Dit Topic en de ervaringen van mensen hier hebben me behoorlijk geholpen in de voorbereiding voor - en informatie verzamelen over - besnijdenis. Dus het leek mij wel zo aardig om zelf ook even mijn verhaal toe te voegen.
Ik ben inmiddels twee weken geleden ook een besnijdenis ondergaan. Had last van een vernauwde voorhuid (phimosis) en had er ook niet te weinig van (tuitje, slurfachtige voorhuid).
Heb er nooit veel last van gehad, totdat ik seks begon te hebben. Hierbij was het vaak pijnlijk omdat de voorhuid gedwongen werd om zich terug te trekken. Met condoom was dit nog te voorkomen, maar zonder condoom vrijen was pijn gegarandeerd.
Het is me ontzettend meegvallen qua napijn, van de nachtelijke erecties word je wel wakker, daar niet van. Maar om nou te stellen dat je door de hel gaat is echt overdreven, in mijn geval dan.
En ik had er zeker spanning op staan, er zijn namelijk een aantal hechtingen geknapt.
Wel heb ik enkele complicaties.
Behalve dat dus een paar hechtingen geknapt zijn heb ik een zwelling/bloeduitstorting onder het randje zitten (onder de eikel, maar wel onder de huid). Dit begon na 5 dagen te bloeden, toen weer terug gegaan naar de uroloog.
Sinsdien moet ik het goed schoonhouden (douchekop) en elke dag een nieuw steriel gaasje d'r omheen doen. Het wondvocht wat er nu dagelijks uitkomt is niet echt smakelijk.
Maar uiteindelijk zal dit dus overgaan en de zwelling helemaal verdwijnen (die voelt nu hard en pijnlijk aan).
Complicaties kunnen dus ook ontstaan bij besnijdenissen! In 2% tot 10% van de gevallen stond in mijn folder.
Maar blijvende schade zal dit niet opleveren als het goed is, het kost alleen wat meer tijd (en geeft meer pijn en onsmakelijke goedjes
![]()
).
Toch ben ik er nu al blij mee, de penis ziet er sowieso een stuk mooier uit en ik kan zelfs m'n eikel gewoon aanraken. Iets wat ik met m'n onbesneden lul niet hoefte te proberen.
Wat de complicaties uiteindelijk voor gevolgen hadden zal ik nog wel even posten, maar ik kan iedereen met een vernauwde voorhuid o.i.d. die hier nog over twijfelt aanraden: doe het gewoon.
De pijn valt ontzettend mee en het is gewoon de kortste klap. Ik heb ook lang getwijfeld maar ben blij dat het nu achter de rug is.
Ik kan nog niks over mastruberen of seks vertellen want je begrijpt dat dit nu nog niet aan de orde is (het idee
![]()
)