Dan doe ik die toch ook evenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:41 schreef JaWi het volgende:
Mooi, bijna paginagroot, stuk over Vermeer vandaag in de krant. Zoals BS als poste.
quote:De Haan: „Een weergaloze keeper”
Pluim voor Vermeer
OISTERWIJK, dinsdag
Hij stond na afloop van de wedstrijd tegen Japan grotendeels in de schaduw van steraanvaller Quincy Owusu-Abeyie. Maar het aandeel dat keeper Kenneth Vermeer (19) in de 2-1 zege van het Nederlands elftal onder 20 had, was ongeveer even groot. De Ajacied voorkwam in de slotfase met twee katachtige reddingen duur en onnodig puntenverlies. „Kenneth is een weergaloze keeper, een wonderbaarlijke jongen, met een mooi gezicht, een mooie lach en een mooi karakter. Hij houdt van voetbal en straalt ook uit dat hij een echte liefhebber is”, stak bondscoach Foppe de Haan gisteren op ongebruikelijke wijze de loftrompet over zijn doelman.
Vermeer is een natuurtalent. De Amsterdammer begon pas op zijn twaalfde met keepen. Daarvoor voetbalde hij met zijn vriendjes mee. „En dat ging ook vrij aardig. Ik werd uitgenodigd voor een stage bij Ajax en viel pas in de laatste ronde af. Ik denk dat ik ook als veldspeler het betaald voetbal had kunnen halen.” Maar zijn loopbaan kreeg plotseling een andere wending. „Bij Neerlandia/SLTO mocht ik als D-pupil wel eens meetrainen met de C’tjes, maar dan als keeper. En op straat stond ik ook vaak op doel. Opeens besefte ik dat ik wilde gaan keepen.”
Tot afschuw van zijn vader. „Die wist het in het begin niet. Maar mijn oom zag me tijdens een wedstrijd op doel staan en lichtte hem in. Hij vond het helemaal niets. Surinaamse mensen houden van show en zien hun zoon liever als aanvaller of middenvelder dan als keeper. De spelers kiezen zelf trouwens ook bijna altijd voor die posities. Daarom zie je nauwelijks Surinaamse keepers.”
Zijn liefde voor sport kwam de metaaltechnicus goed van pas. „Op mijn tiende heb ik een half jaar op turnen gezeten. Eigenlijk alleen maar, omdat ik het leuk vond en vind om salto’s te maken. Van de sprongkracht, die ik in de sporthal opdeed, pluk ik nu de vruchten. Net als van mijn periode als voetballer.”
Wat voor soort keeper Vermeer is, weet hij eigenlijk zelf niet. „Ik heb een goede reflex, maar kan ook meevoetballen. Ik denk ook dat dit de reden was dat Ajax me destijds wilde hebben.” Buiten het veld is hij de rust zelf. „Maar binnen de lijnen gaat de knop om. In het begin was ik nog een beetje verlegen, maar nu houd ik me negentig minuten lang bezig met coachen en het scherp houden van de verdedigers voor me.”
Op de ochtendtraining bleek gisteren dat Vermeer er niet voor schroomt ook de vedettes aan te pakken als ze verzaken. „Hé Quincy, kaatsen gier”, galmde het over het veld nadat Owusu-Abeyie de bal te lang aan zijn voet hield. De geboren Surinamer kent het belang van een goed WK. Ondanks het feit dat hij op het trainingskamp van Ajax in Zuid-Afrika grote indruk maakte bij vooral de buitenlandse Ajacieden, haalde Ronald Koeman hem niet bij de selectie. „De keuze viel op meer ervaren keepers”, vertelt de doelman diplomatiek. „Maar ervaring doe je op door op hoog niveau te spelen en daar ben ik nu mee bezig.”
Van Danny Blind kreeg hij de toezegging dat hij komend seizoen wél bij de A-selectie zit. „Ik heb gesprekken gevoerd en Ajax wil mijn tot 2006 lopende contract openbreken, opwaarderen en verlengen tot 2008. Daar spreekt vertrouwen uit. Maar keepen blijft mijn doel. Als dat dit jaar niet bij Ajax kan, sta ik eventueel open voor verhuur. Al wil ik daar nu nog niet aan denken. Ik realiseer me dat ik met een eventuele wereldtitel anders binnenstap bij Ajax dan zonder. Daarom moet nu alles, maar dan ook echt alles wijken voor dit WK.”
