abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27792738
ik ben mislukt. in deze materialistische maatschappij ben ik geslaagd, maar ik voel me mislukt. mensen begeren wat ik heb, maar ik begeer nog meer wat andere mensen hebben; geluk, ambities, dromen.

mijn jeugd was zorgeloos, makkelijk en fijn. ik ben opgegroeid in een welgesteld gezin. geld heeft nooit een rol gespeeld, maar toch werd er verstandig mee omgegaan. ik ben vrij lui van aard, maar toch makkelijk door het vwo gerold. na het vwo moest er uiteraard gekozen worden voor een studie. bedrijfskunde werd het bij mj. ik was een doorsnee student wat betreft studieresultaten.

ook mijn studentenleven was zorgeloos. mijn ouders zorgden voor het geld, en ik wist het altijd wel op te maken aan materialistische dingen, drank en dat soort dingen. het perfecte studentenleven zou je zeggen. dat was het voor mij ook zeer zeker, maar echt goede dingen doet het niet met je motivatie. het ging dan ook snel bergafwaards. ik veranderde in het type 'eeuwige student' die teerde op het geld van papa en mama, ach, het deed me vrij weinig.

na vier jaar feest kreeg ik een persoonlijke 'financiele meevaller', om het zacht uit te drukken. vanaf toen is het echt fout gegaan. met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.

ik kwam in een wereld terecht met dezelfde types als ik. veel geld, veel uiterlijk vertoon, veel feesten, weinig presteren, of beter gezegd helemaal niets. ik kwam een prachtig leuke meid tegen. tot op de dag van vandaag zijn we nog steeds samen. mijn toenmalige levensstijl kwam op een lager pitje te staan. op mijn 25e kregen we ons eerste kind, een prachtige dochter. een jaar erna de tweede. om het idee van 'huisje, boompje, beestje' compleet te maken kochten we een huis en een familiewagen. weg van het leven van vroeger, tijd voor een nieuwe periode.

daar zit je dan... een kast van een huis, een prachtig lieve vrouw en twee prachtige kinderen. voor buitenstaanders het perfecte gezin, maar ik voelde me mislukt. geen baan, geen dromen, geen ambities. mensen vragen wat ik voor de kost doe. ik schaam me altijd die om die vraag met 'niets' te beantwoorden. een verbaasde blik volgt dan vaak, maar uit fatsoen wordt er vaak niet doorgevraagd.

overdag golf ik wat, rijd ik wat rond, surf ik op internet en speel met mij kinderen. echte vrienden heb ik niet. als ik me verveel ga ik op vakantie, koop in een nieuwe sportauto of een ander "speeltje" wat na een aantal weken de garage ingaat. ik voel me gevangen, gevangen door mijn geld. mijn enige trots zijn mijn kinderen en vrouw. ik voel dat dit niet zo langer door kan gaan, ik ga kapot van ongeluk. mijn kinderen mogen niet zien wat voor mislukking hun vader is. ik probeer mijn leven op de rails te krijgen, iets te ondernemen. ik faal alleen steeds weer opnieuw..

mijn leeftijd: 28 jaar...

ik verwacht hier geen oplossing voor mijn "luxeprobleem", maar had dit gewoon even nodig. reacties zijn uiteraard welkom.

alexander
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:05:26 #2
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_27792847
sorry hoor, maar ik vind je behoorlijk zielig. en had je maar wat beter gestudeerd dan waren je spelfouten waarschijnlijk ook iets minder geweest.

ik voel trouwens een verkapt-ik-heb-het-gemaakt-en-dat-wilde-ik-ff-laten-weten-topic
From feudal serf to spender.
pi_27792870
voor de beeldvorming...over hoeveel geld hebben we het???

probeer een onderneming te starten door bijv. een overname.... dat lijkt mij geweldig...en kartbaan ofzo, of een bowling... zoeits

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2005 00:07:52 ]
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:06:16 #4
100641 DanielBo
w00terdet00t
pi_27792881
kan je niet 's avonds iets van een cursus gaat volgen? hiermee krijg je op den duur toch een diploma / certificaat waar je eventueel mee verder zou kunnen. het nadeel wat er wel aan zit is dat je 28 bent en misschien voor een bedrijf te duur bent (en omdat je weinig ervaring hebt) als je gaat solliciteren. maar je zou sowieso met die cursus toch kunnen proberen onderaan te beginnen en je zo op te werken.
Everything that has a beginning has an end... waarom komt er dan geen einde aan dit document?
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2005 @ 00:06:20 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_27792884
dan maak je toch vrienden, je bent rijk!!

hoeveel geld kreeg je nou bij die "meevaller"? loterij gewonnen?
:')
pi_27792890
vergok in een avond al je geld, zet je vrouw en kinderen bij het vuilins.

