abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juni 2005 @ 11:09:35 #1
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_27828921
Dat mobiele telefoons straling afgaven dat weten we allemaal, nou is mijn vraag de volgende naar aanleiding van dit stukje wat ik aan het lezen was.

http://stopumts.nl/doc.php/Verhalen/356

Nou denk ik dat sommige verhalen wel heel erg overdreven zijn, maar er zal best een kleine waarheid in de verhalen berusten.

Hoe gevaarlijk zijn daadwerkelijk de gevaren van Dect telefoons, en met welke apparatuur kan je dat uitmeten, en waar kan je die kopen?

Ben benieuwd !?
pi_27829001
Dect zit op de 2400 band toch..? Zelfde als wireless en bv. de magnetron..?
pi_27829178
je kunt geen apparatuur kopen om uit te meten hoe gevaarlijk de Dect telefoon is. Simpelweg omdat er nergens bekend is hoeveel straling van een bepaalde frequentie nou echt schadelijk is. Dus je kunt in de specs van je Dect telefoon kijken en opzoeken hoeveel straling hij produceert en op basis daarvan een conclusie trekken of jij die straling te hoog vind of niet.
Vroeger dacht men dat je ziek werd van treinen, alle koeien begonnen namelijk wild door de wei te rennen als ereen trein langs kwam. Nu denkt men dat straling van GSM's en dergelijke schadelijk is.
Helaas is het pas echt duidelijk over een aantal jaren als mensen tientallen jaren intensief met de mobiele telefoon hebben gewerkt.
pi_27829275
Nou of je die site echt moet vertrouwen weet ik niet.. verhalen als deze vind ik niet echt geloofwaardig:
quote:
'Ik ben 32 jaar oud, heb twee kinderen. In 1992 kreeg mijn eerste zoon,
kerngezond. We bezaten nog geen magnetron. In 1994 werd ik zwanger en
gebruikte vaak onze nieuwe magnetron, die in de keuken op de aanrecht
stond. Mijn dochter kwam met zware hartklachten ter wereld en is na 14
dagen gestorven. Na haar dood zijn we ongewild een experiment begonnen. We
hadden een groot aquarium en wilden kleine guppy's. We zetten daarom een
klein aquarium naast de magnetron. Het vrouwtje kreeg al snel jongen, maar
waren bijna allemaal misvormd. Sommige hadden twee koppen, twee staarten of
open buiken en kromme ruggegraten. Weinigen bleven in leven. We zijn
daarvan behoorlijk geschrokken! We hebben het experiment herhaald, dit keer
op de kommode in de kinderkamer. Alle jongen waren gezond. In 1995 werd ik
weer zwanger, ik vermeed de magnetron en mijn dochter werd gezond geboren.
Sinds 2000 heb ik een mobieltje, ik gebruik het niet veel. Ik droeg het
meestal in mijn binnenzak. In september 2001 werd ik weer zwanger. Intussen
hadden we ook een computer gekocht (336 MHz) en ik had het mobieltje nog
steeds. Deze zwangerschap eindigde met een miskraam. Het hart van het kind
was om overklaarbare redenen gestopt. In februari werd ik weer zwanger. We
hadden een nieuwe computer gekocht (1800 MHz) en ik gebruikte het mobieltje
ook nog. De zwangerschap eindigde in de 20e week met een miskraam. We
vragen ons af of het door de straling komt. Ik weet dat het aantal
miskramen in het ziekenhuis gestegen is. In april 2003 heb ik een zoon
gekregen, die is gezond geboren. De gehele zwangerschap heb ik afgezien van
het gebruik van mijn mobiele telefoon. Ik ben nu wel overtuigd dat
mobieltjes mede schuldig zijn aan misvormingen en miskramen.'
C. Schneider, moeder uit Schönwald, 2003
Dan gaat het me vooral om dat gedeelte over die magnetron.. dat gaat echt nergens over. Een magnetron gebruikt microgolven en die kunnen op geen enkele manier uit die magnetron, haar miskraam heeft echt niets te maken met het gebruik van die magnetron. Waarom ze de snelheid van die PC noemt is mij ook een raadsel, zoiezo is het enige wat je misschien rond een PC vind een klein elektromagnetisch veld, maar geen straling in ieder geval.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 11:31:11 #5
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_27829280
Dus dat komt er op neer dat je eigenlijk aan de wilde beesten bent overgeleverd.

