Verstandelijk noch met geweten is er een reden om homosexualiteit af te wijzen. Juist emotie zorgt daarvoor. Ik ben het dus weer eens niet met je eens.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:31 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Een echte Christen handelt vooral naar verstand en geweten.
Vele die zich Christen noemen handelen voornamelijk naar hart en emotie.
Op die grond hoef je daarom zelf ook niet iemand te veroordelen. Als iemand echt slecht handelt, merkt diegene het wel. What goes around comes around is een concept wat best vaak tot uiting komt.quote:Je kunt daarom maar beter steunen op de gerechtigheid van wie zaait die oogst.
Want feitelijk krijgt iedereen naar gelang hij of zij zaait terug geschonken.
Is er niet gezegd "Gij zult niet oordelen"?quote:Het zij in het positieve, hetzij in het negatieve.
Wie goed van verstand is slaat hier acht op en neemt waar hoe het oordeel over de mens en zijn handelen uitwerkt.
Ik kan me meer vinden in een zin zoals: "De Bijbel bediend op z'n minst 70 miljoen mensen op unieke wijze in God's woord."quote:Op zondag 12 juni 2005 23:48 schreef newsman het volgende:
Er word ook wel is gezegd, je kunt de bijbel op 70 miljoen manieren uitleggen.
Ja, maar er zijn ook genoeg situaties beschreven waarin je de persoon waarmee je omgaat moed mijden. Zo is moorden fout, en is dus het omgaan met een moordenaar fout. Degene die er dan vor kiest om niet met zo'n persoon om te gaan, is eigenlijk niet degene die aan het oordelen is, dat is al voor hem gedaan in zo'n gebod.quote:Op zondag 12 juni 2005 12:06 schreef Alicey het volgende:
Is er niet gezegd "Gij zult niet oordelen"?
Vooral het laatste, keert u af van deze. Hoe kan je jezelf afkeren van iemand als je voor jezelf niet zou mogen (be)oordelen of iemand voldoet aan deze beschrijvingen?quote:1 En weet dit, dat in de laatste dagen ontstaan zullen zware tijden.
2 Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig.
3 Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden,
4 Verraders, roekeloos, opgeblazen, meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods;
5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze.
Die hangen toch onlosmakelijk aan elkaar. Ze gaan niet voor niets "ter kerke" op ZON-dag.quote:Op zondag 12 juni 2005 01:50 schreef -Lotte- het volgende:
Hey, en zo zien we ineens een wicca-grondslag terugkomen in een Christelijk onderwerp
Terwijl de officlele sabbat op zaterdag viel.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:09 schreef dmace het volgende:
[..]
Die hangen toch onlosmakelijk aan elkaar. Ze gaan niet voor niets "ter kerke" op ZON-dag.
quote:Op maandag 13 juni 2005 17:09 schreef dmace het volgende:
Die hangen toch onlosmakelijk aan elkaar. Ze gaan niet voor niets "ter kerke" op ZON-dag.
Terwijl de officlele sabbat op zaterdag viel.
quote:Op maandag 13 juni 2005 17:18 schreef -Lotte- het volgende:
Terwijl de officlele sabbat op zaterdag viel.
Kom kom Dmace -Lotte- en STORMSEEKER, Heere Jezus Christus is Heere over Sabbat.quote:
quote:Marcus 2-1:12 (NBG51)
Aren plukken op de sabbat
En het geschiedde, dat Hij op de sabbat door de korenvelden ging en zijn discipelen begonnen onder het gaan aren te plukken.
En de Farizeeën zeiden tot Hem: Zie, waarom doen zij op de sabbat wat niet mag?
En Hij zeide tot hen: Hebt gij nooit gelezen wat David gedaan heeft, toen de nood drong en hij en die met hem waren, honger kregen? Hoe hij onder het hogepriesterschap van Abjatar het huis Gods binnengegaan is en de toonbroden gegeten heeft, waarvan niemand mag eten dan de priesters, en hij ze ook aan degenen, die met hem waren, gegeven heeft?
En Hij zeide tot hen: De sabbat is gemaakt om de mens, en niet de mens om de sabbat.
Alzo is de Zoon des mensen heer ook over de sabbat.
quote:Marcus 3-1:6
Een genezing op de sabbat
En Hij ging wederom een synagoge binnen en daar was een mens met een verschrompelde hand; en zij letten op Hem, of Hij hem op de sabbat genezen zou, om Hem te kunnen aanklagen.
En Hij zeide tot de mens met de verschrompelde hand: Kom in het midden staan.
En Hij zeide tot hen: Is het geoorloofd op de sabbat goed te doen of kwaad te doen, een leven te redden of te doden?
Maar zij zwegen stil.
En nadat Hij hen, zeer bedroefd over de verharding van hun hart, rondom Zich met toorn had aangezien, zeide Hij tot de mens: Strek uw hand uit!
En hij strekte haar uit en zijn hand werd weder gezond.
En de Farizeeën gingen heen en pleegden terstond met de Herodianen overleg tegen Hem ten einde Hem om te brengen.
quote:Lucas 6-1:5
Aren plukken op de sabbat
Het geschiedde op een sabbat, dat Hij door korenvelden ging en zijn discipelen plukten aren en aten die, ze stuk wrijvende met hun handen.
Maar sommige van de Farizeeën zeiden: Waarom doet gij wat op sabbat niet mag?
En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Hebt gij dan ook dit niet gelezen,
wat David gedaan heeft, toen hij en die met hem waren honger kregen?
Hoe hij het huis Gods binnengegaan is en de toonbroden heeft genomen en ervan gegeten heeft en gegeven aan die met hem waren,
waarvan niemand mag eten dan alleen de priesters?
En Hij zeide tot hen: De Zoon des mensen is heer over de sabbat.
quote:Lucas 6-6:11
Een genezing op de sabbat
Op een andere sabbat geschiedde het, dat Hij in de synagoge ging en leerde.
En daar was iemand, wiens rechterhand verschrompeld was.
De schriftgeleerden en de Farizeeën letten op Hem, of Hij op de sabbat genas, om een aanklacht tegen Hem te vinden.
Maar Hij kende hun overleggingen en zeide tot de man, wiens hand verschrompeld was:
Sta op en ga in het midden staan.
Hij stond op en ging staan.
En Jezus sprak tot hen: Ik leg u de vraag voor, of het geoorloofd is op de sabbat goed te doen of kwaad te doen, een leven te redden of verloren te doen gaan.
Toen zag Hij hen allen rondom Zich aan en zeide tot hem: Strek uw hand uit.
Hij deed het en zijn hand werd weder gezond.
En zij raakten volkomen hun verstand kwijt en spraken er met elkander over, wat zij Jezus doen zouden.
quote:Lucas 14-1:6
De genezing van een waterzuchtige op sabbat
En het geschiedde, toen Hij op sabbat in het huis van een der hoofden van de Farizeeën kwam om brood te eten, dat zij nauwkeurig acht op Hem sloegen.
En zie, er stond een waterzuchtig mens vóór Hem.
En Jezus antwoordde en zeide tot de wetgeleerden en Farizeeën, zeggende:
Is het geoorloofd op de sabbat te genezen of niet?
En zij hielden zich stil.
En Hij vatte hem bij de hand en Hij genas hem en liet hem gaan.
En Hij zeide tot hen: Als een zoon of een os van iemand van u in een put valt,
wie zal hem er dan niet terstond uittrekken (ook) op de sabbatdag?
En zij waren niet in staat iets daartegen in te brengen.
Fijne "elke dag" dankzij Heere Jezus Christus, beste mensen.quote:Johannes 5-1:18
Een genezing op sabbat
Daarna was er een feest der Joden en Jezus ging op naar Jeruzalem.
Nu is er te Jeruzalem bij de Schaapspoort een bad, dat in het Hebreeuws de bijnaam Betesda draagt, met vijf zuilengangen.
Daarin lag een menigte zieken, blinden, verlamden en verschrompelden, die wachtten op de beweging van het water.