dan moet je wel.
pi_27792983
ik wil best met je ruilen voor een tijdje, geen probleem.
en wat hield de financiele meevaller in? het gaat blijkbaar om achterlijk veel geld als je zeer ruim kunt leven en niet hoeft te werken.
pi_27793034
typisch geval van geld maakt niet gelukkig
kan je niet iets vrijwillig gaan doen? bij een club ofzo?
de waardering die je ervoor krijgt dat je iets vrijwillig doet kan een erg fijne kick geven.
om een raar voorbeeld te geven:
ik zou nooit als bijbaantje in een bejaardentehuis willen werken, maar ik zou best een bingoavond o.i.d. willen organiseren (vrijwillig). gewoon de 'leuke' karweitjes opknappen voor niks en er veel waardering voor krijgen. waardering krijgen voor iets dat jij doet, wat jij hebt bereikt.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:13:59 #9
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_27793101
ga dan iets doen wat je leuk vindt! of vrijwilligerswerk, dan doe je ook nog iets goed voor andere medemensen! stel je vind het leuk om in een cafe te staan, doe dat lekker! doe wat jij wil, jij kan dat!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:16:11 #10
121708 Neohammer
Acromantula in the works...
pi_27793158
misschien moet je eens op zoek naar een leuke hobby, en daar je werk van maken. je hebt de resources, je moet alleen nog de spirit hebben. mislukt het? no problem, next project. zo hou ik me al jaren bezig. projecten zijn de key! ten minste dat zou ik doen als ik in jou situatie zat.

succes!
Hebridean Black project 90%
pi_27793179
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 00:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
dan maak koop je toch vrienden, je bent rijk!!

hoeveel geld kreeg je nou bij die "meevaller"? loterij gewonnen?

joh, het is jouw leven, jouw geluk en jouw toekomst. en jouw geld. en als je werkelijk zo ruim in de slappe was zit als je pretendeert, kun je het je ook veroorloven om eens gek te doen. begin eens aan iets nieuws, zoek voor jezelf een uitdaging. waar een wil is is een weg, en zo simpel is dat. van achter je computertje suf zitten internetten word je ook niet vrolijker.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:18:58 #12
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_27793223
je eerste post op fok
hulde
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_27793236
als mensen vragen wat je doet voor de kost kun je ook zeggen dat je huisvader bent.
verder zou ik iets opzetten wat je echt leuk vindt, als het bedrijf verliest draait boeit het niet want je hebt geld zat maar dan ben je in ieder geval bezig. koop een winkelpand en zet iets mooi op poten, misschien iets van een hobbyzaakje zodat je niet alleen de voorraden hoeft bij te vullen, maar zodat je echt bezig kan zijn met iets dat je leuk vindt.
-
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:26:42 #14
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_27793343
ja inderdaad, ik ken dan iemand die een beetje in antiek handelt enzo. verdient ie een klein beetje aan en hij vindt het gewoon leuk om te doen!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:30:44 #15
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_27793389
gast, ga iets doen!! zoek een leuke hobby of zo, zet voor mijn part een verstandelijk gehandicapten werkplaats op en maak mensen blij met je geld
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:33:03 #16
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27793416
verdorie, daar droom ik nou altijd van om zo te gaan leven, en jij zeurt erom....

ruilen?
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27793436
koop een vleugel en ga beethoven spelen! of een saxofoon! of een gitaar! of een kwast! of heel veel modeltreintjes die je kan opblazen met vuurwerk
pi_27793491
ruilen?
ik ben 21, mn hand zit in de puin vanwege een ongeluk dat ik op een werkproject gehad heb, zit inmiddels in de bijstand en moet van 550 euro in de maand rondkomen (huur eneco telefoon eten enz)

zeik dus niet, en wees blij dat je iedere maand rond ken komen zonder je zorgen te maken of je wel genoeg te eten heb.
pi_27793495
pak je leven weer op, doe iets. anders blijf je in die vicieuze cirkel lopen.

succes!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:41:47 #20
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_27793537
als je je het allemaal zo erg aantrekt etc.. en het gevoel hebt dat je leven je niets waard is.. mên opties zat om er wat aan toe doen..
vrijwilligers werk wordt al genoemd.. why not ??
goed idee toch ? geld hoef je toch niet te verdienen..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_27793554
ik wil je wel bevrijden van je geld en de manier waarop het je gevangen houdt hoor. ik ben zeer altruistisch
pi_27793630
ik kan je maar 1 raad geven, neem een baan bij de 'roteb'.
(klinkt vreemd, maar wel gemeend).
wat je daar meemaakt, ongelofelijk, geinig, en je doet nog wat ook.
erger nog, je maakt je 'nuttig'.
Tis maar een email adres. :-)
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:56:06 #23
27125 neliz123
Crimineliz
pi_27793749
doe wat je het leukst vindt, en als je niet weet wat dat is... ga er dan naar op zoek heh.
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_27793759
die extreme luiheid is de reden dat ik hoop dat ik nooit een paar miljoen win, laat staan echt heel veel geld.

interessant dat je dat zo vertelt trouwens. heb je ook niet een klein beetje een idee van wat je nu wilt gaan doen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:59:56 #25
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27793801
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 00:43 schreef xennia het volgende:
ik wil je wel bevrijden van je geld en de manier waarop het je gevangen houdt hoor. ik ben zeer altruistisch
niet van die moeilijke woorden gebruiken ja
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')