods:
o CD: Support Fixed Packet, Variable Packet, TAO, SAO, DAO, Raw Mode Burning & Over-Burn
• Read speeds (max).
o DVD-ROM: 12 X
o CD-ROM/R: 40 X
• Access time (Random Average)
o DVD: 160 Msec
o CD: 140 Msec
• Interface: ATAPI (EIDE) support U-DMA mode 2/PIO-Mode 4
• Buffer: 2 Mbytes
• Installation: horizontal and vertical.
• MTBF: 70,000 Hours
• Dimensions (W x H x D): 145 x 41.3 x 170 mm
• Weight: 0.9 kg.
Pfff, een heel verhaal. Hopelijk niet voor niets