abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:51:51 #1
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_27752458

Velen zullen Corgan kennen van de Smashing Pumpkins. Deze band werd gevormd in 1988 en bracht in totaal 6 cd's uit voor er in 2002 een punt achter gezet werd. Gish, Siamese Dream en Mellon Collie and the Infinite Sadness worden gezien als de beste cd's van de Pumpkins en zijn m.i. ook zeer de moeite waard.

Nadat de Pumpkins uit elkaar gingen, kwam al vrij snel de eerste en enige cd uit van de volgende band met Billy Corgan in zijn gelederen, Zwan. Zwan was geen succes. De cd viel mij erg tegen, ook live werd er maar weinig enthousiast op de band gereageerd, en de band zou dan ook reeds in 2003 het bijltje erbij neergooien.

Nu, in 2005, zal er weer een cd uitkomen van de hand van Corgan. Solo ditmaal. De release van The Future Embrace staat gepland voor 20 juni. Ik verwacht er, zeker na het horen van een promo, erg veel van. De stem van Corgan heeft me sowieso altijd aangetrokken, en de 4 nummers van de promo bevallen me zeer goed. Ik vind het heerlijke, rustige, intrigerende muziek.

Morgen staat Corgan in Paradiso, daarover lees je hier meer. Maar zo vlak voor de release van The Future Embrace vond ik dat een centraal topic over deze muzikant wel op zijn plaats was.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_27753376
Ms Strawberry is cool
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:11:16 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_27803175
The Future Embrace is al te bestellen bij enkele webshops. CD WOW heeft 'm voor 12,99. Een mooie prijs, alleen zit ik nog te wachten op mijn vorige bestelling (Life of Agony), ze zijn niet erg snel met het versturen van die cd. Ik denk dat ik blij mag zijn als 'ie er halverwege volgende week is (ruim 2 weken na de release).

Ik denk dat ik bij deze cd nog maar even afwacht, eens kijken wat er zoal voor goedkope aanbieders zijn als de cd daadwerklijk uit is.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 06:53:28 #4
11502 nipeng
The last ride is free
pi_27908806
Ik ben Mr Corgan uit het oog verloren na de Pumpkins. Zwan was een lelijke eend begrijp ik uit de OP, dat stuk kan ik dus overslaan.
Staan er ergens wat samples online van "The Future Embrace"?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 08:20:19 #5
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27909130
Zwan was best goed en het optreden toen der tijd in Paradiso was zeker de moeite waard. In de OP staat dat er weinig enthousiast gereageerd werd. Vond ik wel meevallen voor een Nederlands publiek. Wel weet ik nog dat het toen bloedheet was en wellicht heeft dat nog een rol gespeeld.....
pi_27978383
Vond die CD van Zwan best goed. Niet echt iets nieuws, gewoon standaard Pumpkins-rocksongs, maar wel van goede kwaliteit. Ben benieuwd waar ie nu mee komt? Iemand toevallig al naar de solo-cd van Billy Corgan geluisterd?
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:51:08 #7
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_27978518
Ik heb na het optreden vele recensies gelezen van mensen die erg teleurgesteld waren in de prestaties van Zwan. Ik ben zelf niet geweest, dus hoe er in de zaal gereageerd werd, dat weet ik niet. Er zullen ongetwijfeld ook mensen geweest zijn die het wel goed vonden.

Ik heb, zoals in de OP staat, enkele nummers van de solo-cd gehoord. Ik was blij verrast, erg fijne muziek. Ik zal even kijken of ik er ergens samples van kan vinden.
pi_27978705
Ja sorry, beetje (te) snel het topic doorgelezen.
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:04:43 #9
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_27978974
Op http://launch.yahoo.com kun je de clip van Walking Shade bekijken, en dus het nummer luisteren. De eerste single van de cd, de clip kwam ik enkele weken terug al eens op MTV tegen. Althans het einde ervan, en naar aanleiding daarvan ben ik op zoek gegaan naar de cd en vond ik de promo.

Launch schijnt nu even niet te werken, maar dat is vast snel verholpen. En anders zal de clip ook wel op andere sites te vinden zijn.
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 juni 2005 @ 12:07:03 #10
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_27991715
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Op http://launch.yahoo.com kun je de clip van Walking Shade bekijken, en dus het nummer luisteren. De eerste single van de cd, de clip kwam ik enkele weken terug al eens op MTV tegen. Althans het einde ervan, en naar aanleiding daarvan ben ik op zoek gegaan naar de cd en vond ik de promo.

Launch schijnt nu even niet te werken, maar dat is vast snel verholpen. En anders zal de clip ook wel op andere sites te vinden zijn.
Het 'Walking shade' net even beluisterd. Klinkt niet slecht. Die stem van hem werkt verslavend, dat is het volgens mij. Ben benieuwd naar de rest van de cd.
pi_28023031
je kunt het hele album, TFE, legaal luisteren op www.myspace.com/billycorgan

En tja.... om SD en MCIS de beste cd's te noemen... wellicht kwestie van smaak. Imho heeft elke cd van de SP z\n charme, maar het latere werk is m.i. meer complex en daardoor ontoegankelijker. Die albums hebben tijd nodig, maar zjin briljant. MACHINA is echt top, en zelfs FAEOMM heeft nog juweeltjes.

En dan Zwan... minder dan The SP maar toch echt goed hoor. Jesus I/Mary star.... de combo Jimmy Chamberlin en Bill Corgon rockt gewoon.

BC solo concert viel me tegen. Geluid was butt...maar ja, ik stond ook hoog (2e balkon). De cd is wel vet....maar ongelooflijk wennen weer...tis nieuw en eigenlijk kan je het niet vergelijken maar ... tklinkt als een combo van Adore en Machina en Kraftwerk.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 20:36:41 #13
121928 Maquiladora
Here it comes
pi_28028368
Ik ben vorige week in de Paradiso en geweest en heb Billy Corgan voor het eerst live gezien ... super
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_28406370
inmiddels is z'n album uit...

en na het concert gehoord te hebben moest ik die gewoon hebben
ik vind het weer prachtige muziek
hij heeft gewoon een aparte maar wel mooie stem
mijn favo's: Mina Loy, A100, Walking Shade...
de rest is ook goed natuurlijk

kortom, ik vind billy solo wel geslaagd

ennnn niet echt muziek, maar de foto's in het boekje vind ik ook super gaaf
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')