Want van tijd tot tijd daalde een engel des Heren neder in het bad; dan bewoog het water; wie er dan het eerst in kwam na de beweging van het water, werd gezond, wat voor ziekte hij ook had.
En daar was een man, die reeds achtendertig jaar lang ziek geweest was.
Hem zag Jezus liggen en daar Hij wist, dat hij daar reeds lange tijd was, zeide Hij tot hem:
Wilt gij gezond worden?
De zieke antwoordde Hem: Here, ik heb geen mens om mij, zodra er beweging komt in het water, in het bad te werpen; en terwijl ik onderweg ben, daalt een ander vóór mij af.
Jezus zeide tot hem: Sta op, neem uw matras op en wandel.
En terstond werd de man gezond en nam zijn matras op en ging zijns weegs.
Nu was het sabbat op die dag.
De Joden dan zeiden tot de genezene: Het is sabbat en dan moogt gij uw matras niet dragen.
Doch hij antwoordde hun: Die mij gezond gemaakt heeft, die heeft tot mij gezegd:
Neem uw matras op en ga uws weegs.
Zij vroegen hem: Wie is de mens, die tot u gezegd heeft: Neem op en ga uws weegs?
En de genezene wist niet, wie het was; want Jezus was ontweken, omdat er een grote schare op die plaats was.
Daarna vond Jezus hem in de tempel en zeide tot hem:
Zie, gij zijt gezond geworden; zondig niet meer, opdat u niet iets ergers overkome.
De man ging heen en zeide tot de Joden, dat het Jezus was, die hem gezond gemaakt had.
En daarom wilden de Joden Jezus vervolgen, omdat Hij deze dingen op sabbat deed.
Maar Hij antwoordde hun: Mijn Vader werkt tot nu toe en Ik werk ook.
Hierom dan trachtten de Joden des te meer Hem te doden, omdat Hij niet alleen de sabbat schond, maar ook God zijn eigen Vader noemde en Zich dus met God gelijkstelde.
Om eens lekker christelijk te doen: "Wanneer gaan we werken dan?"quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:52 schreef Tiesemans het volgende:
Fijne "elke dag" dankzij Heere Jezus Christus, beste mensen.![]()
Ho ho.... 'we'? :p Ik lig lekker in de tuin hoor, genietend van de bbqquote:
Maar die symbolische waarde hebben mensen eraan gegeven, omdat licht staat voor waarheid, reinheid, energieke kracht... en veiligheid tussen al die 'donkere' andere dingen.quote:en tevens al langer het symbool van "god" dan welke andere vorm dan ook.![]()
Deden wij ergens voorkomen alsof we het hier niet mee eens waren?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:52 schreef Tiesemans het volgende:
Kom kom Dmace -Lotte- en STORMSEEKER, Heere Jezus Christus is Heere over Sabbat.![]()
En dus is er helemaal niks mis met homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:52 schreef Tiesemans het volgende:
Endus ben je ontheven van de wetten die onder Mozes zijn opgesteld voor het volk ter eere van God almachtig ten tijde van het oude testament (en ter bekrachtiging van de wetten opgesteld door Mozes).
Is dit serieus bedoeld?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:09 schreef Dromenvanger het volgende:
Er zijn wel meer vloeken gedaan. Gisteren toevallig muziek geluisterd over heksen die de duivel aanbidden en bloed drinken bij volle maan.
Een wereld zonder vloek is een heldere wereld met rust en reinheid. Vloeken zijn er om opgeheven te worden. Er is ook een vloek van de farao, dat wil zeggen dat mensen niet goed in 3D kunnen zien en alles oppervlakkig zien.
En zo zijn er duizenden vloeken. Toverkracht negatief gebruiken is dat. Spelen met de kosmos. Macht gebruikt door mensen die het niet mogen gebruiken. Maar goed, ze zullen wel nog een keer erachter komen wanneer de grote vloek komt die alleen positief is ingesteld. Maar dat is geen vloek, dat is opheffing van de vloek dat de hele dag gebeurt door tal van mensen.
