abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27719937
Welkom in de wondere wereld van de Sony NV-XYZ 777:

Sony heeft in Japan (hopenlijk binnenkort ook in de rest van de wereld)) het, in mijn ogen,
best uitziende navigatiesysteem ooit uitgebracht. Verbluffende weergave van de straten in 3D,
tot in het kleinste detail. Mooi voor het oog, maar misschien in sommige situaties onoverzichtelijk..
Leuk detail voor de OS-fanatics; Als OS wordt Linux gebruikt.

Op de eerste plaatje een daadwerkelijke foto, het tweede plaatje is wat je ziet op het scherm.
(2de plaatje is wel van een ander model XYZ55, maar met exact dezelfde software als in de NV-XYZ 777)

Zoals je ziet, een mooi WVGA touch-screen (6.5" groot) met een verbluffende resolutie
(800x480) voor navigatiesystemen. Maar dat is niet het enige..
Door de harddisk van maar liefst 30GB(!) is dit wondermachientje ook in staat om films weer
te geven of (voor sommigen van ons maar een deel van) je muziekcollectie te horen te brengen.
Overbrenging en synchronisatie van audio- en video-bestanden is mogelijk door de USB 2.0 aansluiting.

Het moment dat Sony dit uitbrengt in Europa, wordt er volgens mij een weg ingeslagen
die de overige fabrikanten van navigatiesystemen alleen nog maar kunnen volgen.
Tomtom, eat your heart out!

Ondersteunde formaten zijn (onder andere) MPEG4, MPEG2, MPEG1, DV, WMV, MP3, ATRAC3.
Zelfs PDF files bekijken is mogelijk. Misschien leuk voor degenen die van lezen in de file houden.
Je kunt ook nog synchroniseren (mbv SonicStage 3.1) met je thuis-pc, zodat je in je auto b.v. je
mailtjes kunt lezen. Het is ook nog mogelijk om dmv bluetooth de berichten uit je GSM over te zetten.
Internetten is dan natuurlijk ook geen enkel probleem meer. Makkelijk om up-to-date POI's te downen.

Een TV-zender zien of een DVD'tje opzetten voor de passagier terwijl je aan het rijden bent?
Geen enkel probleem, het scherm wordt dan gesplitst en je kunt navigeren én kijken tegelijk.
De navigatie software past zich goed aan en laat dan op 2/3 van het scherm dan alleen de
meest belangrijke informatie zien, terwijl de overige 1/3 van het scherm wordt gebruikt voor
ander 'kijkgenot', of bijvoorbeeld de playlist van je MP3 collectie. Andersom kan natuurlijk ook.

Ik las zelfs nog ergens (sony.co.jp?) iets over het aanluiten van een PSX, maar daar zal
wel een PS2 mee bedoeld worden. De ingebouwde versterker is trouwens 4x50watt.

De complete set. WVGA scherm, afstandsbediening, EX-30GB box, en GPS antenne..

De EX-30GB box, met uitneembare harddisk (met USB2.0 aansluiting), en CF-slot (voor een evt. data-card)

Niet alleen mooi qua specificaties, maar ook aan design is gedacht.

Zeg nou zelf.. Dit ziet er toch gewoon goed uit in de auto? ..al zou ik persoonlijk die HD hebben verstopt)

Tot slot een flash-filmpje van de NV-XYZ 777 (helaas niet in actie).

[ Bericht 1% gewijzigd door Alfa145 op 07-06-2005 20:34:21 ]
Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:25:08 #2
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_27720071
holy ravioli! zieke shit! go sony go sony
pi_27720404
Eh, filmpjes kijken? Emailen? PDF's bekijken? Sorry, ik begrijp je enthousiasme, het is kick-ass tech maar ik zou d'r geen van alle gebruik van maken. De 3D view is leuk, maar dat gaat de komende decenia niet werken hier. Japan is VEEL kleiner en dus veel gemakkelijker in kaart te brengen. Daarbij twijfel ik aan de bovenstaande view voor heel Japan.

Nog een probleem: ook al ziet de view er erg leuk uit, het is verre van overzichtelijk, je kunt geen enkele bocht of afslag vooruit zien... Zelfs de TomTom 3d view is soms iets te beperkt...

Nee, al is het kick ass, het is naar mijn mening geen navigatie wonder....
Gravity sucks...
pi_27720749
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:34 schreef 1-0-Ed het volgende:
Eh, filmpjes kijken? Emailen? PDF's bekijken? Sorry, ik begrijp je enthousiasme, het is kick-ass tech maar ik zou d'r geen van alle gebruik van maken. De 3D view is leuk, maar dat gaat de komende decenia niet werken hier. Japan is VEEL kleiner en dus veel gemakkelijker in kaart te brengen. Daarbij twijfel ik aan de bovenstaande view voor heel Japan.

Nog een probleem: ook al ziet de view er erg leuk uit, het is verre van overzichtelijk, je kunt geen enkele bocht of afslag vooruit zien... Zelfs de TomTom 3d view is soms iets te beperkt...

Nee, al is het kick ass, het is naar mijn mening geen navigatie wonder....
Dat jij het niet zou gebruiken betekend niet dat er geen markt voor is
Trouwens, in de file vindt ik het wel makkelijk om mijn email te checken.
(doe ik liever dan in mijn neus pulken zoals sommige andere bestuurders)
En dat het japanse wegennet kleiner is, zou natuurlijk kunnen (weet ik niet),
wat ik echter wel weet is dat azie (qua straten) totaal on-overzichtelijk is.
Dat zeggen de aziaten zelf ook constant. Straatnaamborden ontbreken vaak,
en vooral in de grote steden is het dan ook nog als bijkomstigheid een 'stukje'
drukker dan hier. Vind dan de (juiste) weg maar eens.

Ohja, het is trouwens een gadget.
Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
pi_27721151
Ziet er erg mooi uit, maar in de praktijk zou het wel eens minder praktisch kunnen zijn. Ik denk dat het te veel details toont. Als je een navigatiesysteem gebruikt wil je een eenvoudige en duidelijke aanwijzingen hebben. Bovendien is het handig om een stukje vooruit te kijken. Met het navigatiesysteem op het plaatje lijkt me dat niet zo goed mogelijk. Bij de navigatiesysteem met een strakke kaart met bovenaanzicht wel. Maar we zullen zien hoe het zich in de praktijk bewijst. Misschien is het juist wel heel handig.
  Eindredactie Games dinsdag 7 juni 2005 @ 20:54:09 #6
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27721180
hebben hebben hebben!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_27721293
Wow, wat een supergaaf ding !
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:04:32 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27721601
vet ding, maar wel mega afleidend denk ik, telkens kijken of een gebouw er in het echt net zo uit als op je display
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_27721621
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:53 schreef ericeric het volgende:
Ziet er erg mooi uit, maar in de praktijk zou het wel eens minder praktisch kunnen zijn. Ik denk dat het te veel details toont. Als je een navigatiesysteem gebruikt wil je een eenvoudige en duidelijke aanwijzingen hebben. Bovendien is het handig om een stukje vooruit te kijken. Met het navigatiesysteem op het plaatje lijkt me dat niet zo goed mogelijk. Bij de navigatiesysteem met een strakke kaart met bovenaanzicht wel. Maar we zullen zien hoe het zich in de praktijk bewijst. Misschien is het juist wel heel handig.
Die 3D-view is natuurlijk zo onpraktisch als de pest, ben ik helemaal met je eens.
Maar het lijkt me dat het een optie is, niet een standaard weergave dus..
pi_27721661
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:04 schreef Klonk het volgende:
vet ding, maar wel mega afleidend denk ik, telkens kijken of een gebouw er in het echt net zo uit als op je display
En dan binnenkort een verbod, zoals met de gsm.

Display-free, in plaats van Hands-free
pi_27722057
Hoe krijgen ze ingodsernaam alles in 3d?
pi_27722229
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:16 schreef Fatality het volgende:
zouden ze al aan het modelleren zijn?
ben benieuwd hoe mijn huisje er uit gaat zien!
pi_27722356
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:16 schreef Fatality het volgende:
Zier er echt goed uit he?
Dacht zelf eerst dat het een computerspelletje oid was
pi_27723068
Ik denk dat die 3d foto beelden door sponsoring van de betreffende bedrijven mogelijk is gemaakt. Als een stukje reclame cq herkenning. Waarschijnlijk is er de mogelijkheid een groot gebied zo aan te bieden, maar dan zal wellicht het bedrijfsleven dit deels bekostigen. Grote kans dus dat je gewoon een hoop rode blokjes ziet met ineens een gefotografeerde gevel er tussen van de Mac ofzo.
pi_27723143
Da's weer een èrg mooi speelgoedje wat Sony daar in elkaar geknutseld heeft!

Ik vraag me af of ik überhaupt kan rijden met zo'n navigatiesysteem... volgens mij word ik veel te snel afgeleid.
pi_27723155
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:21 schreef Yakult het volgende:

[..]

zouden ze al aan het modelleren zijn?
ben benieuwd hoe mijn huisje er uit gaat zien!
pi_27723200
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:43 schreef tonks het volgende:

[..]

das oskar zijn hut
pi_27724342
Wow ziet er idd fantastisch uit!
Alleen of het zoveel meerwaarde heeft boven de normale navigatiesystemen.... de prijs waarschijnelijk wel
  Eindredactie Games dinsdag 7 juni 2005 @ 22:17:39 #19
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27724441
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:15 schreef Remzz het volgende:
Alleen of het zoveel meerwaarde heeft boven de normale navigatiesystemen.... de prijs waarschijnelijk wel
normale navigatie kan je geen fuck mee behalve je weg zoeken, hiermee kan je ook film/tv kijken, email lezen, internetten en en mp3 speler, dat zie ik niet nadoen op je Tomtom Mobile, daar kot bij dat inovatie gelukkig niet stilstaat
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juni 2005 @ 22:19:14 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27724510
Hee, een PSP met navigatie software en harddisk
pi_27724520
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:17 schreef donald_dick het volgende:

[..]

normale navigatie kan je geen fuck mee behalve je weg zoeken, hiermee kan je ook film/tv kijken, email lezen, internetten en en mp3 speler, dat zie ik niet nadoen op je Tomtom Mobile, daar kot bij dat inovatie gelukkig niet stilstaat
Nee heb je gelijk aan maar ik bedoel vooral het navigatie om dat te programeren zal wel erg veel tijd in zitten/moeilijk zijn dus veel geld gaan kosten. En ik zie de meerwaarde van navigatie met echte omgeving niet echt.
Maar idd je hebt met de rest van de functies wel gelijk die zie je verder nergens anders op.
pi_27724588
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:15 schreef Remzz het volgende:
Zo rond de $2500, valt dus nog best wel mee..
(in verhouding tot sommige andere vaste systemen)
  Eindredactie Games dinsdag 7 juni 2005 @ 22:21:49 #23
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27724612
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:19 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nee heb je gelijk aan maar ik bedoel vooral het navigatie om dat te programeren zal wel erg veel tijd in zitten/moeilijk zijn dus veel geld gaan kosten. En ik zie de meerwaarde van navigatie met echte omgeving niet echt.
Maar idd je hebt met de rest van de functies wel gelijk die zie je verder nergens anders op.
nou de mappen zijn eral, alleen nog het programmeren, en ik denk dat ze alleen de "grote"plekken in 3d gaat. net zoals in spelletjes,
pi_27724616
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Hee, een PSP met navigatie software en harddisk
Hèhè... daar moest ik ook aan denken. Maar dit navigatiesysteem heeft wel een hogere resolutie dan de PSP.
  Eindredactie Games dinsdag 7 juni 2005 @ 22:22:47 #25
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27724656
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:21 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hèhè... daar moest ik ook aan denken. Maar dit navigatiesysteem heeft wel een hogere resolutie dan de PSP.
ophoeren met je PSP, laat ze nou maar eens een scherm maken met no dead pixel garantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')