abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27724062
Beste mensen,

Vanavond komt op Nederland 3 om 23:58 de eerste aflevering van het zesdelige RVU programma 'God bestaat niet.' Daarin wordt op verschillende manieren (aan de hand van hersenonderzoek) het bestaan van het klassieke godsbeeld ontkracht.

Vanavond begint het met bijna-dood-ervaringen.

Kijken en hier napraten .
pi_27724513
Kijken dus .
pi_27724805
Als ik zo de verschillende afleveringen op de website lees (http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=806), dan heb ik nu al niet zo'n hoge pet op. Kijk bijvoorbeeld wat filosoof/psycholoog Jaap van Heerden zegt: "Waarom wordt er respect opgebracht voor iets debiels als het geloof? Dat gebeurt in de wetenschap nooit."

Wat een simplistische visie. Echt, ik ga nu al smullen van de kortzichtigheid waarmee deze vermeende 'intellectuelen' hun mening zullen geven .
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:36:52 #4
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_27725257
Een creationist die atheïsten kortzichtig noemt Daar kan ik wel om lachen.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_27725566
@TS
Hoezo kortzichtig? Moeten psychiaters voortaan ook buiten de behandeling van hun patienten meegaan in de waandenkbeelden? Of mogen we relativeren?

Nu graag even een stukje satire met wetenschappelijk onderbouwd commentaar, zonder politieke correctheid waar je broek van afzaktr. Je krijgt van reli-adepten al genoeg onzin om je oren, totaan rechtzaken aan toe omdat je uit respect je bek zou moeten houden en vooral geen heilige huisjes in mag trappen.

Gelukkig, eindelijk weer even normaal. Informatief en ontspannend, geen blad voor de mond. Een frisse wind door de jaren 50 die van ons land meester leek te maken.

Wil je het niet zien dan kijk je niet.

PS creationist? Werden de dieren nou eerder geschapen dan de mensen, of omgekeerd? Beide staat namelijk Geschreven.
pi_27725935
Uiteraard ga ik kijken, ik kan er nog geen oordeel over vormen, maar heb gewoon vermoedens.
pi_27727528
Ha, ik ga kijken .
Zag het al in een ander topic voorbijkomen, en vroeg mezelf al af hoe laat, dacht eerst al dat het geweest zou zijn, maar het komt nog . Ben benieuwd.

en ik wou nog wel optijd naar bed, naja boeiuh, dit is ook interessant
pi_27727589
Ja, sweetgirly, vooral ook omdat deze aflevering een bewijs poogt te leveren tegen bijna-dood-ervaringen als daadwerkelijke ervaringen. Niet dat ik daarvan overtuigd zal raken, maar ik ben wel benieuwd .
pi_27727619
Denk zelf dat ik ook wat met een sceptisch oog ga kijken, idd zo te lezen.
Ze hadden Osho moeten uitnodigen , voel nu al dat hij, de zgn visies, ze wel even onderuit zou halen.

Maar wie weet valt het mee .
Mogen ze alleen eerst even vertellen wat die chakra's ed dan zijn, voordat..
pi_27727726
Osho .
pi_27727733
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:42 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, sweetgirly, vooral ook omdat deze aflevering een bewijs poogt te leveren tegen bijna-dood-ervaringen als daadwerkelijke ervaringen. Niet dat ik daarvan overtuigd zal raken, maar ik ben wel benieuwd .
Ik ook , zeer benieuwd.
En ga er met een zeer sceptisch oog dus naar kijken, onbevangen, in beide gevallen.
Zal zorgen dat ik niet gelijk hun veroordeel, geef ze de benefit of the doubt enzo. Mijn mening komt dan later wel ofzo . Maar ben benieuwd iig wat ze te zeggen hebben of moet ik zeggen hoe ze zich eruit (zullen) praten .

Dan moeten ze met erg goed bewijs komen, en tot nu toe stagneert het gewoon behoorlijk. Maar ik hoop juist dat ze doorgaan en niet koppig blijven bij misschien hun mening van 'zie je wel' en dat het daarom stopt en/of met een conclusie komen, de wetenschap mbt dit. Want daar neem ik iig geen genoegen mee, te simpel enzo.

Goed, begint bijna
pi_27727985
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:47 schreef FuifDuif het volgende:
Osho .
Hier kan je nog even snel een Osho-kaartje trekken voordat het begint

http://www.starmanproductions.nl/oshozen/oshozen.html

Ik had kaart 4; de rebel

[ Bericht 4% gewijzigd door sweetgirly op 08-06-2005 00:00:27 (moet ik het wel goed doen natuurlijk :{) ]
pi_27728071
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:26 schreef FuifDuif het volgende:
Als ik zo de verschillende afleveringen op de website lees (http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=806), dan heb ik nu al niet zo'n hoge pet op. Kijk bijvoorbeeld wat filosoof/psycholoog Jaap van Heerden zegt: "Waarom wordt er respect opgebracht voor iets debiels als het geloof? Dat gebeurt in de wetenschap nooit."