Tis volgens mij meer een kwestie van de vloek kraken in stukken zagen en laten verdwijnen
Maak het or kraak het
Ze smaken zoals ze kraken...quote:
1. Er is ook niets mis met homoseksueel geaard zijn. Daar kun je niets aan veranderen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En dus is er helemaal niks mis met homoseksualiteit.Maar daar zul jij dan wel weer anders over denken, want die wet geldt dan ineens toch weer wel.
Nee, God heeft je zo gemaakt, maar je mag daar niet naar leven. Volkomen logisch. Maar goed, het is toch een eindeloze discussie.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:08 schreef STORMSEEKER het volgende:
1. Er is ook niets mis met homoseksueel geaard zijn. Daar kun je niets aan veranderen.
Paulus heeft het nergens over homoseksualiteit, hij spreekt alleen over tempelprostitutie en schandknapen. Men wist destijds nog niet eens dat mensen een seksuele geaardheid hebben, laat staan dat ze er iets over beweerden. En Paulus was m.i. gewoon een man met een uiterst verstoord seksualiteitsbeeld.quote:2. Voorbarige conclusie. Mozes' wetten gelden niet voor Christenen en dus mogen ze ineens alles wat Mozes verboden heeft? Je weet toch best dat er veel regels herhaald zijn in het NT die dus wel door Christenen dienen te worden opgevolgd?
Is iets voorbarig. Er was geen activerende homo voor de zondeval...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, God heeft je zo gemaakt, maar je mag daar niet naar leven. Volkomen logisch. Maar goed, het is toch een eindeloze discussie.
[..]
Activerende homo.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:53 schreef -Lotte- het volgende:
Is iets voorbarig. Er was geen activerende homo voor de zondeval...
Moeilijk dus om die conclusie te maken.
Wat is eigenlijk de precieze reden dat de wetten in het oude testament niet op toepassing zijn op Christenen ? Jezus heeft naar mijn weten zelf gezegt dat hij niet is gekomen om die wetten te ontbinden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:52 schreef Tiesemans het volgende:
Kom kom Dmace -Lotte- en STORMSEEKER, Heere Jezus Christus is Heere over Sabbat.![]()
En in Heere Jezus Christus is het toch in wie mede het Geloof houden in God's Woord of niet dan ?!!![]()
Als je praktiserend bedoeld... hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:53 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Is iets voorbarig. Er was geen activerende homo voor de zondeval...
Moeilijk dus om die conclusie te maken.
Prima! Doen we datquote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Laat maar.
Ik heb er nu zo vaak over moeten schrijven dat ik nu zin heb om er een topic over te openen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:57 schreef Haushofer het volgende:
Wat is eigenlijk de precieze reden dat de wetten in het oude testament niet op toepassing zijn op Christenen ? Jezus heeft naar mijn weten zelf gezegt dat hij niet is gekomen om die wetten te ontbinden.
Mijn aandacht heb jequote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:01 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Ik heb er nu zo vaak over moeten schrijven dat ik nu zin heb om er een topic over te openen.
Dus dat kon nog wel eens relatief binnenkort gebeuren.
Zelfde verhaal. Het was voor de Joden een gebod, maar hoeft niet meer te worden gehouden door Christenen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En het dragen van kleding gemaakt van twee verschillende weefsels is tegenwoordig algemeen aanvaard onder christenen.
Huldequote:
En jij vindt het bijvoorbeeld niet immoreel dat God keiharde straffen uitdeelde voor dit soort onbenulligheden? Ik zou niet een God willen aanbidden die bijvoorbeeld ouders toestaat om hun kind te stenigen als het bij herhaling ongehoorzaam is. Of heeft God zijn leven gebeterd? Was Hij toen een wraakzuchtige idioot en nu een toffe peer?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:04 schreef STORMSEEKER het volgende:
Zelfde verhaal. Het was voor de Joden een gebod, maar hoeft niet meer te worden gehouden door Christenen.
Er was nog maar 1 manquote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:59 schreef Maethor het volgende:
[..]
Als je praktiserend bedoeld... hoe weet je dat?
Volgens mij staat ontbinden meer voor het 'afbreken van'. Hij zei dacht ik dat hij ze vervulde. Ze waren niet meer nodig. Ze hadden hun taak bewezen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de precieze reden dat de wetten in het oude testament niet op toepassing zijn op Christenen ? Jezus heeft naar mijn weten zelf gezegt dat hij niet is gekomen om die wetten te ontbinden.
Ik sprak hierboven over dat er voor de zondeval nog geen homo geconstateerd was. Ik denk als je in de zondeval geloofd als een letterlijk iets, dat je ook Adam en Eva letterlijk moet nemen. Althans, ik kan me even nog niets voorstellen bij een symbolische zondeval.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jij neemt het Adam en Eva-verhaal letterlijk, begrijp ik?
Ook als er geen zondeval zou zijn, zouden Adam en Eva volgens het bijbelse verhaal zichzelf voortplanten. En tis vrij lastig om iemand te vinden die geen familie is als je dezelfde ouders hebt.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:54 schreef Alicey het volgende:
Op die manier kun je echter ook rederen dat inteelt door de zondeval komt..
Juist, oftewel het feit dat er geen andere mensen waren is geen argument.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:58 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Ook als er geen zondeval zou zijn, zouden Adam en Eva volgens het bijbelse verhaal zichzelf voortplanten. En tis vrij lastig om iemand te vinden die geen familie is als je dezelfde ouders hebt.
Maar er waren toen ook nog geen geboden dat het niet zou mogen, toch? Of snap ik even niet welke kant je op wil?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 20:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Juist, oftewel het feit dat er geen andere mensen waren is geen argument.
Ik doel er meer op dat het feit dat er geen praktiserende homoseksuelen waren niets heeft te maken met perfectie, maar puur met dat de omstandigheden dusdanig waren dat het er niet KON zijn. Net zoals geldt dat inteelt onontkoombaar was.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:00 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Maar er waren toen ook nog geen geboden dat het niet zou mogen, toch? Of snap ik even niet welke kant je op wil?
Ah, zo. Klopt. Lastige alleen is dat we nu alleen kunnen gokken naar hoe de situatie zich zou hebben ontwikkeld als ze niet gezondigd hadden. We kennen alleen de huidige situatie..quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik doel er meer op dat het feit dat er geen praktiserende homoseksuelen waren niets heeft te maken met perfectie, maar puur met dat de omstandigheden dusdanig waren dat het er niet KON zijn. Net zoals geldt dat inteelt onontkoombaar was.
Interessant is hier dat je het over ontwikkeling hebt. Is het in dat licht niet sowieso zinloos om een absolute statische moraal trachten te zoeken?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:08 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Ah, zo. Klopt. Lastige alleen is dat we nu alleen kunnen gokken naar hoe de situatie zich zou hebben ontwikkeld als ze niet gezondigd hadden. We kennen alleen de huidige situatie..
Vraag is ook, waar trek je de grens wel. Ik denk dat iedereen hier zou zeggen dat het niet gezond is als een volwassene het met een kind zou doen.. of iemand met een dood iemand. Hoe groter het verschil van wat de massa 'normaal' vindt... des te groter de taboe. In Rome was vroeger sex met kinderen bijna algemeen geaccepteerd.
Niet dat ik nu dingen over 1 lijn wil strepen, maar je weet nooit hoe dingen zich ontwikkeld zouden hebben, of hoe alles bedoeld is. Puur door te zeggen dat 'als het gebeurd', dat het dus in de natuur zit en dus moet het mogen... is een lastig punt. Elk persoon die afwijkt van de massa zal zo'n argument graag willen gebruiken.
Misschien, misschien nietquote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Interessant is hier dat je het over ontwikkeling hebt. Is het in dat licht niet sowieso zinloos om een absolute statische moraal trachten te zoeken?