Jij koopt als consument een produkt waarvan je niet weet wat het met je kan doen (er staan immers geen waarschuwingen op dect telefoons voor de eventuele gevolgen.

En na 10 jaar hoor je dat je er kan van kan krijgen/hebt gekregen.

Beetje vaag dat dat zomaar kan, maar ja wat dat betreft kloppen er wel meer dingen niet.
Ik zie bijvoorbeeld hetzelfde met umts masten gebeuren !!
pi_27829365
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 11:30 schreef Bigs het volgende:
Nou of je die site echt moet vertrouwen weet ik niet.. verhalen als deze vind ik niet echt geloofwaardig:
[..]

Dan gaat het me vooral om dat gedeelte over die magnetron.. dat gaat echt nergens over. Een magnetron gebruikt microgolven en die kunnen op geen enkele manier uit die magnetron, haar miskraam heeft echt niets te maken met het gebruik van die magnetron. Waarom ze de snelheid van die PC noemt is mij ook een raadsel, zoiezo is het enige wat je misschien rond een PC vind een klein elektromagnetisch veld, maar geen straling in ieder geval.
Je vergeet hierbij wel de straling van de monitor?Als je daar steeds dichtbij zit kan het wel invloed hebben ook al voldoen ze tegenwoordig aan de stralingsnormen.Maar vroeger niet,dus van wanneer praat je?
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_27829403
Ik heb die verhalen ook even gelezen maar ik vind het allemaal ook niet erg betrouwbaar hoor...

Inderdaad ook dat gedoe over hoeveel Mhz de pc was en dat van de magnetron, wat heeft dat er nou mee te maken
pi_27829412
Straling..
  zaterdag 11 juni 2005 @ 11:39:32 #9
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_27829434
Er is op dit moment geen concreet bewijs dat DECT telefoons en/of basisstations schadelijk zijn voor de gezondheid. Zolang mensen niet bij bosjes omvallen en er geen dramatische stijging van het aantal kankerpatiënten waarneembaar is, blijf ik mijn DECT telefoon gewoon gebruiken.
pi_27829469
quote:
hadden een nieuwe computer gekocht (1800 MHz)
zou ze echt denken dat die computer 1800 MHz frequente straling geeft? Wat een dijenkletser
pi_27829478
Ik merk wel.. nu dat ik enkel tft schermen gebuik in minder huidproblemen heb als met een normale crt monitor..
pi_27829571
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 11:41 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

zou ze echt denken dat die computer 1800 MHz frequente straling geeft? Wat een dijenkletser
Magnetron zit op 2450 MHz..
pi_27829589
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 11:45 schreef Omkron het volgende:

[..]

Magnetron zit op 2450 MHz..
Maakt dat een magnetron schadelijker of niet

pi_27829713
Gsm werkt in amerika op de 1800 MHz band..
pi_27830446
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 11:41 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Ja dat is wel waar!Het zijn blokgolfen en die hebben een frekentiespectrum van ver er boven.Maar de magnetische straling daar van is gering,maar kan wel een radio storen als die de frekwentie kan ontvangen.....Dus straald die wel degelijk.....
pi_27830819
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 12:22 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Ja dat is wel waar!Het zijn blokgolfen en die hebben een frekentiespectrum van ver er boven.Maar de magnetische straling daar van is gering,maar kan wel een radio storen als die de frekwentie kan ontvangen.....Dus straald die wel degelijk.....
Er zit een kooi van Faraday om dat ding heen. De (verwaarloosbare) straling die er van die processor komt komt de kast niet uit. Die magnetron werkt exact hetzelfde.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 13:53:48 #17
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_27832531
TVP voor vanavond.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:21:00 #18
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_27833153
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 11:51 schreef Omkron het volgende:
Gsm werkt in amerika op de 1800 MHz band..
1900 hoor, 1800 is een militaire frequentie in the U.S. namelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Woodbridge op 11-06-2005 14:26:02 ]
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:24:45 #19
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_27845278
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 12:39 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Er zit een kooi van Faraday om dat ding heen. De (verwaarloosbare) straling die er van die processor komt komt de kast niet uit. Die magnetron werkt exact hetzelfde.
Klopt,maar is niet ideaal,hou er maar eens een radio bij......
pi_27845291
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 12:39 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Klopt,maar is niet ideaal,hou er maar eens een radio bij......Bovendien hebben de draden nog een aardige lek.........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')