abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2005 @ 13:30:30 #276
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28247800
Goedzo!
feest
pi_28247986
Is wel een goede oefening
pi_28250327
De solo van Van Halen? Of het nummer zelf?
pi_28251343
Solo van van Halen ken ik ook

Dat ganse nummer komt nog
  zondag 26 juni 2005 @ 16:27:57 #280
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28251850
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 13:23 schreef Hammet het volgende:
Ik heb net cubase geïnstalleerd

En het werkt niet . Ik heb echt een dikke vertraging, echt iets van een seconde ofzo, kan er iets aan gedaan worden of ligt het aan mijn geluidskaart? Cool Edit Pro werkt wel normaal, dus ik vind het best raar...
Dit kan kloppen. Standaard kiest Cubase voor de Multimedia driver en die is erg traag (hoge vertraging/latency). Probeer eens het menu Options > Audio Setup > System. Vervang dan "ASIO Device" naar de DirectX driver, dat zal al schelen. Je kunt de latency eventueel ook nog verlagen (maar pas op, als je 'm te laag zet kan je audio gaan hikken). Nog beter is een ASIO driver, maar niet alle geluidskaarten hebben dat. Heb je een Creative dan kan je ook de kX driver downloaden, daar zit een ASIO driver bij.

Succes!
pi_28252992
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:27 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Dit kan kloppen. Standaard kiest Cubase voor de Multimedia driver en die is erg traag (hoge vertraging/latency). Probeer eens het menu Options > Audio Setup > System. Vervang dan "ASIO Device" naar de DirectX driver, dat zal al schelen. Je kunt de latency eventueel ook nog verlagen (maar pas op, als je 'm te laag zet kan je audio gaan hikken). Nog beter is een ASIO driver, maar niet alle geluidskaarten hebben dat. Heb je een Creative dan kan je ook de kX driver downloaden, daar zit een ASIO driver bij.

Succes!
Ik dacht al dat het zoiets was, het is namelijk ongeveer het zelfde probleem als ik bij Guitar Rig had. Daar heb ik het ook verholpen door een ASIO driver te installeren. Het probleem is nu eigenlijk: waar zit dat options menu??

pi_28253180
quote:
Op zondag 26 juni 2005 11:30 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Ik weet niet welke briljante ziel met het idee kwam dat hij een harmonizer gebruikte, maar het is whammy.....Die is veel uitgebreider als een harmonizer alleen..
volgens mij staan een boel van die andere partijen "gewoon" op het bandje waarmee hij meespeelt.
Dat harmoniseren doet hij iig niet met een whammy, want daarmee heb je slechts de keuze uit het meespelen van 1 van 2 tonen (duidelijk! ) Heb zelf ook zo'n ding en snelle stukken kan je echt niet zo snel spelen als je de hele tijd je pedaal omhoog en omlaag moet doen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_28253212
quote:
Op zondag 26 juni 2005 16:06 schreef the_legend_killer het volgende:
Solo van van Halen ken ik ook

Dat ganse nummer komt nog
De solo ken ik ook. Ik kan m alleen niet.

Neem dan op, we willen het horen
  zondag 26 juni 2005 @ 17:34:49 #284
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28253582
quote:
Op zondag 26 juni 2005 17:13 schreef Hammet het volgende:

[..]

Ik dacht al dat het zoiets was, het is namelijk ongeveer het zelfde probleem als ik bij Guitar Rig had. Daar heb ik het ook verholpen door een ASIO driver te installeren. Het probleem is nu eigenlijk: waar zit dat options menu??

[afbeelding]
O je hebt Cubase SX, zeg dat dan :p

Dan moet je doen Devices > Device Setup > VST Multitrack
pi_28254612
quote:
Op zondag 26 juni 2005 17:34 schreef BUG80 het volgende:

[..]

O je hebt Cubase SX, zeg dat dan :p

Dan moet je doen Devices > Device Setup > VST Multitrack
Bedankt het werkt nu

All hail bug80

[ Bericht 2% gewijzigd door Hammet op 26-06-2005 20:04:18 ]
pi_28255274
Hmm ik heb net een gitaar gekocht voor ¤22 hier

geen verzendingskosten ik woon nabij leuven, ben ik nu ongelofelijk stom geweest?
pi_28256248

Mijn electrische gitaar: Ibanez GRX-170
K heb ook nog een western en een spaanse acoustische gitaar...

Binnekort Gibson Les Paul kopen
......Signature-loos......
  zondag 26 juni 2005 @ 22:12:17 #288
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28256374
quote:
Op zondag 26 juni 2005 19:53 schreef Hammet het volgende:

[..]

Bedankt het werkt nu

All hail bug80
Hehe, graag gedaan!
Veel plezier met Cubase, je kunt er een hoop mee. Wil je er alleen gitaar mee opnemen, of ook dingen als drums enz toevoegen?
quote:
Hmm ik heb net een gitaar gekocht voor ¤22 hier

geen verzendingskosten ik woon nabij leuven, ben ik nu ongelofelijk stom geweest?
Dat is moeilijk te zeggen zo aan de hand van een vage foto. Maar ¤22, daar kan je niet echt een buil aan vallen he? Als 't niks is verkoop je 'm gewoon weer door.

Wat wil je er eigenlijk mee doen? Les nemen of gewoon een beetje klooien?

[edit]Zeg demichiel, die veiling op eBay loopt toch nog of vergis ik me nou?[/edit]
  zondag 26 juni 2005 @ 22:13:39 #289
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28256412
quote:
[b]Op zondag 26 juni 2005 22:08
Binnekort Gibson Les Paul kopen
[afbeelding]
Wat voor Les Paul is dat precies? Ziet er mooi uit

Geld teveel ofzo?
pi_28256746
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:12 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te zeggen zo aan de hand van een vage foto. Maar ¤22, daar kan je niet echt een buil aan vallen he? Als 't niks is verkoop je 'm gewoon weer door.

Wat wil je er eigenlijk mee doen? Les nemen of gewoon een beetje klooien?

[edit]Zeg demichiel, die veiling op eBay loopt toch nog of vergis ik me nou?[/edit]
hij loopt nog ja, ik heb nu ¤24 geboden (samen met me zus elk ¤12) Ik ga trouwens geen lessen volgen, ik kan amper gitaar spelen (seven nation army en smoke on the water ) maar ik vind het altijd wel leuk om een gitaar in mijn handen te hebben.
pi_28256807
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:13 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Wat voor Les Paul is dat precies? Ziet er mooi uit

Geld teveel ofzo?
Classic

(Psssssst Linkje: http://www.gibson.com/Pro(...)ars/LesPaul/Classic/ )
Ik heb niet te veel geld maar mn papa krijgt strax geld van zn werk en ik mag dan wat leuks uitzoeke
pi_28257072
T kan ook een Standard Premium zijn

http://www.gibson.com/Pro(...)rd%20Premium%20Plus/

what's the difference ?!
  zondag 26 juni 2005 @ 22:45:26 #293
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28257404
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:24 schreef demichiel het volgende:

[..]

hij loopt nog ja, ik heb nu ¤24 geboden (samen met me zus elk ¤12) Ik ga trouwens geen lessen volgen, ik kan amper gitaar spelen (seven nation army en smoke on the water ) maar ik vind het altijd wel leuk om een gitaar in mijn handen te hebben.
Als hij nou heel veel duurder wordt kun je misschien beter op zoek gaan naar een goedkopere op de eerstvolgende rommelmarkt. Hoewel het ook zou kunnen dat het gaat om een originele, handgemaakte gitaar van een of andere hele beroemde bouwer maar dat is moeilijk te zien op de foto.
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:25 schreef Even het volgende:

[..]

Classic

(Psssssst Linkje: http://www.gibson.com/Pro(...)ars/LesPaul/Classic/ )
Het lijkt me inderdaad geen Classic, Standard is waarschijnlijker. Ik ben geen Gibson kenner, maar waarschijnlijk is veel op de Classic nét iets luxer (hout, elementen, enz). Maar goed, een Standard is helemaal niet verkeerd en heeft denk ik een betere prijs/kwaliteit verhouding. Wel nog een advies: koop geen gitaar omdat je graag per se een bepaald type wil, bespeel gewoon zoveel mogelijk verschillende en pik de gitaar eruit die voor jou gemaakt lijkt te zijn.
quote:
Ik heb niet te veel geld maar mn papa krijgt strax geld van zn werk en ik mag dan wat leuks uitzoeke
Gaaf
pi_28257776
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:35 schreef Even het volgende:
T kan ook een Standard Premium zijn

http://www.gibson.com/Pro(...)rd%20Premium%20Plus/

what's the difference ?!
Helaas jongen, het is geen van beide. Het is een Les Paul Standard, en dus geen Premium. De Premium heeft een hoger kwaliteit bovenblad. De Classic heeft andere elementen (elementen die ook geen elementkapjes hebben), en heeft kunstmatig verouderde block-inlays en een smallere hals.

Die foto die jij plaatste is trouwens wel wat maf, een les paul standard met fine-tuners

[edit]: Ik zie nu dat een van de potmeters is vervangen door een toggle switch, ik neem aan dat de brug er een is met een piezo-systeem in de brugzadeltjes.[/edit]

Btw, als ik een Les Paul zou kopen zou ik toch zeker niet die kopen, ik vind m voor een Les Paul erg lelijk
  zondag 26 juni 2005 @ 23:01:00 #295
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28257807
Moet je eigelijk wel een zwarte pakken met witte rand:

feest
pi_28257888
witte 'rand'
  zondag 26 juni 2005 @ 23:04:12 #297
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28257913
Jeh, witte rand man!
feest
pi_28257989
quote:
Op zondag 26 juni 2005 22:45 schreef BUG80 het volgende:
Het lijkt me inderdaad geen Classic, Standard is waarschijnlijker. Ik ben geen Gibson kenner, maar waarschijnlijk is veel op de Classic nét iets luxer (hout, elementen, enz). Maar goed, een Standard is helemaal niet verkeerd en heeft denk ik een betere prijs/kwaliteit verhouding.
Nee hoor een classic is niet luxer. Het zijn in principe reissues van de les paul modellen uit de jaren 60. Volgens veel mensen werden ze toen beter gebouwd (hoe ouder hoe beter, vintage, blablabla dat geneuzel dus). Het lijkt me sterk dat de huidige Standard-serie kwa niveau er niet aan kan tippen.

En de Classic is ook nog eens goedkoper dan de standard .
pi_28258053
quote:
Op zondag 26 juni 2005 23:04 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Jeh, witte rand man!
Zo'n ding heet een binding en die dingen zijn altijd wit (crème), maar goed, het zij je vergeven .
  maandag 27 juni 2005 @ 00:07:07 #300
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_28260015
Zo, zag daarnet Lenny Kravitz op Rockin Park spelen, die ook voor ongeveer elk nummer een nieuwe Gibson uit het rek pakt
Ik heb echt alles voorbij zien komen, Flying V, LP Standard, Custom in drie varianten, en nog een hele zwik waar ik het type niet van ken. En ze glommen allemaal

Je kunt van z'n muziek zeggen wat je wil, maar Lenny heeft wel smaak in gitaren...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')