Klopt, ik zei het misschien iets te gechargeerd. Wat ik misschien beter bedoel is dat in de topdagen van een wereldmacht, de regels losser worden en er meer dingen geaccepteerd(normaal bevonden) worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zit wel een hemeslbreed verschil tussen een volwassene die het met een kind doet en twee volwassenen die het -met wederzijdse instemming- met elkaar doen.
In Rome was seks met kinderen niet algemeen geaccepteerd. Je bent zeer slecht geïnformeerd. Als je doelt op de pederastie in Griekenland; dit was alleen onder vrij specifieke omstandigheden aanvaard.
Goede vraag. Probleem is alleen, we kunnen het niet bewijzen. Stel het is allemaal echt gebeurd, dan kan het vreemd zijn... en dan kunnen we een heleboel vragen hebben, maar dan komt het op geloof aan.... en je moet dan wel.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:42 schreef djenneke het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar het is voor mij, vanuit mijn referentiekader echt zo moeilijk voor te stellen dat mensen eerder geloven in een letterlijk adam en eva verhaal dan in een symbolisch verhaal. Als je het symbolisch opvat, is het allemaal heel begrijpelijk, en worden veel vragen beantwoord. Neem je het letterlijk dan blijven er erg veel vragen open staan. Je zou toch verwachten dat Gods Woord duidelijk en helder zou zijn?
besef jij het al ?quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:31 schreef -Lotte- het volgende:
beseffen wat de 'echte' waarheid achter alles was.
Waardoor weet u het?quote:
Eerder andersom denk ik. Er zijn enkele voortrekkers die taboes doorbreken, maar de meeste mensen komen er pas voor uit als het eenmaal redelijk geaccepteerd is.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:38 schreef -Lotte- het volgende:
Daarnaast ben ik het er helemaal mee eens dat het twee verschillende dingen zijn. Het punt wat ik alleen wil maken is dat de grens tussen wat normaal bevonden wordt afhangt van hoeveel mensen er (openlijk) voor uitkomen.
De Heere Jezus Christus, Hij is die Boom des Levens.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:42 schreef djenneke het volgende:
Ik wil niet vervelend doen, maar het is voor mij, vanuit mijn referentiekader echt zo moeilijk voor te stellen dat mensen eerder geloven in een letterlijk adam en eva verhaal dan in een symbolisch verhaal. Als je het symbolisch opvat, is het allemaal heel begrijpelijk, en worden veel vragen beantwoord. Neem je het letterlijk dan blijven er erg veel vragen open staan. Je zou toch verwachten dat Gods Woord duidelijk en helder zou zijn?
De Gemeente is het Bloed van Christus door de Geest, omdat in het Bloed het Leven is.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:42 schreef djenneke het volgende:
Wat dat betreft vind ik de bijbel toch echt een sprookjesboek. En dan niet in de negatieve zin. Sprookjes zijn geen verzonnen verhaaltjes zoals veel mensen de bijbel met sprookjesboeken vergelijken. Sprookjes zijn verhalen met duidelijke moraal en vol met waarschuwingen, ze betekenen wel degelijk meer, en waren eigenlijk niet eens bestemd voor kleine kinderen. Ze gaven echter antwoord op vragen die te maken hadden met onderwerpen die doorgaans te taboe waren om rechtstreeks te kunnen beantwoorden. Zo zie ik persoonlijk de bijbel ook...
Hij openbaart Zijn geheimenis aan Zijn 'Bruid-boom', die door Christus, de tweede Adam, is verlost. Zij gaat terug naar huis, om weer tot het oorspronkelijke Eden teruggebracht te worden; vrij van de dood, ziekte, verdriet en schande; terugkerend met Eeuwig Leven.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:42 schreef djenneke het volgende:
Neem je het verhaal van adam en eva letterlijk dan blijf je je afvragen: hoe komt het dat mensen dan niet allemaal op elkaar lijken? Hoe komt het dan alleen het midden-oosten toegang had tot die verhalen? Hoe komt het dat de mens zo verspreid is geraakt over de aarde in een betrekkelijk korte tijd? etc. etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |