Dan gaat het me vooral om dat gedeelte over die magnetron.. dat gaat echt nergens over. Een magnetron gebruikt microgolven en die kunnen op geen enkele manier uit die magnetron, haar miskraam heeft echt niets te maken met het gebruik van die magnetron. Waarom ze de snelheid van die PC noemt is mij ook een raadsel, zoiezo is het enige wat je misschien rond een PC vind een klein elektromagnetisch veld, maar geen straling in ieder geval.quote:'Ik ben 32 jaar oud, heb twee kinderen. In 1992 kreeg mijn eerste zoon,
kerngezond. We bezaten nog geen magnetron. In 1994 werd ik zwanger en
gebruikte vaak onze nieuwe magnetron, die in de keuken op de aanrecht
stond. Mijn dochter kwam met zware hartklachten ter wereld en is na 14
dagen gestorven. Na haar dood zijn we ongewild een experiment begonnen. We
hadden een groot aquarium en wilden kleine guppy's. We zetten daarom een
klein aquarium naast de magnetron. Het vrouwtje kreeg al snel jongen, maar
waren bijna allemaal misvormd. Sommige hadden twee koppen, twee staarten of
open buiken en kromme ruggegraten. Weinigen bleven in leven. We zijn
daarvan behoorlijk geschrokken! We hebben het experiment herhaald, dit keer
op de kommode in de kinderkamer. Alle jongen waren gezond. In 1995 werd ik
weer zwanger, ik vermeed de magnetron en mijn dochter werd gezond geboren.
Sinds 2000 heb ik een mobieltje, ik gebruik het niet veel. Ik droeg het
meestal in mijn binnenzak. In september 2001 werd ik weer zwanger. Intussen
hadden we ook een computer gekocht (336 MHz) en ik had het mobieltje nog
steeds. Deze zwangerschap eindigde met een miskraam. Het hart van het kind
was om overklaarbare redenen gestopt. In februari werd ik weer zwanger. We
hadden een nieuwe computer gekocht (1800 MHz) en ik gebruikte het mobieltje
ook nog. De zwangerschap eindigde in de 20e week met een miskraam. We
vragen ons af of het door de straling komt. Ik weet dat het aantal
miskramen in het ziekenhuis gestegen is. In april 2003 heb ik een zoon
gekregen, die is gezond geboren. De gehele zwangerschap heb ik afgezien van
het gebruik van mijn mobiele telefoon. Ik ben nu wel overtuigd dat
mobieltjes mede schuldig zijn aan misvormingen en miskramen.'
C. Schneider, moeder uit Schönwald, 2003
Je vergeet hierbij wel de straling van de monitor?Als je daar steeds dichtbij zit kan het wel invloed hebben ook al voldoen ze tegenwoordig aan de stralingsnormen.Maar vroeger niet,dus van wanneer praat je?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:30 schreef Bigs het volgende:
Nou of je die site echt moet vertrouwen weet ik niet.. verhalen als deze vind ik niet echt geloofwaardig:
[..]
Dan gaat het me vooral om dat gedeelte over die magnetron.. dat gaat echt nergens over. Een magnetron gebruikt microgolven en die kunnen op geen enkele manier uit die magnetron, haar miskraam heeft echt niets te maken met het gebruik van die magnetron. Waarom ze de snelheid van die PC noemt is mij ook een raadsel, zoiezo is het enige wat je misschien rond een PC vind een klein elektromagnetisch veld, maar geen straling in ieder geval.
zou ze echt denken dat die computer 1800 MHz frequente straling geeft? Wat een dijenkletserquote:hadden een nieuwe computer gekocht (1800 MHz)
Magnetron zit op 2450 MHz..quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:41 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
zou ze echt denken dat die computer 1800 MHz frequente straling geeft? Wat een dijenkletser![]()
Ja dat is wel waar!Het zijn blokgolfen en die hebben een frekentiespectrum van ver er boven.Maar de magnetische straling daar van is gering,maar kan wel een radio storen als die de frekwentie kan ontvangen.....Dus straald die wel degelijk.....quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:41 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
zou ze echt denken dat die computer 1800 MHz frequente straling geeft? Wat een dijenkletser![]()
Er zit een kooi van Faraday om dat ding heen. De (verwaarloosbare) straling die er van die processor komt komt de kast niet uit. Die magnetron werkt exact hetzelfde.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:22 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar!Het zijn blokgolfen en die hebben een frekentiespectrum van ver er boven.Maar de magnetische straling daar van is gering,maar kan wel een radio storen als die de frekwentie kan ontvangen.....Dus straald die wel degelijk.....
1900 hoor, 1800 is een militaire frequentie in the U.S. namelijk.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:51 schreef Omkron het volgende:
Gsm werkt in amerika op de 1800 MHz band..
Klopt,maar is niet ideaal,hou er maar eens een radio bij......quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:39 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Er zit een kooi van Faraday om dat ding heen. De (verwaarloosbare) straling die er van die processor komt komt de kast niet uit. Die magnetron werkt exact hetzelfde.
Klopt,maar is niet ideaal,hou er maar eens een radio bij......Bovendien hebben de draden nog een aardige lek.........quote:Op zaterdag 11 juni 2005 12:39 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Er zit een kooi van Faraday om dat ding heen. De (verwaarloosbare) straling die er van die processor komt komt de kast niet uit. Die magnetron werkt exact hetzelfde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |