Welkom in de wondere wereld van de Sony NV-XYZ 777:
![]()
Sony heeft in Japan (hopenlijk binnenkort ook in de rest van de wereld)) het, in mijn ogen,
best uitziende navigatiesysteem ooit uitgebracht. Verbluffende weergave van de straten in 3D,
tot in het kleinste detail. Mooi voor het oog, maar misschien in sommige situaties onoverzichtelijk..
Leuk detail voor de OS-fanatics; Als OS wordt Linux gebruikt.
![]()
Op de eerste plaatje een daadwerkelijke foto, het tweede plaatje is wat je ziet op het scherm.
(
2de plaatje is wel van een ander model XYZ55, maar met exact dezelfde software als in de NV-XYZ 777)
Zoals je ziet, een mooi WVGA touch-screen (6.5" groot) met een verbluffende resolutie
(800x480) voor navigatiesystemen. Maar dat is niet het enige..
Door de harddisk van maar liefst 30GB(!) is dit wondermachientje ook in staat om films weer
te geven of (voor sommigen van ons maar een deel van) je muziekcollectie te horen te brengen.
Overbrenging en synchronisatie van audio- en video-bestanden is mogelijk door de USB 2.0 aansluiting.
Het moment dat Sony dit uitbrengt in Europa, wordt er volgens mij een weg ingeslagen
die de overige fabrikanten van navigatiesystemen alleen nog maar kunnen volgen.
Tomtom, eat your heart out!
Ondersteunde formaten zijn (onder andere) MPEG4, MPEG2, MPEG1, DV, WMV, MP3, ATRAC3.
Zelfs PDF files bekijken is mogelijk. Misschien leuk voor degenen die van lezen in de file houden.
![]()
Je kunt ook nog synchroniseren (mbv SonicStage 3.1) met je thuis-pc, zodat je in je auto b.v. je
mailtjes kunt lezen. Het is ook nog mogelijk om dmv bluetooth de berichten uit je GSM over te zetten.
Internetten is dan natuurlijk ook geen enkel probleem meer. Makkelijk om up-to-date POI's te downen.
![]()
Een TV-zender zien of een DVD'tje opzetten voor de passagier terwijl je aan het rijden bent?
Geen enkel probleem, het scherm wordt dan gesplitst en je kunt navigeren én kijken tegelijk.
De navigatie software past zich goed aan en laat dan op 2/3 van het scherm dan alleen de
meest belangrijke informatie zien, terwijl de overige 1/3 van het scherm wordt gebruikt voor
ander 'kijkgenot', of bijvoorbeeld de playlist van je MP3 collectie. Andersom kan natuurlijk ook.
![]()
Ik las zelfs nog ergens (sony.co.jp?) iets over het aanluiten van een PSX, maar daar zal
wel een PS2 mee bedoeld worden. De ingebouwde versterker is trouwens 4x50watt.
![]()
De complete set. WVGA scherm, afstandsbediening, EX-30GB box, en GPS antenne..
![]()
De EX-30GB box, met uitneembare harddisk (met USB2.0 aansluiting), en CF-slot (voor een evt. data-card)
![]()
Niet alleen mooi qua specificaties, maar ook aan design is gedacht.
![]()
Zeg nou zelf.. Dit ziet er toch gewoon
goed uit in de auto? ..al zou ik persoonlijk die HD hebben verstopt)
Tot slot een flash-filmpje van de NV-XYZ 777 (helaas niet in actie).[ Bericht 1% gewijzigd door Alfa145 op 07-06-2005 20:34:21 ]