Wat een simplistische visie. Echt, ik ga nu al smullen van de kortzichtigheid waarmee deze vermeende 'intellectuelen' hun mening zullen geven .
Wie weet kan al dat gesmul je existentiële leegte een beetje vullen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:03:44 #14
34294 Flying_nomad
Kijkt nu waar het ziet en weet
pi_27728158
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:00 schreef OllieA het volgende:

[..]

Wie weet kan al dat gesmul je existentiële leegte een beetje vullen.
Kaêk Nôuh, tijd niet gezien beste OllieA

hoe is't met je
Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:13:57 #15
34294 Flying_nomad
pi_27728451
quote:
gecopied van de frontpage, autheur unreal
Waarom vind iedereen dit toch prachtig?

Wat als er nu wel een God is? De kans is zeker 50%. Niemand heeft bewezen dat God er niet is.

Waar ga je heen na je dood? Ik zou de gok niet wagen dat er wel een hemel en een hel is.

quote van de site:
"De man met de baard is in het immense heelal nooit waargenomen, net zomin als Donar met zijn strijdwagen op de wolken door geen enkele vliegtuig passagier ooit is waargenomen. Voor de meeste astronomen is religie dan ook een afgehandelde zaak. "

Hoe kortzichtig kan je zijn zeg. Waarom alleen geloven in wat je ziet? Dat is pas niet meer van deze tijd.

Ach ja, lekker dom blijven doen

Geen respect voor deze gasten iig . Beetje goedkoop iemand anders zn overtuiging afkraken.
Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
pi_27728858
Wat een (kinderlijk) gezwam

- karakter is niet veranderlijk
- bewustzijn loopt je achterna 'uhhh' en
- Jezus, boeddha had maw ook vast epilepsie

Maar de meeste dingen wist ik al, vind sommige dingen alleen nog kant noch wal helemaal slaan.
En ik had zelf al overal een weerwoord op
pi_27728865
Zo schokkend was het nou ook weer niet...
Niks nieuws gehoord trouwens.
pi_27728869
Nou ik heb het gezien . Ik had veel respect voor die hersenonderzoeker, tot het laatste moment waarop hij samen met de interviewer wat cynisch en schaapachtig zat te lachen.
pi_27728990
Afgelopen jaar was er ook een documentaire serie op ?ned1? genaamd "ons brein" of "het brein" oid. daar zijn dit soort dingen ook naar voren gekomen, alleen werden de zaken wel serieus behandeld en werd het trekken van conclusies overgelaten aan de kijker.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 8 juni 2005 @ 00:38:17 #20
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27728991
shit gemist, komt er nog herhaling
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_27729013
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:38 schreef paultjuhhh het volgende:
shit gemist, komt er nog herhaling
Ja, volgens mij wel... op zondag dacht ik.
pi_27729047
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:38 schreef Elroyb het volgende:
Afgelopen jaar was er ook een documentaire serie op ?ned1? genaamd "ons brein" of "het brein" oid. daar zijn dit soort dingen ook naar voren gekomen, alleen werden de zaken wel serieus behandeld en werd het trekken van conclusies overgelaten aan de kijker.
Jawel, maar weet je, wat zeggen die breinactiviteiten nu? Dat het brein geactiveerd wordt bij bepaalde ervaringen, zegt toch niets over het idee of het wel of niet iets goddelijks is? Nou ja, we weten de plaats aan te wijzen in de hersenen wanneer we een uittreding hebben, so what? Betekent dat dat die uittreding niet echt is?
pi_27729112
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:40 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Jawel, maar weet je, wat zeggen die breinactiviteiten nu? Dat het brein geactiveerd wordt bij bepaalde ervaringen, zegt toch niets over het idee of het wel of niet iets goddelijks is? Nou ja, we weten de plaats aan te wijzen in de hersenen wanneer we een uittreding hebben, so what? Betekent dat dat die uittreding niet echt is?
Ligt er aan wat je als "echt" definieerd.
Is een ervaring echt?
Zijn dromen echt?
Is het alleen echt wanneer meerder mensen het tegelijk ervaren?
Wat is echt?
Bestaat er wel een objectieve waarheid?
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:43:29 #24
34294 Flying_nomad
pi_27729119
edited, sorry
pi_27729154
Idd, hij zegt eerst het lichaam is er alleen om jezelf mee te voeden en later heeft hij het over uittredingen, ja dus komt door dit en dat. Dat er geen vraagtekens komen dan .

Naja, zal wel weer aan mij liggen , soms kan je wel merken dat er mensen spreken zonder ervaringen, of had hij nou zelf ook weleens temporaal kwab-ervaringen . Zoiets verstond ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')