abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27733022
Is je lerares een beetje lekker?
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:50:12 #27
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_27733142
sorry hoor, maar ik dat je je aanstelt.
iedereen heeft hier wel een last van, maar als jij constant met zo'n gedachten in je hoofd zit, wordt het allemaal negatiever. het zit tussen je oren.
zet het uit je hoofd, gebruik je verstand en ga aan het werk.
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:56:40 #28
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_27733320
Maar toch is het je gelukt een topic te openen klasse

toch maar ff ot, dwing jezelf gewoon tot actie...
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:56:49 #29
112687 Teardrop-nl
Drink, maar geniet met je mate
pi_27733323
Tip : Trek je internet verbinding eruit, dan wordt je in ieder geval niet afgeleid
Ik verveel me niet, Ik heb gewoon geen reet te doen op mijn werk :')
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:56:29 #30
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_27738289
Gouden Tip:

Heb het er met je moeder over.... en zorg dat zij je achter je broek zit....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_27738310
Dit probleem kan je enorm in de problemen brengen...evt eens praten met een psych over methoden om dit aan te pakken is een goed idee! en niks om je voor te schamen. Vertel het ook je ouders..dit gaat verder dan gewoon "geen zin" hebben denk ik.
underground forever baby
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:57:45 #32
118600 Ondergrond
Fruityloops Owns U.
pi_27738324
Zelf. Di. Sci. Pli. Ne.

Minder wiet roken dus .
Wie er nu nog over mijn avatar begint, is officieel een mongool. (Artikel 29.c)
pi_27738396
zolang jij het leger niet ingaat, voorzie ik geen problemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2005 13:00:16 ]
pi_27738517
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 12:56 schreef avotar het volgende:
Gouden Tip:

Heb het er met je moeder over.... en zorg dat zij je achter je broek zit....
Ik wilde net vragen "waar is je moeder" ...
ik ben sowieso da bomb
pi_27738671
aah ja motivatie heb ik ook niet, altijd alles tot het laatste moment aan laten komen, ik zit al tijden oke nu maak ik alles op tijd maar dan komt er toch niks van

*zucht motivatie zucht*
pi_27740201
Zit je op een sport? Dat kan wel ervoor zorgen dat je je concentratievermogen verhoogt en ook een klein beetje voor competitiegevoel zorgt. Dat je beter dan die ene persoon wilt zijn. Als je dat ook op school doet (proberen ervoor te zorgen dat je zoveelste van de klas wordt oid), dan kan je jezelf motiveren om ook iets te gaan doen (mits et een haalbare doel is uiteraard )
There is no such thing as perfection.. There never is, there never will be..
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 13:53:04 #37
43556 miss_dynastie
pi_27740284
Dr is maar een oplossing: wees hard voor jezelf. Tuurlijk 'kan' je het wel, maar je ziet de noodzaak er niet echt van in. Gewoon doen, sim-pel
pi_27740695
Afspreken met iemand om samen huiswerk te maken. En dan ook meteen beginnen in plaats van "eerst effe een spelletje op de playstation en daarna beginnen we wel".
Als je mekaar stimuleert, krijg je misschien wel je zooi af. En het is nog gezelliger ook.
"Are you pondering what I'm pondering, Pinky?"
"Uh... yeah, Brain, but this time you wear the tutu!"
pi_27740791
Hm klinkt enigzins bekend in de oren. Ik ben er niet tevreden over. Vooral nu met de loting voor mn studie, dan denk ik wel van had nou beter je best gedaan. En nu ik een tijdje thuiszit wordt ik helemaal met dit probleem geconfronteerd. Ik doe helemaal niks. Ontzettende moeite om je ergens toe te zetten. Totaal initiatiefloos. Maar ik kom mezelf nu dus gigantisch tegen en met deze instelling kom je het leven gewoon niet door. Dus ik moet er wat aan doen en snel.
pi_27741026
Maar de enige die er echt wat aan kan doen ben jezelf. Je moet harder zijn voor jezelf, inzien dat het zo niet kan en dat het je gigantisch op gaat breken. Op t vwo kom je er misschien nog mee weg, maar straks echt niet meer En het is zo zonde. Ik deed ook t gymnasium en ik denk wel van waarom haal je nou niet uit jezelf wat er inzit eikel! Ik kan daar zo kwaad om worden op mezelf. En nu met mn studie moet ik nog 4 vakken halen voor mn propedeuse gewoon omdat ik te lui was om elke dag te leren. Het is een probleem wat niet te onderschatten valt, maar ik dacht ik verander t wel ff. Maar het zit best diep en je moet er echt aan werken om meer zelf discipline te krijgen. Schrijf anders op wat je gedaan hebt op een dag, confronteer jezelf ermee.Vertel het mensen wat je wil doen. En wees keihard voor jezelf! Dat hoor ik ook te doen. Elke dag tegen mezelf te zeggen van halloooo zo kom je het leven niet door goede vriend, ga wat doen met je luie reet!
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:20:21 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_27741192
Ik heb het ook, ben er zelfs mee naar de psychopater gestapt en die heeft me een portie ritalin gegeven. Ik had er geen flikker aan.

Je moet iets zoeken wat je echt heel erg leuk vind en daar in verder gaan, dan lukt het wel, jezelf een schop onder je hol geven werkt maximaal een weekje en dan zak je weer terug in je neutraalstand, jammer genoeg is je neutraalstand zodanig laag dat je geen reet doet.

Accepteer het nou maar gewoon dat je voor zaken die je interesse niet kan wekken geen moeite kan doen, jammer maar helaas. Komt wel goed voor de rest.

Of je moet dus echt moeite gaan doen en je schouders eronder zetten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:30:39 #42
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27741522
Maak een puntenlijstje dat je gaat volgen. Met zo'n klein mogelijke stapjes als nodig is. Vaak is ook een probleem dat je je voorneemt iets te gaan doen maar op het grote moment eerst nog moet bedenken wat je gaat doen.

(Dat geldt dus ook als je al een specifiek hoofdstuk bepaald hebt.. sommige mensen missen de gave om die samenhang te zien)
Vampire Romance O+
pi_27743749
ik heb precies hetzelfde meegemaakt op de middelbare school. Ik heb gymnasium gedaan, wat behoorlijk pittig is, maar ik hoefde niet hard te leren om het te halen. WEat dus tot gevolg had dat ik helemaal niets meer deed en alleen maar onvoldoendes haalde. Dit werd ieder jaar erger, heb ook moeten lullen als brugman om ieder jaar over te gaan en mn ouders maar betalen voor mijn bijlessen....

hetgeen wat bij mij heeft geholpen is gewoon in gaan zien dat ik het op die manier nooit zou halen. Dit was vlak voor mijn eindexamen en ik stond overal zwaar onvoldoende voor. De laatste 3 maanden heb ik kei- en keihard gewerkt.

Probleem is ws dat je iets doet wat je niet echt leuk vindt en daar dus geen zin voor kan maken. Face it: je moet gaan werken. Gooi de tv de deur uit (of haal hem van je kamer af) zelfde met je pc en alle andere afleiding. Maak een bepaalde tijd vrij om aan je huiswerk te gaan (al is het maar een halfuur waarin je veel gedaan kan krijgen) Een halfuur kan je wel missen.

Je moet jezelf leren motiveren. Laat je ouders je ook helpen, want in je eentje lukt het echt niet (dan ga je uitwegen zoeken om maar niets te hoeven doen) Als je weer naar school gaat, probeer dan tijdens de lessen al goed op te letten, want dat scheelt meer dan de helft!

En ga daarna iets studeren dat je WEL interessant vindt
pi_27743849
Iedereen bedankt voor alle tips! Het heeft zeeer zeker met motivatie te maken denk ik, en met zelfdiscipline nog meer! maar ook voor dingen waar ik wel gemotiveerd voor ben, dat lukt mee ook niet om af te maken.... Ik gaf nu toevallig school als voorbeeld, maar het zijn met veel meer dingen die mij gewoon niet lukken.... zo ga ik soms ff naar de stad om bijvoorbeeld iets op te halen, maar onderweg kom ik dan wer iemand tegen, of zie ik iets leuks om te doen, en dan vergeet ik alles meteen weer om te doen! een ander voorbeeld is toen mijn ouders een week weg waren, dan begon ik met koken, en dan ging alles goed, alleen de aardapples moesten nog afkoken, maar toen was ik de aardappels alweer vergeten en waren die een uurtje later aan de bodem van de pan gebakken... de avond daarna heb ik bijvoorbeeld helemaal niet gekookt, en ben ik maar gaan slapen zonder naar bed te gaan!

het enigste wat ik volgens mij kan is uitgaan en schoolfeesten of schoolactiviteiten organizeren, wat alleen maar mondeling gaat (ik laat iemand het opschrijven, ik zit in de activiteiten commisie)....

Wat mijn ouders betreft, ik heb vanaf mijn 14/15 2 jaar alleen in het buitenlad gewoont, dus die hebben zoeits van je zoekt het zelf maar uit, je bent oud genoeg, ena ls je blijft zitten halen we je van school (ik zit op een semi-prive school ivm dat ik op nederlandse scholen niet meer toegelaten wordt. ).... en mijn ouders worden verder toch alleen amar boos als ik met zo'n stom iets aan kom zetten denk ik!

ik heb dus eigenlijk in mijn hele leven nog niks tot stand gebracht wat ik niet mondeling kon regelen, behalve dan een topic openen op Fok! (maar dat is eigenlijk ook niks natuurlijk)... maar ik baal hier toch wel erg van, en ik heb echt al heel veel geprobeert....
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:39:01 #45
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_27744129
Mijn broer heeft dat ook. Hij vergeet snel dingen waarmee hij bezig is. Hij schrijft nu alles op en maakt voor alles een planning. Zelfs voor de simpelste dingen maakt hij een schema of aantekening. Werkt goed en heeft een positief invloed op zijn motivatie.
Horrible Cunt!
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:42:45 #46
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_27744260
Ik heb het idee dat jij OF een te laag opleidingsniveau geniet en je je daardoor de pleuris verveeld OF jij hebt een enorme hekel aan 'moeten'.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_27744491
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:29 schreef goddess-in-heaven het volgende:

Je moet jezelf leren motiveren. Laat je ouders je ook helpen, want in je eentje lukt het echt niet (dan ga je uitwegen zoeken om maar niets te hoeven doen) Als je weer naar school gaat, probeer dan tijdens de lessen al goed op te letten, want dat scheelt meer dan de helft!

En ga daarna iets studeren dat je WEL interessant vindt
Dat is het dus bij mij waardoor ik dnek ik nog minder werk, tijdens de lessen zit ik meestal te praten, maar let ik nog wle op, en voor een repetitie lees ik altijd op het laatste moment nog ff snel het hoofdstuk door in de les ervoor, en dan haal ik vaak gewoon een acht voor mijn repetitie, zonder dat ik er eigenlijk voor hoef te leren.... en uiteindleijk heb ik dan toch allemaal viertjes en vijfen en zessen op mijn rapport, waardoor ik met een hoop gelul toch net over kan....
pi_27744521
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:42 schreef Nembrionic het volgende:
Ik heb het idee dat jij OF een te laag opleidingsniveau geniet en je je daardoor de pleuris verveeld OF jij hebt een enorme hekel aan 'moeten'.
ik denk een combinatie van die twee mischien, maar vooral dat laatste den ik, mijn zussen hebben namelijk wel hard moeten leren om hun vwo te halen....
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:58:31 #49
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_27744805
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:49 schreef steve2003 het volgende:

[..]

Dat is het dus bij mij waardoor ik dnek ik nog minder werk, tijdens de lessen zit ik meestal te praten, maar let ik nog wle op, en voor een repetitie lees ik altijd op het laatste moment nog ff snel het hoofdstuk door in de les ervoor, en dan haal ik vaak gewoon een acht voor mijn repetitie, zonder dat ik er eigenlijk voor hoef te leren.... en uiteindleijk heb ik dan toch allemaal viertjes en vijfen en zessen op mijn rapport, waardoor ik met een hoop gelul toch net over kan....
Deze combi klopt niet, als je alleen maar die 8 haalt, dan moet er veel slechts tegenover staan voor een 4 of 5.
Wil je wel? Dan kan je. Wil je niet, dan kan je inderdaad ook niet.
Live life to the Ender :D
pi_27744854
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:34 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Welkom op de middelbare school: voor menigeen een levensperiode zonder uitdaging Het is heel simpel: juist omdat je alles haalt zonder er moeite voor te doen, heb je geen drijfveer om uberhaupt iets te doen. De vakken zijn saai, te makkelijk en docenten bestaan alleen maar om je het leven zuur te maken. Huiswerk heeft geen nut, want je haalt het toch wel.

Even doorbijten, hierna ga je iets doen wat je wel wilt
Dat is natuurlijk een waarheid als een koe
Punt is dat ik persoonlijk nu zelf een fase doormaak op mijn nieuwe opleiding (Int. en Eur. recht) die precies hetzelfde is als op mijn middelbare school
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')