abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:54:31 #26
91856 Stretto
..........
pi_27793727
eurobegrenzer.nl anyone?
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_27795392
Je kunt een fietsteller gebruiken, met zo'n magneetje dat iedere omwenteling van je voorwiel een puls geeft. Je zorgt ervoor dat iedere keer wanneer een puls wordt gegeven een condensator wordt opgeladen die snel wordt ontladen (weerstandje parallel). Aan hetzelfde circuit een transistor dat een spanning afgeeft aan een uitgang zolang de condensator nog een bepaalde spanning heeft.
Werking:
zodra het wiel draait wordt iedere keer een puls afgegeven, dit zorgt ervoor dat je condensator geladen blijft. Zolang de condensator boven een bepaalde spanning blijft, komt er op de uitgang van de transistor spanning te staan. Die uitgang moet je dan op je begrenzer knutselen.
Misschien is het nodig om het signaal te inverten, dat dus een spanning op de uitgang van de pulsteller komt wanneer het voorwiel stilstaat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:27:15 #28
101852 kokos
mividaloca
pi_27799904
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:54 schreef Stretto het volgende:
eurobegrenzer.nl anyone?
Niet doen. Ik wil dit gewoon proberen.
Viva los Vatos Locos
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:28:21 #29
101852 kokos
mividaloca
pi_27799940
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 07:35 schreef Ridocar het volgende:
Je kunt een fietsteller gebruiken, met zo'n magneetje dat iedere omwenteling van je voorwiel een puls geeft. Je zorgt ervoor dat iedere keer wanneer een puls wordt gegeven een condensator wordt opgeladen die snel wordt ontladen (weerstandje parallel). Aan hetzelfde circuit een transistor dat een spanning afgeeft aan een uitgang zolang de condensator nog een bepaalde spanning heeft.
Werking:
zodra het wiel draait wordt iedere keer een puls afgegeven, dit zorgt ervoor dat je condensator geladen blijft. Zolang de condensator boven een bepaalde spanning blijft, komt er op de uitgang van de transistor spanning te staan. Die uitgang moet je dan op je begrenzer knutselen.
Misschien is het nodig om het signaal te inverten, dat dus een spanning op de uitgang van de pulsteller komt wanneer het voorwiel stilstaat.
*noted!
Viva los Vatos Locos
pi_27799992
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 23:03 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=51513&page=1&pp=15
Post het eens daar als je wil
Jammer, maar scooter-freaks zijn een stel mongeolen

Heb je die stickers zelf op je scooter geplakt?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:34:40 #31
101852 kokos
mividaloca
pi_27800148
Stickers en scooters .

is dit idee wel aan te raden voor een cdi of zal ik mijn cdi moeten upgraden?
Viva los Vatos Locos
pi_27804181
Het idee van mij kan ook simpeler, je investeert in een klein tijdgestuurd relais, dat ongeveer 1 seconde een uitgangssignaal geeft, wanneer een puls wordt gegeven. Dit is een stuk makkelijker in elkaar gezet dan het systeem dat ik hierboven heb beschreven.

voorbeeldje: 12v tijdrelais, van conrad. 40,88Euro

[edit: link verwijderd wegens layoutverneuking]

Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_27804308
Ik wil niet veel zeggen maar een begrenzer mag alleen werken voor nood. Dus je wilt met anderen woorden zeggen dat als je bij een stoplicht staat dat die dan ook aanstaat en daarna weer uit gaat?

Als je te vaak je begrenzer aan zet dan kan je CDI naar de klote gaan en dan ben je nog verder van huis. Voor de rest wel een aardig idee. Het beste is eigenlijk om een capatieve sensor te nemen die op metaal reageerd of aluminium teminste ik weet niet of de rollerbank daarvan gemaakt is.

Maar trouwens wist je ook dat er laser guns bestaan?
Als je dus met 90 km/h komt aanrijden en ze hebben je gemeten met een laser gun.
En je word op de rollerbank gezet en daar rijdt die dan 60 km/h dan nemen ze hem heus wel mee voor technisch onderzoek en dan gaan de centjes wel rollen. 150 pleuro's voor de begrenzer en ... euro voor de snelheid.
Jonge rij gewoon 70 km/h heb je vaak haast ofzo
pi_27805538
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:30 schreef Youssef het volgende:

[..]

Jammer, maar scooter-freaks zijn een stel mongeolen

Heb je die stickers zelf op je scooter geplakt?
Overal heb je mongolen tussen hoor

En heb geen stickers ofzo van scooter-freaks
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:28:08 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_27805623
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 19:58 schreef kokos het volgende:

[..]

En goed bedacht . PATENT! IK ZEG PATENT!
Geen ruchtbaarheid aan geven dus ook geen patent, anders weten die wouten het ook weer
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_27807356
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:46 schreef SupahFunk het volgende:
Ik wil niet veel zeggen maar een begrenzer mag alleen werken voor nood. Dus je wilt met anderen woorden zeggen dat als je bij een stoplicht staat dat die dan ook aanstaat en daarna weer uit gaat?

Als je te vaak je begrenzer aan zet dan kan je CDI naar de klote gaan en dan ben je nog verder van huis. Voor de rest wel een aardig idee. Het beste is eigenlijk om een capatieve sensor te nemen die op metaal reageerd of aluminium teminste ik weet niet of de rollerbank daarvan gemaakt is.

Maar trouwens wist je ook dat er laser guns bestaan?
Als je dus met 90 km/h komt aanrijden en ze hebben je gemeten met een laser gun.
En je word op de rollerbank gezet en daar rijdt die dan 60 km/h dan nemen ze hem heus wel mee voor technisch onderzoek en dan gaan de centjes wel rollen. 150 pleuro's voor de begrenzer en ... euro voor de snelheid.
Jonge rij gewoon 70 km/h heb je vaak haast ofzo
Gast, de rollerbank meet op KW, niet op snelheid. Ze hebben wel een vaag omrekentabelletje, maar daar klopt geen fuck van.
pi_27808626
Nee, er klopt geen fuck van, omdat ze wel op snelheid meten...... Dat KW getal wat er uit komt is bullshit
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_27834944
Pim, ik wil je scooter zien
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:15:38 #39
101852 kokos
mividaloca
pi_27836920
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:49 schreef Skv het volgende:
Pim, ik wil je scooter zien
Duurt nog een weekje ofzo
Viva los Vatos Locos
  maandag 13 juni 2005 @ 12:41:09 #40
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_27883252
M'n 'zwager' heeft op z'n scooter een begrenzer met Morse.

Wordt hij aangehouden dan draait ie even heel snel z'n sleutel terug en weer op contact, of hij zet hem af als hij stilstaat. Wanneer je de scooter dan normaal start dan is ie begrenst, maar als je de morsecode gebruikt (met je gashendel zeg maar) dan is de begrenzer eraf en kan je heerlijk vlammen. Gewoon een kwestie van 3 x kort gasgeven, 1x lang en weer 1x kort, bijvoorbeeld, je kunt het namelijk zelf instellen, et voila!
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
pi_27884259
Ja lekker, word je aangehouden, zegt die agent zo van "Jongeman, waarom loop je als je stilstaat als een aap aan je gashendel te trekken"
pi_27884994
En ben je een wheelie aan het maken pleurt het vermogen ineens terug
De status 'bagger-user' voorbij
  maandag 13 juni 2005 @ 14:30:25 #43
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_27887409
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:09 schreef Geqxon het volgende:
Ja lekker, word je aangehouden, zegt die agent zo van "Jongeman, waarom loop je als je stilstaat als een aap aan je gashendel te trekken"
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:28 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En ben je een wheelie aan het maken pleurt het vermogen ineens terug
Zo bedoel ik het niet

Je brommer draait niet. Je zet em op contact, geeft de morsecode in en dan start je em, hoppa begrenser eraf. En start je em gewoon, zonder morse, dan is hij begrenst.

Geen centje pijn.

Agent houd je aan, jij zet je motor af, agent zegt op de rollenbank, dus jij start en voila, no problem.
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
pi_27890103
mja, als een aerox met terugloop uitlaat en iets teveel ribben op het cilinderblok 0,5kw heeft, nemen ze hem vaak toch echt ff mee, tenzij je zegt waar je begrenser zit
pi_27893796
Truucjes van Morse enzo kennen ze hier wel hoor.
  maandag 13 juni 2005 @ 17:52:49 #46
101852 kokos
mividaloca
pi_27894094
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:42 schreef Drifter__ het volgende:
Truucjes van Morse enzo kennen ze hier wel hoor.
Daarom iets nieuws.
quote:
Op maandag 13 juni 2005 15:44 schreef Geqxon het volgende:
mja, als een aerox met terugloop uitlaat en iets teveel ribben op het cilinderblok 0,5kw heeft, nemen ze hem vaak toch echt ff mee, tenzij je zegt waar je begrenser zit
Ben vanplan om rond de 0.9 te gaan zitten, met begrens
Viva los Vatos Locos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')