Analoge camera's zijn nou eenmaal geen digitale camera's. Je hebt in ieder geval meer dan een doorsnee digitale camera nodig om in de buurt te komen van een analoge camera.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:39 schreef BGS het volgende:
Dus alle details blijven bewaard op een analoge foto?
Dan heb je wel kwaliteitsverlies. Of het moet een negatievenscanner geweest zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:42 schreef skiczukie het volgende:
Analoog is vet.Heb laatst foto's ingescaaned op een resolutie van 400 DPI. Wow.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:43 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Dan heb je wel kwaliteitsverlies. Of het moet een negatievenscanner geweest zijn.
Dat vermoedde ik alquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:40 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Analoge camera's zijn nou eenmaal geen digitale camera's. Je hebt in ieder geval meer dan een doorsnee digitale camera nodig om in de buurt te komen van een analoge camera.
Ik heb een vergroter, en daarme kan je negatieven bijna onbeperkt vergroten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:46 schreef BGS het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik alMaar ik vroeg me gewoon af of de resolutie van de analoge camera zich ook liet definieeren of iets dergelijks.
Het was te vergelijken met een digitale camera tussen de 8 en 15 Megapixels, geloof ik. Ergens in die buurt in ieder geval. Nou weet ik dit absoluut niet zeker.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:46 schreef BGS het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik alMaar ik vroeg me gewoon af of de resolutie van de analoge camera zich ook liet definieeren of iets dergelijks.
Je gaat wel de korrel zien, zeker als je op 35mm werkt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:49 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik heb een vergroter, en daarme kan je negatieven bijna onbeperkt vergroten.
Dat hangt helemaal af van wat voor film je gebruikt en hoe groot je negatief is.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:50 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Het was te vergelijken met een digitale camera tussen de 8 en 15 Megapixels, geloof ik. Ergens in die buurt in ieder geval. Nou weet ik dit absoluut niet zeker.
De H1D komt in de buurtquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:05 schreef Shark.Bait het volgende:
ligt aan de Iso van je film. Ik heb een negatiefscanner die 4800 dpi inscant bij 42 bits kleurdiepte. Krijg ik 23 megapixel bestanden, zie ik elk kristal van mijn film heel duidelijk. Dat is een Jpegje van 18 MB.
Levert een TIFF op van 150 MB.
Moet nog een digitale camera tegenkomen die dat ook kan (inclusief kleurdiepte)
Damn!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:33 schreef Shark.Bait het volgende:
ik bezit ook een digitale scanner voor 6x6 negatieven, die produceert 110 megapixel JPegjes van 50 MB per stuk. die is 48 bits. Daar kan die Mamiya weer niet tegenop.
die kan 12800 bits diepte scannen, maar dan moet ik mijn RAM verdubbelen naar 4 GB denk ik
Ja, dat dacht ik ook toen ik mijn HD zat vol te pompen!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:34 schreef skiczukie het volgende:
Damn!
Veel van de betere digicams hebben een resolutie die niet meer van die irritante blokjes vertonen maar een op korrel lijkende onscherpte vertonen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:46 schreef mwvdlee het volgende:
Nee, analoge camera's hebben geen resolutie. In ieder geval geen resolutie waar je je druk om hoeft te maken; de lens/spiegels/overal-waar-het-licht-mee-in-aanraking-komt heeft wel degelijk een resolutie, maar deze is zo achterlijk hoog dat je er nooit mee in aanraking zult komen.
Ja, analoge FILM heeft wél een resolutie (= de korrel), hoewel deze (voorlopig) een stuk hoger ligt dan een voor digitaal en bovendien niet in een rastervorm ligt en daardoor minder zichtbaar is en vaak ook als artistiek effect gebruikt wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |