![]()
Velen zullen Corgan kennen van de Smashing Pumpkins. Deze band werd gevormd in 1988 en bracht in totaal 6 cd's uit voor er in 2002 een punt achter gezet werd. Gish, Siamese Dream en Mellon Collie and the Infinite Sadness worden gezien als de beste cd's van de Pumpkins en zijn m.i. ook zeer de moeite waard.
![]()
Nadat de Pumpkins uit elkaar gingen, kwam al vrij snel de eerste en enige cd uit van de volgende band met Billy Corgan in zijn gelederen, Zwan. Zwan was geen succes. De cd viel mij erg tegen, ook live werd er maar weinig enthousiast op de band gereageerd, en de band zou dan ook reeds in 2003 het bijltje erbij neergooien.
![]()
Nu, in 2005, zal er weer een cd uitkomen van de hand van Corgan. Solo ditmaal. De release van The Future Embrace staat gepland voor 20 juni. Ik verwacht er, zeker na het horen van een promo, erg veel van. De stem van Corgan heeft me sowieso altijd aangetrokken, en de 4 nummers van de promo bevallen me zeer goed. Ik vind het heerlijke, rustige, intrigerende muziek.
![]()
Morgen staat Corgan in Paradiso, daarover lees je
hier meer. Maar zo vlak voor de release van The Future Embrace vond ik dat een centraal topic over deze muzikant wel op zijn plaats was.