Stekelenburg is nu ook niet het 8e wereldwonder dus het zou me niet verbazen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij streeft Maarten misschien wel voorbij.
quote:Datum Johan Cruijff schaal naar voren gehaald
Ajax en PSV zullen de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal op een eerder tijdstip moeten afwerken. De datum is namelijk van zondag zeven augustus naar vrijdag vijf augustus verplaatst, zo meldt RTVNH.
Reden voor de verplaatsing van de wedstrijd is dat Ajax op negen augustus al de eerste kwalificatiewedstrijd moet spelen voor de Champions League. Deelname is van groot belang voor Ajax en voor het Nederlands voetbal.
Beetje onzin. Het hele team speelde beroerd dit seizoen. Maarten liet zich juist van de goede kant zien in zijn laatste wedstrijden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:43 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Stekelenburg is nu ook niet het 8e wereldwonder dus het zou me niet verbazen.
NEE he. Wanneer gaat dat kut AZ ophouden met Ajacieden en ex-Ajacieden proberen te contracteren.quote:
quote:Ajax naarstig op zoek naar technisch directeur
13 juni 2005
Ajax is druk bezig met het inventariseren van kandidaten voor de rol van technisch directeur. Dat verklaarde Arie van Eijden maandagavond op Radio 1. Volgens de algemeen directeur van Ajax is er inmiddels gesproken met verscheidene kandidaten voor de functie, die vacant is sinds het vertrek van Louis van Gaal in oktober 2004.
Van Eijden wilde niet ingaan op namen, maar benadrukte wel dat het belangrijk is dat de te benoemen technisch directeur een specifieke Ajax-achtergrond heeft. In een eerder stadium werden onder meer gerenommeerde namen als Johan Neeskens, Ronald Spelbos en Frank Rijkaard met de vacature in verband gebracht.
Ik heb het niet alleen over dit seizoen, hij ontstijgt het niveau van een gemiddelde HCE-keeper gewoon niet in potentie.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Beetje onzin. Het hele team speelde beroerd dit seizoen. Maarten liet zich juist van de goede kant zien in zijn laatste wedstrijden.
Lees, Ajax overweegt het. En het is alleen maar positief voor Urby om een constant seizoen te draaien bij een subtopper. Je ziet dat hij nog te licht is voor Ajax 1. Zou een prima keuze om hem te laten stallen bij Ajax 2 in Alkmaar.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:14 schreef Nashje het volgende:
[..]
NEE he. Wanneer gaat dat kut AZ ophouden met Ajacieden en ex-Ajacieden proberen te contracteren.
Hopelijk zakken ze volgend seizoen weer ver de afgrond in.
Ik heb het niet alleen over Urby. Zie Davids, Kluivert, Arveladze, Bogarde, Reiziger? en een beetje Van Gaal.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:37 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Lees, Ajax overweegt het. En het is alleen maar positief voor Urby om een constant seizoen te draaien bij een subtopper. Je ziet dat hij nog te licht is voor Ajax 1. Zou een prima keuze om hem te laten stallen bij Ajax 2 in Alkmaar.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:39 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over Urby. Zie Davids, Kluivert, Arveladze, Bogarde, Reiziger? en een beetje Van Gaal.
Laat Gras het niet horenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij streeft Maarten misschien wel voorbij.
Huiliequote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:49 schreef Nashje het volgende:
psv trouwens ook hoor.
Dat maak ik altijd zelf nog uit.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:56 schreef Nashje het volgende:
Moet je hier maar niet reageren, lamp
Dat heeft meer met het ajax beleid te maken dan met psv hoor. Als ajax spelers ontevreden zijn dankzij dit wanbeleid is het logisch dat een andere club die spelers wilt hebben. Zie het als een compliment. Dat psv ajax spelers nodig heeftquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:49 schreef Nashje het volgende:
psv trouwens ook hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |